Listing 1 - 10 of 83 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De cd-rom bevat 6 spelmodules en heeft o.a. de bedoeling kleuters muisvaardigheid aan te leren.
Dutch literature --- D50816.jpg --- Kleuterschool: ICT --- Tik Tak
Choose an application
We leven niet met media, maar in media. Een leven in media heeft grote gevolgen voor de manier waarop we leren, werken en liefhebben: van de wijze waarop we onze kinderen opvoeden tot hoe de democratie functioneert. In dit boek geeft Mark Deuze een creatief en hoopvol antwoord op de vraag hoe een goed leven in media eruit kan zien.https://www.walburgpers.nl/nl/book/9789462986954/leven-in-media?redirect=aup
Mass communications --- ICT en maatschappij --- Digitale media --- Media --- Informatiemaatschappij --- Informatieverschaffing --- ICT --- Communicatie --- Sociale media --- Mediaconsumptie --- Mediaonderzoek --- Mediawijsheid --- Mediaopvoeding --- Samenleving
Choose an application
Information retrieval --- Computer architecture. Operating systems --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- rekencentra --- cloud computing --- internet --- datacommunicatie
Choose an application
Community organization --- Computer. Automation --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- cybercultuur --- computeranalfabetisme --- internet --- participatie
Choose an application
Onder invloed van het vrijemarktdenken hebben oude idealen als burgerschap, moraal en individuele autonomie moeten plaatsmaken voor zelfzucht, hiërarchie en consumentisme. Volgens Paul Mason bevinden we ons op dit moment op een kantelpunt. Onze op humanistische grondslagen gebouwde wereld wordt ernstig bedreigd: de democratie ligt onder vuur, autocratische regimes zijn in opkomst en de waarheid wijkt voor fake news. Bovendien gaat ons denken ten gronde aan fatalisme: we zien onszelf als wezens die gestuurd worden door ons brein en onze genen, door mechanismen van de markt of door de algoritmen van Big Tech. In “Een stralende toekomst” roept Paul Mason op tot een humanistische revolutie, waarin de mens - geïnspireerd door de ideeën die ons sterk maakten - het heft in eigen hand neemt op weg naar een stralende, menselijke toekomst.
cultuurfilosofie --- sociale ethiek --- 008 --- 172 --- Political philosophy. Social philosophy --- Toekomstvisie --- Revolutie --- Menselijkheid --- Maatschappijkritiek --- Duurzame ontwikkeling --- Postkapitalisme --- Economische ontwikkeling --- ICT --- Marktwerking
Choose an application
Choose an application
Social stratification --- Social policy --- kansarmoede --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- sociale problemen --- sociale ongelijkheid --- Flanders
Choose an application
De Nederlandse socioloog Willem Schinkel pleit voor 'aphonie': een leven zonder smartphone. Hij observeert de eindeloos scrollende mensen rondom hem en denkt er het zijne van. Waarom ik geen mobiele telefoon heb is een geslaagde proeve van schalkse sociologie: kritisch en levenslustig, doordacht en speels. Puntige oneliners wisselen af met kribbig commentaar, op een monkelend geformuleerde observatie volgt een gebald theoretisch inzicht of stukje historische duiding.Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20240617_94854137?utm_source=standaard&utm_medium=newsletter&utm_campaign=goeienavond&utm_content=cultuurtips&utm_term=0-21&M_BT=4308337952573
Digitalisering --- Informatiemaatschappij --- ICT --- Digitale media --- Smartphone --- Timemanagement --- Recreatie --- Political philosophy. Social philosophy --- Telecommunication technology --- mediawijsheid --- smartphones --- informatiemaatschappij
Choose an application
Wat betekent de toenemende digitalisering voor de manier waarop we kennis verwerven en voor de vormgeving van ons onderwijs? Volgens velen moeten we ons herbezinnen op het onderwijs om de leerlingen en studenten adequaat voor te bereiden op de eenentwintigste eeuw. Digitale vaardigheden worden veel genoemd. De verwachtingen zijn bijna utopisch. Maar wat brengt de digitale revolutie nu daadwerkelijk teweeg in ons leven en denken? Wat lijkt perspectiefrijk? Wat blijken valkuilen?
onderwijs --- 371 --- ict --- digitalisering --- 477.9 --- Computer assisted instruction --- Developmental psychology --- 454.51 --- Digitalisering --- Onderwijs --- Audiovisuele leermiddelen --- ICT ; onderwijs --- Onderwijs en internet --- Jongeren en internet --- Kinderen en internet --- 454.52 --- Computer ondersteund onderwijs --- BPB9999 --- PXL-Central Office 2017 --- onderwijskunde --- onderwijsfilosofie --- ICT in het onderwijs
Choose an application
Informatieverwerking (computer) --- #ETEW:TSCAT --- #BA01413 --- #BA01457 --- #TS:BAIV --- #RBIB:TSCAT.DUMORTIER --- 691 Informatiebeleid --- 681.3 --- Tijdschrift --- tijdschriften --- Gegevensverwerkingssystemen --- Informatica (computers) --- Automatisering --- Elektromechanica --- Elektronica-ICT --- Elektrotechniek --- Informatica --- Toegepaste informatica --- ICT --- 681.3.02 --- 681.3* / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / --- Computer. Informatica. Automatisering --- Computer science--?.02 --- Computer science --- Periodicals --- 378.4 <492 TILBURG> --- NL / Netherlands - Nederland - Pays Bas --- Published Monthly --- 378.4 <492 TILBURG> Universiteiten--Nederland--TILBURG --- Universiteiten--Nederland--TILBURG --- Computer. Automation --- informatica --- informatieverwerking --- elektronische informatievoorziening --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Computer operating systems --- Computergebruik --- Computernetwerken --- Informatietechnologie
Listing 1 - 10 of 83 | << page >> |
Sort by
|