Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Age group sociology --- Psychiatry --- Social problems --- Educational psychology --- Personality development --- jeugd --- agressie --- #gsdbP --- 416.5 --- agressiviteit --- Agressieve kinderen --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie
Choose an application
ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- Ontwikkelingspsychologie --- Psychologie du développement --- #GGSB: Psychologie --- levenslooppsychologie --- kinderpsychologie --- jeugdpsychologie --- adolescentiepsychologie --- psychologie --- 416.1 --- 159.9 --- algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Psychologie
Choose an application
In dit boek beschrijft de auteur op een eenvoudige en verhelderende wijze de vele oorzaken en verschijningsvormen van agressie bij kinderen. Aan de hand van twee testen in tekeningvorm kunnen ouders de verborgen wrevel bij hun kinderen opsporen en hun eigen stijl van opvoeden evalueren. Agressieve kinderen plaatsen hun ouders en opvoeders vaak voor een raadsel: wat hebben wij verkeerd gedaan? Hoe kunnen wij onze kinderen tot een vredelievender houding opvoeden?
Age group sociology --- kinderpsychologie --- Educational sciences --- kinderen --- Affective and dynamic functions --- agressie --- Psychische functies --- Sociologie van de leeftijdsgroepen --- Pedagogiek --- 159.922.74 --- 316.47.053 --- #GBIB:IDGP --- #GSDBP --- C6 --- pedagogiek --- psychologie --- #KVHB:Agressie --- #KVHB:Orthopedagogie --- 416.5 --- jeugdpsychologie --- 415.3 --- Agressie --- Emoties(Gevoelens) --- Psychologie --- agressiviteit --- 467 --- agressie (ler) --- gedrag --- psychologie, sociaal --- Kinderen --- agressieve kinderen --- opvoeden --- 316.47.053 Agressief gedrag. Angst. Negatieve sociale relaties. Oppositiegedrag. Privacy --- Agressief gedrag. Angst. Negatieve sociale relaties. Oppositiegedrag. Privacy --- 159.922.74 Attitudes van kinderen --- Attitudes van kinderen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- kinder- en jeugdpsychologie - overige onderwerpen --- Uitvoerende functies --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- Agressieve kinderen --- 416.5 ) Overige onderwerpen kinder- en jeugdpsychologie --- angst --- Kinderpsychologie --- Opvoeding en onderwijs --- Hulpverlening --- Kind --- Jeugdpsychologie --- Opvoeding --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs
Choose an application
Het woord "kleine" in de titel is heel bewust gekozen door Kohnstamm: ze maakt hiermee duidelijk dat dit boek gaat over kinderen, kleine kinderen, afhankelijk van het onderwerp maximum 8 jaar oud. Je maakt dus kennis met een heel uitgebreid pakket: je begint bij de baby maar ziet hem of haar ook opgroeien tot een kind dat zijn of haar plaats zoekt in de groep, en dat zie je duidelijk aan de inhoudstafel: ontwikkeling van een baby, ontwikkeling van zintuigen, ontwikkeling van lichaamsbeheersing, hoe leren kinderen, van afhankelijkheid via aanhankelijkheid naar zelfstandigheid, bouwstenen van de persoonlijkheid, zelfbewustzijn en zelfkennis, de plaats in de kinderrij, kinderangsten, gewetensvorming, agressie, seksuele ontwikkeling, fantasie, ontwikkeling van het spelen, kindertekeningen, taalontwikkeling, verstandelijke ontwikkeling en sociale ontwikkeling komen aan bod. Dit is geen leerboek, geen handboek, is bedoeld als hulpmiddel om studenten te helpen structuur te krijgen in de materie en het verband te zien tussen verschillende facetten van de ontwikkeling. Daar is de auteur in ieder geval in geslaagd: vijf drukken op twee jaar tijd, daar zullen vele auteurs jaloers op zijn.
Ontwikkelingspsychologie --- Ontwikkelingspsychologie: kinderen --- Ontwikkelingspsychologie ; baby's --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- Ontwikkelingspsychologie ; peuters --- 416.23 --- Kinderpsychologie --- #GSDBP --- ontwikkelingspsychologie --- pedagogische psychologie --- Developmental psychology --- Educational psychology --- Agressie (geweld, woede) --- Ontwikkelingspsychologie (levenslooppsychologie) --- Seksualiteit en jongeren / kinderen --- Spel --- kinderpsychologie --- 416.1 --- Kindertekeningen --- Taalontwikkeling --- 159.987 --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- ontwikkelingspsychologie (gez)
Choose an application
Dit boek vertelt over de eigen wereld van het kind in zijn eerste zes levensjaren.
Opvoeding:praktijk --- Kinderpsychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- Sexuele opvoeding --- Baby's --- 159.922.7 --- #GBIB:IDGP --- #GSDBP --- 159.922.7 Kinderpsychologie --- kinderpsychologie --- 159.987 --- Psychology --- magie --- Depth psychology --- #GGSB: Psychologie --- #GROL:SEMI-159.922.7 --- 416.1 --- 441 ) * OPVOEDING VAN JONGE KINDEREN --- belevingswereld --- fantasie --- ontwikkelingspsychologie --- opvoeding --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Kind --- Psychologie
Choose an application
Heet werk biedt een grondige benadering van kind-zijn en het psychisch functioneren van jongeren in onze samenleving. Kinderen en jongeren worden door verschillende experts gezien als 'in gevaar'. Dit boek neemt de lezer mee op een tocht vol vragen. Is er sprake van 'gevaarlijke' tendensen en nieuwe problemen? Hoe verbeelden kunstenaars het probleemloze, schattige kind? Maar ook: hoe tonen zij situaties waarbij het kind een gevaar vormt voor de volwassenen? Met tekstbijdragen waarin de 'eeuw van het risicokind' van diverse kanten wordt belicht en waarin geen enkel moeilijk thema uit de weg wordt gegaan
Children in art --- Museum Dr. Guislain (Ghent) --- kinderen --- children [people by age group] --- Criminology. Victimology --- art [fine art] --- jeugdsociologie --- criminologie --- kunst --- Art --- Age group sociology --- Exhibitions --- 7.041 --- (069) --- Thema's in de kunst ; kinderen ; jongeren --- Kinderen --- Tentoonstellingscatalogi ; Gent ; Museum Dr. Guislain --- Kunst --- Psychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- Onderwijs --- Opvoeding --- Relatie ouders-kinderen --- 700.4 --- 416.1 --- Iconografie ; de mens, portretten --- (Musea. Collecties. Tentoonstellingen) --- beeldende kunst, musea - tentoonstellingen --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- PXL-Healthcare 2014 --- creatieve therapie --- beeldtaal --- kinderpsychologie --- tentoonstellingscatalogus --- Maatschappij --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Catalogi --- Kunsten --- Geschiedenis --- Kind --- Catalogus --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autisme --- Cultuur --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Voorlichting --- Literatuur --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- kind. --- geneeskunde, medische wetenschappen. --- psychiatrie. --- armoede. --- oorlog. --- theater, toneel, toneelvoorstelling. --- sociale geschiedenis. --- art [discipline]
Choose an application
Het handboek brengt de oorzaken van agressie en geweld in kaart en geeft leerkrachten, jeugdbegeleiders en ouders concrete tips om de problemen in de opvoeding best aan te pakken. Met belangwekkende nieuwe ideeën voor iedereen die de spiraal van geweld wil doorbreken.
vredesopvoeding --- Social problems --- geweld --- Personality development --- jeugd --- jongerencriminaliteit --- Assistance sociale --- Criminologie --- Education --- Enfants --- Kinderen --- Maatschappelijk werk --- Maatschappij --- Opvoeding --- Société --- mondiale vorming --- conflicten --- vrede --- 316.647.3 --- 316.6 --- #GBIB:CBMER --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Jongeren --- #SBIB:327.5H23 --- #gsdbP --- #gsdbS --- 301.174 --- 37.03 --- agressie --- 186.4 Jeugdwerk --- geweldloosheid --- 433.2 --- 478.1 --- didactiek --- morele opvoeding --- 307.4 --- Geweld --- Jeugd en geweld --- agressiviteit --- interculturele opvoeding --- pesten --- 416.5 --- Agressie (geweld, woede) --- Conflicten --- Geweldloosheid --- Jeugd --- Kinderen en televisie --- Massamedia (media) --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Pesten --- 433.4 --- 478.1 ) Mondiale vorming en vredesopvoeding --- geweldloos opvoeden (ler) --- Agressie --- Geweld in de media --- Geweldloos verzet --- Geweldloze opvoeding --- Interculturele opvoeding --- Oorlog en vrede --- Weerbaarheid --- 364.4 --- conflictbeheersing --- geweldloze opvoeding --- Conflicthantering --- Vredesopvoeding --- agressiviteit (agressie) --- conflicthantering --- pedagogiek (opvoedkunde) --- vredesproblematiek --- geweld: jeugd --- 374 --- 301.15 --- 327 --- Agressie. Geweld --(sociale psychologie) --- Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Kerk en vredesproblemen --- Sociale problemen --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- morele en religieuze opvoeding --- didactiek basisonderwijs - mondiale vorming en vredesopvoeding --- Sociaal conflict --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- (zie ook: criminaliteit) --- (zie ook: psychologie) --- Intercultureel onderwijs --- Televisiegeweld --- Verbondenheid --- Democratie --- Participatie --- Adressen --- Kinderen en jeugd --- Onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Vorming --- Geweld door kinderen --- 316.6 Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Geweld door kinderen. --- Jeugd en geweld. --- Vredesopvoeding. --- 316.647:3 --- Developmental psychology --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Jongeren
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|