Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
86-432-1
School environment --- lager onderwijs --- Primary education --- Lager onderwijs --- Geschiedenis --- Organisatie --- Onderwijsvernieuwing ; basisonderwijs --- Onderwijsvernieuwing ; basisonderwijs ; Vlaanderen --- Scholen ; organisatiecultuur --- 474.1 --- basisonderwijs --- didactiek --- leerdoelen --- onderwijscultuur --- Academic collection --- #SBIB:021.GIFTSOC --- #SBIB:316.334.1O321 --- #SBIB:316.334.1O322 --- #A9203A --- Environment, School --- Educational sociology --- didactiek basisonderwijs - doelstellingen --- Doelen en functies van kleuteronderwijs --- Doelen en functies van lager onderwijs --- Flanders --- Onderwijs --- Cultuur
Choose an application
leerdoelen --- kleuteronderwijs --- Objectives of teaching --- Kindergarten --- leerdoelstellingen --- doelstellingen --- kleuterschool --- 471.4 --- didactiek --- Doelstellingen --- Kleuteronderwijs --- Doelen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- didactische werkvormen --- Kleuteronderwijs: didactiek --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- didactiek. --- Didactiek.
Choose an application
Met de modernisering van het secundair onderwijs in Vlaanderen werden nieuwe eindtermen vastgelegd. Om de communicatie tussen overheid, onderwijsnetten, leerkrachten en leerlingen optimaal af te stemmen, worden de eindtermen en leerplannen uitgeschreven op basis van de herziene taxonomie van Bloom, door Krathwohl & Anderson.De taxonomie van Bloom in de klas analyseert in drie delen hoe je als leerkracht lessen kan ontwerpen zodat je leerlingen de eindtermen kunnen bereiken.Deel 1 Eindtermen bereiken, wat betekent dit?Op basis van de herziene taxonomie zijn de eindtermen en leerplandoelen operationeel en evalueerbaar geformuleerd. Het is dus belangrijk de verschillende onderdelen van de taxonomie te leren kennen en de samenhang ertussen te begrijpen.Deel 2 Eindtermen bereiken, hoe doe je dat?In het tweede deel worden praktische voorbeelden en didactische tips aangereikt om op een kwaliteitsvolle en doordachte manier lessen te kunnen ontwerpen.Deel 3 Eindtermen bereiken, waarom zou je?In het derde deel wordt dieper ingegaan op de uitdagingen voor het onderwijs. Wat is de inhoud van de onderwijshervorming? Hoe en waarom kwam ze tot stand?(Bron: https://www.pelckmanspro.be/de-taxonomie-van-bloom-in-de-klas.html)
Didactics of secundary education --- Objectives of teaching --- 484 --- Eindtermen --- Secundair onderwijs --- Lesvoorbereidingen --- Onderwijshervormingen (onderwijsvernieuwing) --- Didactiek --- Lesgeven --- Vraagstelling --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:316.334.1O323 --- #SBIB:316.334.1O324 --- Pedagogie --- Doelen en functies van algemeen middelbaar onderwijs --- Doelen en functies van technisch onderwijs --- Onderwijsdoelstellingen --- Didactiek van het secundair onderwijs --- eindtermen --- eindtermen ; secundair onderwijs ; Vlaanderen --- Leerdoelen --- secundair onderwijs --- leerplannen --- onderwijshervorming --- 450.45 --- PXL-Education 2019 --- onderwijsvernieuwing --- Vlaanderen --- didactische principes --- leerplanontwikkeling --- Onderwijshervorming --- Taxonomie van Bloom --- Secundair onderwijs . Vlaanderen --- Lesvoorbereiding --- onderwijshervormingen --- 371 --- 370.02 --- Leerdoel --- Eindterm --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
analfabetisme --- leesproblemen --- Educational psychology --- pedagogiek --- schrijfproblemen --- Belgique --- België --- Enseignement --- Nederland --- Onderwijs --- Pays-Bas --- #SBIB:316.334.1O328 --- #SBIB:316.8H19 --- schriftelijke communicatie --- taalonderwijs --- #A9404A --- 493.2 --- Analfabetisme --- Basiseducatie --- Leesproblemen --- Schrijfproblemen --- Alfabetisering (analfabetisme) --- Doelen en functies van het remediërend onderwijs --- Andere welzijns- en sociale problemen: zelfdoding, verslaving ... --- 375 --- 007.2 --- 372.8 --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Lerarenopleiding --- algemeen --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- algemeen. --- Andere welzijns- en sociale problemen: zelfdoding, verslaving .. --- Andere welzijns- en sociale problemen: zelfdoding, verslaving . --- Andere welzijns- en sociale problemen: zelfdoding, verslaving
Choose an application
School management --- onderwijsorganisatie --- Flanders --- Enseignement --- Flandre --- Onderwijs --- Vlaanderen --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- algemeen --- onderwijsbeleid --- #SBIB:001.GIFTSOC --- #SBIB:316.334.1O222 --- #SBIB:316.334.1O320 --- #gsdbP --- Academic collection --- #A9510A --- 451.2 --- 452 --- België --- Onderwijsstatistieken --- Vergelijkende pedagogiek --- onderwijs: Vlaanderen --- onderwijsfinanciering --- studieresultaten --- leerkrachten --- statistieken --- onderwijs --- Organisatie van het onderwijs: regionaal --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Onderwijs; overige landen; algemeen * --- 371.1 --- 371.21 --- 371.22 --- 31 --- 371 --- algemeen. --- onderwijsbeleid. --- Algemeen. --- Onderwijsbeleid.
Choose an application
De eerste uitgave van dit standaardwerk dateert van 1974. Toen lag de klemtoon vooral op het persoonsgerichte onderwijs (procesmodel); nu is de slinger in grote mate teruggekeerd naar het maatschappijgerichte onderwijs (productmodel). Na een inleiding over de componenten van een lesvoorbereiding komt er een kernhoofdstuk over het product- en procesgericht onderwijs. Daarna volgen hoofdstukken over doelstellingen, beginsituatie, leerinhouden, didactische werkvormen, onderwijsmedia en evaluatie. Nieuw, maar wat mager uitgewerkt, is het hoofdstuk over de leraar als opvoeder. Een beschouwing van leerprocessen ontbreekt. Er zijn heel wat wijzigingen en aanvullingen in het hoofdstuk over didactische evaluatie. Het vroegere beheersingboek met verwerkingstaken wordt nu in het basiswerk geïntegreerd, met de oplossingen in een bijlage. Ook als bijlage is een controlelijst voor de lesvoorbereiding opgenomen. Het boek bevat talrijke schema's en voorbeelden, en kent een heel duidelijke structuur. Met bibliografie per hoofdstuk èn achteraan, en een index. Een docentenhandleiding werd apart gepubliceerd.
Didactiek. --- Onderwijs. --- Teaching --- Didactics --- didactiek --- leren --- beroepsprofielen --- lerarenberoep --- #PBIB:+SLO 220.91 --- 691 --- 37(035) --- Onderwijs ; didactiek ; handboeken --- 454 --- didactiek : algemeen (ler) --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : didactiek --- Pedagogie en didactiek --- Onderwijs ; handboeken --- Lerarenopleiding --- Onderwijzen --- Opleidingen --- Didactische werkvormen --- Opvoeding --- Evaluatie --- Didactiek --- 454 ) Didactiek - algemeen --- beginsituatie --- didactisch proces (gez) --- didactische werkvormen --- doelen --- evaluatie --- leerinhouden --- onderwijsmedia --- procesgericht onderwijs --- productgericht onderwijs --- 37.02 --- 371.3 --- Didactische beginsituatie --- Leerdoelen --- Leerinhouden --- Onderwijs
Choose an application
Sociology of education --- Higher education --- Netherlands --- 316:37 --- 378.014.3 --- 378.4 <492> --- #SBIB:316.334.1O326 --- #SBIB:316.334.1O242 --- #SBIB:316.334.1O230 --- Onderwijssociologie. Sociologie van opvoeding en onderwijs--z.o.{37.015.4} --- Hervorming aan de universiteit. Onderwijsvernieuwing aan de universiteit. Universiteithervorming --- Universiteiten--Nederland --- Doelen en functies van de universiteit --- Democratisering in het onderwijs --- Geplande onderwijsverandering --- 378.4 <492> Universiteiten--Nederland --- 378.014.3 Hervorming aan de universiteit. Onderwijsvernieuwing aan de universiteit. Universiteithervorming --- 316:37 Onderwijssociologie. Sociologie van opvoeding en onderwijs--z.o.{37.015.4}
Choose an application
didactische processen --- Didactics --- didactiek --- Teaching --- Teaching. --- #GSDBP --- onderwijs --- vorming --- 454 --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Doelen --- Evaluatie (Beoordeling) --- Leerinhouden --- Leermiddelen --- Leerprocessen --- Media --- 371.3 --- Academic Training --- Educational Technics --- Educational Techniques --- Pedagogy --- Teaching Methods --- Technics, Educational --- Techniques, Educational --- Training Activities --- Training Technics --- Training Techniques --- Activities, Training --- Educational Technic --- Educational Technique --- Method, Teaching --- Methods, Teaching --- Pedagogies --- Teaching Method --- Technic, Educational --- Technic, Training --- Technics, Training --- Technique, Educational --- Technique, Training --- Techniques, Training --- Training Activity --- Training Technic --- Training Technique --- Training, Academic --- Education --- Didactiek; algemeen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Denken --- Evaluatie --- Intelligentie --- Leren denken --- Leren leren --- Vorming --- Didactiek: algemeen --- Activity, Training
Choose an application
Technical, artistic and vocational education --- anno 1800-1999 --- Netherlands --- Enseignement technique et professionnel --- Nederland --- Pays-Bas --- Technisch en beroepsonderwijs --- 37 <09> <492> --- 377.36 --- Technical education --- -#SBIB:316.334.1O221 --- #SBIB:316.334.1O324 --- #SBIB:94H1 --- #SBIB:002.GIFT --- Education, Technical --- Education --- Professional education --- Vocational education --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--Nederland --- Lager beroepsonderwijs. Vakschool --- History --- Organisatie van het onderwijs: nationaal --- Doelen en functies van technisch onderwijs --- Geschiedenis van Nederland en Luxemburg --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- History. --- handboeken en inleidingen --- handboeken en inleidingen. --- 377.36 Lager beroepsonderwijs. Vakschool --- 37 <09> <492> Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--Nederland --- Handboeken en inleidingen. --- #SBIB:316.334.1O221
Choose an application
onderwijssociologie --- Sociology of education --- 37 --- 371.014.53 <492> --- Educational equalization --- Educational sociology --- #SBIB:316.334.1O320 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:HIVA --- Education and sociology --- Social problems in education --- Society and education --- Sociology, Educational --- Sociology --- Education --- Educational inequality --- Equal education --- Equal educational opportunity --- Equalization, Educational --- Affirmative action programs in education --- onderwijs en opvoeding --- Democratisering van onderwijs. Gelijke kansen in het onderwijs. Onderwijs naar stand, ras--Nederland --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Aims and objectives --- Educational equalization. --- Educational sociology. --- 371.014.53 <492> Democratisering van onderwijs. Gelijke kansen in het onderwijs. Onderwijs naar stand, ras--Nederland --- Educational equality --- Educational equity --- Equality of education --- Equity, Educational --- Inequality, Educational --- Opportunity, Equal educational
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|