Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Inventaris van bestaande initiatieven, portretten en tips om een tutoringproject op te zetten, dat kinderen en jongeren van allochtone afkomst en/of kansarme leerlingen dezelfde slaagkansen en doorstromingsmogelijkheden geeft als hun leeftijdgenoten.
Research on teaching --- Didactic strategies --- mentoren --- didactische werkvormen --- Flanders --- Tutorbegeleidingssystemen --- Vlaanderen --- Onderwijs --- Zorgverbreding --- Onderwijs ; Vlaanderen. --- Onderwijs ; begeleiding. --- Migrantenkinderen onderwijs. --- 484.6 --- hoger onderwijs --- lerarenopleidingen --- tutoring --- didactiek --- 081730.jpg --- Leerlingbegeleiding: allochtonen --- didactiek secundair onderwijs - intercultureel onderwijs --- Tutoring --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie
Choose an application
Filosofie is een volwassen schoolvak geworden. Het is in Nederland een eindexamenvak op de havo en het vwo, met centrale eindexamens, waar jaarlijks ongeveer 5000 leerlingen van 160 scholen aan deelnemen. De Vereniging Filosofiedocenten in het Voortgezet Onderwijs (VFVO) is een bruisende vereniging met jaarlijkse studiedagen en een vakblad (Spinoza!). Op veel scholen wordt inmiddels ook filosofie in de onderbouw gegeven en er wordt op enkele scholen geëxperimenteerd met filosofie op het vmbo. In Vlaanderen zijn onlangs nieuwe eindtermen vastgesteld en wordt filosofie ingezet in het burgerschapsonderwijs. Tijd voor een handboek vakdidactiek!Al jaren hebben docenten filosofie en studenten aan de lerarenopleiding behoefte aan zo?n handboek. Omdat er aan verschillende universiteiten vanuit uiteenlopende tradities vakdidactiek gegeven wordt, is er gekozen voor een handboek met een redactie, waarin een selectie van auteurs, vakdidactici, docenten en Cito-medewerkers vanuit hun eigen expertise een hoofdstuk hebben geschreven.Dit handboek is bedoeld als een handleiding voor beginnende docenten filosofie in het voortgezet onderwijs. Verder biedt het verdieping voor ervaren docenten, en laat het de diversiteit van het schoolvak filosofie zien, zowel in Nederland als in Vlaanderen. Een van de redenen dat filosofie vertragen is, is omdat filosofen altijd vragen ?waarom?. De vraag waarom een school filosofie zou moeten aanbieden, wordt met het lezen van dit boek beantwoord.https://www.boomfilosofie.nl/product/100-10132_Filosofie-op-school
Didactics of philosophy --- Didactics of secundary education --- maatschappelijke vorming --- filosofie --- SO (secundair onderwijs) --- voortgezet onderwijs --- 456 --- didactiek --- lerarenopleidingen --- didactiek algemeen - overige vakken --- Filosofie --- Secundair onderwijs --- Didactiek --- Nederland --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- 476.8 --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen
Choose an application
In deze publicatie trachten de auteurs de term gecijferdheid te analyseren. De auteurs gaan uit van een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen en onderzoeken hoe binnen het basisonderwijs, o.m. in respectievelijke leerplannen, sporen van realistisch rekenen en gecijferdheid zijn terug te vinden en hoe de basiscompetenties van rekenvaardigheid en gecijferdheid in verschillende lerarenopleidingen zijn uitgebouwd. De problemen die de verschillende lerarenopleidingen ondervinden bij de soms te geringe startbekwaamheden en de wegen die zij bewandelen om toch het beoogde doel te bereiken, zijn herkenbaar en boeiend in beeld gebracht. Gecijferdheid wordt dus ontcijferd. De auteurs gaan uit van een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen en onderzoeken hoe binnen het basisonderwijs, onder meer in respectievelijke leerplannen, sporen van realistisch rekenen en gecijferdheid zijn terug te vinden en hoe de basiscompetenties van rekenvaardigheid en gecijferdheid in verschillende lerarenopleidingen zijn uitgebouwd.
Rekenen --- Didactiek. --- basiscompetenties --- Didactics of mathematics --- rekenen --- wiskunde --- #A0211A --- 737 Leerprogramma's --- 750 Onderwijspersoneel --- gecijferdheid --- 472.7 --- Basisonderwijs --- Lerarenopleidingen --- Wiskunde --- 475.4 --- Gecijferdheid --- Leerplannen --- Lerarenopleiding --- Realistisch rekenen --- Wiskundeonderwijs --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N. --- Realistisch rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 475.53 --- 021983.jpg --- Wiskunde: didactiek lagere school --- De onderwijzer en zijn opleiding --- (zie ook: Leerplanontwikkeling) --- (zie ook: realistische wiskunde) --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- Didactics of primary education --- Leraren lager onderwijs --- Leraren kleuteronderwijs --- Leraren basisonderwijs --- Didactiek --- Basiscompetenties --- Rekenvaardigheden --- Vlaanderen --- Nederland --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Bewerkingen --- Leraar lager onderwijs --- Leraar kleuteronderwijs --- Leraar basisonderwijs --- Rekenvaardigheid --- Leerplan --- Bewerking (wiskunde) --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Emigratie --- Literatuur --- Basisgeletterdheid
Choose an application
Op strips wordt wel eens neergekeken: niet zozeer omdat ze moreel verderfelijk zouden zijn, maar omdat strips lezen nogal eens wordt beschouwd als tijdverlies. Strips zouden niet echt leerzaam zijn, je steekt er niets van op. Literair betekenen ze ook al weinig, en taalkundig werken ze zelfs verarmend.In Laat ze strips lezen! willen de auteurs aan leerkrachten en docenten van het secundair en hoger onderwijs (onder meer in de lerarenopleidingen) aan de hand van korte essays met bijbehorende tips en opdrachten aantonen dat er veel meer in strips zit dan men op het eerste gezicht zou denken. Ook de ouders en de jonge lezer zelf, zal het boek ongetwijfeld interesseren.
Didactics of social education --- Didactics of Dutch --- Didactics of secundary education --- Didactics of higher education --- leesbevordering --- beeldverhalen --- Stripverhalen --- Werken met jeugdboeken --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Lerarenopleiding --- Leesbevordering --- departement Lerarenopleiding 08 --- 82-931 --- 028 --- jeugdliteratuur --- strips --- stripverhalen --- werken met jeugdboeken --- 37.02 --- 741.5 --- didactiek --- onderwijs --- onderwijs-leeractiviteiten --- pedagogie --- 484.54 --- Lerarenopleidingen --- 028 Lezen. Lectuur --- Lezen. Lectuur --- 82-931 Stripverhaal --- Stripverhaal --- Het boek in het onderwijs --- 433.7 --- Lezen --- Nederlands --- Onderwijs --- Strips --- Leesopvoeding --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- 484.54 ) Het boek in het onderwijs --- hoger onderwijs --- lerarenopleiding --- secundair onderwijs --- 073400.jpg --- Stripverhalen ; onderwijs --- Documentation and information --- Teaching --- Drawing --- Literature --- openbare bibliotheken --- PARALITTERATURE --- BANDES DESSINEES --- HISTOIRE ET CRITIQUE --- BELGIQUE --- CRITIQUE ET INTERPRETATION
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|