Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
De eerste uitgave van dit standaardwerk dateert van 1974. Toen lag de klemtoon vooral op het persoonsgerichte onderwijs (procesmodel); nu is de slinger in grote mate teruggekeerd naar het maatschappijgerichte onderwijs (productmodel). Na een inleiding over de componenten van een lesvoorbereiding komt er een kernhoofdstuk over het product- en procesgericht onderwijs. Daarna volgen hoofdstukken over doelstellingen, beginsituatie, leerinhouden, didactische werkvormen, onderwijsmedia en evaluatie. Nieuw, maar wat mager uitgewerkt, is het hoofdstuk over de leraar als opvoeder. Een beschouwing van leerprocessen ontbreekt. Er zijn heel wat wijzigingen en aanvullingen in het hoofdstuk over didactische evaluatie. Het vroegere beheersingboek met verwerkingstaken wordt nu in het basiswerk geïntegreerd, met de oplossingen in een bijlage. Ook als bijlage is een controlelijst voor de lesvoorbereiding opgenomen. Het boek bevat talrijke schema's en voorbeelden, en kent een heel duidelijke structuur. Met bibliografie per hoofdstuk èn achteraan, en een index. Een docentenhandleiding werd apart gepubliceerd.
Didactiek. --- Onderwijs. --- Teaching --- Didactics --- didactiek --- leren --- beroepsprofielen --- lerarenberoep --- #PBIB:+SLO 220.91 --- 691 --- 37(035) --- Onderwijs ; didactiek ; handboeken --- 454 --- didactiek : algemeen (ler) --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : didactiek --- Pedagogie en didactiek --- Onderwijs ; handboeken --- Lerarenopleiding --- Onderwijzen --- Opleidingen --- Didactische werkvormen --- Opvoeding --- Evaluatie --- Didactiek --- 454 ) Didactiek - algemeen --- beginsituatie --- didactisch proces (gez) --- didactische werkvormen --- doelen --- evaluatie --- leerinhouden --- onderwijsmedia --- procesgericht onderwijs --- productgericht onderwijs --- 37.02 --- 371.3 --- Didactische beginsituatie --- Leerdoelen --- Leerinhouden --- Onderwijs
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|