Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Handleiding voor leerkrachten (Lichamelijke Opvoeding) en directies met praktische tips en uitgewerkte lessen en werkbladen voor het lager onderwijs. Klaar voor gebruik. Hoe kan je sport en beweging via de school promoten? Hoe kan je het sportaanbod vergroten zonder al te veel middelen of materialen? Hoe kan je de kinderen en hun ouders overtuigen van het belang van sporten en bewegen? Hoe krijg je alle kinderen - ook buiten de school - aan het bewegen? Hoe motiveer je kinderen, collega's en ouders om samen aan een gezonde levensstijl te werken? Hoe bereik je via deze fysieke activiteit ook belangrijke cognitieve en socio-affectieve doelstellingen? Op alle voorgaande vragen geeft dit boek een duidelijk antwoord, niet alleen in theorie maar vooral ook aan de hand van uitgewerkte praktijkvoorbeelden. Je krijgt als lezer concrete richtlijnen om een bewegingsprogramma op school uit te werken en uit te voeren: - richtlijnen om meer beweging te promoten tijdens de les lichamelijke opvoeding - richtlijnen om beweging te promoten tijdens de speeltijden en middagpauze - uitgewerkte lessen bewegingsopvoeding die een actieve levensstijl promoten - tips om kinderen sportief en actief huiswerk mee te geven Deze handleiding is het resultaat van een studie in opdracht van het Steunpunt Sport, Beweging en Gezondheid (www.steunpuntsbg.be) dat onder de bevoegdheid staat van de minister van Sport en wordt gevormd door de Vakgroep Sport- en bewegingswetenschappen (UGent), de Faculteit Bewegings- en Revalidatiewetenschappen (KULeuven) en de Faculteit Lichamelijke Opvoeding en Kinesitherapie (VUBrussel). De handleiding kwam tot stand aan de UGent en werd uitgewerkt door doctoraatsonderzoeker Stefanie Verstraete onder leiding van de promotoren Prof. Dr. Ilse De Bourdeaudhuij, Prof. Dr. Dirk De Clercq en Prof. Dr. Greet Cardon
Bewegingsopvoeding --- Bewegingsrecreatie. --- Sport --- Basisonderwijs. --- Kinderen. --- 372.879.6 --- #SMV:agogiek --- #SMV:categorie --- 616.2 --- 617.1 --- Balspelen --- Basisonderwijs --- Bewegingsoefeningen --- Bewegingsspelen --- Gezondheid --- Jeugd --- Lager onderwijs --- Lichamelijke opvoeding --- 477.8 --- 616 --- Bewegen --- Didactiek --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Handboek/cursus --- Speelplaatsen --- Wereldoriëntatie --- 796.04 --- Bewegingsonderwijs --- Eindtermen --- Onderwijs --- Promotie --- Lichamelijke opvoeding; ba.o. --- D060908.jpg --- Lichamelijke opvoeding: didactiek lagere school --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Gymnastiek; algemeen --- Sport; algemeen --- Lichaamsoefening en sport; algemeen --- lager onderwijs --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- Didactics of primary education --- Bewegingsopvoeding ; didactiek --- Didactiek van sport en spel --- Didactiek van het lager onderwijs --- lichamelijke opvoeding --- Lichamelijke opvoeding; ba.o --- Bewegingsrecreatie --- Bewegingsspel --- Voeding --- Gedrag --- Technologie --- Maatschappij --- Drank --- Jongere
Choose an application
Cd-rom bij het gelijknamige boek. Dit Leerlingvolgsysteem bewegen en spelen is ontwikkeld om de bewegings- en spelontwikkeling van kinderen van 2 t/m 16 jaar te kunnen observeren en registreren. Door het kennen van het vaardigheidsniveau van kinderen, wordt het beter mogelijk om kinderen optimale kansen te bieden zich op het gebied van spelen en bewegen te ontwikkelen. Het systeem bestaat uit vier onderdelen: motorische vaardigheid, spelinzicht, gedrag in spelsituaties en klein-motorische vaardigheid. Als een blijvende achterstand bij een kind zorgt dat het afhaakt bij het spelen en bewegen in de lessen bewegingsonderwijs, op het schoolplein en/of bij het buiten spelen, dan kan extra zorg uitkomst bieden. Het ontwikkelingsniveau van het kind kan - met behulp van de registratieformulieren die bij het Leerlingvolgsysteem bewegen en spelen horen - in kaart worden gebracht. In het boek wordt het gebruik van de registratieformulieren toegelicht. Tevens wordt een aantal werkwijzen beschreven en wordt er ingegaan op de motorische ontwikkeling van het kind en het aanbieden van bredere zorg. De bijbehorende cd-rom - met o.a. alle registratieformulieren - maakt het invoeren van gegevens, het bijhouden en printen van registraties eenvoudig. (Bron: covertekst)
Bewegingsopvoeding. --- Evaluatietechnieken. --- Leerlingbegeleiding. --- Observatietechnieken --- Zorgverbreding. --- Onderwijs. --- leerlingvolgsystemen --- Didactic evaluation --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- observeren --- Orthopedagogics --- Didactics of primary education --- Bewegingsopvoeding ; evaluatietechnieken ; basisonderwijs --- Motorisch remediërend onderwijs --- Leerlingvolgsysteem ; kleuteronderwijs --- 372.879.6 --- 471.47 --- 616.01 --- Bewegen --- Bewegingsopvoeding --- Extra zorg --- Leerlingen --- Observeren --- Registreren --- Spelen --- basisonderwijs --- evaluatietechnieken --- kleuteronderwijs --- kleuters --- leerlingvolgsysteem --- motorische ontwikkeling --- 477.8 --- Ayres, J --- Bewegingsonderwijs --- Evaluatietechnieken --- Gesell, Arnold --- Leerlingvolgsysteem --- Leerlingvolgsystemen --- MRT (Motorische Remedial Teaching, motorische remediërend onderwijs) --- Mesker --- Motoriek --- Sensomotoriek --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 796 --- Evaluaties --- Gedrag --- Motorische vaardigheden --- Rapporteren --- D40945.jpg --- D40946.jpg --- Leerlingvolgsysteem: bewegen --- Lichamelijke opvoeding: didactiek lagere school --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Bewegingsproblemen --- Zorgverbreding --- Remediërend onderwijs --- Psychomotorische ontwikkeling --- Onderwijs --- Basisonderwijs --- Evaluatietechniek --- Motorische stoornis --- Beweging --- Spel --- Plezier --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Motorisch remediërend onderwijs
Choose an application
Deze uitgave behoort tot het pakket 'Kinderen bewegen'. Het totale pakket bestaat uit vier publicaties die samen 360 uitgeschreven lessen omvatten, een handleiding en een evaluatieboekje per leerling. In deel 4 wordt ruime aandacht besteed aan het zwemmen. Om het zwemonderricht aangenaam en levendig te houden, is naast de gestructureerde aanpak ook het spelelement geïntegreerd. Het pakket bestaat uit 68 lessen en is opgebouwd uit vier niveaus: > niveau 1: watergewenning > niveau 2: zweminitiatie > niveau 3: beginnend zwemmen > niveau 4: gevorderd zwemmen Omdat het voor de leerlingen van kapitaal belang is een goed inzicht te krijgen in de juiste bewegingen van de verschillende zwemslagen en in de coördinatie tussen de beweging en de ademhaling, werden drie extra fiches toegevoegd. Hierop worden de arm- en beenbewegingen van schoolslag, crawl en rugslag uitgebreid geïllustreerd en stapsgewijs ontleed. Omwille van de stimulerende waarde wordt voor elk niveau een 'zwemdiploma' voorzien. Je kunt deze zwemdiploma's ook downloaden op de website van de uitgever. De diploma's zijn heel motiverend voor de kinderen en worden positief onthaald door de ouders.
Taal --- Poëzie --- Jeugdpoëzie --- 371.67 --- 373.3 --- 372.879.6 --- 796.3 --- 796.41 --- 793.3 --- 797.21 --- 616.01 --- 616.2 --- 616.80 --- 619 --- Atletiek --- Badminton --- Balspelen --- Balvaardigheid --- Basketbal --- Bewegingsexpressie --- Bewegingskunsten --- Bewegingsoefeningen --- Bewegingsopvoeding --- Conditie --- Conditietraining --- Expressie --- Kinderdansen --- Korfbal --- Lager onderwijs --- Lichamelijke opvoeding --- Lijn- en doelpelen --- Motorische ontwikkeling --- Praktijk --- Ritme --- Ritmiek --- Schoolboeken --- Springen --- Springvaardigheden --- Tennis --- Voetbal --- Volleybal --- Watergewenning --- Zwemmen --- 796.042 --- Acrogym --- Basisonderwijs --- Basketbal ; basisonderwijs --- Bewegingsdidaktiek --- Bewegingsonderwijs --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs --- Eindtermen --- Initiatie --- Jaarplannen --- Lesplannen --- Methodiek --- Motorische vaardigheden --- Slagen --- Sprongen --- Tumbling --- Turnen --- Voetbal ; basisonderwijs --- Zwemmen ; lagere school --- 477.8 --- 616 --- 617.9 --- Balvaardigheden --- Bewegen op muziek --- Bewegingslandschappen --- Bewegingsmaterialen --- Bewegingsomlopen --- Blokjes --- Crawl --- Dansexpressie --- Didactiek --- Doelspelen --- Dragen --- Drijven --- Duiken --- Duwen --- Evenwicht --- Floorbal --- Handbal --- Handboek/cursus --- Handenstand --- Heffen --- Hindernissen --- Hoepels --- Hoogspringen --- Jagerbal --- Jazzdans --- Kennismakingsspelen --- Kinderdans --- Klauteren --- Klimmen en klauteren --- Koprol --- Kopstand --- Kruipen --- Lenigheid --- Lijnspelen --- Loopspelen --- Lopen --- Minitennis --- Monokorfbal --- Motoriek --- New games --- Oriëntatielopen --- Parachute --- Radslag --- Reactiesnelheid --- Reddend zwemmen --- Rekstok --- Rollen --- Rope skipping --- Rugslag --- Schaarsprong --- Schoolslag --- Shuttle run test --- Sjaaltjes --- Spreidsprong --- Springtouwen --- Steunsprongen --- Stokken --- Tafeltennis --- Tikspelen --- Touwen --- Trappen --- Trefbal --- Trekken --- Tweevakkenkorfbal --- Uithouding --- Vangen --- Verkeersopvoeding --- Verspringen --- Vijfkamp --- Watertrappelen --- Werpen --- Zwengelraam --- 477.7 --- 477.8 ) * BEWEGINGSEXPRESSIE - O.N --- 477.8 ) Lichamelijke opvoeding - o.n --- 477.8 ) Zwemmen - o.n --- acrogym --- balvaardigheden --- basisonderwijs --- bewegingsbaan --- bewegingsexpressie --- bewegingskunsten --- doelspelen --- dragen --- duwen --- expressie --- floorball --- groepsoefeningen --- handenstand --- hangtouwen --- heffen --- hoepels --- klimladders --- klimmen --- koprol --- kracht --- lenigheid --- lichamelijke opvoeding --- lijnspelen --- lopen --- motorische ontwikkeling --- new games --- omloop --- parachutes --- radslag --- rekstok --- ritme --- slingeren --- snelheid --- sportieve recreatie --- sportramen --- springtouwen --- springvaardigheden --- touwzwaaien --- trefbalspelen --- trekken --- uithouding --- voetbal --- watergewenning --- zweminitiatie --- zwemmen --- bewegingsopvoeding --- lager onderwijs --- leerboeken --- Bewegingsopvoeding; ba.o --- Bewegingsopvoeding; didactiek --- Lichamelijke opvoeding; ba.o --- Zwemonderwijs --- Conditieoefeningen --- Bewegingsvaardigheden --- Beweginsopvoeding: diactiek lagere school --- Lichamelijke opvoeding: didactiek lagere school --- Lichamelijke opvoeding: handboek lagere school --- Zwemmen: didactiek lagere school --- balvaardigheid --- basketbal --- didactiek --- praktische vaardigheden --- 797.21 Zwemmen --- 796.41 Gymnastiek --- Gymnastiek --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 796.3 Balspelen--(algemeen) --- Balspelen--(algemeen) --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lager en basisonderwijs --- Bewegingskunst. Ritmiek. Dans. Volksdans --- Gymnastiek; algemeen --- Lichaamsoefening en sport; algemeen --- Zwemmen - Duiken - Waterpolo --- (zie ook: rolstoelbasketbal) --- (zie ook: diepzeeduiken) --- (zie ook: rolstoeldansen) --- (zie ook: beachvolleybal) --- (zie ook: kunstzwemmen) --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Doelspel --- Voetbal (sport) --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education --- Balsporten. --- Basisonderwijs. --- Didactiek. --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|