Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
De lichte en donkere kanten van een beginnend vrouwmensenleven
Dutch literature --- Gezinnen --- Opgroeien --- Pubers --- Meisjes --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Gezin --- Humor --- Gezin ; verhalen --- Humor ; verhalen --- Jeugdliteratuur --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Opgroeien ; verhalen --- Puber --- Meisje --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Ouderenzorg
Choose an application
Startactiviteit: ra, ra wie ben ik? - Mijn familie - Mijn lichaam groeit - Mijn zintuigen - Iedereen is anders: hoe anders ben ik? - Wie denk je dat ik ben? (over uiterlijk, lichaamstaal en vooroordelen) - Jongen of meisje, maakt het verschil? - Wat ik voel: poëzie - Wat ik voel: muziek - Wat ikvoel: beeldende kunst - Slotactiviteit en nabespreking.
Wereldoriëntatie --- Basisonderwijs. --- WO (wereldoriëntatie) --- culturen (mensen) --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- wereldoriëntatie --- 476.1 --- schoolboeken --- Baby's --- Emoties(Gevoelens) --- Familie --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Lager onderwijs --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Schoolboeken --- Sekseverschillen --- Zintuigen --- 3e graad l.o. --- Handboek/cursus --- familie --- gevoelen --- handboek --- identiteitskaart --- ik --- jongen-meisje --- levenslijn --- pesten --- stamboom --- 476 WERELDORIENTATIE O.N. --- Gezondheidseducatie ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- 476 --- 476.11 --- Wereldoriëntatie; ba.o. --- Wereldoriëntatie: handboek lagere school --- wereldoriëntatie: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- 3e graad l.o --- 476 WERELDORIENTATIE O.N --- Wereldoriëntatie; ba.o --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Zelfbeeld --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Jongens --- Meisjes --- Jongen --- Meisje --- Opvoeding --- Onderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen
Choose an application
Dit boek en de bijbehorende website bieden (toekomstige) leraren handvatten om:-kinderen de werkwijze te laten ervaren van natuurwetenschap en techniek en resultaten daarvan te leren kennen; -een onderzoekende en probleemoplossende houding te ontwikkelen;-leerlingen te leren pendelen tussen de werkelijkheid en hun denkbeelden, zodat inzicht in de natuurlijke en de door mensen gemaakte wereld zich verdiept;-aandacht en zorg voor natuur en milieu te ontwikkelen en bij te dragen aan duurzame ontwikkeling.De auteurs geven heldere antwoorden op vragen als: Hoe ontwerp je effectieve leerarrangementen bij Natuur & Techniek, zowel binnen als buiten de klas? Hoe stimuleer je daarbij de brede ontwikkeling van kinderen? En hoe kun je kinderen begeleiden bij onderzoekend/ontdekkend en ontwerpend leren? (Bron: uitgever)
Biologie --- Basisonderwijs. --- Didactiek. --- milieueducatie --- lager onderwijs --- natuureducatie --- Didactics of biology --- Didactics of social education --- kleuterdidactiek --- Didactics of primary education --- Natuuronderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Natuur- en milieueducatie --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie --- 476.5 --- Didactiek --- Jongen-meisje --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Milieu- en natuureducatie --- Milieu-educatie --- Natuurkennis --- Natuuronderwijs-didactiek --- Schooltuinen --- Techniek --- Technologische opvoeding --- Tuin --- Waarneming --- Weer --- 476.5 ) Natuurkennis --- natuurbeleving --- natuuronderwijs --- ontdekdozen --- ontdekhoeken --- schooltuinen --- weer --- 476.55 --- Natuuronderwijs --- natuurkennis: didactiek --- (zie ook: Milieuzorg op school)
Choose an application
Lichamelijke opvoeding --- Manuele expressie --- Kleuteronderwijs. --- Didactic strategies --- kleuterdidactiek --- Ontwikkelingspsychologie ; kleuters --- Intellectuele ontwikkeling ; kleuters --- Didactische werkvormen --- intelligentie --- kleuters --- opvoeding --- ontwikkelingspsychologie --- jeugdpsychologie --- 416.23 --- 441 --- Basisschool --- Jongen-meisje --- Kleuter --- Kleuters --- Leren --- Motoriek --- Non-verbale communicatie --- Ontwikkeling van kinderen --- Ontwikkeling --- Oog-handcoördinatie --- Ooghandcoördinatie --- Opvoeding --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Taal --- Taalontwikkeling --- Verlegenheid --- Vriendschap --- Zindelijkheidstraining --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - tot c. 13 jaar --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot ca. 13 jaar --- Zuigelingen, peuters en kleuters --- (zie ook: interactief leren) --- Kleuteronderwijs --- Oog-handcoördinatie --- Ooghandcoördinatie
Choose an application
Niet alleen volwassenen maar ook kinderen kunnen peinzen. Van nature hebben zij de neiging om vanzelfsprekendheden in vraag te stellen. Hun onderzoekende, nieuwsgierige en vragende ingesteldheid komt het sterkst tot uitdrukking in de zogenaamde waarom-vragen. Vragen die voor volwassenen vaak niet zo evident zijn om te beantwoorden. Peinzen sluit aan bij de vragende houding van kinderen. De auteurs willen hen de gelegenheid bieden om na te denken over geluk, vriendschap, de dood en vele andere meestal levensbeschouwelijke onderwerpen. In het theoretische gedeelte van het boek wordt ingegaan op de achterliggende gedachten van filosoferen met kinderen. Wat is kenmerkend voor de inhoud, de methode en de houding bij het filosoferen met kinderen? En filosoferen hoe doe je dat? In het praktische gedeelte van Peinzen zijn negenenveertig filosofische vragen uitgewerkt. Vragen die de afgelopen jaren in nauwe samenwerking met het onderwijs ontwikkeld en getoetst zijn. Peinzen is bestemd voor leerkrachten in het kleuter- en basisonderwijs, voor ouders en andere belangstellenden.
Filosofie --- Kinderen. --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Didactics of philosophy --- filosoferen met kinderen --- Filosofie ; basisonderwijs --- Filosofie ; kinderen --- 061493.jpg --- #PBIB:+111.93 --- 182 Kinderrechteneducatie en jeugdinformatie --- #PBIB:+111.94 --- filosoferen --- 476.8 --- didactiek --- Filosoferen met kinderen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- 478.9 --- Anders-zijn --- Bang --- Basisonderwijs --- Dood --- Filosofie met kinderen --- Geluk --- Jongen-meisje --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Pesten --- Verliefdheid --- Vriendschap --- 101 --- Denken --- Emoties --- Kinderen --- Persoonlijkheid --- Wijsbegeerte --- 478.6 --- Filosoferen met kinderen; ba.o --- Vakdidactiek : Godsdienst / Zedenleer / Filofosie : Kleuteronderwijs --- Vakdidactiek : Godsdienst / Zedenleer / Filofosie : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Overige vormingsgebieden --- toegepaste filosofie --- 433.2 --- filosofie: kinderen
Choose an application
371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+108.31 --- Relaties --- Seks --- lager onderwijs --- leerboeken --- relationele opvoeding --- seksuele vorming --- 478.9 --- Lager onderwijs --- Relationele opvoeding --- Seksuele opvoeding (Seksuele voorlichting) --- Sociale opvoeding --- 3e graad l.o. --- 476.1 --- 478.4 --- Afscheid nemen --- Agressie --- Axenroos --- Communicatie --- Conflicten --- Democratie --- Emoties (Gevoelens) --- Geweld --- Handboek/cursus --- Hygiëne --- Ik en de anderen --- Lichaam --- Media --- Nieuws --- Oorlog --- Puberteit --- Regels --- Samenleving --- Seksuele en relationele opvoeding --- Verliefdheid --- Zelfvertrouwen --- Zintuigen --- agressie --- communicatie --- gevoelens --- geweld --- handboek --- ik-ander --- lichaam --- media --- pesten --- reclame --- relationele vorming --- sexuele voorlichting --- verliefdheid --- 477.9 --- 478.4 ) Gezondheidsopvoeding --- Documentatiemap --- seksuele opvoeding --- Basisonderwijs --- Seksuele opvoeding --- 615.5 --- seksuele opvoeding: lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Overige vormingsgebieden --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Gezondheidseducatie --- (zie ook: Ruzie) --- (zie ook: Anders zijn) --- Didactics of medicine --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek --- Didactics of primary education --- Primary education --- Teaching --- Kindergarten --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Belgium --- 433.4 --- basisonderwijs --- Anders zijn --- Gezinnen --- Groei --- Jongen-meisje --- Kinderen en televisie --- Pesten --- Ruzie --- Verhalen --- Wereldoriëntatie --- Seksuele voorlichting: lagere school --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- (zie ook: Conflicten) --- axen --- kleuteronderwijs --- zintuigen --- 471.44 --- Kleuteronderwijs --- 471.43 --- Geboorte --- Kinderliederen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Poëzie (Versjes, Gedichten) --- Spelen --- 471.49 ) Kleuteronderwijs - overige onderwerpen --- Emotionele opvoeding ; kleuteronderwijs --- Relationele opvoeding ; kleuteronderwijs --- Seksuele opvoeding ; kleuteronderwijs --- Sociale opvoeding ; kleuteronderwijs --- Seksuele vorming: kleuters --- Seksuele vorming: lagere school --- kleuterschool: seksuele opvoeding --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sociale en emotionele opvoeding --- Jaloersheid --- Reclame --- Rolpatronen --- Vriendschap --- seksuele opvoeding: handboek lagere school --- Relationele opvoeding. --- Seksuele opvoeding. --- Derde graad. --- Tweede graad. --- Eerste graad. --- Kleuters. --- Relationele opvoeding ; kleuters --- Seksuele opvoeding ; kleuters --- Relationele opvoeding ; basisonderwijs --- Seksuele opvoeding ; basisonderwijs --- 3e graad l.o --- Baby's --- Boekenhoeken (Leeshoeken) --- Eenzaamheid --- Emoties(Gevoelens) --- Gezin (Ouders) --- Helpen --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Jongens --- Macht --- Meisjes --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Praatplaten (Vertelprenten) --- Schoolfeesten --- Spelen(Kinderspelen) --- Troosten --- Verdriet --- Vertellen --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- Winnen en verliezen --- Ziek zijn --- poster --- spelen --- Affiches --- Sociaal-emotionele opvoeding --- RSV basisonderwijs --- menselijk lichaam --- Relationele en seksuele vorming
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|