Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Wiskunde volgens de ijsbergmethodiek
Schoolbooks - Didactic material --- Wiskundige initiatie --- Wiskunde --- Lager onderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Handpoppen --- Krabben --- Ijsbergrekenen --- Basisonderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs
Choose an application
Dit boek wil kleuters niet alleen theatervreugde verschaffen maar wil ook bijdragen tot hun geestelijke ontwikkeling en verrijking van hun fantasie. Veel hangt natuurlijk af van de performer. Die leest de teksten niet af maar vertelt ze na met eigen woorden. Een zelf geproduceerde voorstelling wint aan spontaneïteit en directheid. In alle poppenspelletjes komen telkens maximaal twee figuren tegelijk op de scène. Kinderen willen actief meespelen. Het is daarom de bedoeling dat de speler de voorselling brengt en dat daarna de kinderen ze naspelen met hun eigen inbreng. Een andere eenvoudige manier om voorstellingen te geven voor kleuters is het suggererende spel met de vingers. Dit vormt een uitstekend uitdrukkingsmiddel en bevordert de verbeelding van het jeugdige publiek. De eenvoudige tekstjes in dit boek sluiten aan bij de kinderwereld, en zijn leuk en boeiend zodat ze de kinderen kunnen fascineren. Ze werden in de praktijk getest en getoetst aan de meningen van deskundigen.
471.41 --- handpoppen --- taalontwikkeling --- poppenspel --- 792.97 --- poppenkast --- poppen --- Poppenspel ; kleuteronderwijs --- kleuters --- Handpoppen --- Poppen --- Poppenspel --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Taalontwikkeling --- Knuffels (Teddyberen) --- knuffels --- Poppentheater --- Knuffels --- 794.31 --- 373.24 --- Kleuters --- Taal en verbale expressie --- poppenspel, poppenkast --- Poppenspel. --- Knuffels. --- Socialisatie. --- Didactics of Kindergarten --- Kleuters ; socialisatie --- PXL-Education 2015 --- kleuterdidactiek --- fantasie --- verbeelding --- Poppenspelen --- Kleuteronderwijs --- Knuffeldier
Choose an application
Laat Nellie, Cezar en hun vriendjes Mina, Fred en Leo in de klas tot leven komen. Deze poppenkastpoppen zijn ideaal om taal uit te lokken tijdens het kringgesprek, om poppenkast te spelen of om spelletjes te doen.
471.41 --- Handpoppen --- Kringgesprek --- Poppenkasten --- Poppenspel --- Taalstimulering --- didactisch materiaal --- Taal en verbale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- poppenspel --- Didactics of Kindergarten --- taalopvoeding --- productief taalgebruik --- receptief taalgebruik --- poppenkast --- 792.9 ) * POPPENSPEL --- Handpoppen - Stokpoppen --- 472.16 --- 373.3 --- C6 --- kleuteronderwijs --- taalonderwijs (x) --- poppenspellen --- luisteren --- spreken --- taalontwikkeling --- 792.97 --- poppen --- scenario's --- 794.31 --- Poppen --- 433.6 --- poppenspelen --- Lager en basisonderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- poppenspel, poppenkast --- Kind, spel en speelgoed --- Contains audio-visual material --- mondelinge expressie --- Didactics of Dutch --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- didactische werkvormen
Choose an application
De spellenset biedt extra kansen om de Bijbelverhalen op een leuke manier met de kleuters te verwerken via zelfstandig spelen. De coöperatieve spellen bevorderen de samenwerking in groep en nodigen uit tot communicatie.Inclusief spelregels en differentiatiemogelijkheden.Bron: https://www.averbode.be/Pub/sterretjesaandehemel/sterretjesaandehemel-Aanvullend-materiaal/Spellensets.html
Catechese ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Godsdienst --- Handpoppen --- Jezus --- Maria --- 472.81 --- godsdienst --- leerboeken --- kleuteronderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Bijbelse figuren --- Christus --- Kerstmis --- Godsdienstige opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Kinderbijbels --- Oude Testament --- Nieuwe Testament --- 2,5-jarigen --- 3-jarigen --- Bijbelverhalen --- Poppenspelen --- Bijbelse figuur --- Jezus Christus --- Geloofsopvoeding --- Handpop --- Bijbelverhaal --- Poppenspel --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Kinderbijbel --- 2,5-jarige --- 3-jarige --- Dramatische vorming
Choose an application
Deze handpop hoort bij de methode 'Sterretjes aan de hemel'.Met de prachtig afgewerkte handpoppen heet u Jezus, Maria, Jozef én kindje Jezus welkom in de klas. Een ideale en interactieve manier om uw kleuters meer te betrekken bij de bijbelverhalen.Bron: https://www.averbode.be/Pub/sterretjesaandehemel/sterretjesaandehemel-Aanvullend-materiaal/Handpoppen.html
Catechese ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Bijbelse figuren --- Jozef --- Kerstmis --- Godsdienstige opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Handpoppen --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Godsdienst --- Bijbelverhalen --- Poppenspelen --- Bijbelse figuur --- Jozef (vader van Jezus) --- Geloofsopvoeding --- Handpop --- Bijbelverhaal --- Poppenspel --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Sint-Jozef (heilige) --- Dramatische vorming
Choose an application
Deze klashandpop hoort bij de methode 'Mini Maxine'.Mini Maxine neemt de leerlingen mee op een boeiende tocht waarbij plezier in en met het Frans centraal staat.Met de gevarieerde thema's gaat u aan de slag vanaf de 3e kleuterklas. Elk thema bevat vier leuke activiteiten die gemakkelijk uitvoerbaar zijn in de klas en waarin beweging een belangrijke rol speelt.Bron: https://www.averbode.be/Algemene-info
Franse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Tweedetaalinitiatie --- Frans --- Didactisch materiaal --- Handpoppen --- leerboeken --- lager onderwijs --- C6 --- taalonderwijs (x) --- kleuters (x) --- 475.34 --- voorbereiden Frans --- tweedetaalinitiatie --- didactiek basisonderwijs - Frans --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 475.6 --- 837 --- Taalinitiatie --- kleuteronderwijs --- voorbereidend Frans --- Kleuteronderwijs --- 5-jarigen --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Lager onderwijs --- basisonderwijs --- didactiek van het Frans --- PXL-Education 2019 --- 5-jarige --- Handpop --- Taleninitiatie --- Dramatische vorming --- Poppenspel
Choose an application
Handwerkideeën voor medewerkers in de kinderopvang en leerkrachten in het basisonderwijs.Jochien DantumaHier wordt getoond hoe verbazingwekkend veel je kunt maken met een paar lappen stof en wat basisgereedschap. De opzet is prettig overzichtelijk, er wordt onderscheid gemaakt tussen kleuters, basisschoolleerlingen en iets oudere kinderen. Voor deze laatsten is er vakoverschrijdend werken met textiel. Verder zijn twee hoofdstukjes opgenomen over kunstenaars die met textiel werken en patronen voor eenvoudige kleren om zelf te maken. Er is aan veel gedacht: bewegen met textiel (lappen, touwen, zakdoekjes), figuurtjes maken, van zeer eenvoudig tot wat moeilijker, leren haken, breien, naaien en punniken enzovoort. Alle werkstukjes zijn voorzien van een of meer verduidelijkende tekeningen en aanwijzingen voor leerkrachten of andere leidinggevenden. Ook wordt van te voren goed uitgelegd welke materialen dienen te worden gebruikt. Het uiterlijk oogt wat saai (tekeningen in zwart-wit, geen kleur), maar als geheel zeer volledig en vooral ook inspirerend voor iedereen die met groepen kinderen werkt.© NBD Biblion
creatieve expressie --- textiel --- beeldende expressie --- muzische vorming --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Textiele werkvormen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Manuele expressie --- Knutselen met textiel --- breien --- kleuters --- knutselen --- naaien --- punniken --- weven --- 477.3 --- creativiteit --- didactiek --- expressie --- handvaardigheid --- handwerken --- 471.45 --- Expressie --- Handvaardigheid --- Handwerken (Naaien) --- Textiel --- 625.5 --- haken --- kleuteronderwijs --- knutselen met textiel --- lager onderwijs --- 625.1 --- Textiele werkvormen --- Kleuteronderwijs --- Bewegingsexpressie --- Lager onderwijs --- Haken --- Breien --- Punniken --- Handpoppen --- Stokpoppen --- Kleding --- 477 --- kledij --- didactiek basisonderwijs - handvaardigheid, handwerken --- Beeldende opvoeding --- Breien en haken; algemeen --- Naaien en handwerken; algemeen --- Creatieve expressie --- Knutselen met wol --- Handwerk --- Knutselen --- Textiele werkvorm --- Wegwerpartikel --- Wol --- Drukdrager --- Ontwerpen --- Design
Choose an application
Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- wiskunde --- lager onderwijs --- leerboeken --- Wiskunde --- Lager onderwijs --- 475.4 --- Activerende directe instructiemodel (ADI-model) --- Remediëring --- Differentiatie --- 475.51 --- C6 --- 510.3 --- Wiskunde ; basisonderwijs --- schoolboeken --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Basisonderwijs --- probleemoplossend denken --- wiskunde, lager onderwijs --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- didactiek van de wiskunde --- differentiatie --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Getallenkennis --- Bewerkingen --- Meetkunde --- Metend rekenen --- Toetsen --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 3e graad lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- Bewerking (wiskunde) --- Toets --- Remediëring --- Handpoppen --- Octopi --- Inktvissen
Choose an application
Hoort bij de methode wiskunde 'Zwiso'. De gestructureerde getallenlijn hoort bij Zwiso 1 : materialenkist leerjaar 1 en wordt apart uitgeleend.
Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 475.51 --- 371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- wiskunde --- 475.4 --- basisonderwijs --- didactiek --- Aanvankelijk rekenen --- Lager onderwijs --- Schoolboeken --- Wiskunde --- 1e leerjaar l.o. --- Bewerkingen --- Getallen --- Handboek/cursus --- Meetkunde --- Meten --- handboek --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 510.3 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- 1e leerjaar l.o --- Didactisch materiaal --- didactiek basisonderwijs -wiskunde --- #BSCH: vak: rekenen --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Getallenkennis --- Getalbegrip --- Rekenen --- Rekenen tot 20 --- Getallenlijn --- Handpoppen --- Ballen --- Magneten --- Dobbelstenen --- Spiegels --- Spiegelingen --- Rupsen --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Remediëring --- Rekenen tot 100 --- Handpop --- Bal (sport) --- Magneet --- Dobbelsteen --- Spiegel --- Spiegeling --- Rups
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|