Narrow your search
Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Marktonderzoek : methoden en toepassingen
Authors: ---
ISBN: 9789043036252 Year: 2019 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Marktonderzoek wordt de methodologie van het onderzoek (gegevensverzameling en -analyse) op heldere en toegankelijke wijze uitgelegd. Er wordt ruim aandacht besteed aan de toepassing van de technieken op specifieke marketingproblemen, zoals onderzoek bij nieuwe producten, klantensatisfactie en segmentatie. Elke techniek wordt uitgelegd aan de hand van duidelijke voorbeelden en inspirerende cases uit de marketing- en marktonderzoekspraktijk.Het boek bestaat uit vier delen. Het eerste deel besteedt aandacht aan belangrijke definities en elementaire methodologische overwegingen. Het tweede deel gaat dieper in op technieken van gegevensverzameling. In het derde deel komen technieken van gegevensanalyse aan bod. Het vierde deel is meer toepassingsgericht en behandelt onderzoeksprocedures voor een aantal vaak voorkomende marketingproblemen.Nieuw in deze editieIn de vijfde editie van Marktonderzoek is elk hoofdstuk geactualiseerd en zijn er belangrijke marketingtrends toegevoegd, zoals persona?s, customer journey, neuromarketing en social media. Ook is er een hoofdstuk aan het einde toegevoegd waarin alle marktonderzoekmethoden toegepast worden door middel van een casus.Om de theorie nog verder aan de praktijk te koppelen zijn er veel nieuwe cases en aansprekende voorbeelden toegevoegd. Ook is de digitale leeromgeving MyLab beschikbaar bij deze editie. Hierop kunnen studenten bijvoorbeeld aan de slag met extra cases, opdrachten en een begrippentrainer.DoelgroepMarktonderzoek is bedoeld voor studenten in het hoger onderwijs. Daarnaast is dit boek zeer geschikt als leidraad voor marktonderzoekers en marketingverantwoordelijken bij het uitvoeren en leiden van onderzoek.Bron : http://www.pearson.nl


Book
Marketingbeleid
Authors: --- ---
ISBN: 9789045542621 Year: 2013 Publisher: Berchem De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Marketingbeleid is een oorspronkelijk Nederlandstalig werk dat een zeer uitgebreid overzicht biedt van de gangbare concepten, strategieën, modellen en evoluties uit het marketingdomein.Bron : http://www.deboeck.be


Book
Marketing : de essentie
Authors: ---
ISBN: 9789043036528 Year: 2019 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Topmarketeers hebben allemaal dezelfde missie: de klant centraal stellen in de marketing. Hedendaagse marketing draait volledig om het creëren van klantwaarde en het opbouwen van winstgevende klantrelaties. Aan de basis hiervan liggen het doorgronden van de behoeften en wensen van de klant, het besluit welke deelmarkten de organisatie het best kan bedienen, en de ontwikkeling van waardeproposities waarmee de organisatie klanten aan zich kan binden, ze kan behouden en groei kan realiseren. Als de organisatie dit goed doet, plukt ze de vruchten op het gebied van marktaandeel, winst en klantaandeel. Meer dan andere marketingboeken presenteert en ontwikkelt Marketing, de essentie dit geïntegreerde kader van klantwaarde en klantrelatie - van begin tot eind - op een heldere en bondige manier.De nieuwste inzichten op het gebied van zowel marketingtheorie als marketing in de praktijk worden behandeld. Het plaatst marketing in een innovatief kader, waarin marketing wordt gezien als de kunst en de wetenschap van het creëren van waarde voor de klant om daar waarde van de klant voor terug te krijgen. Marketing, de essentie biedt een praktische benadering, concepten worden toegepast in veel (lokale) voorbeelden waarin bekende en minder bekende bedrijven marketinguitdagingen beoordelen en oplossen.Laat je inspireren door Marketing, de essentie en je zult ontdekken hoe belangrijk klantwaarde is, zowel in theorie als in de praktijk!Nieuw in deze editieIn de nieuwe editie van Marketing, de essentie is de structuur nog verder verbeterd, waarbij er meer focus ligt op de geïntegreerde marktbenadering. Daarnaast worden alle belangrijke trends in de marketingwereld uitgebreid besproken. Zo is vooral het hoofdstuk over online marketing flink geüpdatet en uitgebreid. Maar ook thema?s zoals customer journey, de deeleconomie en disruptive innovation komen aan bod.De theorie wordt extra aantrekkelijk en toegankelijk gemaakt door nieuwe casestudy?s en aansprekende voorbeelden uit Nederland en België, waarbij er in de nieuwe editie meer aandacht is voor de b2b-markt.Ten slotte speelt de digitale leeromgeving MyLab een grotere rol. Naast extra cases en opdrachten kunnen studenten hier toetsen en animaties van belangrijke onderwerpen en modellen vinden. Voor docenten zijn er inhoudelijke powerpoints, een docentenhandleiding, extra toetsvragen met antwoorden en uitwerkingen bij de cases beschikbaar.bron : http:/www.pearson.nl

Listing 1 - 3 of 3
Sort by