Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Despite the current need for reliable and valid test instruments to monitor the sign language acquisition of Deaf children in different countries, very few tests offering strong evidence for their psychometric properties are commercially available. A German Sign Language (DGS) test that focuses on linguistic structures acquired in preschool- and school-aged children (4-8 years old) is urgently needed. The present study uses as a template a test which has sound psychometric properties and has been standardized on another sign language as a starting point for tests of sign languages that are less documented, such as DGS.This book makes a novel contribution to the field by examining linguistic, cultural, methodological, and theoretical issues in the process of the adaptation from the source language test to the target language test, and by providing a model for future test adaptations. It also includes concrete steps for the test development and adaptation process.Adaptation and Evaluation of a German Sign Language Test addresses students and researchers alike who are involved in sign language test development and adaptation. It also provides a comprehensive summary in German.
#KVHA:Taalkunde; Gebarentaal --- #KVHA:Taalonderwijs; Gebarentaal --- #KVHA:Evaluatie; Gebarentaal --- Language
Choose an application
Vrijwilligersorganisaties hebben een eigen karakter, een eigen manier van werken en een specifieke structuur. Ze vertonen een aantal gelijkenissen, maar evenveel verschillen. Wat in de ene organisatie als een succesformule aanslaat, werkt in de andere misschien niet. Die verscheidenheid van het vrijwilligerswerk is net het uitgangspunt van 'In-team'. In 10 stappen belichten de auteurs hoe je het vrijwilligersbeleid in je organisatie nog beter kunt aanpakken, rekening houdend met de eigenheid van je organisatie. Dit boek biedt tips, doordenkertjes en waarschuwingen voor valkuilen. Het boek bevat een inspirerende mengeling van ideeën, ervaringen en concrete voorbeelden waarmee je aan de slag kunt. Zodat je zeker antwoorden vindt op de vraag hoe je 'in team' een geslaagd vrijwilligersbeleid in de praktijk kunt omzetten
vrijwilligerswerk --- Vrijwilligerswerk --- Beleid. --- Sociology of social care --- 321.4 --- samenwerking --- vrijwilligerswerk (voluntariaat) --- welzijnswerk --- S20090203.JPG --- 367 --- Vrijwilligers --- Teamvorming --- Beleid --- Vrijwilliger --- Teamontwikkeling --- Analyse --- Evaluatie
Choose an application
Inspraak en participatie zijn hot, ook in Vlaanderen en Nederland. De voorbije jaren werd er heel wat geëxperimenteerd met participatievormen en -projecten. Op kleine en grote schaal (zoals de G1000) en met wisselend succes. Maar wat leren we hieruit? Hoe begin je aan zo'n participatieproject en vooral, hoe breng je het tot een goed einde? Dit kom je te weten in dit werk. Het ademt ervaring: van de auteur, die de voorbije jaren met succes meerdere (participatie)projecten heeft aangestuurd. Van andere projectcoördinatoren en organisaties die met participatie aan de slag zijn gegaan. En van participanten die hun stem lieten horen. Met aanbevelingen, te vermijden valkuilen en talrijke tips uit de praktijk, is de publicatie een handig werkinstrument. Een heldere gids die organisaties, verenigingen en overheden op weg helpt om een eigen visie op participatie uit te werken en die ook om te zetten in de praktijk.www.politeia.be
samenwerking --- Community organization --- participatie --- Participatie --- participatie, maatschappelijke 301.17 --- sociaal-cultureel werk --- vormingswerk --- 374 --- Inspraak --- Interactieve beleidsvorming --- Overheidsbeleid --- beleid --- Beleid --- PXL-Tech 2016 --- communicatie --- inspraak --- Analyse --- Evaluatie
Choose an application
#VCV monografie 2003 --- evaluatie van het sociaal-cultureel werk --- kwaliteitszorg --- 374 --- 658.5 --- Sociology of cultural policy --- Organization theory --- zelfevaluatie --- kwaliteitsmeting --- wetenschappelijke instrumenten --- Flanders
Choose an application
History --- Study and teaching --- Éducation à la citoyenneté. --- Aspect éducatif. --- Étude et enseignement (Secondaire) --- 069.01 --- 37 <09> --- 371.3 --- Annals --- Auxiliary sciences of history --- 069.01 Museologie --- Museologie --- 37 <09> Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Histoire --- Musées --- Citizenship --- Museums --- Étude et enseignement. --- Étude et enseignement --- Study and teaching. --- Educational aspects. --- Study and teaching (Secondary) --- History - Study and teaching - Québec (Province) --- Éducation civique --- Canada --- Québec (Canada ; province) --- Aspect éducatif
Choose an application
Gebaseeerd op Kwaliscoop (Zie de pocket 'Een vernieuwde Kwaliscoop voor een betere zelfevaluatie' door Svensson Sven en Caals Anita), het Kwasimodo-instrument voor zelfevaluatie dat geïnspireerd is op het EFQM-model en andere aanverwante evaluatiesystemen, ontwikkelde het CIS het spel "Bruggen naar kwaliteit". Het is een middel waarmee de organisatie zichzelf kritisch kan bekijken, zodat ze kan ontdekken waar goed gewerkt wordt, of waar verbeteringen mogelijk zijn. Het is geen 'spel' met winnaars en verliezers. Wél is het een ludieke methode om de prioritaire domeinen uit de Quickscan meer in de diepte en de breedte evalueren.Deze speelse gespreksvorm geeft je de mogelijkheid om snel concrete verbetervoorstellen te formuleren voor de probleemgebieden. Het streven naar kwaliteit is in het spel vertaald naar het bouwen van bruggen. De 3 niveaus 'basis', 'beter' en 'best' uit de Quickscan komen in het spel terug als 'eilanden' waartussen de spelers deze bruggen bouwen. De deelnemers beginnen op het vasteland 'begin' en proberen via de eilanden 'basis' en 'beter' uiteindelijk op het eiland 'best' te geraken. Bruggen bouwen: elk niveau bevat een aantal vragen over deelaspecten van de 13 verschillende domeinen. De deelnemers selecteren eerst het domein dat ze willen behandelen. Vervolgens evalueren ze grondig alle deelaspecten van het gekozen domein met behulp van uiteenlopende gesprekstechnieken. Een evaluatie resulteert telkens in een score. Om een volgend eiland (of hoger kwaliteitsniveau) te bereiken, moeten de spelers een goede brug hebben of met andere woorden: voldoende hoge scores of pijlers. Is dit niet overal het geval, dan nemen de deelnemers alle aspecten onder handen waarop de organisatie te laag scoort. Dat doen ze door een ideaalbeeld te vormen voor de toekomst en - via een gesprekstechniek - verbetervoorstellen te formuleren om daar te geraken. Daarmee eindigt het spel en begint het echte werk. (geschikt voor 5 tot 12 deelnemers)
Kwaliteitszorg --- Gesprekstechnieken. --- Educatieve spellen. --- Non-profitorganisaties. --- Didactics of social education --- Organization theory --- Personnel management --- .004.12 kwaliteit --- 007 communicatie --- 097 Personeelsbeleid --- 366.6 --- gesprekstechnieken --- kwaliteitszorg --- sociaal cultureel werk --- spelen --- zelfevaluatie --- Gesprekstechnieken --- Integrale kwaliteitszorg (IKZ, kwaliteitskringen, kwaliteitszorg) --- integrale kwaliteitszorg --- sociaal-cultureel werk --- S20090255.JPG --- didactische set --- evaluatie van het sociaal-cultureel werk --- 374 --- 658.5 --- Zelfevaluatie --- Verbetering --- Verbetering (beter worden) --- Gesprekstechniek --- Gezelschapspellen ; bordspel.
Choose an application
Archivistics --- 930.25 <493> <06> --- 612 Archieven --- verslaggeving --- evaluatie --- C6 --- wetenschappelijk onderzoek --- archief --- Archiefwetenschap. Archivistiek--België--?<06> --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Conferences - Meetings --- Archives --- 930.25 <493> <06> Archiefwetenschap. Archivistiek--België--?<06> --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Evaluation --- Research --- Endowment of research --- Max Wildiersfonds
Choose an application
"Met hoge heren is het kwaad kersen eten", zegt een bijna vergeten spreekwoord. Het is moeilijk om iets van politici en andere beleidsmakers gedaan te krijgen. Bij nogal wat praktijkwerkers leeft dat idee zeer sterk: ze hebben schroom om aan beleidsbeïnvloeding te doen. Vaak ook omdat ze niet weten hoe ze er aan moeten beginnen. Maar het is ook makkelijker gezegd dan gedaan. Betaalbare woningen in de gemeente, een job voor wie op de gewone arbeidsmarkt geen kans maakt, een ontmoetingsplaats voor bewoners in een multiculturele buurt ... hoe overtuig je beleidsmakers om zich hiervoor te engageren? Dit werk wil een antwoord bieden, het wil voor werkers uit de sector samenlevingsopbouw en daarbuiten een hulpmiddel zijn om vanuit de praktijk een concrete en reële bijdrage aan het beleid te leveren. Het boek bekijkt beleidsbeïnvloeding als een proces in 5 fasen: analyse, doelbepaling, strategiebepaling, machtsverwerving en beïnvloeding. Elke fase heeft haar eigen doelstelling, waarna de volgende fase voortbouwt op het resultaat van de vorige. Dit handboek gaat op elke fase uitgebreid in en biedt praktijkwerkers een houvast om aan de slag te gaan
beleidsontwikkeling --- 662 Samenlevingsopbouw en buurtwerk --- Opbouwwerk (samenlevingsopbouw, vormingswerk) --- Beïnvloeden --- Politieke besluitvorming --- S20120139.JPG --- samenlevingsopbouw, beleid --- Belangenbehartiging --- Beïnvloeding --- Beleidsbeïnvloeding --- Participatie --- Samenlevingsopbouw --- Lobbying --- Politiek --- Beleid --- Opbouwwerk --- Vlaanderen. --- Sociology of policy --- Community organization --- samenlevingsopbouw --- Political planning --- Belgium --- Citizen participation --- beleid --- samenleving --- sociaal-cultureel werk --- vormingswerk --- politiek --- 32 --- 361.5 --- Maatschappij --- Film --- Analyse --- Evaluatie
Choose an application
n het kader van het Programma "Kwaliteit"
Sociology of social welfare --- #A0011A --- 660 Welzijn --- Welzijnszorg --- Kwaliteitszorg --- Sociale welzijnszorg --- kwaliteit --- management in de welzijnsinstelling --- evaluatie van de hulpverlening --- #SBIB:316.8H30 --- 658.56 --- Welzijnszorg : kwaliteitszorg --- 658.5 --- 361.03 --- 361.2 --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- Zorg- en welzijnssector
Choose an application
Visualiseren van kwaliteitszorg is een onmisbare schakel in het werken aan kwaliteitsverbetering: de informatie geeft inzicht en overzicht, verdieping en vaak nieuwe invalshoeken. Bij het doorgronden van een situatie, het onderzoeken van nieuwe denkrichtingen of het uitwerken en toepassen van de juiste verbeteracties is het visualiseren van informatie van groot nut. Zowel individueel als in groep geeft het visualiseren van kwaliteitszorg de volgende effecten: - Het brengt de informatie over op een andere manier; genuanceerder, creatiever, laat een groter beeld zien, geeft aha-erlebnis, kan beïnvloeden en enthousiasmeren. - Het kan prikkelen, associëren en doen inbeelden. - Het geeft overzicht, verdieping en een impuls aan het creatieve denken. - Het roept beelden op die wij in woorden niet adequaat kunnen beschrijven. - Het legt verbanden en verhoogt de betrokkenheid. - Het kan zorg dragen voor het bestendigen/borgen van een verbetering/verandering.Bron: https://www.politeia.be/nl/publicaties/16073-oog+voor+kwaliteit
Production management --- quality control --- Organization theory --- visualization [computer] --- PXL-Social Work 2016 --- zorg- en dienstverlening --- kwaliteitszorg --- visuele communicatie --- woonzorgcentrum --- thuiszorg --- #SBIB:35H511 --- #SBIB:316.334.2A552 --- Kwaliteit van het openbaar bestuur --- Partijen en strategieën in de onderneming: scientific management, tijds- een bewegingsstudies, beoordelingstechnieken, Taylorisme, kwaliteitsmanagement --- Non-profitsector --- Welzijnszorg --- Kwaliteitszorg --- Beleid --- Integrale kwaliteitszorg --- Visualisatie --- Redeneren --- Mindmaps --- Interactie --- Openbaar bestuur --- Zorg- en welzijnssector --- Mindmap --- Analyse --- Evaluatie
Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|