Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Museum retailing : a handbook of strategies for success : selected articles
Author:
ISBN: 9781907697005 Year: 2010 Publisher: Edinburgh MuseumsEtc

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Winkelen in weelde : warenhuizen in West-Europa 1860-2000.
Authors: ---
ISBN: 9057301601 Year: 2001 Publisher: Zutphen : Stichting Retail Studies Walburg Pers,

Groundswell : winning in a world transformed by social technologies
Authors: ---
ISBN: 9781422125007 1422125009 Year: 2008 Publisher: Boston, Mass. Harvard Business Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Corporate executives are struggling with a new trend: people using online social technologies (blogs, social networking sites, YouTube, podcasts) to discuss products and companies, write their own news, and find their own deals. This groundswell is global, it's unstoppable, it affects every industry - and it's utterly foreign to the powerful companies running things now. When consumers you've never met are rating your company's products in public forums with which you have no experience or influence, your company is vulnerable. In Groundswell, Charlene Li and Josh Bernoff of Forrester, Inc. explain how to turn this threat into an opportunity. Using tools and data straight from Forrester, you'll learn how to: Evaluate new social technologies as they emerge Determine how different groups of consumers are participating in social technology arenas Apply a four-step process for formulating your future strategy Build social technologies into your business - including monitoring your brand value, talking with the groundswell through marketing and PR campaigns, and energizing your best customers to recruit their peers Timely and insightful, this book is required reading for executives seeking to protect and strengthen their company's public image.


Book
L'économie des dévotions : commerce, croyances et objets de piété à l'époque moderne
Author:
ISBN: 9782753548909 2753548900 2753555605 Year: 2016 Publisher: Rennes: Presses universitaires de Rennes,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Le présent livre cherche à élucider les rapports qu'entretiennent, à l'époque moderne, les activités économiques – en particulier commerçantes – et les pratiques dévotionnelles. Il s’agit de deux sphères volontiers séparées, avec en arrière-plan, des a priori d’incompatibilité, voire des aversions traditionnelles qui n’ont pas épargné l’historiographie. Et pourtant il est évident que, dans les sociétés d’Ancien Régime, le champ des pratiques de piété a constitué un facteur économique d’importance majeure, mais dont le poids précis reste autant à mesurer de façon différenciée que les attitudes commerçantes méritent d’être analysées avec précision. Quels sont les apports des agents de l’échange au fonctionnement économique des différents cultes et pratiques de dévotion ? Que se passe-t-il lorsque le religieux entre en conflit avec les intérêts économiques ? Comment décrire les formes de dévotion que cultivent les acteurs de l’échange eux-mêmes ? C’est autour de ces questions que le livre organise ses interrogations. Une première partie du livre prend pour objet l’économie des lieux de pèlerinage, une deuxième, quittant les sanctuaires de ce type, s’attache à analyser les conditions de production, les conjonctures et la logique distributive d’objets de dévotion plus largement diffusés. Une troisième section met l’accent sur les possibles tensions entre objectifs commerciaux et impératifs religieux ; la dernière s’interroge sur les dévotions des acteurs de l’échange.

Keywords

Business --- Religious supplies industry --- Christian pilgrims and pilgrimages --- Devotional objects --- Affaires --- Objets religieux --- Pèlerins et pèlerinages chrétiens --- Objets de dévotion --- Religious aspects --- Christianity --- History --- Congresses --- Economic aspects --- Aspect religieux --- Christianisme --- Histoire --- Congrès --- Industrie --- Aspect économique --- Europe --- Religion --- Religious life and customs --- Vie religieuse --- Pratique religieuse --- Church attendance --- Coutumes et pratiques --- Customs and practices --- Pèlerinages chrétiens --- Christian church history --- Distribution strategy --- Christian special devotions --- Pèlerins et pèlerinages chrétiens --- Objets de dévotion --- Congrès --- Aspect économique --- 248.1 --- 658.8 --- 27 "18/19" --- 27 "18/19" Histoire de l'Eglise--Hedendaagse Tijd --- 27 "18/19" Kerkgeschiedenis--Hedendaagse Tijd --- Histoire de l'Eglise--Hedendaagse Tijd --- Kerkgeschiedenis--Hedendaagse Tijd --- 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Marketing. Sales. Selling. Distribution --- 248.1 Ascetische theologie --- Ascetische theologie --- Congresses. --- Histoire. --- Objets de dévotion - Aspect économique - Europe - Congrès --- Objets religieux - Industrie - Europe - Histoire - Congrès --- Pèlerinages chrétiens - Aspect économique - Europe - Congrès --- Affaires - Aspect religieux - Christianisme - Histoire - Congrès --- Commerce --- Europe - Vie religieuse - Congrès --- Europe - Religion - Aspect économique - Congrès --- Economics --- piété --- objets de dévotion --- commerce

Listing 1 - 4 of 4
Sort by