Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Brieven, e-mails, krantenberichten, verhalen, gedichten, dialogen, monologen, flashbacks, overpeinzingen? dit boek staat er bol van. Maar nergens staat een woord te veel. De fragmentarische, kort maar krachtige teksten en de afwisselende vormgeving, trekken de lezer als vanzelf mee in de levens van twee "lastige pubers": zelfs de lezer die niet van lezen houdt!Ik besta leest als een puzzel, waarvan de stukjes langzaam maar zeker in elkaar blijken te passen. Twee totaal verschillende jonge mensen, met compleet andere achtergronden, blijken meer gemeen te hebben dan je op het eerste gezicht zou denken. Want wie goed kijkt ziet dat ze allebei niets liever willen dan gezien worden. En wie echt luistert, hoort dat ze er beiden naar snakken "gewoon" te mogen bestaan. Ondanks al hun zogenaamde ongewenste gedrag, waardoor ze het stempel lastige puber steeds weer opgeplakt krijgen. En waardoor ze er allebei keer op keer alleen voor staan. Ik besta gaat over Stan en Moon, die allebei bang zijn om te vallen terwijl er niemand is om hen op te vangen. Die telkens weer moeten kiezen: vecht ik, vlucht ik of blijf ik staan? Over Stan die vast zit in afwachting van het vonnis van de rechter en die verlangt naar "vrijheid, wat dat dan ook wezen mag". Over Moon, die gevangen zit in haar eigen wereldje en terug verlangt naar "vroeger, toen alles nog gewoon gewóón was". Het gaat over hun verleden, en welke invloed dat verleden heeft op wie ze nu zijn. En het gaat over Bart, de vader van Moon die een spannend boek schrijft over Stan. Hij wordt onmiskenbaar wakker geschud. Door Moon en door Stan.
Dutch literature --- Mishandeling --- Misbruiken --- Jeugd --- Jeugdboeken 13-16 jaar --- Misbruik --- Jongere
Choose an application
American literature --- Mishandeling --- Misbruiken --- Huiselijk geweld --- Gezinnen --- Identiteit --- Young adultliteratuur --- Jeugdboeken 13-16 jaar --- Misbruik --- Gezin --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Ouderenzorg --- Intrafamiliaal geweld
Choose an application
In 1981 beleeft Los Angeles een primeur: een katholieke priester pleit schuldig aan seksueel misbruik van minderjarigen. Het is maar het eerste briesje van een orkaan die de Kerk de volgende decennia op haar grondvesten zal doen daveren. Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, Ierland, Groot-Brittannië, Oostenrijk, Polen en Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland en uiteraard België: geen land blijft gespaard.Vertrekkend vanuit die golf van misbruik door pastoors en bisschoppen wandelt de auteur door een paar decennia pedofilieschandalen, van het Nederlandse dorpje Oude Pekela tot Marc Dutroux. Want kindermisbruik is geen monopolie van geestelijken, Pyck benadrukt de link met macht. Hij gaat ook in op het bekende backlash-fenomeen dat verklaart waarom slachtoffers lange tijd gemakkelijk ongeloofwaardig werden bevonden. Zoals Manu Keirse over dit boek zegt: 'Voor het eerst lezen we een omvattende visie van een kinderpsychiater: preventie van misbruik begint met inzicht in de vele vermommingen die het kan aannemen. Na lectuur ga je de problematiek anders bekijken.'
Incest - Pedofilie. --- pedofilie --- Age group sociology --- Sexology --- Criminology. Victimology --- machtspatronen --- kindermishandeling --- seksueel misbruik --- Child sexual abuse --- Investigation --- Child sexual abuse by clergy --- 122 Criminaliteit --- 664.4 Seksualiteit --- 308.19 --- Kindermisbruik ; geestelijken --- Overige onderwerpen (sociologie der seksen) --- 392.65 --- 343.62 --- PXL-Social Work 2015 --- seksueel geweld --- Seksueel geweld --- Misbruiken --- Kinderen --- Machteloosheid --- Macht --- Kerken --- Pedofilie --- Misbruik --- Kind --- Kerk (gebouw) --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- #gsdb5 --- Kerk (geloofsgemeenschap)
Choose an application
Waarom klikt het zo tussen jongeren en sociale media? Welke kansen bieden sociale media hen en met welke risico's krijgen ze te maken? Wat kun je doen om jongeren hierbij zo goed mogelijk te begeleiden?... Heel wat ouders, leraren, jeugdwerkers en andere begeleiders van jongeren stellen zich deze vragen.Dit werk gaat in op de unieke kansen die sociale media aan jongeren bieden op persoonlijk en sociaal vlak. Zo kunnen sociale media een rol spelen in de ontwikkeling van vriendschaps- en liefdesrelaties. Jammer genoeg kan het soms ook fout lopen. Jongeren kunnen geconfronteerd worden met cyberpesten of grooming. Intieme berichten, zoals sexting, kunnen misbruikt worden. Deze en andere risico's komen aan bod, om ze beter te begrijpen en jongeren te begeleiden om hiermee om te gaan.'Mediawijs online' focust ook op hoe men jongeren bewust kan maken van hun digitale voetafdruk om hun onlinereputatie en privacy te beschermen. De gids werd opgesteld in samenwerking met leraren en praktijkdeskundigen uit talrijke organisaties die dagelijks beroepsmatig geconfronteerd worden met e-safetyproblemen. Hierdoor komen bij ieder thema ook praktijkgerichte tips aan bod om kansen en problemen te herkennen, bespreekbaar te maken en jongeren bij te staan met advies.www.lannoocampus.be
Sociale media --- Jongeren. --- #SBIB:309H401 --- #SBIB:309H402 --- #SBIB:309H103 --- 528.51 --- sociale media --- internet --- cyberpesten --- gaming --- communicatie --- 433.5 --- voorlichting --- preventie --- 454.52 --- Cyberpesten --- Internet --- Sociale netwerken --- 004.738 --- Pesten --- Gamen --- Preventie --- Internet; gebruik door kinderen --- Mediawijsheid --- 371.39 --- 193 Kinderrechten en Media --- Publieksgroepen in de verschillende media (pers, omroep, film, boekenindustrie, ...): gebruikersgroepen, gebruikersonderzoek --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, .. --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- internet - adresboeken, browsers, chatten, e-mail, tagging, sociale netwerken --- Audiovisuele opvoeding --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- sociale netwerken --- Age group sociology --- Computer architecture. Operating systems --- jongerencultuur --- Educational sciences --- mediawijsheid --- Social media --- Social media and teenagers --- Online social networks --- Social aspects --- Security measures --- Sociologie van de leeftijdsgroepen --- Pedagogiek --- Computerarchitectuur. Operating systems --- Media --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, . --- PXL-Education 2014 --- sociale psychologie --- begeleiding --- jongeren --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, --- Mediaopvoeding --- Privacy --- Veiligheid --- Informatievaardigheden --- Kinderen en jeugd --- Seksualiteit --- Reputaties --- Profiel en imago --- Misbruiken --- Jeugd --- 371.300 --- Thuis --- Kind --- Reputatie --- Profiel --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Imago --- Misbruik --- jeugd --- Jongere --- computerondersteund onderwijs --- digitale geletterdheid
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|