Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
costume [mode of fashion] --- textile materials --- Japan --- Japanse kunst --- klederdracht --- textiel --- 1700 - 1926 --- 18de eeuw --- 19de eeuw --- 20ste eeuw --- kleding, klederdracht --- 1700 - 1926. --- 18de eeuw. --- 19de eeuw. --- 20ste eeuw. --- Japan.
Choose an application
sculpting --- Sculpture --- Folklore --- masks [costume] --- West Africa --- Afrikaanse kunst --- hedendaagse kunst --- beeldhouwkunst --- maskers --- 20ste eeuw --- Afrika --- Burkina Faso --- Figurines --- Masks --- Wood sculpture, Burkinabe --- Exhibitions. --- Exhibitions --- masker --- sculptuur --- 20ste eeuw. --- Afrika. --- Burkina Faso.
Choose an application
Sociology of cultural policy --- Antwerp --- Animals [Urban ] --- Animaux dans la ville --- City animals --- City fauna --- City wildlife --- Dieren [Stedelijke ] --- Dieren in de stad --- Fauna [Stedelijke ] --- Faune urbaine --- Stedelijke fauna --- Urban animals --- Urban fauna --- Ville [Animaux dans la ] --- dier --- dierentuin --- 20ste eeuw --- Antwerpen --- Conferences - Meetings --- animal art --- Zoo animals --- Antwerp (Belgium) --- Zoos --- Belgium --- Antwerp Zoo (Antwerp, Belgium) --- History --- 20ste eeuw. --- Antwerpen. --- Antwerp [Province]
Choose an application
294.5*97 --- #gsdb3 --- C1 --- hindoeïsme --- reïncarnatie --- 294.5*97 Hindoe-bewegingen in de 20ste eeuw: Aurobindo; Rabindranath Tagore; Ramana Maharshi; Swami Sivananda; J. Krishnamurti; Krishna conciousness --- Hindoe-bewegingen in de 20ste eeuw: Aurobindo; Rabindranath Tagore; Ramana Maharshi; Swami Sivananda; J. Krishnamurti; Krishna conciousness --- Kerken en religie --- Hinduism --- reincarnation --- Indian religions --- onsterfelijkheid --- het bewustzijn --- reïnkarnatie --- Salinger --- verwisseling van lichaam --- ziel-onderzoek --- de geheime reis van de ziel --- His Divine Grace A.C. Bhaktivedante Swami Prabhupada --- Sokrates
Choose an application
History of civilization --- World history --- anno 1910-1919 --- Flanders --- Eerste Wereldoorlog --- First World War --- Grande Guerre --- Great War --- Groote oorlog --- Grote Oorlog --- Guerre mondiale [Première ] --- Guerre mondiale, 1914-1918 --- Première Guerre mondiale --- W.O. I, 1914-1918 --- WO.1 --- Wereldoorlog I --- Wereldoorlog [Eerste ] --- Wereldoorlog, 1914-1918 --- World War I, 1914-1918 --- World War One, 1914-1918 --- World War [First ] --- World War, 1914-1918 --- multiculturaliteit --- 20ste eeuw --- Vlaanderen --- S20080432.JPG --- oorlog --- interculturele communicatie --- Belgische geschiedenis --- C3 --- Vlaams Gewest [gewest in land België - BE] --- interculturaliteit (x) --- 866 Herdenking en herinnering --- 355 --- 007 --- 94 --- Kunst en cultuur --- Exhibitions --- 1914-1918 [Guerre mondiale] --- Soldiers --- Attitudes --- 1900-1945 --- Wereldoorlog I. --- multiculturaliteit. --- 20ste eeuw. --- Vlaanderen.
Choose an application
Na de onafhankelijkheid duiken de eerste populaire schilderijen op aan de muren van Congolese huiskamers. Die schilderijen worden beschreven als ‘conversation pieces' – ‘gespreksstukken' – want hun belang schuilt niet in het feit dat het kunstvoorwerpen zijn, maar in de boodschap die ze uitdragen. De betekenis van de afbeeldingen ligt niet altijd vast: iedereen kan er zijn eigen interpretatie aan geven. Ze zetten aan tot reflectie en discussies over de dagelijkse bekommeringen.De Congolese populaire schilderkunst wordt vaak als een koloniale stijl bestempeld, maar in feite sluit ze aan op de lange geschiedenis van tekencultuur die vóór kolonisatie in de Democratische Republiek Congo bestond.In 2013 verwierf het Koninklijk Museum voor Midden-Afrika een belangrijke collectie van bijna 2000 doeken die verzameld werden tussen 1968 en 2012 door Bogumil Jewsiewicki en zijn Congolese collega's in de DRC, in 15 steden: Beni, Bukama, Bunia, Butembo, Goma, Isiro, Kananga, Kikwit, Kinshasa, Kisangani, Kolwezi, Lubumbashi,Matadi, Mbandaka en Mbuji-Mayi. Deze collectie is niet alleen belangrijk door de omvang en het aantal schilderijen, maar ook door de archieven, foto's van ateliers, levensverhalen, interviews met de kunstenaars en kronieken die erbij horen.
Schilderkunst ; Congo-Kinshasa ; 20ste eeuw --- kunst --- Afrika --- eenentwintigste eeuw --- 75.036/039 --- schilderkunst --- postkolonialisme --- kolonialisme --- Congo --- twintigste eeuw --- 75(6) $$X Schilderkunst ; Afrika --- Schilderkunst ; Afrika ; Congo --- Tentoonstellingscatalogi ; Brussel ; Bozar ; Paleis voor Schone Kunsten --- Populaire kunst --- Exhibitions --- Painting --- easel paintings [paintings by form] --- Royal Museum for Central Africa [Tervuren] --- 75(6) --- 7.036 --- 7.037 --- 75 --- 20ste eeuw (kunst) --- Twintigste eeuw (kunst) --- Eénentwintigste eeuw (kunst) --- 21ste eeuw (kunst) --- Schilderkunst --- schilderijen --- Koninklijk Museum voor Midden-Afrika [Tervuren] --- Painting. --- easel paintings [paintings by form]. --- Royal Museum for Central Africa [Tervuren]. --- Congo. --- #breakthecanon
Choose an application
grafiek --- politiek --- sociaal engagement --- Mexicaanse revolutie --- Posada, José Guadalupe --- Rivera, Diego --- Orozco, José Clemente --- Siqueiros, David Alfaro --- Zapata, Emiliano --- Tamayo, Rufino --- 1910 - 1960 --- 20ste eeuw --- Mexico --- 76 <72> "19" --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Mexico--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- 76 <72> "19" Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Mexico--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Book history --- Graphic arts --- History of Mexico --- aquatints [prints] --- lithographs --- linoleum block printing --- anno 1900-1999 --- politiek. --- sociaal engagement. --- Mexicaanse revolutie. --- Posada, José Guadalupe. --- Rivera, Diego. --- Orozco, José Clemente. --- Siqueiros, David Alfaro. --- Zapata, Emiliano. --- Tamayo, Rufino. --- 1910 - 1960. --- 20ste eeuw. --- Mexico.
Choose an application
OER is een boek over wortels. Over wat het betekent om Vlaming te zijn. Over hoe kunstenaars als Emile Claus, Valerius De Saedeleer, George Minne en Gustave Van de Woestyne al bij het begin van de twintigste eeuw heimwee koesteren naar het Vlaanderen van hun dromen. Ook de werken van James Ensor, Rik Wouters en Léon Spilliaert konden nergens anders ter wereld tot stand komen dan hier, in 'le plat pays'. En na de Eerste Wereldoorlog brengen Constant Permeke, Gust. De Smet, Frits Van den Berghe of Edgard Tytgat de kijk van kunstenaars 'van hier' op de wereld 'van hier'. Zo is dit boek een zoektocht naar wat Vlaanderen is, was, of kan zijn. Aan de hand van essays, gedichten en mijmeringen wekt OER de brede culturele context van het Vlaamse belle époque en het interbellum weer tot leven. Daarbij gaan ook kunstenaars, academici, verzamelaars en opiniemakers van vandaag op zoek naar hun 'roots'. Want het verleden is springlevend. OER gaat over u en mij.
Art --- art [fine art] --- Flanders --- expressionisme --- Painting --- schilderkunst --- Vlaamse Primitieven --- painting [image-making] --- Minne, George --- Woestyne, van de, Gustave --- Ensor, James --- anno 1800-1899 --- anno 1900-1999 --- Exhibitions --- Vlaams expressionisme --- luminisme --- literatuur --- muziek --- Afrikaanse kunst --- primitivisme --- Woestyne, Gustave Van de --- Wouters, Rik --- Tytgat, Edgard --- Vlaanderen --- Afrika --- Van de Woestyne, Gustave --- Early Netherlandish --- 19de eeuw --- 20ste eeuw --- Vlaams expressionisme. --- luminisme. --- literatuur. --- muziek. --- Afrikaanse kunst. --- primitivisme. --- Minne, George. --- Ensor, James. --- Van de Woestyne, Gustave. --- Wouters, Rik. --- Tytgat, Edgard. --- 19de eeuw. --- 20ste eeuw. --- Vlaanderen. --- Afrika. --- art [discipline]
Choose an application
"In the 1950s and 1960s most African countries gained their independence. Architecture became one of the principal means by which the young nations expressed their national identity. Parliament buildings, central banks, stadiums, convention centers, universities and independence memorials were built with often heroic and daring designs. This book investigates for the first time the relationship between architecture and nation building in Ghana, Senegal, Kenya, Côte d'Ivoire and Zambia. It features around eighty buildings with descriptive texts, photographs, site plans and selected floor plans and sections. The images, commissioned especially for this book, are contributed by renowned photographers Iwan Baan and Alexia Webster."--Page [4] of cover.
Zambia --- Ivory Coast --- Nationalism and architecture --- Nation-building --- Ivoorkust --- Côte d'Ivoire --- 72.038(6) --- Architectuur ; Afrika ; na de onafhankelijkheid --- Postkoloniale architectuur ; Afrika ; 20ste eeuw ; 1950-1990 --- Tropisch modernisme --- Architectuurgeschiedenis ; 1950 - 2000 ; Afrika --- Cote d'ivoire --- Zambie --- 72.036 --- Afrika --- Ghana --- Senegal --- Kenya --- Kenia --- 20ste eeuw (architectuur) --- Twintigste eeuw (architectuur) --- Modernisme (architectuur) --- Modernist --- Architecture --- architecture [discipline] --- Architecture, Modern --- Modern movement (Architecture) --- Symbolism in architecture --- History --- Afrique --- Sénégal --- Histoire --- History. --- Architecture - Africa - History --- Architecture, Modern - 20th century --- Modern movement (Architecture) - Africa - Pictorial works --- Modern movement (Architecture) - Africa - History --- Nationalism and architecture - Africa --- Nation-building - Africa --- Symbolism in architecture - Africa
Choose an application
The project takes its name from the demand for the transfer of power and other things to the newly independent Indonesia in 1945. It travels through time, from European colonial occupation through the development of the republican state to the trans-national contemporary cultures of today. It looks at the various international exchanges that happened in the territories of contemporary Indonesia through the images and ideas of artists. These exchanges were of different kinds: trade, culture, religion, ideology and war. They produced different results: violence; oppression; racism; creativity; spiritual awakening; and other things. The ideologies and struggles of modernity are common ways in which Indonesia has been depicted by others and has also defined itself over the period. As this modern period recedes into history, the project will seek ways to remember how it has influenced contemporary understanding and ask the current generation of artists to look back in order to rewrite the past and potentially create the conditions for a different future. The catalogue and the exhibition will follow a broad chronological narrative, allowing readers and visitors to learn more about how huge archipelago has changed over the past two centuries and to observe how it has responded and adapted to different influences originating both from inside and outside the island.
kunst --- Europalia --- 7.039 --- 7.03 --- Widya Dea --- Villevoye Roy --- Van den Ven Lidwien --- Van Oldenborgh Wendelien --- Torfs Ana --- Toorop Jan --- Terroir --- Sudjojono --- Sunassa Emiria --- Saleh Raden --- Pieneman Nicolaas --- Samboh Grace --- Nicholson Tom --- postkolonialisme --- kolonialisme --- Maryanto --- Lifepatch --- Anggawan Kusno Timoteus --- Kurniawan Agung --- Jaarsma Mella --- Hsuein Saleh --- FX Harsono --- Octora --- Antariksa --- Indonesië --- negentiende eeuw --- twintigste eeuw --- eenentwintigste eeuw --- Exhibitions --- Art --- anno 2000-2009 --- anno 1800-1999 --- anno 2010-2019 --- Indonesia --- Kunst --- feminisme --- geschiedenis --- kolonisatie --- vrouwen --- Toorop, Jan --- 1835 --- 19de eeuw --- 20ste eeuw --- 21ste eeuw --- vrouw --- kolonisatie. --- geschiedenis. --- vrouw. --- feminisme. --- Toorop, Jan. --- 1835. --- 19de eeuw. --- 20ste eeuw. --- 21ste eeuw. --- Indonesië.
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|