Narrow your search
Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Gecijferdheid ontcijferd : vanuit een Vlaamse en Nederlandse optiek
Author:
ISBN: 9027682704 Year: 2002 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze publicatie trachten de auteurs de term gecijferdheid te analyseren. De auteurs gaan uit van een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen en onderzoeken hoe binnen het basisonderwijs, o.m. in respectievelijke leerplannen, sporen van realistisch rekenen en gecijferdheid zijn terug te vinden en hoe de basiscompetenties van rekenvaardigheid en gecijferdheid in verschillende lerarenopleidingen zijn uitgebouwd. De problemen die de verschillende lerarenopleidingen ondervinden bij de soms te geringe startbekwaamheden en de wegen die zij bewandelen om toch het beoogde doel te bereiken, zijn herkenbaar en boeiend in beeld gebracht. Gecijferdheid wordt dus ontcijferd. De auteurs gaan uit van een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen en onderzoeken hoe binnen het basisonderwijs, onder meer in respectievelijke leerplannen, sporen van realistisch rekenen en gecijferdheid zijn terug te vinden en hoe de basiscompetenties van rekenvaardigheid en gecijferdheid in verschillende lerarenopleidingen zijn uitgebouwd.


Book
Lezen zonder boek : leesontwikkeling vanuit motorisch oogpunt
Author:
ISBN: 9789033497957 Year: 2014 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek probeert een aanzet te geven tot het leesrijp maken van kinderen. Door verschillende oefeningen aan te reiken voor de ogen, het geheugen, het ritme en door de motivatie te versterken wordt ervoor gezorgd dat het kind later gemakkelijker leert lezen. Het boek is in delen verdeeld. Het eerste deel behandelt de theorie, deel twee de praktijk (met diverse uitgewerkte oefeningen) en in deel drie wordt het lezen met een boek beschreven.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by