Narrow your search

Library

EhB (28)

Odisee (13)

UCLL (13)

Arteveldehogeschool (12)

KU Leuven (12)

AP (11)

Thomas More Kempen (11)

Thomas More Mechelen (11)

UGent (11)

Hogeschool Gent (10)

More...

Resource type

book (28)

digital (1)

film (1)


Language

Dutch (14)

English (13)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2023 (2)

2022 (1)

2021 (1)

2020 (1)

2019 (2)

More...
Listing 1 - 10 of 28 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Ben je zeker? : nieuwe en achterhaalde stellingen en praktijken in het vreemdetalenonderwijs
Author:
Year: 2011 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Een standaardcurriculum voor minder verbreide en weinig onderwezen Europese talen: de zeven-stappen-methode : A standardised curriculum for less widely taught European languages: the seven-step method
Authors: --- ---
Year: 2007 Publisher: Brussel Hogeschool Paul-Henri Spaak

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Content and Language Integrated Learning (CLIL) at school in Europe : survey
ISBN: 9279005804 Year: 2006 Publisher: Brussel Eurydice

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Designing and analyzing language tests
Author:
ISBN: 9780194422970 Year: 2011 Publisher: Oxford Oxford University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
How languages are learned
Authors: ---
ISBN: 9780194406291 Year: 2021 Publisher: Oxford Oxford University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Intensive programme TiFoLa : teaching in foreign languages
ISBN: 807315109X Year: 2005 Publisher: Brno Paido

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
How second languages are learned : an introduction
Author:
ISBN: 9781108468435 9781108475037 Year: 2019 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A comprehensive introduction to how people learn second languages (L2s), this textbook approaches the topic through five problems the L2 learner has to solve: 'breaking into' the L2; associating forms with meanings; learning sentence structure; learning phrasal and sentential meaning; and learning the use of the L2 in context. These problems are linked throughout to the L2 acquisition of lexis, morphology, syntax, semantics, phonetics/phonology and language-use in a reader-friendly way, using key studies to build a comprehensive picture of how L2s are learned. 'In a nutshell' summaries of chapter sections provide helpful signposts to the developing argument, whilst end-of-chapter activities encourage the reader to reflect on the ideas presented, analyse data and think creatively about the problems encountered. The roles of innate knowledge, input, and the age at which learning starts are also considered. This essential textbook will enable students to think objectively about language, and will be an asset to any introductory course on second language acquisition.


Book
Didactiek van het vreemdetalenonderwijs
Author:
ISBN: 9789046904404 9789046964873 9046904407 Year: 2015 Publisher: Bussum: Coutinho,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Docenten die les geven in een vreemde taal, vertalen abstracte lesdoelen naar de lespraktijk. In Didactiek van het vreemdetalenonderwijs worden theorie en praktijk bij elkaar gebracht door analyse en verdieping te verbinden met praktijkervaringen. (Aankomende) docenten hebben een didactisch handboek nodig dat aansluit op de Nederlandse onderwijssituatie. Dat is een absolute pre van Didactiek van het vreemdetalenonderwijs. Het boek is dan ook een ‘moderne klassieker’ voor de vreemdetaaldocent.Didactiek van het vreemdetalenonderwijs begint in deel I met de achtergronden van het vreemdetalenonderwijs, met onder meer een inleiding in taalverwervingsprocessen en een zeer praktijkgerichte behandeling van de toetsingsproblematiek. In de delen II en III komt de didactiek van de vier taalvaardigheden (luisteren, lezen, schrijven en spreken) en van de deelvaardigheden (uitspraak/spelling, woordenschat en grammatica) aan bod. Tenslotte volgen in deel IV kennis van land en samenleving en literatuur. Bij het boek hoort een website met extra voorbeelden uit recente leergangen Duits, Engels, Frans en Spaans. Bij alle hoofdstukken zijn er opdrachten voor verwerking en toepassing van de theorie. Ook zijn er suggesties voor verder lezen.Didactiek van het vreemdetalenonderwijs is een handboek voor (aankomende) docenten in moderne vreemde talen in het voortgezet onderwijs voor zowel de onder- als bovenbouw.


Book
Language Learning with Digital video
Authors: ---
ISBN: 9781107634640 Year: 2015 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Handboek vreemdetalendidactiek : vertrekpunten - vaardigheden - vakinhoud
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789046907641 9046907643 Year: 2020 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vreemde talen kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan persoonlijke en professionele ontwikkeling, en ze komen van pas bij internationale samenwerking. Wie meerdere talen beheerst, heeft ruimere communicatiemogelijkheden en is beter in staat om taal te doorzien en om zich in te leven in andere culturen. Maar hoe help je iemand om taalvaardig en taal- en intercultureel bewust te worden? Wat voor ondersteuning, oefening en kennis is daarvoor nodig? Het Handboek vreemdetalendidactiek maakt (toekomstige) taaldocenten wegwijs in de verschillende domeinen van het vreemdetalenonderwijs.Het boek gaat in op drie domeinen die nauw met elkaar verbonden zijn: vertrekpunten, vaardigheden en vakinhoud. Deel 1 van het boek, Vertrekpunten, biedt onderbouwde inzichten die tot de vakdidactische basisuitrusting behoren van iedere vreemdetalendocent; onmisbaar bij het ontwerpen van onderwijs en direct gerelateerd aan de dagelijkse onderwijspraktijk. Het tweede deel van het boek, Vaardig, bespreekt welke kennis, vaardigheden en strategieën leerlingen nodig hebben om zich in verschillende taalsituaties te redden én hoe docenten hun leerlingen kunnen helpen die kennis, vaardigheden en strategieën te ontwikkelen. Ten slotte nodigt deel 3 van het boek, Vakinhoudelijk bewust, docenten uit om leerlingen verschillende perspectieven op taal te bieden. Het deel besteedt aandacht aan taalkundige en (inter)culturele aspecten die schuilgaan achter taal als communicatiemiddel en als denkgereedschap, en het sluit aan bij thema?s als burgerschap en persoonsvorming.Bij het boek hoort een website met verwerkingsopdrachten, en links en tips voor verder lezen.Aan dit handboek werkten meer dan dertig vakexperts mee. Door hun expertise samen te brengen biedt dit handboek een breed en tegelijkertijd diepgaand perspectief op vreemdetalenonderwijs.Handboek vreemdetalendidactiek is geschreven voor (toekomstige) vreemdetalendocenten. Daarnaast is dit handboek een bron van kennis en inspiratie voor ervaren docenten die hun onderwijspraktijk willen vernieuwen.https://www.coutinho.nl/nl/handboek-vreemdetalendidactiek-9789046907641

Listing 1 - 10 of 28 << page
of 3
>>
Sort by