Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Een filosofische kijk op sociale media. Een toegankelijke, heldere inleiding tot de actuele filosofie van de fotografie.
Philosophy and psychology of culture --- Photography --- 760.4 --- kunstfilosofie --- fotografie --- sociale media --- selfies --- portretfotografie --- Cultuurfilosofie --- filosofie --- machines --- fotografie als kunst --- Social media
Choose an application
Wat kunstgeschiedenis ons vertelt over sociale mediaWat heeft de Heilige Drievuldigheid te maken met sociale media? Waarom zijn we zo dol op kleurenfilters? Wat maakt hashtags zo krachtig? En waarom beleven we digitale beelden anders dan analoge?In Instagrammable ? Kunst, beeld en sociale media duikt Koenraad Jonckheere diep in de verrassende verbanden tussen 2.500 jaar Europese kunstgeschiedenis en onze moderne beeldcultuur op sociale media. Hij onthult hoe eeuwenoude ideeën over observatie, registratie en verbeelding ook nu nog onze omgang met digitale beelden beïnvloeden.Met scherpe inzichten ontrafelt Jonckheere de paradox van ?kijken zonder te zien en zien zonder te kijken? in een wereld vol likes, hashtags en filters. Dit boek biedt een fascinerende blik op de kracht én de valkuilen van visuele communicatie in het digitale tijdperk.Koenraad Jonckheere is hoogleraar kunstgeschiedenis aan de Universiteit Gent en auteur van de bestseller Another History of Art ? 2.500 jaar Europese kunstgeschiedenis.Bron : https://hannibalbooks.be/instagrammable-kunst-beeld-en-sociale-media#43917
Kunstgeschiedenis --- Europa --- Beeldcultuur --- Sociale media --- Observatie --- Registratie --- Fantasie --- Visuele communicatie --- Mass communications --- Art --- art history --- art theory --- social media --- cultuurfilosofie --- kunstgeschiedenis. --- sociale media. --- kunstfilosofie --- visuele communicatie --- kunstgeschiedenis
Choose an application
In 'Margins of Excess' the notion of how personal imagination conflicts with generally accepted beliefs is expressed through the narratives of six individuals. Every one of them momentarily received nationwide attention in the US press because of their attempts to realize a dream or passion, but were presented as frauds or deceivers by the mass media's apparent incapacity to deal with idiosyncratic versions of reality. The current era of 'post-truth', in which truths, half-truths, lies, fiction or entertainment are easily interchanged, has produced a culture of 'hyper-individual truths', demanding a new approach to identify the underlying narratives that structure our perception of reality in a world where there is no longer a generally accepted frame of realism. Embedding the stories of the six main protagonists into a clustering tale of cloned military dogs, religious apparitions, suspect vehicles, fake terrorist plots, accidental bombings and fictional presidents, this book follows an associative logic akin to the indiscriminate way a paranoid mind connects unrelated events, or the hysteria of the 24-second news cycle.
Pinckers, Max --- fotografie --- documentaire fotografie --- eenentwintigste eeuw --- Verenigde Staten --- Pinckers Max --- België --- 77.092.07 --- Documentaire fotografie ; 21ste eeuw ; M. Pinckers --- Pinckers, Max °1988 (°Brussel, België) --- Belgische fotografen --- Fotografen A - Z --- Photographie --- Photographie d'art --- Photography --- social media --- artistieke fotografie
Choose an application
In "Tien argumenten om je sociale media-accounts nu meteen te verwijderen' stelt Silicon Valley-pionier Jaron Lanier dat een leven zonder sociale media ons aardiger, verstandiger en gelukkiger maakt. Sociale media hebben de neiging het slechtste in ons naar boven te halen. Ze maken ons dommer, egoïstischer en willozer. Ze misleiden ons met illusies van populariteit en succes. Ze geven ons het idee meer "verbonden' te zijn dan ooit, terwijl we in werkelijkheid van andere mensen vervreemd raken.We denken zelf te kiezen, maar worden voortdurend bestookt met gerichte advertenties en zijn weerloos tegenover algoritmen van de rijkste bedrijven ter wereld, die verdienen aan de manipulatie van hun gebruikers. In tien scherpzinnige argumenten fileert Lanier het kwaad van de sociale media en geeft hij een aanzet tot een rijkere, menselijkere manier van online netwerken. Bron : http://www.bol.com
Ethics and addiction --- Mass communications --- Computer architecture. Operating systems --- Social psychology --- Larnier, Jaron --- Sociale media --- Internet --- Mediaconsumptie --- Sociale communicatie --- Effecten --- Social media --- Aspect social --- Effect --- Lanier, Jaron --- Internet - Aspect social
Choose an application
Radicaal-rechtse mannen die elkaar uitdagen om niet te masturberen tot hun ballen ‘blauw’ zien? Welkom in de seks- en gendercultuur van alt-right en hoe die opduikt in onze Lage Landen. Vermomd als Vlaamsgezinde vrouw dompelde onderzoekster Katrien Jacobs zich onder in deze manosfeer met zijn waanbeelden, zijn verbale aanslagen op vrouwen en feministen, zijn walging voor seksuele minderheden, en zijn propaganda tegen seksueel plezier in het algemeen en ‘PMO’ – pornografie, masturbatie en orgasme – in het bijzonder. Een essay over de roman van Thierry Baudet waarin het hoofdpersonage niet van de clitoris (te narcistisch, te feministisch, te links) maar wel van de vagina (een getrouw orgaan) houdt, over Becky’s en Stacy’s, over een nieuwe generatie xenofobische ‘tradvrouwen’, over Theo Francken en Dries Van Langenhove die zich druk maken over lingerie en make-up voor mannen. Maar ook over een auteur die tijdens het graven in dit internationale netwerk van websites, blogs en sociale media haar eigen seksualiteit herontdekt.
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Political sociology --- Sexology --- Netherlands --- Belgium --- SEKSCULTUUR -- 329.17 --- SEKSCULTUUR -- 329.18 --- RADICAAL-RECHTS -- 362.17 --- Flanders --- Gender --- Social media --- Antifeminism --- Politics --- Extreme right --- Sexism --- Sexuality --- Flemish nationalism --- Book --- Discrimination
Choose an application
"Is fake news merely news with which one disagrees? Donald Trump's use of the term notwithstanding, the editors of this collection argue that fake news is a real problem and is on the rise thanks to converging political, economic, social, and technological factors. These include practices in journalism, technological disruptions of news creation and consumption, and the impact of regulatory debates and policy decisions. This collection provides a truly interdisciplinary exploration of fake news in all of its iterations and complexities within the U.S. Too often discussions of fake news take place in isolated spheres at conferences devoted specifically to media literacy, computer science, or journalism. Considerations of the ways in which these areas interact, overlap, and contradict each other we will be useful for thinking through the past influences, present challenges, and future solutions to different kinds of mis/disinformation"--
Mass communications --- Pragmatics --- publieke opinie --- nieuwsberichtgeving --- kritisch denken --- politieke communicatie --- politieke wetenschappen --- sociale media --- mediawijsheid --- United States of America --- Fake news --- Mass media and public opinion --- Disinformation --- Social media --- Media literacy
Choose an application
Sociale media: revolutie of slechts een nieuw middel? Zowel wetenschappers, vakprofessionals als het onderwijs zijn er druk mee. Er zijn al veel boeken verschenen over de inzet van social media die antwoord geven op allerlei vragen uit de praktijk. Inmiddels bestaat er behoefte aan een boek dat de theorie uit de wetenschap samenbrengt met de praktijk vanuit meerdere disciplines. Een boek dat verder gaat dan alleen advies over de inzet van social media, dat een brede basiskennis biedt en inzicht geeft in de theoretische aspecten. Dit is het eerste boek in Nederland dat de kennis over social media uit wetenschap en beroepspraktijk samenbrengt tot één verhaal.In Basisboek social media schetsen wetenschappers vanuit de theorie het ontstaan en de gevolgen van social media. Daarna belichten vakspecialisten de praktische kant van social media. Onderwerpen zijn: social media in de netwerkmaatschappij, communiceren, overheid, journalistiek en organisaties met social media, impressiemanagement en storytelling via social media, interne communicatie, public relations, projectmanagement en mediaplanning met social media. Maar ook:-do's en don'ts van social media-innovator Erwin Blom-een katern facts and figures-een nawoord van bestseller-auteur Menno Lanting.Basisboek social media is geschreven voor het hbo- en wo-onderwijs. het boek is echter ook onmisbaar voor vakspecialisten en andere geînteresseerden die een volledig beeld willen krijgen van de theoretische én praktische kant van social meda.
Social change --- sociale netwerken --- communicatiemanagement --- sociale media --- Mass communications --- Informatiemaatschappij --- Sociale media --- internet --- 528.51 --- #SBIB:309H103 --- #SBIB:309H1713 --- 316.772.5 --- communicatie --- internetmarketing --- internet - adresboeken, browsers, chatten, e-mail, tagging, sociale netwerken --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- social media --- Sociale media. --- internet. --- Sociale netwerken --- Internet. --- Sociale verandering --- Massacommunicatie
Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|