Narrow your search
Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Digital
Nederlands in het perspectief van uitspraakverwerving en contrastieve taalkunde
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789038217871 Year: 2011 Publisher: Gent Academia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Nederlands in het perspectief van uitspraakverwerving en contrastieve taalkunde geeft een beeld van het type taalkundig onderzoek dat uitgevoerd wordt door Neerlandici uit binnen- en buitenland. Zoals de titel al aangeeft, kent de bundel twee grote thema's. Aan de ene kant passeren recente ontwikkelingen in het onderzoek naar de uitspraak van het Nederlands als tweede/vreemde taal de revue. Ook het debat rond normativiteit en de huidige trends in het uitspraakonderwijs worden onder de loep genomen. Aan de andere kant staan recente theoretisch-methodologische aspecten van het contrastief taalonderzoek centraal (over invloed van de moedertaal) en worden er nieuwe inzichten geleverd over de onderzochte talige fenomenen.


Multi
Het kleurenmonster : het bordspel : een spel vol emoties.
Authors: ---
ISBN: 9789059245402 9059245407 9789059244856 Year: 2018 Publisher: [s.l.] : Purple Brain,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het kleurenmonster is een bordspel dat kinderen helpt om hun emoties te herkennen en te beheersen. Het bordspel is gebaseerd op het gelijknamige prentenboek. Het spel draait om de emoties liefde, geluk, verdriet, boosheid, angst en kalmte en nodigt de spelers uit om te vertellen over ervaringen met deze emoties.


Book
Taal leren : van kleuters tot volwassenen
Authors: ---
ISBN: 9789401444422 9401444420 Year: 2017 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe leren kinderen, jongeren en volwassenen het Nederlands als tweede taal? Hoe kunnen we een leeromgeving creëren waarin anderstaligen tot de beste leerresultaten komen? En op welke manier stimuleren (of verhinderen) onze ideeën over taal en onderwijs zo'n leeromgeving? Taal leren biedt leraren in spe, leraren(opleiders) en pedagogische begeleiders inzicht in de verwerving van het Nederlands alstweede taal bij kleuters, lagereschoolkinderen, jongeren en volwassenen.Dit handboek beschrijft tweedetaalverwerving als een sociaal gedreven proces, waarvan het succes afhankelijk is van een aantal factoren. Die factoren omvatten onder anderede wijze waarop we taal en onderwijs percipiëren, de manier waarop interactie in de klas opgezet wordt en de mate waarin er sprake is van een leeromgeving waarin het goed gedijen is en veel geëxperimenteerd mag worden. Maar hoe zorgen we voor zo'n leeromgeving? Daarnaar gaat dit handboek op zoek. Bron : http://www.bol.com

Listing 1 - 4 of 4
Sort by