Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
geography --- Geography --- geografie --- Géographie --- Periodicals --- Périodiques --- #BTAB:VH 492.93 Breda --- #BTAB:VH 493 Merksem --- 090 Exacte wetenschappen --- tijdschriften --- toerisme --- aardrijkskunde --- Aardrijkskunde --- secundair onderwijs --- secundair onderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Géographie --- Périodiques --- Geografie
Choose an application
De Vlaming Placide Tempels wordt gezien als een grondlegger van de interculturele filosofie. Hij onderzocht de opvattingen van mensen in Belgisch-Congo en zette deze gedetailleerd op papier. Zijn 'Bantoe-filosofie' uit 1945 geldt daardoor internationaal nog altijd als een standaardwerk.0'Bantoe-filosofie' verschijnt nu in een nieuwe Nederlandse vertaling met een stevige inleiding door Angela Roothaan.
Philosophy --- Comparative religion --- Africa --- C6 --- filosofie --- missionarissen --- Congo [historische term land Congo -CG] --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Sub-Saharan Africa
Choose an application
Cognitive psychology --- Physiotherapy. Alternative treatments --- meditation --- mysticism --- Zen [Japanese Buddhism] --- Mystiek --- Mystique --- Oosterse filosofie --- Philosophie orientale --- C6 --- mystiek --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap
Choose an application
Na een korte inleiding over de godsdiensten in de wereld, nemen de auteurs ons mee voor een kennismaking met de belangrijkste geloofspunten en de grote feesten van christenen, joden, moslims, hindoes, boeddhisten en andere gelovigen. De illustraties zijn vergezeld van bondige verklaringen. Dit boek is geschikt als 'handleiding' om bij jongeren vanaf tien jaar toch een gezonde en respectvolle houding aan te moedigen
Comparative religion --- Didactics of religion --- godsdienst (themawoord fictie) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- secundair onderwijs 1ste graad --- Godsdienst --- Christendom --- Jodendom --- Islam --- Hindoeïsme --- Boeddhisme --- feesten --- jeugdliteratuur --- wereldgodsdiensten (x) --- 210 --- wereldgodsdiensten --- Feesten --- 201 --- 471.48 --- 478.6 --- Basisonderwijs --- Godsdienstonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Wereldgodsdiensten --- 200 ) Godsdienst --- 209 --- boeddhisme --- christendom --- godsdiensten (ler) --- godsdienstige feesten --- hindoeïsme --- islam --- jodendom --- 210.3 --- wereldreligies --- Godsdiensten: intercultureel --- Wereldgodsdiensten ; algemeen --- Godsdienstwetenschap ; algemeen --- Morele en religieuze opvoeding --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- Ethiek --- Kunst --- Symboliek --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Literatuur --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Historische kritiek --- Man --- Noorwegen --- Film --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Voeding --- Media --- Kleuter --- Verpleegkunde --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Vrouw --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Basisonderwijs. --- Comparative religion. --- Didactics of religion. --- Godsdiensten. --- godsdienst (themawoord fictie). --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep). --- secundair onderwijs 1ste graad. --- België. --- Nederland. --- 881 --- religieuze feesten --- jeugdliteratuur non fictie --- littérature jeunesse non-fiction
Choose an application
Eten wolven echt kinderen? Hoeveel zwemmers lokt een haai op? Hoe verdedigt je je tegen een woedende beer? Leeuw, beer, tijger en wolf zijn eng, mooi en machtig tegelijk, net als krokodil, luipaard en haai. Hun krachtige kaken, snelle sprong en dodelijke kracht maakt hen niet alleen onze vijand en soms zelfs menseneter, maar ook ons voorbeeld.
592.1 --- Beer --- Dieren --- Haai --- Krokodil --- Leeuw --- Luipaard --- Tijger --- Walvis --- Wolf --- 070749.jpg --- Roofdieren --- Inleidingen - Hand- en leerboeken Dierkunde --- Zoology --- Panthera tigris [species] --- Selachii [order] --- haaien --- luipaarden --- jeugdboekenweek --- tijgers --- lager onderwijs 6de jaar (doelgroep) --- beren --- wolven --- dieren --- krokodillen --- leeuwen
Choose an application
Doorheen de geschiedenis heeft de visie op de kunsteducatie verschillende gedaanteverwisselingen ondergaan: volksverheffend ten tijde van de Verlichting, bevoogdend op het eind van de 19e eeuw, emancipatorisch in de jaren zeventig, utilitair in de jaren tachtig, tot het huidig postmodernisme, waarbij geen eenduidige waarheid vooropstaat. Het eerste deel van het boek gaat hier uitvoerig op in. Binnen deze verschuivingen tekenen er zich steeds twee spanningsvelden af: leefwereld versus systeem, beheersing versus emancipatie. Kunsteducatieve vormingsprocessen bewegen zich in het spanningsveld van leefwereld en systeem: Tegelijkertijd balanceren zij tussen beheersing en emancipatie, waarbij het begrip emancipatie soms beheersende vormen dreigt aan te nemen. De kunsteducatieve organisatie De Veerman werkt vanuit een overkoepelende visie op kunsteducatie. Eén van de kunsteducatieve programma's die deze organisatie mee begeleidt, zijn de Muzische Klassen. Aan de hand van een casstudy van dit programma kunnen we besluiten dat in de kunsteducatieve praktijk van vandaag het communnicatief handelen hoog in het vaandel wordt gedragen. Daarnaast focust men zich in deze case volledig op emancipatie en wil men de deelnemers aansporen tot het stellen van kritische vragen bij gegeven antwoorden. Deze case wordt dan ook bekeken vanuit de theorie en de evoluties in het denken en handelen vanuit kunsteducatief oogpunt.
Didactics of the arts --- art appreciation --- muzische vorming --- social casework --- theoretische pedagogiek --- kunstopvoeding --- Kunstzinnige vorming --- Muzische vorming --- Kunstzinnige opvoeding --- Onderwijs --- Vlaanderen --- Art --- Study and teaching --- Belgium --- #PBIB:+116.15 --- 691 --- 477 --- 3e leerjaar l.o --- Basisonderwijs --- Geschiedenis --- Habermas --- Kunsteducatie --- 374.1 --- Kunst --- Muziek --- Vorming --- Project kunstvakken --- 701.1 --- Kunst : Kunsteducatie en onderwijs --- Pedagogie en didactiek --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie
Choose an application
Sociology of the developing countries --- Ethnology. Cultural anthropology --- Africa --- Afrika --- Afrique --- Périodiques --- Tijdschriften --- Periodicals --- Politique --- Policies --- Sociologie --- Sociology --- Africa. --- 3 <6> <05> --- #TS:WMAG --- #ANTIL0401 --- Sociale wetenschappen: sociologie, politiek, economie, recht, onderwijs--Afrika--Tijdschriften --- Arts and Humanities --- History --- periodical --- peer-reviewed journal --- 3 <6> <05> Sociale wetenschappen: sociologie, politiek, economie, recht, onderwijs--Afrika--Tijdschriften --- African studies. --- social sciences. --- Périodiques --- DOAJ-E EJANTHR EJETUDE EJHISTO EJLANGU EJPOLIT EJSOCIA EPUB-ALPHA-A EPUB-PER-FT --- multidisciplinary --- critical --- humanities --- social sciences --- bioscience engineering --- Eastern Hemisphere --- Social sciences --- Agriculture. Animal husbandry. Hunting. Fishery --- africa --- Regions & Countries - Africa --- Ethnologie
Choose an application
Dit boek biedt een zeer ruim overzicht van verschillende culturen. De belangrijkste antropologen uit de geschiedenis worden samen met hun werk voorgesteld. De verste uithoeken van de wereld worden bezocht en de leefgewoonten van de mensen die er wonen worden uitvoerig in beeld gebracht. Het boek is fraai geïllustreerd met talrijke zwart-wit foto's. In de bijhorende handleiding gaan sommige werkvormen in op de teksten uit het boek, terwijl bij sommige andere werkvormen de koppeling wordt gemaakt met taal(vaardigheids)aspecten. Regelmatig worden andere teksten ingeschakeld om iets te illustreren of om discussie uit te lokken. De handleiding bevat naast een trefwoordenregister ook nog een literatuurlijst van geschikte jeugdboeken.
Philosophy and psychology of culture --- Ethnology. Cultural anthropology --- anthropology --- ethnography --- etnografie --- cultuurgeschiedenis --- rituelen --- cultuurfilosofie --- antropologie --- Culturele antropologie --- Mondiale vorming --- Volken --- Cultuur --- Antropologie --- Cultuurverschillen --- Multiculturele samenleving --- culturele antropologie --- jeugdliteratuur --- lokale cultuur --- Z++93/01 --- Z325.1 --- 811 Filosofie --- 826 Imperialisme, Kolonialisme --- 830 Economie --- 839 Technologie en infrastructuur --- 844.1 Minderheden --- 845 Religie --- 846.1 Etniciteit --- 847 Onderwijs --- 848 Demografie --- 860 (Vredes)cultuur --- 881 Afrika --- 882.3 Midden-Amerika --- 883 Azië --- 885 Oceanië --- 913 --- 741 --- 474.6 --- 478.1 --- Kinderen in de wereld --- 954 --- vreemde culturen --- #gsdbP --- culturele antropologie, land- en volkenkunde --- Proza - Nederlands --- Intercultureel onderwijs --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Dutch language --- Néerlandais (Langue) --- Volk --- Toerisme --- Cultuurverschil
Choose an application
Op 9 oktober 1817 werd in Gent officieel de Universiteit geopend. Historica Gita Deneckere goot de 200 jaar die erop volgden, én een blik op de toekomst, in boekvorm.In tien thematische hoofdstukken lees je het verhaal van de UGent en van de maatschappelijke betrokkenheid van haar wetenschappers. Gita Deneckere schuwt de controverse niet en maakt duidelijk waarom de universiteit voor een samenleving zo belangrijk is.Bron : http://www.piecemontee.be
Universiteit Gent --- Universiteiten --- Geschiedenis --- History of education and educational sciences --- Higher education --- Ghent University --- anno 2000-2009 --- anno 1900-1999 --- anno 2010-2019 --- Ghent --- anno 1800-1999 --- universiteit Gent --- Geschiedenis van opvoeding en pedagogiek --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Gent --- 378.4 <493 GENT> --- 378.18 <493 GENT> --- 378.4 <493 GENT> Universiteiten--België--GENT --- Universiteiten--België--GENT --- 378.18 <493 GENT> Studenten: statuut. Maatschappelijke problemen van studenten--België--GENT --- Studenten: statuut. Maatschappelijke problemen van studenten--België--GENT --- Ghent University, Booktower. --- Ghent University, Academic staff. --- Ghent University, Employees. --- Ghent University, Students. --- Rijksuniversiteit te Gent. --- UGent --- geschiedenis --- Universiteit --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Universities and colleges --- Students. --- Professional staff. --- Universiteit Gent.
Choose an application
Leopold II en zijn Congo-pioniers liggen al een tijdje onder vuur. Missionarissen blijven grotendeels buiten schot. Nochtans telt Vlaanderen honderden monumenten en straten ter ere van paters, broeders en kloosterzusters die het woord van God verspreidden in Congo en andere delen van de wereld. 0Dit boek gaat dieper in op de geschiedenis van Vlaamse missionarissen. Het onderzoekt hoe zij herinnerd worden, zowel in Vlaanderen als in voormalige missiegebieden. Zo werpt het nieuw licht op actuele vragen over de omgang met het koloniale verleden, de relatie tussen missionering en kolonialisme, en de dekolonisering van de publieke ruimte.
BPB9999
---
C1
---
missionarissen
---
missiegeschiedenis
---
KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-)
---
Kerken en religie
---
266.2
---
325
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|