Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Erfgoededucatie mag niet alleen beschouwd worden als een onderdeel van 'geschiedenis-, kunst- en cultuurlessen', maar biedt enorme mogelijkheden voor het motiveren van leerlingen, voor innoverende vakoverschrijdende benaderingen, de relaties tussen school en gemeenschap, de Europese culturele dimensie en voor het realiseren van de transversale sleutelcompetenties: leren leren, sociale en civieke competenties, ondernemerschap, cultureel bewustzijn en culturele expressie.
Didactics of secundary education --- Teaching --- audiences --- cultural heritage --- Didactics of primary education --- 456.6 --- Erfgoededucatie --- 113552.jpg --- 120084.jpg --- #PBIB:+118.20 --- 476.1 --- Competentiegericht onderwijs --- Lager onderwijs --- Erfgoed en geschiedenis : Onderwijs --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- architectural heritage --- Cultural property --- Europe --- Educational aspects --- Didactics of primary education. --- Didactics of secundary education. --- Teaching. --- architectural heritage. --- audiences. --- cultural heritage.
Choose an application
Op openbare plaatsen, op straat in winkels, bij ons en in het buitenland......... Overal zie je tekeningetjes en tekens: pictogrammen. Maar wat zijn dat nu precies Waarvoor dienen ze? Hoe zijn ze ontstaan? Zouden ze een echte internationale taal kunnen vormen? Op die en andere vragen geeft dit boek antwoord. Voor kinderen vanaf 8 jaar.
Semiotics --- Mass communications --- sport --- veiligheid (mensen) --- verkeer --- jeugdbibliotheken --- pictogrammen --- Pictogrammen --- 684.3 --- 801.9 --- 476.1 --- Reizen --- Veiligheid --- Verkeersborden --- 003 ) Symbolen --- Radio- Tv- Krant-Post- Telefoon --- 754.46 --- boekillustraties --- kinderboekillustraties --- taalwetenschap - overige onderwerpen, geheimschrift, geheimtalen --- Wereldoriëntatie; algemeen --- grafische vormgeving, volgens thema, info/bewegwijzering
Choose an application
Democracity leert kinderen meer over de basisprincipes van een democratische samenleving waarbij de nadruk ligt op samenwerking, respect, waarden, beslissingsmethoden en conflicthantering. Dit rollenspel kan gebruikt worden met 12 tot 28 deelnemers en duurt tussen 80 en 150 minuten.
Teaching aids --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- toegepaste filosofie --- democratie --- stedelijk beleid --- Democratie. --- Burgerschap. --- Politiek. --- Educatieve spellen --- Basisonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- 485.6 --- overleggen --- politiek --- rollenspelen --- educatieve spellen --- 331.12 --- Democratie --- Lager onderwijs --- Overlegmethode --- Politiek --- Rollenspel --- Secundair onderwijs --- 476.1 --- Gemeente --- Opvoeden tot burgerzin (Burgerschap) --- Politieke vorming --- Wereldoriëntatie --- 478 --- 091569.jpg --- Democratie ; leermiddelen --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Games
Choose an application
Dit boek biedt pabostudenten en leerkrachten zicht op de actuele plaats en mogelijke aanpak van erfgoededucatie binnen het basisonderwijs. Met erfgoededucatie kunnen de kerndoelen van 'Oriëntatie op jezelf en de wereld' en 'Kunstzinnige oriëntatie' gerealiseerd worden. Cultureel erfgoed omvat sporen uit het verleden in het heden, die de moeite waard zijn om te bewaren. Erfgoededucatie is geen vak op zich, maar ErfGoedonderwijs op de basisschool kan wel helpen om lesstof van andere vakken te concretiseren en te verlevendigen. Het boek biedt de nodige inzichten om erfgoededucatie betekenisvol en effectief in het basisonderwijs te integreren. Na de theoretische onderbouwing volgt een praktisch deel met een stappenplan, verschillende praktijkvoorbeelden, formats en lessuggesties. 'ErfGoedonderwijs op de basisschool' geeft (aankomende) leerkrachten de mogelijkheid om hun leerlingen actief en onderzoekend onderwijs te bieden. Deze uitgave is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met de Pedagogische Academie Hanzehogeschool Groningen en de Stenden hogeschool, opleiding tot leraar basisonderwijs. (Bron: covertekst)
Cultureel erfgoed --- Basisonderwijs. --- basisonderwijs --- Didactics of history --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- cultureel erfgoed --- #PBIB:+118.20 --- 476.1 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Cultuureducatie --- Erfgoededucatie --- 476.45 --- 476.4 --- Erfgoed --- Cultuur --- Geschiedenis --- Wereldoriëntatie --- 083538.jpg --- Geschiedenis ; basisonderwijs ; didactiek --- Erfgoed en geschiedenis : Onderwijs --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Overige vormingsgebieden --- Objectives of teaching --- Didactics of the arts --- vakoverschrijdende eindtermen --- culturele vorming --- didactiek --- Lager onderwijs --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
Wereldoriëntatie --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Begin van het schooljaar --- Fruit --- Herfst --- Ziek zijn --- Speelgoed --- Feesten --- Tijd --- Winter --- Wonen --- Lente --- Dieren --- Verkeer --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- schoolboeken --- wereldoriëntatie --- 476.1 --- 1e leerjaar l.o --- Handboek/cursus --- handboek --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Feest --- Dier --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Muziek --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Leefbaarheid --- Verpleegkunde --- Beroep
Choose an application
Bij ieder verhaal wordt uitgelegd waar het feest vandaan komt, wanneer het wordt gevierd en waarom.
Literature --- Kerstmis (themawoord fictie) --- verjaardag (themawoord fictie) --- Pasen (themawoord fictie) --- feesten (themawoord fictie) --- Sinterklaas (themawoord fictie) --- Feesten --- Kalenderfeesten --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Verhalenbundels --- Verhalen --- Vieren --- Fiction --- Jeugdboeken --- jeugdliteratuur --- feesten --- verhalenbundels --- JB FEES --- 1 april --- 476.1 --- 912.1 --- Allerzielen --- Bevrijdingsdag --- Carnaval --- China --- Dierendag --- Eerste communie --- Geboorte --- Islam --- Jodendom --- Kerstmis --- Moederdag --- Nieuwjaar --- Oudejaarsavond --- Pasen --- Pinksteren --- Sint-Maarten (heilige) --- Sint-Maarten --- Sinterklaas --- Thanksgiving --- Trouwen --- Vaderdag --- Vasten --- Verjaardagen (Jarig zijn) --- Verkleden --- Kerkelijke feesten --- Volksfeesten --- Verhalen : jaarfeesten --- Verhalen : multicultureel --- 222.0 --- verhalen --- kinderverhalen --- religie --- godsdienst --- 973037.jpg --- Verhalen: feesten --- Wereldoriëntatie; algemeen --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- (zie ook: Feesten) --- Feest --- Kalenderfeest --- Muziek
Choose an application
Dit dierentuinspel wil zowel het economisch denken stimuleren als de verschillende factoren van ondernemingszin ontwikkelen.- Creatief leren oplossingen bedenken in functie van het doel dat je vooropstelt- Strategieën bedenken en uitvoeren- Het leren bijsturen van een gekozen strategie- Het al dan niet inspireren van anderen (leiderschap)Bron: https://www.averbode.be/ko_cego?article=41186
Dutch literature --- Didactics of economy --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- ondernemen --- WO (wereldoriëntatie) --- motiverend onderwijs --- lager onderwijs --- spellen --- Ondernemingszin --- Ondernemingen --- Creatief denken --- 2e graad lager onderwijs --- 3e graad lager onderwijs --- Probleemoplossend denken --- Economie --- Dierentuinen --- Maatschappelijke vorming --- Vriendschap --- Emoties --- Ratten --- Groepsdynamiek --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Verhalen --- Begrippen --- West-Vlaanderen --- Gezelschapsspelen --- Spelen --- Jeugdliteratuur --- slim (themawoord fictie) --- ratten (themawoord fictie) --- luisteren (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- dierenverhalen (genre) --- economie --- diefstal (themawoord fictie) --- lager onderwijs 1ste jaar (doelgroep) --- 478.9 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- Wereldoriëntatie --- 476.1 --- Didactisch materiaal --- basisbehoeften --- dierenverhalen --- erbij horen --- kinderen 4-7 jaar --- Detectives --- Diefstal --- Fiction --- Jeugdboeken --- diefstal --- verhalen ; +7 jaar --- Denken --- Godsdienst; ba.o --- Luistervaardigheid --- Sociale vaardigheden --- Schoolleven --- kinderen + 10 jaar --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden --- Overige vormingsgebieden --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Games --- Onderneming --- Dierentuin --- Overheidsbeleid --- Emotie --- Rat --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen
Choose an application
Filosofie geraakt meer en meer ingeburgerd in het onderwijs. Ook de uren vrije ruimte in het secundair onderwijs krijgen hier en daar een filosofische invulling. Jongeren stellen zich allerlei vragen en grijpen graag de kans om daar met leeftijdgenoten over te praten. Het is goed als de school deze kansen kan bieden. Daarom is er nood aan goed materiaal om mee te werken. In dit boek vind je 30 uitgewerkte filosofielessen. Iedere les vertrekt vanuit een citaat uit het prachtige boek van Toon Tellegen Brieven aan Doornroosje. In de brieven van P aan Doornroosje komen allerlei levensbeschouwelijke thema's aan bod. Onderweg naar Doornroosje stelt P zich, net als elke jongere en net als elke zoekende mens, heel wat vragen over het leven en de dood, over willen en kunnen, over het mogelijke en het onwakkermaakbare. Het citaat roept onmiddellijk een aantal filosofische vragen op waarmee je in de klas aan het werk kan. De leraar vindt bij ieder thema basisinformatie over hoe grote denkers hierover nagedacht hebben. (Bron: covertekst) Filosofie geraakt meer en meer ingeburgerd in het onderwijs. Ook de uren vrije ruimte in het secundair onderwijs krijgen hier en daar een filosofische invulling. Jongeren stellen zich allerlei vragen en grijpen graag de kans om daar met leeftijdgenoten over te praten. Het is goed als de school deze kansen kan bieden. Daarom is er nood aan goed materiaal om mee te werken. In dit boek vind je 30 uitgewerkte filosofielessen. Iedere les vertrekt vanuit een citaat uit het prachtige boek van Toon Tellegen Brieven aan Doornroosje. In de brieven van P aan Doornroosje komen allerlei levensbeschouwelijke thema's aan bod. Onderweg naar Doornroosje stelt P zich, net als elke jongere en net als elke zoekende mens, heel wat vragen over het leven en de dood, over willen en kunnen, over het mogelijke en het onwakkermaakbare. Het citaat roept onmiddellijk een aantal filosofische vragen op waarmee je in de klas aan het werk kan. De leraar vindt bij ieder thema basisinformatie over hoe grote denkers hierover nagedacht hebben. Elk thema wordt afgesloten met een aantal creatieve verwerkingsopdrachten waar je als leraar een keuze uit kan maken, afhankelijk van de leeftijd en de interesse van jouw klasgroep.De lessen kunnen gebruikt worden voor een zeer ruime doelgroep. Zowel kinderen uit het 5de en 6de leerjaar, als jonge adolescenten uit de 3de graad van het secundair onderwijs zijn bezig met dezelfde vragen. De antwoorden die zij formuleren, de manier waarop zij hierover nadenken, zal natuurlijk sterk bepaald worden door hun leeftijd en levenservaring. Als leraar bepaal je dan ook zelf hoe ver je een bepaald thema uitwerkt, welke opdrachten jouw groep aankan.
filosofie --- Didactics of secundary education --- filosoferen met kinderen --- Didactics of primary education --- Didactics of philosophy --- didactiek --- Filosofie ; basisonderwijs --- Filosofie ; secundair onderwijs --- 150 --- 471.48 --- 478.9 --- Filosoferen met kinderen --- Lager onderwijs --- Tellegen, Toon --- basisonderwijs --- godsdienst --- secundair onderwijs --- 476.1 --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Dom --- Dood --- Emoties --- Geest --- Geluk --- God --- Goed en kwaad --- Leiderschap --- Lichaam --- Lijden --- Man --- Ontdekkingen --- Onzichtbaarheid --- Oorlog --- Reden --- Secundair onderwijs --- Taal --- Twijfelen --- Uitvindingen --- Vrouw --- Waarheid --- Zelfkennis --- 110 --- filosoferen : jongeren (ler) --- 101 --- Didactiek --- Filosofie --- Kinderen --- Methodiek --- Filosoferen met jongeren --- 073408.jpg --- Filosofie ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Geschiedenis van de wijsbegeerte --- Morele en religieuze opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Wereldoriëntatie; algemeen --- toegepaste filosofie --- Provincie West-Vlaanderen --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Choose an application
Op basis van de feedback van honderden leerkrachten is Mikado geactualiseerd: er is meer ruimte voor onderzoekend en ontwerpend leren (natuur en techniek) en meer aandacht voor leren leren. De methode is verrijkt met heel wat digitale nieuwigheden. Ontdek hoe de vernieuwde Mikado je leerlingen motiveert, jou als leerkracht inspireert en ondersteunt! Mikado vertrekt vanuit de leefwereld van de leerlingen en biedt hen tal van kansen om zelf aan de slag te gaan, om zelf te ontdekken. Als leerkracht werk je op basis van doordachte leerlijnen aan alle wo-doelen. Je kiest voor een thematische en/of cursorische aanpak. Het webschema in de handleiding toont je in één oogopslag wat je van een thema mag verwachten. Tal van ideeën voor klasaankleding, tussendoortjes en slotactiviteiten helpen je om je thema te doen leven in de klas. Per activiteit krijg je een handig overzicht van wat je moet voorbereiden, welke materialen je nodig hebt en hoelang een activiteit duurt. Je krijgt door de praktische vormgeving snel zicht op de activiteiten. Voor wie wil worden extra didactische suggesties en vragen aangeboden.
wereldoriëntatie --- lager onderwijs --- leerboeken --- Wereldoriëntatie --- Lager onderwijs --- 476.1 --- verkeer --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- 476.11 --- 476 --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie; algemeen --- wereloriëntatie --- Didactics of geography --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- WO (wereldoriëntatie) --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- Basisonderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Zintuigen --- Steden en gemeenten --- Plattegronden --- Oriëntatie --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Speelgoed --- Bruggen --- Steden --- Wonen --- Natuur- en milieueducatie --- Atlassen --- België --- Geschiedenis --- Natuur --- Vlaanderen --- Water --- Reclame --- Consumptie --- Bossen --- Woningen --- Bouwen --- Gebouwen --- Dieren --- Dierenzorg --- Verkeersveiligheid --- Jeans --- Wegbermen --- Architectuur --- Archeologie --- Kunst --- Panamarenko --- Vliegtuigen --- Opvoeden tot burgerzin --- Maatschappelijke vorming --- Wereld --- Rechten van het kind --- Kunststoffen --- Uitvindingen --- 20e eeuw --- Wereldoorlog I --- Provincies --- West-Vlaanderen --- Kaarten --- Oost-Vlaanderen --- Antwerpen --- Vlaams-Brabant --- Limburg --- Gewesten --- Toerisme --- Reizen --- Land- en volkenkunde --- EU --- Europa --- Talen --- Klimaat --- Plantengroei --- Landen --- Wereldkaarten --- Werelddelen --- Zonnestelsel --- Planeten --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie --- wereldoriëntatie --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- wereloriëntatie --- Limburg (België) --- Plattegrond --- Provincie --- Kaart (geografie) --- Dialect --- Limburg (Belgische provincie) --- Gewest --- Emigratie --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord) --- Europese Unie --- Taal --- Crisis --- Cultuur --- Land --- Wereldkaart --- Werelddeel --- Planeet --- Dier --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Bos --- Woning --- Gebouw --- Zintuig --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Wegberm --- Brug (bouwwerk) --- Archief --- Digitalisering --- Godsdienst --- Vliegtuig --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Voorlichting --- Literatuur --- Kunststof --- Uitvinding --- Industrie --- Stad --- Kinderrechten --- Antwerpen (provincie) --- Reizen (werkwoord) --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen
Choose an application
Kinderen ervaren vaak verlies. Tijdens het spel leren kinderen omgaan met verliezen door bijvoorbeeld niet op te geven en nogmaals te proberen: misschien lukt het de volgende keer beter. Kinderen worden echter ook geconfronteerd met ingrijpend verlies waardoor hun leven kan veranderen: ouders die scheiden, het verdriet bij de eerste schooldag, een vriendje dat kanker krijgt of een (groot)ouder die sterft.Een kind leert omgaan met deze betekenisvolle verliezen, soms alleen, soms met de steun van anderen. In een vertrouwde en veilige omgeving zoals thuis of op school kan een volwassene het kind uitnodigen om stil te staan bij het gemis. Ruimte voor verdriet geeft een leidraad welke woorden te gebruiken, hoe om te gaan met gevoelens en gedachten, hoe het kind doorheen de verwerking te begeleiden.De auteurs hebben, vanuit hun jarenlange praktijk in het omgaan met kinderen met een verlieservaring, deze leidraad opgesteld. Het is een weg die door het kind kan bewandeld worden samen met ouders, leerkrachten, opvoeders en hulpverleners
#PBIB:+105.99 --- Dood --- Verdriet --- didactisch materiaal --- dood --- kanker --- kinderen en rouw --- prentenboeken --- rouw --- verdriet --- verliesverwerking --- 418.7 --- afscheid nemen --- psychologie --- 415.3 --- 605.91 --- Dementie --- Dood(Kinderen en dood) --- Echtscheiding --- Troosten --- Verlies (emotie) --- Ziek zijn --- kinderen --- kwaadaardige gezwellen --- rouwverwerking --- spelen --- troost --- 476.1 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Didactisch materiaal --- Huisdier --- Kanker --- Kind --- Kinderen en dood --- Kleuteronderwijs --- Psychologie van leven en dood --- Rouw / rouwverwerking --- Rouw --- Rouwproces --- Sterven en dood (dood) --- Verdriet bij kinderen --- Verdriet om verlies --- Verhuizen --- Verlies --- Verliesverwerking --- Verloren lopen --- Ziekte --- 418.7 ) Begeleiding van nabestaanden --- overlijden --- rouwen --- scheiden --- verlies --- ziek --- 393.7 --- 616.052 --- Communicatie --- Gezin --- Kinderen --- Patiënten --- Psychologie --- 478.8 --- Dood : basisonderwijs --- Dood : kleuteronderwijs --- Kanker : kinderen --- Verdriet : kinderen --- Verlies : hulpverlening --- Verliessituaties --- 063076.jpg --- 063077.jpg --- 063078.jpg --- Rouwproces ; kinderen --- didactische set --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Omgaan met verdriet --- stervensbegeleiding, dood, rouw, begeleiding van nabestaanden, zelfmoord --- Uitvoerende functies --- Oncologie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Overige vormingsgebieden --- (zie ook: Rouwproces) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Differentiatie --- Didactiek. --- Basisonderwijs. --- #PBIB:+108.31 --- Lezen --- JB BODE --- emoties --- grootouders --- 433.7 --- 433.75 --- 471.44 --- Emoties(Gevoelens) --- Emotionele opvoeding(Affectieve opvoeding) --- Lager onderwijs --- kinderboeken --- Grootouders --- Jeugdboeken 6 jaar --- Sterven --- kind en dood --- verhalen ; kleuters --- Dood ; verhalen --- Dood en kinderen ; verhalen --- Grootouders ; verhalen --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Voorleesverhalen ; basisonderwijs --- Dood - prentenboek --- Dood; kinderen --- Grootouders - prentenboek --- Jeugdboeken --- Prentenboeken --- Rouwproces : kinderen - prentenboek --- 062954.jpg --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- gevoelens --- Leesopvoeding --- Activiteiten met het jeugdboek - kinderboeken --- Sociale en emotionele opvoeding --- 063074.jpg --- Kanker (Leukemie) --- 062955.jpg --- Kanker (Oncologie) --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van het lager onderwijs --- ziektebeleving --- emotionele opvoeding --- 700 Pedagogie --- 772 Basisonderwijs --- differentiatie --- verschillen --- 474.23 --- basisonderwijs --- didactiek --- differentiërend onderwijs --- 454.23 --- 474.21 --- Ervaringsgericht onderwijs --- Evaluatie --- Klasdoorbrekend werken(Klasoverschrijdend werken) --- Omgaan met verschillen --- Taakgericht taalonderwijs --- Diversiteit --- Evaluatie (Beoordeling) --- Klasdoorbrekend werken --- Taakgericht onderwijs --- evaluatie --- Differentiatie ; lagere school --- Differentiërend onderwijs ; basisonderwijs --- 450.46 --- 061173.jpg --- Differentiatie: lagere school --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische principes --- Didactische werkvormen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- #KVHB:Kinderpsychologie --- #KVHB:Rouwproces --- #KVHB:Verlieskunde --- (kind) --- 174.5 --- Emoties (Gevoelens) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ontwikkeling van kinderen --- Rouw (verlies) --- 418.7 )* PSYCHOLOGIE VAN LEVEN EN DOOD --- sociaal-emotionele opvoeding --- Begeleiding --- Emoties --- Kinderen met emotionele en psychosociale problemen --- Veranderingen --- Verdriet ; kinderen --- Rouwproces : kinderen --- Troost --- 062953.jpg --- rouwbeleving --- verlies (psychologie) --- PXL-Education 2017 --- voorleesboek --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Oncology. Neoplasms --- Dutch literature --- ziek zijn (themawoord fictie) --- kanker (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- ouders-kind relatie --- Philosophical anthropology --- Psychology --- Age group sociology --- Educational sciences --- psychologie van leven en dood --- Teaching --- interculturaliteit --- interculturele opvoeding --- multiculturele samenleving --- intercultureel onderwijs --- grootouders (themawoord fictie) --- verdriet (themawoord fictie) --- dood (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- opa's (themawoord fictie) --- Grootouders. --- Kinderen en dood. --- Kleuters. --- Rouwproces ; kinderen. --- afscheid --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Grootvaders --- Sociale opvoeding --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Kleuters --- Rouwen --- Moeders --- Jeugd --- ziekte --- 684.94 --- boekillustraties --- jeugdboeken --- kinderboekillustraties --- non-fiction --- ziek zijn --- JB VANM --- het boek, boekillustratie --- Patiënten --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Grootvader --- Grootouder --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Kleinkind --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Kleuter --- Emotie --- Moeder --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics --- Jongere
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|