Listing 1 - 10 of 41 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In het eerste deel komen beschouwingen aan bod over beeldcultuur, over het verschijnsel tv en over de noodzaak van mediavorming in het algemeen. Het tweede deel geeft een concrete analyse van Dallas. Vorm en inhoud komen aan bod, naast de maatschappelijke betekenis van het fenomeen Dalas en de maatschappelijke en individuele aspecten van het tv-aanbod. Als bijlage wordt een methodische handleiding aangeboden voor het werken met groepen rond media.
Audiovisual methods --- Mass communications --- televisieprogramma's --- soap opera's --- Sociology of leisure --- Education permanente --- Permanente vorming --- Radio en televisie --- Radio et télévision --- audiovisuele communicatie --- audiovisueel materiaal in het sociaal-cultureel werk --- televisie --- #gsdbS --- #SBIB:309H501 --- #SBIB:AGGR --- #GBIB:IDGP --- Z374 --- Z++89/7 --- 379.823 --- 37.018.43 --- 621.397 --- $?$90/07 --- #C9201 --- beeldtaal --- beeldcultuur --- media --- 007.3 --- 374 --- 384 --- Mediapedagogiek (incl. mediadidactiek) --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactische principes --- didactische principes. --- Didactische principes.
Choose an application
Audiovisual methods --- jeugdtelevisie --- Jeugd --- Jeunesse --- Radio en televisie --- Radio et télévision --- kinderpsychologie --- televisie --- jeugd --- #SBIB:309H1520 --- #SBIB:AGGR --- #GBIB:IDGP --- Kinderen en televisie --- 159.987 --- 384 --- 362.8 --- Radio en/of televisieprogramma’s: algemene werken (functies, genres, taalgebruik, historiek) --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactische principes --- didactische principes. --- Télévision et jeunesse --- Televisie en jeugd --- Media-geïnteresseerden, pedagogen
Choose an application
analfabetisme --- Sociology of education --- Adult education. Lifelong learning --- Belgium --- alfabetisering --- sociaal-cultureel werk, allochtonen --- KVH-BOM --- 372.4 <493> --- #KVHB:Analfabetisme --- 375 --- 374.7 --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Lerarenopleiding --- Orthopedagogiek --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Sociale agogiek --- algemeen --- leermoeilijkheden --- didactische principes --- permanente vorming en volwasseneneducatie --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- algemeen. --- leermoeilijkheden. --- didactische principes. --- permanente vorming en volwasseneneducatie. --- E-books
Choose an application
Leren zichtbaar maken met Formatieve Assessment Als je iedere leerling wilt laten zien dat hij kan groeien,als je het belangrijk vindt dat leerlingen eigenaar worden van hun leerproces,als je de focus wilt leggen op het leerproces en niet op ?het juiste antwoord geven?,dan is formatieve assessment de juiste benadering!Formatief betekent dat je de prestaties van een leerling niet vergelijkt met die van andere leerlingen, maar met zijn eerdere resultaten. Daarmee breng je de persoonlijke ontwikkeling in beeld.Onder assessment verstaan we de manier waarop je leerlingen vooruit helpt in hun leerproces: o.a. door feedback te geven, vragen te stellen, het leerdoel helder te maken en aan te geven hoe een ?goed? leerresultaat eruit ziet.Leerlingen krijgen terugkoppeling van de leraar, maar ook van klasgenoten. Bovendien leren ze om zelf te reflecteren op hun leerresultaten. Zo maak je samen het ?leren? zichtbaar.In dit boek laat Shirley Clarke zien hoe je dat concreet in de praktijk brengt. De vele voorbeelden en online video?s bieden inspiratie om meteen in je klas aan de slag te gaan!
Didactic evaluation --- Didactic strategies --- evaluatie (onderwijs) --- assessments (onderwijs) --- #PBIB:+110.10 --- Didactische principes --- 454.2 --- leren leren --- formatieve assessment --- leercultuur --- didactische principes --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- onderwijsstrategieën --- assessment (beoordeling, vaststelling) --- leeromgeving --- Leerdoelen --- Leerprocessen --- feedback --- 454.21 --- 454.4 --- Leren --- Lesgeven --- Feedback --- Lesson Study --- leren --- lesgeven --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- Onderwijs --- Methodiek --- Onderwijskunde --- Onderwijsfilosofie --- Assessment --- 474.23 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Orthopedagogics
Choose an application
HUISWERK KUNNEN WE BETER AFSCHAFFEN BEELDSCHERMEN MAKEN KINDEREN DEPRESSIEF OM EXPERT TE ZIJN MOET JE 10.000 UUR OEFENEN ... EN NOG MEER MYTHES OVER LEREN EN ONDERWIJS Goede omgang met kennis, bronnen en factchecking is belangrijker dan ooit, zeker in opvoeding en onderwijs. In de veelheid aan informatie en meningen die leraren en leerlingen, maar ook ouders, wetenschappers, pedagogen, beleidsmedewerkers en politici dagelijks te verwerken krijgen, is het niet altijd duidelijk wat ze werkelijk voor waar mogen aannemen. In Juffen zijn toffer dan meesters trekken Pedro De Bruyckere, Paul A. Kirschner en Casper Hulshof de lijn door van hun bestseller Jongens zijn slimmer dan meisjes. Gesteund door onderzoek bespreken ze een volledig nieuwe reeks onderwijsmythes. In verhitte debatten zoeken ze naar het sterkst gedragen standpunt. Ook als er daardoor hardnekkige fabels moeten sneuvelen. Is aangeboren intelligentie bepalend voor een goede schoolcarrière? En hoe zit het nu met die juffen en meesters? In dit boek staat het weloverwogen antwoord.
#PBIB:+110.10 --- 450.4 --- onderwijsmythes --- didactiek --- onderwijsstijlen --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- onderwijskunde, onderwijsonderzoek --- 720 Onderwijs --- Onderwijsmythes --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- lerarenberoep --- gender --- leraren-leerling relatie --- PXL-Central Office 2019 --- onderwijsfilosofie --- Onderwijspraktijk --- Onderwijsstijlen ; basisonderwijs --- Onderwijsonderzoek --- Educational psychology --- Onderwijs --- Leren --- Onderwijspsychologie --- Intelligentietests --- Onderwijsbeleid --- Didactische principes --- onderwijskunde --- onderwijspsychologie --- onderwijsbeleid --- didactische principes --- Onderwijskunde --- onderwijs --- Didactiek --- 370 --- 371 --- Onderwijsmythe --- Intelligentietest --- Didactisch principe --- Nederland --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Sinds het begin van het nieuwe millennium is stadsontwikkeling steeds vaker synoniem voor stedenbouw. Daarmee stijgen de verwachtingen van stedenbouw. Van de grote bouwwerven in onze steden wordt nu ook steevast een belangrijke maatschappelijke meerwaarde geëist. Deze publicatie gaat in op de praktische en procedurele uitdagingen die hiermee gepaard gaan.Als eerste Nederlandstalige handboek voor 'sociaal-ruimtelijke planning' wil dit boek architecten en stedenbouwkundigen wapenen voor de nieuwe sociale opdracht die ze krijgen. Tegelijk richt dit boek zich tot professionals actief in de 'sociale sector': opbouwwerkers, buurtwerkers, jeugdwerkers, buurtregisseurs, integrale veiligheidscoördinatoren... De auteurs gaan er vanuit dat de stedenbouw van de toekomst nog sterker interdisciplinair zal worden. Willen stedenbouwkundige projecten een maatschappelijke meerwaarde realiseren, dan zal de samenwerking met sociale professionals moeten worden versterkt. Met dit boek willen de auteurs beide groepen helpen om samen te werken, om zo meer te halen uit stedenbouwkundige projecten: stenen, maar voor mensen.
Stadsontwikkeling --- Stadsvernieuwing. --- Sociaal-ruimtelijke planning. --- Sociaal werk. --- Environmental planning --- Architecture --- Economic geography --- Antwerp --- 711.14 <493> --- 588 Sociale geografie --- 711.1 --- 911.3:30 --- 711.4 --- 711.6 --- 316.334.56 --- 316 --- 711.13 --- Steden en omgeving ; vormgeving ; analyse ; planning --- 711.1 Planologische grondslagen en principes: plannen; uitvoering; ontwikkelingswijze --- Planologische grondslagen en principes: plannen; uitvoering; ontwikkelingswijze --- 711.14 <493> Planologie: grondvraagstukken; grondhuishouding--België --- Planologie: grondvraagstukken; grondhuishouding--België --- Sociale geografie --- Stedenbouw --- Stedenbouw (theorie) --- Stadsplanning --- Urbane sociologie --- Sociologie --- Stedenbouw. Ruimtelijke ordening ; sociale geografie ; socio-economische aspecten ; stadsgeografie --- Stadsvernieuwing --- Ruimtelijke ordening
Choose an application
Co-teaching is brandend actueel na de invoering van de Wet op Passend Onderwijs in Nederland en het M-decreet in Vlaanderen 'Meer handen in de klas' is een effectieve strategie om beter om te gaan met de steeds toenemende diversiteit in de klas en een meer inclusieve leeromgeving te creëren.Centraal in dit boek staan 12 unieke portretten van krachtige co-teaching teams. Het zijn goede praktijkvoorbeelden van teams uit het basis-/lager onderwijs en het voortgezet/secundair onderwijs. Zowel ervaringen van beginnende als ervaren co-teachers worden beschreven. We leren wat voor hen goed samenwerken en goed lesgeven is.Dit boek geeft concrete handvatten voor het nadenken over en vormgeven van de eigen co-teaching praktijk. Daarnaast biedt het een kijk in de dagelijkse praktijk van co-teachers en de literatuur. Een praktijk waarin het samen lesgeven inspireert om zowel leerlingen als leraren in hun kracht te zetten.(Bron: https://www.pelckmanspro.be)
School management --- Didactic strategies --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- Leraren ; samenwerking --- Geïntegreerd onderwijs ; Vlaanderen --- Geïntegreerd onderwijs ; Nederland --- 454.22 --- #PBIB:+110.10 --- Geïntegreerd onderwijs --- Onderwijs : samenwerking --- 454.23 --- duo-teaching --- co-teaching --- differentiatie --- 454.2 --- Didactische principes --- Differentiatie --- samenwerking --- geïntegreerd onderwijs --- didactiek --- samenwerken --- 454.21 --- Onderwijsstijlen --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Onderwijsstrategieën --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- PXL-Education 2019 --- onderwijskunde --- didactische werkvormen --- inclusief onderwijs --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- Didactische werkvormen --- Co-teaching --- Lesgeven --- Inclusief onderwijs --- Passend onderwijs --- Didactische werkvorm --- Internationalisering --- leraarschap --- Geïntegreerd onderwijs ; Vlaanderen --- Geïntegreerd onderwijs ; Nederland
Choose an application
religie --- wetenschap --- new age --- Religious studies --- Filosofie --- Godsdiensten --- Philosophie --- Religions --- Sciences --- Wetenschappen --- Religion and science --- Christianity and science --- Geology --- Geology and religion --- Science --- Science and religion --- Religious aspects --- Religion and science. --- 110 --- wetenschapsfilosofie --- wijsbegeerte overige werken --- philosophie autres ouvrages --- New Age --- nieuwe spiritualiteit --- natuur --- God --- wiskunde --- natuurkunde --- antropische principes --- big bang --- biologie --- parapsychologie --- pseudo-wetenschappen
Choose an application
Deze vijfde editie van Inleiding tot het recht leidt u via eenvoudige begripsomschrijvingen doorheen alle facetten van het recht. Het is een eerste kennismaking met de begrippen en beginselen van het hedendaags recht, bedoeld voor niet-juristen en juristen in spe. Deze inleiding heeft vooral een pedagogisch doel. U krijgt een duidelijk overzicht en inzicht, in een zo eenvoudig mogelijke taal en structuur
Law --- Belgium --- 100 Recht --- droit --- 390.8 --- recht --- België --- AA / International- internationaal --- 340.0 --- Recht (wetten) --- 340 <493> --- E100104.jpg --- Recht ; België --- 340 <493> Rechtsbeginselen. Juridische methodologie.--België --- Rechtsbeginselen. Juridische methodologie.--België --- recht - inleidingen --- Recht: algemene werken en handboeken. --- PXL-Business 2013 --- rechtsbeginselen --- Recht --- Handboeken --- Recht: algemene werken en handboeken --- Belgique --- Principes généraux du droit --- Droit --- Règle de droit --- Sources --- Interprétation
Choose an application
Universal Design for Learning is de beste manier om efficiënt aan alle leerlingen les te geven. Maar hoe begin je met UDL? Je hebt het als leerkracht immers al druk genoeg. De antwoorden vind je in dit verhelderendeboek van de hand van Loui Lord Nelson, een ervaren leerkracht en gewezen UDL-coördinator. Leerkrachten uit het basis- en secundair onderwijs leren hoe ze de drie kernprincipes van UDL - Betrokkenheid, Representatie en Actie & Expressie - kunnen aanwenden om informatie op verschillende manieren aan te bieden. Zo komen ze met praktische tips, voorbeeldopdrachten, ideeën voor klasactiviteiten en gedetailleerde richtlijnen voor lesplanning, tegemoet aan de leernoden van de meest diverse leerlingen. Jongeren scherpen dankzij UDL hun executieve functievaardigheden aan, zoals het stellen van doelen en het ontwikkelen van strategieën. Ze verwerven meer inzicht, verwerken informatie beter en blijven betrokken bij de les. UDL leert leerlingen doeltreffender communiceren en vaardiger worden op het vlak van zelfregulatie en zelfbeoordeling. Ze leren ook doorzetten en zelfstandiger werken. Via flexibele taken en toetsen op maat tonen leerlingen wat ze kennen en kunnen.
Teaching --- didactiek --- onderwijspraktijk --- Didactiek --- Lesvoorbereidingen --- Executieve functies --- 454.2 --- Didactische principes --- Onderwijsstrategieën --- Lesgeven --- leeromgeving --- Leerprocessen --- onderwijsstrategieën --- leerprocessen --- Differentiation (Education) --- Enseignement individualisé --- Enseignement non sexiste --- Geïndividualiseerd onderwijs --- Inclusive education --- Individual instruction --- Individualized instruction --- Niet-seksistische onderwijs --- Onderwijs [Geïndividualiseerd ] --- Onderwijs op maat --- Pédagogie différenciée --- Onderwijskunde --- Leerdoelen --- 700 Pedagogie --- 454.3 --- Lesvoorbereiding
Listing 1 - 10 of 41 | << page >> |
Sort by
|