Narrow your search
Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Ten books that shaped the British empire : creating an imperial commons
Authors: ---
ISBN: 0822358271 0822375923 1478093269 0822358131 1322335230 Year: 2014 Publisher: Durham : Duke University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Looking at ten books that shaped the modern British Empire, the contributors examine imperial classics, anticolonial blockbusters, and a range of pamphlets, assessing the effects of each one on key aspects of imperial history.

Book
Do manuscrito ao livro impresso I
Authors: ---
ISBN: 9892617118 989261710X Year: 2019 Publisher: Coimbra University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This work aims to promote a broad critical reflection on the birth and evolution of writing and of book publishing throughout the ages, highlighting the main supports and techniques, from the scroll of papyrus to the parchment codex, from the book on paper to the digital book. The articles in this volume deal with various themes concerning the History of the Book and the Publishing Industry from antiquity to present-day. They are the culmination of a project which is intended to be continued, thus renewing our attempt to disseminate the Arts of the Book.


Book
Hétérographies : formes de l'écrit au siècle d'or espagnol
Authors: --- ---
ISBN: 849096274X 8415636075 8496820459 Year: 2010 Publisher: Madrid : Casa de Velázquez,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

« Les quatre conférences rassemblées sous ce titre partagent la volonté de recréer les conditions d’usage de l’écrit dans le Siècle d’or espagnol, à partir de perspectives qui n’ont pas toujours été considérées comme centrales par l’histoire classique du livre et de la lecture. Pour cela, elles s’attachent plus aux manuscrits qu’aux imprimés ; elles privilégient l’analyse de la relation sensorielle avec la matérialité des textes avant sa lecture rationnelle ; elles placent le travail des traducteurs par-dessus celui des auteurs et, en somme, elles s’intéressent à quelques propositions qui visent à abolir la paternité littéraire de l’imprimé et à modifier la forme même de la présentation des livres. » Lettre du Collège de France, 24, 2008. Los cuatro textos que componen esta obra pretenden recrear las condiciones de uso del escrito en el Siglo de Oro español. Se aplican más a los manuscritos que a los impresos; privilegian el análisis de la relación sensorial con la materialidad de los textos antes que su lectura racional; sitúan el trabajo de los traductores por encima del de los autores y se interesan en algunas propuestas que pretenden abolir la paternidad literaria del impreso.


Book
Le livre au corps
Authors: --- ---
ISBN: 2840161273 2821850905 Year: 2012 Publisher: Presses universitaires de Paris Nanterre

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Les différents articles présentés dans cet ouvrage mettent en lumière la dimension corporelle du livre. Toutefois, les analyses développées dans Le Livre au corps ne se contentent pas de l’analogie qui associe le corps à l’objet-livre à travers les mots d’un vocabulaire commun à l’instar de ceux de tête, pied, dos, nerfs… Loin d’un anthropomorphisme manifeste, aisément repérable et vite accessible, le projet de ce livre est surtout de mettre au jour la profondeur de liens sensibles et l’articulation de rapports visibles et invisibles entre le livre et le corps dans l’histoire - au Moyen Âge, à la Renaissance - mais aussi dans leur propre production et reproduction artistique autonome. Qu’il soit un objet investi d’esprit ou immédiatement un corps selon Edmund Husserl ou une modalité de notre être selon Emmanuel Lévinas, le livre n’est rien sans son lecteur dont il révèle la corporéité sensible, le livre étant lui-même une forme d’incarnation de l’œœuvre et une mise en œœuvre du corps dans l’acte de lecture. Avec Henri Michaux, Saint-John Perse ou encore Wols, Le Livre au corps montre que le corps comme le livre sont saisis par une poétique de leur génération ou de leur engendrement réciproque.


Book
Tibetan Printing : Comparison, Continuities, and Change
Authors: --- ---
ISBN: 9789004316065 9004316256 900431606X 9789004316256 Year: 2016 Volume: 39 Publisher: Leiden, Netherlands : Brill,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Tibetan Printing: Comparisons, Continuities and Change the editors publish the results of the workshop “Printing as an Agent of Change in Tibet and beyond” held at Pembroke College, Cambridge, in November 2013. This is the first study of the social and cultural history of Tibetan book technology that takes materials, living traditions and cross-cultural comparisons into consideration. Bringing together leading experts from different disciplines, it discusses the introduction of printing in Tibetan societies in the context of Asian book cultures with an eye to the questions raised by the study of the European history of printing. This title is available online in its entirety in Open Access. Contributors are: Tim Barrett, Alessandro Boesi, Peter Burke, Michela Clemente, Hildegard Diemberger, Dorje Gyeltsen, Franz-Karl Ehrhard, Helmut Eimer, Johan Elverskog, Camillo Formigatti, Imre Galambos, Agnieszka Helman-Wazny, Tomasz Wazny, Sherab Sangpo Kawa, Peter Kornicki, Leonard van der Kuijp, Stefan Larsson, Ben Nourse, Anuradha Pallipurath, Porong Dawa, Paola Ricciardi, Tsering Dawa Sharshon, Sam van Schaik, Cristina Scherrer-Schaub, Marta Sernesi, Pasang Wangdu.


Book
Zerstörung von Geschriebenem : Historische und transkulturelle Perspektiven
Authors: --- --- ---
ISBN: 9783110628906 3110628902 3110629046 9783110629040 9783110629897 3110629895 Year: 2019 Publisher: Berlin/Boston De Gruyter

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Schrifttragende Artefakte sind einer Vielzahl von Praktiken ausgesetzt, durch die sie in der einen oder anderen Form beschädigt werden. Dabei können die Absichten, Hintergründe und Kontexte dieser Praktiken stark variieren, sodass durch die Zeiten hindurch in verschiedenen kulturellen Kontexten, Situationen und Diskursen vielfältige Ausprägungen zu beobachten sind. Solche Fälle sind keineswegs darauf beschränkt, Missbilligung gegenüber Inhalten oder Autoren auszudrücken oder das Andenken an Personen auszulöschen. Anhand von detailliert aufgearbeiteten Fallbeispielen, die vom antiken Ägypten, Mesopotamien und dem Mittelmeerraum über das alte China, das europäische Mittelalter und die Neuzeit sowie islamische Traditionen bis zum heutigen Bali reichen, werden verschiedene Facetten der unterschiedlichen Praktiken und ihrer Motivationen erarbeitet und eine übergreifende Systematik entwickelt. Ziel ist es, eine an praxeologischen Kriterien orientierte Phänomenologie von Schriftzerstörung aufzustellen. Das Hauptaugenmerk liegt auf Praktiken in non-typographischen Gesellschaften, also in Kulturen, in denen Schriftdokumente nicht mittels Buchdruck und vergleichbaren Verfahren fast beliebig vervielfältigt, sondern von Hand einzeln angefertigt wurden.


Book
From Song to Book : The Poetics of Writing in Old French Lyric and Lyrical Narrative Poetry
Author:
ISBN: 0801419220 1501746677 Year: 1987 Publisher: Ithaca : Cornell University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

As the visual representation of an essentially oral text, Sylvia Huot points out, the medieval illuminated manuscript has a theatrical, performative quality. She perceives the tension between implied oral performance and real visual artifact as a fundamental aspect of thirteenth- and fourteenth-century poetics. In this generously illustrated volume, Huot examines manuscript texts both from the performance-oriented lyric tradition of chanson courtoise, or courtly love lyric, and from the self-consciously literary tradition of Old French narrative poetry. She demonstrates that the evolution of the lyrical romance and dit, narrative poems which incorporate thematic and rhetorical elements of the lyric, was responsible for a progressive redefinition of lyric poetry as a written medium and the emergence of an explicitly written literary tradition uniting lyric and narrative poetics.Huot first investigates the nature of the vernacular book in the thirteenth and fourteenth centuries, analyzing organization, page layout, rubrication, and illumination in a series of manuscripts. She then describes the relationship between poetics and manuscript format in specific texts, including works by widely read medieval authors such as Guillaume de Lorris, Jean de Meun, and Guillaume de Machaut, as well as by lesser-known writers including Nicole de Margival and Watriquet de Couvin. Huot focuses on the writers' characteristic modifications of lyric poetics; their use of writing and performance as theme; their treatment of the poet as singer or writer; and of the lady as implied reader or listener; and the ways in which these features of the text were elaborated by scribes and illuminators. Her readings reveal how medieval poets and book-makers conceived their common project, and how they distinguished their respective roles.


Book
Charlotte Guillard : Une femme imprimeur de la Renaissance
Author:
ISSN: 21072566 ISBN: 9782869065239 9782753573161 2753573166 286906523X 2869066759 Year: 2017 Publisher: Presses universitaires François-Rabelais (PUFR)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Charlotte Guillard constitue une figure exceptionnelle de la Renaissance française. Originaire du Maine, elle mène à Paris une carrière brillante dans la typographie. Veuve tour à tour des imprimeurs Berthold Rembolt et Claude Chevallon, elle administre en maîtresse-femme l'atelier du Soleil d'Or pendant près de vingt ans, de 1537 à 1557. Sous sa direction, l'entreprise accapare le marché de l'édition juridique et des Pères de l'Église, publiant des éditions savantes préparées par quelques-uns des plus illustres humanistes parisiens (Antoine Macault, Jacques Toussain, Jean Du Tillet, Guillaume Postel...). Associant dans un même projet intellectuel les théologiens parisiens les plus conservateurs et les lettrés les plus épris de nouveauté, sa production témoigne de la vivacité des débats qui agitent les milieux intellectuels au siècle des Réformes.


Book
"...auf dass von Dir die Nach-Welt nimmer schweigt" : die Herzogin Anna Amalia Bibliothek in Weimar nach dem Brand
Authors: --- ---
ISBN: 3744301273 Year: 2004 Publisher: Weimar Stiftung Weimarer Klassik und Kunstsammlungen Thüringische Landeszeitung Gesellschaft Anna Amalia Bibliothek

Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by