Listing 1 - 10 of 26 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Wettbewerb im Medienbereich..
Author:
ISBN: 3428061268 3428461266 Year: 2022 Publisher: Berlin : Duncker & Humblot,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Communicatieonderzoek : een strategisch instrument
Author:
ISBN: 9789046902806 9046902803 9046964655 Year: 2011 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vrijwel elke organisatie maakt gebruik van communicatie om bepaalde doelen te bereiken. Men vraagt zich echter vaak af of de gebruikte vorm van communicatie wel doeltreffend genoeg is. Deze twijfel kan resulteren in het (laten) doen van communicatieonderzoek. Onderzoek vormt zo de basis voor meer gefundeerde keuzes en draagt bij aan een het vergroten van de effectiviteit van de communicatiefunctie.Communicatieonderzoek is bedoeld ter ondersteuning van het onderzoeksbeleid in de communicatiepraktijk. Het boek bestaat uit drie delen. In het eerste deel ligt de focus op de analyse van de relatie tussen communicatie en onderzoek. Het tweede deel behandelt een aantal belangrijke theoretische en praktische zaken uit het onderzoeksveld, zoals het onderzoeksprincipe en het onderzoeksproces. Deel drie bevat een overzicht van de meest bekende vormen van communicatieonderzoek, waaronder pretesten, mediumbereikonderzoek en klantentevredenheidsonderzoek. Ook nieuwe ontwikkelingen komen aan bod, zoals de opkomst van social media en het toenemende belang van accountability. Communicatieonderzoek is geschikt voor studenten van communicatieopleidingen, omdat het een overzicht geeft van de professionele instrumenten waarover zij kunnen beschikken bij de analyse van communicatieproblemen. Daarnaast verschaft dit boek informatie aan communicatiemanagers die hun beleid willen verbeteren met behulp van onderzoek.Bron : http://www.boekenbank.be


Book
Seminaries zonder snurkers : een gids voor interactieve meetings.
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9782509000019 Year: 2008 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boekje bevat een zeer verteerbare methodiek met aanvullende praktische werkvormen die gebaseerd zijn op een onderzoek van de Pedagogische Universiteit van Denemarken. Het uitgangspunt bij de methode is de wetenschap dat deelnemers vaak meer weten dan de expert op het podium, dat volwassenen vaak meer leren uit de ervaring van anderen dan van een eenzijdige presentatie en dat het leer- en netwerkingsproces wordt bevorderd door interactieve discussiemomenten. Door interactie en samenwerking op het voorplan te plaatsen, bereikt men tijdens het congres niet alleen betere resultaten maar beleven de deelnemers ook meer plezier. Zij worden op democratische wijze écht bij het congres betrokken en krijgen een belangrijke stem in het geheel. Zo wordt de voorkeur gegeven aan beknopte presentaties die actief verwerkt kunnen worden en waarbij de aandacht uitgaat naar het uitwisselen van kennis en ervaringen. Daarnaast wordt veel belang gehecht aan netwerken, zelfexpressie van de deelnemers en het kaderen van de nieuwe leerstof en tips in hun toekomstige projecten. Dat alles kan enkel door een goede keuze en organisatie van de activiteiten op een daarvoor aangepaste en geschikte locatie.


Book
Het nieuwe communicatieklimaat : een overzicht van twintig klimaatbepalende trends en innovaties
Author:
ISBN: 9782509025920 Year: 2015 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De maatschappij is voortdurend in beweging. Ook het communicatievak staat niet stil. Maar hoe weet je welke innovaties er nu echt toe doen voor het communicatievak ? Eric Goubin brengt een overzicht van de 20 meest relevante trends en beschrijft meteen ook de implicaties voor iedere communicatieverantwoordelijke.Bron : http://www.politeia.be

Culture on display : the production of contemporary visitability
Author:
ISBN: 0335206573 0335206581 1280951281 0335224849 9780335224845 9780335206575 9780335206582 Year: 2004 Publisher: Berkshire, England : Open University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Culture on Display invites the reader to visit culture. Reflecting on the contemporary proliferation of sites displaying culture in visitable form, it offers fresh ways of thinking about tourism, leisure and heritage. Bella Dicks locates diverse exhibitionary locations within wider social, economic and cultural transformations, including contemporary practices of tourism and travel, strategies of economic development, the staging of identities, globalization, interactivity and relations of consumerism. In particular, she critically examines how culture becomes transformed when it is put on dis


Book
Debates in the digital humanities
Authors: ---
ISBN: 9780816677948 9780816677955 0816677956 0816677948 0816681449 1452948372 Year: 2012 Publisher: Minneapolis : University of Minnesota Press,


Book
L’écrivain-reporter au coeur des années trente
Author:
ISBN: 2859398422 2757426869 9782859398422 Year: 2020 Volume: 888 Publisher: Villeneuve d'Ascq : Presses universitaires du Septentrion,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La tentation du reportage destiné à la grande presse n’a épargné presque aucun des écrivains des années trente : Carco, Cocteau, Cendrars, Soupault, Simenon, Kessel, Malraux et combien d’autres encore, se sont lancés, sous le patronage de la figure mythique d’Albert Londres, dans le genre incertain de l’enquête, pour le plus grand plaisir des lecteurs du Matin, de Paris-Soir ou de Voilà. Phénomène aussi remarquable que méconnu de la vie culturelle de l’Entre-deux-guerres, la vogue de l’écrivain-reporter soulève quelquesunes des questions essentielles que se pose alors la littérature, à mi-chemin du livre et du journal, de l’écriture et de l’action.


Book
Écrivains au micro : les entretiens-feuilletons à la radio française dans les années cinquante
Author:
ISBN: 9782753511736 275351173X 2753547106 Year: 2010 Volume: *86 Publisher: Rennes : Presses universitaires de Rennes,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

À l'automne 1949, les entretiens de Gide avec Jean Amrouche inaugurent un genre nouveau. Malgré un premier accueil en demi-teinte, celui-ci va vite se frayer un chemin dans les programmes de la radio d'État et s'y installer durablement. Après une éclosion foudroyante en 1950-1951, stimulée par le grand succès de presse et d'audience des entretiens de Léautaud et de Claudel, le nombre et le caractère inégal des réalisations entraînent un fléchissement d'intérêt début 1953. À partir de 1955, le genre entre dans une phase plus routinière de son existence, avec ses hauts et ses bas, que les décennies suivantes vont continuer d'alimenter de nombreux noms comme Prévert, Queneau, Audiberti, Aragon, Adamov, Ponge, Butor, Leiris dans les années 1960, Claude Simon, G.-E. Clancier, Kessel, Pieyre de Mandiargues, Césaire, Robbe-Grillet, Soupault dans les années 1970. Centré sur la première décennie du genre, Écrivains au micro passe en revue une douzaine de séries, dans l'ordre de leur diffusion. Chacune fait l'objet d'un chapitre séparé, confié à un spécialiste de l'écrivain interrogé : Colette, Cendrars, Léautaud, Cocteau, Ghelderode, Duhamel, Breton, Montherlant, Paulhan, Paul Fort, André Chamson. Deux chapitres généraux décrivent, au début de l'ouvrage, la poétique de l'entretien-feuilleton à la radio et la réception des séries de la décennie dans la presse.


Book
Communicatie : theorie en praktijk : een compleet handboek voor onderwijs en praktijk
Author:
ISBN: 9039516723 Year: 2002 Publisher: Schoonhoven Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek behandelt niet alleen de massacommunicatie, maar gaat ook uitgebreid in op andere vormen van intermenselijke communicatie.

Listing 1 - 10 of 26 << page
of 3
>>
Sort by