Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
PISA (het Internationaal Programma voor Studentenbeoordeling) is een grootschalig internationaal vergelijkend onderzoek door de OESO naar de schoolse vaardigheden van 15-jarigen op het gebied van wiskunde, wetenschappen en lezen. Voor de derde opeenvolgende keer verzocht de Stichting de onderzoeksgroep GERME van de ULB om een grondige vergelijkende analyse uit te voeren van de resultaten die in 2009 opgemeten werden in de Franse Gemeenschap en de Vlaamse Gemeenschap. België bevindt zich bij de geïndustrialiseerde landen waar de kloof tussen autochtone leerlingen en scholieren van vreemde afkomst het grootst is, hoewel in de resultaten van 2009 een lichte verbetering merkbaar is. Toch blijft de school een plek waar ongelijkheid wordt gereproduceerd. Volgens de auteurs van het onderzoek is een diepgaande hervorming van het onderwijssysteem de enige manier om de prestatiekloof, die een belangrijke impact heeft op het integratieproces van leerlingen met een migratieachtergrond, te dichten. (bron: website Koning Boudewijnstichting)
evaluatie (onderwijs) --- prestaties --- onderwijsonderzoek --- allochtone jongeren --- Research on teaching --- SO (secundair onderwijs) --- #SBIB:316.334.1O410 --- #SBIB:316.334.1O340 --- Leergedrag: cognitief gedrag, studieresultaten: algemeen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- E-books --- Intercultureel onderwijs --- Multiculturele samenleving --- Prestaties --- Allochtone leerlingen --- Autochtone leerlingen --- Secundair onderwijs --- Prestatieproblemen --- Schoolbegeleiding --- Migrantenkinderen ; onderwijs ; Vlaanderen --- S20110642.jpg --- Secundair onderwijs ; België --- secundair onderwijs --- 371.1 --- Prestatie --- Allochtone leerling --- Autochtoon --- Onderwijsbegeleiding --- Leerling met een migratieachtergrond
Choose an application
De map bevat kopieerbladen en een beeldwoordenboek.
NT2 ; basisonderwijs --- #PBIB:+111.24 --- Nederlands --- Nederlands voor anderstaligen --- anderstaligen --- basisonderwijs --- onthaalklas --- Anderstalige nieuwkomers --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Taalvaardigheid --- 475.21 --- Handboek/cursus --- 474.6 --- anderstaligen: basisonderwijs --- #BSCH: vak: Nederlands --- 475.2 --- 803.3 --- Nederlands voor anderstaligen ; basisonderwijs --- Nt2 --- Spreken ; basisonderwijs --- Taalvaardigheid ; allochtone leerlingen --- Taalverwerving ; allochtone leerlingen --- Taalverwerving --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Lager onderwijs --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Schoolbooks - Didactic material --- Intercultureel onderwijs --- Nederlands als tweede taal --- Allochtonen --- Onthaalklassen anderstalige nieuwkomers --- NT2 --- Allochtoon --- Anderstalige nieuwkomer --- Autochtoon --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
Didactic evaluation --- kleuteronderwijs --- Kindergarten --- taalvaardigheid --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Taalvaardigheid ; kleuteronderwijs --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Taaltest --- #KVHB:Taalvaardigheid --- #KVHB:Test; kleuteronderwijs --- #KVHB:Test; taalniveau --- #KVHB:Testotheek TP --- 471.41 --- Nederlands --- didactiek --- taalontwikkeling --- Kleuteronderwijs --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Observatie --- Taalachterstand --- Taalvaardigheid --- Beoordelingsschaal --- Handboek/cursus --- Taalopvoeding ; kleuteronderwijs --- Taalvaardigheid ; allochtone leerlingen --- Taalvaardigheid ; evaluatietechnieken --- kleuterschool: taal --- kleuterschool: taalvaardigheid --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Taalopvoeding --- Observeren --- Sociaal leren --- Didactic evaluation. --- Kindergarten. --- NT2 (Nederlands tweede taal). --- kleuteronderwijs. --- taalvaardigheid.
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|