Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Erfgoededucatie mag niet alleen beschouwd worden als een onderdeel van 'geschiedenis-, kunst- en cultuurlessen', maar biedt enorme mogelijkheden voor het motiveren van leerlingen, voor innoverende vakoverschrijdende benaderingen, de relaties tussen school en gemeenschap, de Europese culturele dimensie en voor het realiseren van de transversale sleutelcompetenties: leren leren, sociale en civieke competenties, ondernemerschap, cultureel bewustzijn en culturele expressie.
Didactics of secundary education --- Teaching --- audiences --- cultural heritage --- Didactics of primary education --- 456.6 --- Erfgoededucatie --- 113552.jpg --- 120084.jpg --- #PBIB:+118.20 --- 476.1 --- Competentiegericht onderwijs --- Lager onderwijs --- Erfgoed en geschiedenis : Onderwijs --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- architectural heritage --- Cultural property --- Europe --- Educational aspects --- Didactics of primary education. --- Didactics of secundary education. --- Teaching. --- architectural heritage. --- audiences. --- cultural heritage.
Choose an application
Dit boek biedt pabostudenten en leerkrachten zicht op de actuele plaats en mogelijke aanpak van erfgoededucatie binnen het basisonderwijs. Met erfgoededucatie kunnen de kerndoelen van 'Oriëntatie op jezelf en de wereld' en 'Kunstzinnige oriëntatie' gerealiseerd worden. Cultureel erfgoed omvat sporen uit het verleden in het heden, die de moeite waard zijn om te bewaren. Erfgoededucatie is geen vak op zich, maar ErfGoedonderwijs op de basisschool kan wel helpen om lesstof van andere vakken te concretiseren en te verlevendigen. Het boek biedt de nodige inzichten om erfgoededucatie betekenisvol en effectief in het basisonderwijs te integreren. Na de theoretische onderbouwing volgt een praktisch deel met een stappenplan, verschillende praktijkvoorbeelden, formats en lessuggesties. 'ErfGoedonderwijs op de basisschool' geeft (aankomende) leerkrachten de mogelijkheid om hun leerlingen actief en onderzoekend onderwijs te bieden. Deze uitgave is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met de Pedagogische Academie Hanzehogeschool Groningen en de Stenden hogeschool, opleiding tot leraar basisonderwijs. (Bron: covertekst)
Cultureel erfgoed --- Basisonderwijs. --- basisonderwijs --- Didactics of history --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- cultureel erfgoed --- #PBIB:+118.20 --- 476.1 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Cultuureducatie --- Erfgoededucatie --- 476.45 --- 476.4 --- Erfgoed --- Cultuur --- Geschiedenis --- Wereldoriëntatie --- 083538.jpg --- Geschiedenis ; basisonderwijs ; didactiek --- Erfgoed en geschiedenis : Onderwijs --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Overige vormingsgebieden --- Objectives of teaching --- Didactics of the arts --- vakoverschrijdende eindtermen --- culturele vorming --- didactiek --- Lager onderwijs --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
Dit bronnenboek voor intercultureel leren zit vol verhalen, spelletjes, activiteitenfiches en kant-en-klare kopieerbladen. Daarmee kan de leerkracht aan de slag om de vaardigheden van CLIM op het niveau van het kleuteronderwijs en de eerste graad lager onderwijs te ontwikkelen. De activiteiten richten zich op het ontwikkelen van sociale vaardigheden en het al doende leren van het jonge kind.
intercultureel onderwijs --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- samenwerkend leren --- didactiek --- Didactics of primary education --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs --- Intercultureel onderwijs ; kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie ; intercultureel onderwijs --- coöperatief leren --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- leerboeken --- 474.6 --- basisonderwijs --- 471.43 --- Attitudevorming --- CLIM Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Didactische werkvormen --- Diversiteit --- Groepswerk (Werken in groepen) --- Intercultureel onderwijs --- Klassfeer --- Meervoudige intelligentie --- Multiculturele samenleving --- Spelen(Kinderspelen) --- 1e graad l.o. --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 476.1 --- 478.1 --- Coöperatief leren in multiculturele groepen (CLIM) --- Coöperatief leren --- Didactiek --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- afspraken --- attitudevorming --- groep --- groepswerk --- handboek --- intercultureel leren --- multicultureel --- normen --- regels --- rollen --- samenwerken --- verantwoordelijkheid --- 474.6 ) Intercultureel onderwijs --- 478.7 --- 37.035 --- 471.4 --- Interculturele vaardigheden --- Kleuteronderwijs ; lager onderwijs --- Normalisatie --- Samenleving --- Samenwerking --- Sociale vaardigheden --- didactiek basisonderwijs - intercultureel onderwijs --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- (zie ook: Mondiale vorming) --- Schoolbooks - Didactic material --- 1e graad l.o --- Mondiale vorming --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Attitudes --- Afspraken --- Normen --- Regels --- Groepswerk --- Verantwoordelijkheid --- Rollenpatronen --- Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Teamwerk --- Basisonderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Coöperatief leren in multiculturele klassen (CLIM) --- Attitude --- Afspraak --- Norm (standaard) --- Rolpatroon --- Didactics of Kindergarten. --- Didactics of primary education. --- Didactics of social education. --- didactiek. --- intercultureel onderwijs. --- samenwerkend leren. --- Norm (gedragsregel)
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|