Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by

Book

Book
Concrete doelstellingen formuleren in de kleuterschool
Author:
ISBN: 9062005810 Year: 1992 Publisher: Brugge Die Keure


Book
De taxonomie van Bloom in de klas: een inspiratieboek voor de leraar
Authors: --- ---
ISBN: 9789463371674 Year: 2019 Publisher: Kalmthout Pelckmans Pro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met de modernisering van het secundair onderwijs in Vlaanderen werden nieuwe eindtermen vastgelegd. Om de communicatie tussen overheid, onderwijsnetten, leerkrachten en leerlingen optimaal af te stemmen, worden de eindtermen en leerplannen uitgeschreven op basis van de herziene taxonomie van Bloom, door Krathwohl & Anderson.De taxonomie van Bloom in de klas analyseert in drie delen hoe je als leerkracht lessen kan ontwerpen zodat je leerlingen de eindtermen kunnen bereiken.Deel 1 Eindtermen bereiken, wat betekent dit?Op basis van de herziene taxonomie zijn de eindtermen en leerplandoelen operationeel en evalueerbaar geformuleerd. Het is dus belangrijk de verschillende onderdelen van de taxonomie te leren kennen en de samenhang ertussen te begrijpen.Deel 2 Eindtermen bereiken, hoe doe je dat?In het tweede deel worden praktische voorbeelden en didactische tips aangereikt om op een kwaliteitsvolle en doordachte manier lessen te kunnen ontwerpen.Deel 3 Eindtermen bereiken, waarom zou je?In het derde deel wordt dieper ingegaan op de uitdagingen voor het onderwijs. Wat is de inhoud van de onderwijshervorming? Hoe en waarom kwam ze tot stand?(Bron: https://www.pelckmanspro.be/de-taxonomie-van-bloom-in-de-klas.html)


Book
Het Vlaams onderwijs in de kijker : een internationaal perspectief
Author:
ISBN: 9040300461 Year: 1995 Publisher: Brussel Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap. Administratie voor Onderwijs en Permanente Vorming


Book
Leren en onderwijzen : inleiding tot de algemene didactiek
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789033461279 Year: 2006 Publisher: Leuven : Acco,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De eerste uitgave van dit standaardwerk dateert van 1974. Toen lag de klemtoon vooral op het persoonsgerichte onderwijs (procesmodel); nu is de slinger in grote mate teruggekeerd naar het maatschappijgerichte onderwijs (productmodel). Na een inleiding over de componenten van een lesvoorbereiding komt er een kernhoofdstuk over het product- en procesgericht onderwijs. Daarna volgen hoofdstukken over doelstellingen, beginsituatie, leerinhouden, didactische werkvormen, onderwijsmedia en evaluatie. Nieuw, maar wat mager uitgewerkt, is het hoofdstuk over de leraar als opvoeder. Een beschouwing van leerprocessen ontbreekt. Er zijn heel wat wijzigingen en aanvullingen in het hoofdstuk over didactische evaluatie. Het vroegere beheersingboek met verwerkingstaken wordt nu in het basiswerk geïntegreerd, met de oplossingen in een bijlage. Ook als bijlage is een controlelijst voor de lesvoorbereiding opgenomen. Het boek bevat talrijke schema's en voorbeelden, en kent een heel duidelijke structuur. Met bibliografie per hoofdstuk èn achteraan, en een index. Een docentenhandleiding werd apart gepubliceerd.

Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by