Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Vrijwel elke organisatie maakt gebruik van communicatie om bepaalde doelen te bereiken. Men vraagt zich echter vaak af of de gebruikte vorm van communicatie wel doeltreffend genoeg is. Deze twijfel kan resulteren in het (laten) doen van communicatieonderzoek. Onderzoek vormt zo de basis voor meer gefundeerde keuzes en draagt bij aan een het vergroten van de effectiviteit van de communicatiefunctie.Communicatieonderzoek is bedoeld ter ondersteuning van het onderzoeksbeleid in de communicatiepraktijk. Het boek bestaat uit drie delen. In het eerste deel ligt de focus op de analyse van de relatie tussen communicatie en onderzoek. Het tweede deel behandelt een aantal belangrijke theoretische en praktische zaken uit het onderzoeksveld, zoals het onderzoeksprincipe en het onderzoeksproces. Deel drie bevat een overzicht van de meest bekende vormen van communicatieonderzoek, waaronder pretesten, mediumbereikonderzoek en klantentevredenheidsonderzoek. Ook nieuwe ontwikkelingen komen aan bod, zoals de opkomst van social media en het toenemende belang van accountability. Communicatieonderzoek is geschikt voor studenten van communicatieopleidingen, omdat het een overzicht geeft van de professionele instrumenten waarover zij kunnen beschikken bij de analyse van communicatieproblemen. Daarnaast verschaft dit boek informatie aan communicatiemanagers die hun beleid willen verbeteren met behulp van onderzoek.Bron : http://www.boekenbank.be
Communicatiewetenschap. --- Marketing. --- Onderzoeksmethoden. --- communicatieonderzoek --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Methods in social research (general) --- Mass communications --- communicatie --- Sociologische onderzoeksmethoden (algemeen) --- Massacommunicatie --- Communicatie --- Communicatie-onderzoek --- Onderzoek --- Methodologie --- Onderzoeksstrategieën --- Onderzoeksstrategie --- Ontwikkeling --- Leerlijn
Choose an application
Dit boekje bevat een zeer verteerbare methodiek met aanvullende praktische werkvormen die gebaseerd zijn op een onderzoek van de Pedagogische Universiteit van Denemarken. Het uitgangspunt bij de methode is de wetenschap dat deelnemers vaak meer weten dan de expert op het podium, dat volwassenen vaak meer leren uit de ervaring van anderen dan van een eenzijdige presentatie en dat het leer- en netwerkingsproces wordt bevorderd door interactieve discussiemomenten. Door interactie en samenwerking op het voorplan te plaatsen, bereikt men tijdens het congres niet alleen betere resultaten maar beleven de deelnemers ook meer plezier. Zij worden op democratische wijze écht bij het congres betrokken en krijgen een belangrijke stem in het geheel. Zo wordt de voorkeur gegeven aan beknopte presentaties die actief verwerkt kunnen worden en waarbij de aandacht uitgaat naar het uitwisselen van kennis en ervaringen. Daarnaast wordt veel belang gehecht aan netwerken, zelfexpressie van de deelnemers en het kaderen van de nieuwe leerstof en tips in hun toekomstige projecten. Dat alles kan enkel door een goede keuze en organisatie van de activiteiten op een daarvoor aangepaste en geschikte locatie.
vergaderen --- seminaries --- presenteren --- Mass communications --- Congresses and conventions --- Attendance --- Management --- Massacommunicatie --- Spreken in het openbaar --- Presentaties --- Managementvaardigheden --- Communicatieve vaardigheden --- Opleidingen ; evaluatietechnieken --- Presentatie
Choose an application
Mass communications --- McLuhan, Marshall --- 82:3 --- 82:659.3 --- #VCV monografie 1999 --- Literatuur en maatschappijwetenschappen --- Literatuur en massacommunicatie --- Mass media. --- 82:659.3 Literatuur en massacommunicatie --- 82:3 Literatuur en maatschappijwetenschappen --- Mass media --- Mass communication --- Media, Mass --- Media, The --- Communication --- McLuhan, Marshall, --- MacLuhan, Marshall, --- McLuhan, Herbert Marshall, --- McLuhan, H. Marshall --- Mac Luhan, Marshall, --- Makluŭn, Marshal, --- McLuhan, Marshall Herbert, --- McLuan, Marshall,
Choose an application
De maatschappij is voortdurend in beweging. Ook het communicatievak staat niet stil. Maar hoe weet je welke innovaties er nu echt toe doen voor het communicatievak ? Eric Goubin brengt een overzicht van de 20 meest relevante trends en beschrijft meteen ook de implicaties voor iedere communicatieverantwoordelijke.Bron : http://www.politeia.be
Communicatie --- Trends. --- marketingcommunicatie --- verpakking --- communicatie --- Mass communications --- 316.772 --- communicatiebeleid --- communicatie en media --- communicatievormen --- Massacommunicatie --- Innovatie --- Overheidscommunicatie --- Non-profitsector --- Trends --- Informatie en communicatie : Communicatie --- Information et communication : Communication --- Trend
Choose an application
Culture on Display invites the reader to visit culture. Reflecting on the contemporary proliferation of sites displaying culture in visitable form, it offers fresh ways of thinking about tourism, leisure and heritage. Bella Dicks locates diverse exhibitionary locations within wider social, economic and cultural transformations, including contemporary practices of tourism and travel, strategies of economic development, the staging of identities, globalization, interactivity and relations of consumerism. In particular, she critically examines how culture becomes transformed when it is put on dis
Consumption (Economics) -- Social aspects. --- toerisme --- tourism --- Consumer behavior --- massacommunicatie --- Sociology of culture --- Tourism --- consumentenmarketing --- Mass communications --- Cultural policy. --- Cultural property. --- Culture and tourism. --- Heritage tourism. --- Material culture. --- Anthropology --- Social Sciences --- Social & Cultural Anthropology --- mass media --- Consumption (Economics) --- Social aspects.
Choose an application
Together, the essays in this book suggest that the digital humanities is uniquely positioned to contribute to the revival of the humanities and academic life.
Computer. Automation --- Higher education --- Mass communications --- Humanities --- Digital media --- Study and teaching (Higher) --- Data processing --- Technological innovations --- 82:659.3 --- Literatuur en massacommunicatie --- Digital media. --- Education --- Data processing. --- Technological innovations. --- Educational Policy & Reform --- General. --- Higher. --- 82:659.3 Literatuur en massacommunicatie --- Learning and scholarship --- Classical education --- Electronic media --- New media (Digital media) --- Mass media --- Digital communications --- Online journalism --- Study and teaching (Higher)&delete& --- Humanities - Study and teaching (Higher) - Data processing --- Humanities - Technological innovations
Choose an application
La tentation du reportage destiné à la grande presse n’a épargné presque aucun des écrivains des années trente : Carco, Cocteau, Cendrars, Soupault, Simenon, Kessel, Malraux et combien d’autres encore, se sont lancés, sous le patronage de la figure mythique d’Albert Londres, dans le genre incertain de l’enquête, pour le plus grand plaisir des lecteurs du Matin, de Paris-Soir ou de Voilà. Phénomène aussi remarquable que méconnu de la vie culturelle de l’Entre-deux-guerres, la vogue de l’écrivain-reporter soulève quelquesunes des questions essentielles que se pose alors la littérature, à mi-chemin du livre et du journal, de l’écriture et de l’action.
French literature --- anno 1930-1939 --- Journalism and literature --- Reporters and reporting --- Reportage literature, French --- Journalism --- Presse et littérature --- Reporters et reportage --- Littérature de reportage française --- Littérature française --- Journalisme --- History --- History and criticism --- Histoire --- Histoire et critique --- European literature --- Littérature --- --Journalisme --- --History --- 82:659.3 --- Literatuur en massacommunicatie --- 82:659.3 Literatuur en massacommunicatie --- Presse et littérature --- Littérature de reportage française --- Littérature française --- Writing (Authorship) --- Literature --- Publicity --- Fake news --- Literature and journalism --- 20th century --- France --- Reporters and reporting - History - 20th century --- European literature - 20th century - History and criticism --- History and criticism. --- littérature --- écrivain --- reporter --- voyageur
Choose an application
À l'automne 1949, les entretiens de Gide avec Jean Amrouche inaugurent un genre nouveau. Malgré un premier accueil en demi-teinte, celui-ci va vite se frayer un chemin dans les programmes de la radio d'État et s'y installer durablement. Après une éclosion foudroyante en 1950-1951, stimulée par le grand succès de presse et d'audience des entretiens de Léautaud et de Claudel, le nombre et le caractère inégal des réalisations entraînent un fléchissement d'intérêt début 1953. À partir de 1955, le genre entre dans une phase plus routinière de son existence, avec ses hauts et ses bas, que les décennies suivantes vont continuer d'alimenter de nombreux noms comme Prévert, Queneau, Audiberti, Aragon, Adamov, Ponge, Butor, Leiris dans les années 1960, Claude Simon, G.-E. Clancier, Kessel, Pieyre de Mandiargues, Césaire, Robbe-Grillet, Soupault dans les années 1970. Centré sur la première décennie du genre, Écrivains au micro passe en revue une douzaine de séries, dans l'ordre de leur diffusion. Chacune fait l'objet d'un chapitre séparé, confié à un spécialiste de l'écrivain interrogé : Colette, Cendrars, Léautaud, Cocteau, Ghelderode, Duhamel, Breton, Montherlant, Paulhan, Paul Fort, André Chamson. Deux chapitres généraux décrivent, au début de l'ouvrage, la poétique de l'entretien-feuilleton à la radio et la réception des séries de la décennie dans la presse.
Littérature française --- --XXe s., --- Authors, French --- Radio and literature --- Book review radio programs --- French literature --- Interviewing on radio --- Écrivains français --- Radio et littérature --- Radio --- Interviews radiophoniques --- History --- History and criticism. --- Histoire --- Émissions littéraires --- Histoire et critique. --- 82:659.3 --- 82:659.3 Literatuur en massacommunicatie --- Literatuur en massacommunicatie --- XXe s., 1901-2000 --- Literature (General) --- radio --- écrivain --- littérature --- littérature française --- XXème siècle --- France --- 20e siècle --- Entretiens --- Écrivains français --- Radio et littérature --- Littérature française --- Émissions littéraires --- 20e siècle
Choose an application
Het boek behandelt niet alleen de massacommunicatie, maar gaat ook uitgebreid in op andere vormen van intermenselijke communicatie.
Communicatie --- Communicatie. --- Communicatietheorie. --- Communicatiewetenschappen. --- Psychologie. --- massamedia --- communicatie --- mondelinge communicatie --- Didactics of higher education --- Social psychology --- schriftelijke communicatie --- Mass communications --- bedrijfscommunicatie --- communication [function] --- mass media --- 316.7 --- Cognitieve vaardigheden --- Cultuur --- Relaties --- Taal --- 316.77 --- groepscommunicatie --- massacommunicatie --- theorie en praktijk --- Non-verbale communicatie --- Communicatiepsychologie --- Sociologie --- Communicatiesociologie --- Sociale psychologie --- Massacommunicatie --- Interpersoonlijke communicatie --- Groepsprocessen --- Handboeken --- #KVHB:Communicatie --- #KVHA:Communicatie --- 305.8 --- 316.5 )* COMMUNICATIE --- communicatiemodel --- communicatiestoornissen --- communicatiestrategieën --- verbale communicatie --- non-verbale communicatie --- cognitie --- intelligentie --- communicatie-effecten --- Onderwijs --- lichaamstaal --- sociale processen --- Communicatie ; algemeen --- (zie ook: teleonderwijs) --- 007 --- 007.1 --- 301.17 --- communicatie, mondeling --- communicatie, schriftelijk --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Groepsproces --- Textbooks --- Communication
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|