Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
‘Ground’ heet het magnum opus waarin fotograaf Bruno Stevens de oogst van tien jaar werken in het Midden-Oosten presenteert. De titel leent zich tot een meervoudige lectuur. Grond, gebied, Lebensraum, want daarover gaat het uitzichtloze conflict tussen Joden en Palestijnen. Stevens focust zich voornamelijk op oorlogs- en conflictzones, en op de impact van conflicten op de lokale burgerbevolking. Zijn werk verschijnt regelmatig in Stern, Libération, The Sunday Times Magazine, Time, Newsweek, Paris-Match en tal van andere magazines.
History of Asia --- Judaism --- Palestijnen --- photography [process] --- fotografie --- Polemology --- etnische conflicten --- Jodendom --- Stevens, Bruno --- Israel --- Palestine --- War photography --- Arab-Israeli conflict --- Photography --- West Bank --- Gaza Strip --- reportagefotografie --- oorlogsfotografie --- fotojournalistiek --- Stevens Bruno --- België --- eenentwintigste eeuw --- Palestina --- Israël --- Gaza --- 77.071 STEVENS --- Arab-Israeli conflict. --- War photography. --- Stevens, Bruno. --- Since 1993. --- Gaza Strip. --- West Bank. --- Pictorial works --- Photography [Documentary ] --- Stevens, Bruno, --- Conflit israélo-arabe --- Photographies
Choose an application
Mensen zijn kijkdieren. Eerst zien, dan geloven. Zien ís geloven. Ook via andermans ogen en lenzen. Foto's hebben een enorme overtuigingskracht. Maar merkwaardig genoeg kijken en zien we doorgaans nogal achteloos en oppervlakkig, en ook met foto's springen we niet bepaald zorgvuldig om. Dat lijkt paradoxaal maar is in feite een logisch gevolg van de combinatie van de directe bewijskracht van foto's en hun meerduidigheid, een tekort aan inhoudelijke precisie. Hoe overtuigend foto's ook lijken, ze konden van het begin af niet zonder verklaring. De wereld van het beeld wordt door het woord beheerst. Niet de foto illustreert de tekst, het is de tekst die de foto belicht, duidt en verklaart. De overtuiging dat de camera niet liegt, niet liegen kan, maakt de leugen mogelijk. Er wordt geknipt en geplakt dat het een lieve lust is. Soms bewust, vaker niet-bewust, zonder dat men er erg in heeft. Foto's en bijschriften worden werktuigelijk aangepast aan andere omstandigheden en visies, toegesneden op nieuwe interpretaties en collectieve herinneringen. Gebeurtenissen veranderen van tijd, oorden van naam, slachtoffers en daders van identiteit. Het boek stelt vijftien min of meer bekende historische foto's voor. Omdat tekst en context in hoge mate bepalen wat wordt gezien, kan de lezer eerst zelf kijken en zien, een eigen mening vormen. Vervolgens worden de foto's op de lichtbak van de geschiedschrijver gelegd. Wordings- en receptiegeschiedenis, vormvarianten en wisselende betekenissen worden doorgelicht en in hun bredere historische en fotografische context geplaatst. Kijken en zien veranderen
Persfotografie --- Fotomanipulatie --- Geschiedbronnen --- Historische kritiek --- Fotomanipulatie. --- Persfotografie. --- journalistiek --- fotografie --- history [discipline] --- photography [process] --- war photography --- journalistic photography --- oorlogsfotografie --- Journalism --- Photography --- World history --- anno 1800-1999 --- Pictorial works --- Images [Photographic ] --- Picture interpretation --- Visual perception --- Camera obscuras --- Iconography --- History as a science --- Geschiedenis --- Beeldcultuur --- Fotografie --- Beeldvorming --- Fotojournalistiek --- Media --- Pers --- Geschiedbron --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Perswezen
Choose an application
wars --- History of Belgium and Luxembourg --- fotografie --- Polemology --- oorlogen --- oorlog --- oorlogsfotografie --- België --- War --- Participation [Belgian ] --- Exhibitions --- Personal narratives [Belgian ] --- Military history [Modern ] --- Pictorial works --- History of Belgium and Luxembourg. --- Polemology. --- fotografie. --- oorlogen. --- wars. --- 920 --- België fotografie --- geschiedenis België --- histoire Belgique --- België.
Choose an application
Na het succes van Congo Belge en images selecteerde Magnumfotograaf Carl De Keyzer de voorbije twee jaar honderd originele glasplaten uit de Eerste Wereldoorlog uit diverse archieven in binnen- en buitenland.Hét fotoboek over de Eerste Wereldoorlog, met historische duiding bij de iconische beelden, een spraakmakend essay door David Van Reybrouck en een bijdrage van Geoff Dyer.
wars --- History of Belgium and Luxembourg --- photography [process] --- fotografie --- documentaire informatie --- Photography --- oorlogen --- anno 1910-1919 --- Bruges --- Oorlogsfotografie --- wereldoorlog I --- 761.2 --- reportagefotografie (documentaire fotografie) --- fotografen, afzonderlijk --- Exhibitions --- documentary photography --- Fotografie --- Geschiedenis van België en Luxemburg --- documentaire fotografie --- Brugge --- Wereldoorlog I
Choose an application
oorlog --- Polemology --- Photographers --- oorlogsfotografie --- Fotografie --- Oorlog --- Oorlogsjournalistiek --- Journalistiek --- Geweld --- Fotografen --- Polemologie. --- Fotografen. --- 761 --- 766.6 --- Boujou, Jean-Marc --- Dirven, Tim --- Nachtwey, James --- Page, Tim --- fotografie --- oorlogen --- persfotografie --- reportagefotografie --- fotografie, geschiedenis --- persfotografie en fotoreportage --- Propaganda --- Recht --- Scheepvaart --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord) --- Fotograaf
Choose an application
Photography --- Aesthetics --- Political sociology --- Keyzer, de, Carl --- De Keyzer, Carl --- 77.092.07 --- Belgische kunstenaars --- De Keyzer, Carl °1958 (°Kortrijk, België) --- Documentaire fotografie --- Fotografie ; o.a. reportage ; Magnum --- Oorlogsfotografie --- 77.071 DE KEYZER --- België --- De Keyzer Carl --- Magnum --- documentaire fotografie --- eenentwintigste eeuw --- fotografie --- reportagefotografie --- twintigste eeuw --- geweld --- macht --- 311 --- Fotografen A - Z --- Sociale ethiek --- Photographers --- Belgium --- Exhibitions --- Magnum Photos --- De Keyzer, Carl °1958 (°Kortrijk, België) --- België
Choose an application
World history --- Eerste Wereldoorlog --- Photography --- anno 1910-1919 --- Oorlogsfotografie --- Photographie de guerre --- War photography --- 77.03 --- 77 <43> --- 940.3 --- 927.5 --- #GGSB: Geschiedenis (Europa) --- C5 --- Wereldoorlog I --- fotografie --- Documentaire fotografie --- Fotografie--Duitsland voor 1945 en na 1989 --- Geschiedenis van Europa: Eerste Wereldoorlog--(1914-1919) (algemeen) --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- 940.3 Geschiedenis van Europa: Eerste Wereldoorlog--(1914-1919) (algemeen) --- 77 <43> Fotografie--Duitsland voor 1945 en na 1989 --- 77.03 Documentaire fotografie --- World War, 1914-1918 --- Propaganda [German ] --- Pictorial works --- Geschiedenis (Europa)
Choose an application
Mass communications --- World history --- history [discipline] --- wars --- propaganda --- geschiedenis --- media --- oorlogen --- anno 1900-1999 --- 20ste eeuw --- Mass media and war --- Propaganda --- War and society --- History --- 092.9 --- journalistiek --- oorlogsjournalistiek --- oorlogspropaganda --- 77.044 --- fotografie --- nazisme --- oorlog --- oorlogsfotografie --- Piet Chielens, Hannelore Decoodt, Bert Hogenkamp, Bruno De Wever, Rudi Vranckx --- reportagefotografie --- Spaanse burgeroorlog --- twintigste eeuw --- wereldoorlogen --- (069) --- 766.046 --- Fotojournalisme ; rampen ; oorlogen --- Thema's in grafische vormgeving ; oorlog ; propaganda ; 20ste eeuw --- 355 <09> --- 355 <09> Militaire geschiedenis --- Militaire geschiedenis --- Society and war --- War --- Sociology --- Civilians in war --- Sociology, Military --- War and mass media --- War in mass media --- Communication in politics --- Political psychology --- Social influence --- Advertising --- Persuasion (Psychology) --- Psychological warfare --- Public relations --- Publicity --- Social pressure --- pers en journalistiek - overige onderwerpen --- (Musea. Collecties) --- Gebruiksgrafiek ; epische, mythologische, religieuze voorstellingen --- Fotografie ; reportage-opnamen --- Social aspects --- Exhibitions --- 766.31.043 --- Grafische industrie en ontwerp ; beeld ; reclame ; thema's ; propaganda --- 20ste eeuw.
Choose an application
Tourism --- Regional documentation --- History of Eastern Europe --- photography [process] --- wars --- tourism --- war photography --- oorlogsfotografie --- fotografie --- toerisme --- Caucasus --- Russia --- Social change --- War and society --- 77.03 --- 77.04 --- 77 <47> --- Society and war --- War --- Sociology --- Civilians in war --- Sociology, Military --- Holiday industry --- Operators, Tour (Industry) --- Tour operators (Industry) --- Tourism industry --- Tourism operators (Industry) --- Tourist industry --- Tourist trade --- Tourist traffic --- Travel industry --- Visitor industry --- Service industries --- National tourism organizations --- Travel --- Change, Social --- Cultural change --- Cultural transformation --- Societal change --- Socio-cultural change --- Social history --- Social evolution --- 77.03 Documentaire fotografie --- Documentaire fotografie --- 77.04 Artistieke fotografie. Foto's naar het onderwerp --- Artistieke fotografie. Foto's naar het onderwerp --- 77 <47> Fotografie--Rusland. Sovjet-Unie --- Fotografie--Rusland. Sovjet-Unie --- Social aspects --- Economic aspects --- Bruggen, Arnold van --- Hornstra, Rob --- Van Bruggen, Arnold --- Sochi Region (Russia) --- Description and travel --- Social conditions
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|