Listing 1 - 10 of 83 << page
of 9
>>
Sort by

Book
Geld en handel in ontwikkeling
Author:
ISBN: 9789463414074 Year: 2019 Publisher: Etten-Leur Corona

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Geld --- Handel --- Economie --- Economics --- handel --- geld


Book
Transport, Trade and Economic Growth Coupled or Decoupled? : An Inquiry into Relationships between Transport, Trade and Economic Growth and into User Preferences concerning Growth-oriented Transport Policy.
Authors: ---
ISBN: 9783540682998 Year: 2007 Publisher: Berlin Heidelberg Springer Berlin Heidelberg Imprint Springer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Over the past decade, the transport industry has been the target of growing criticism over its role in the pollution of the environment, while the advocates of free trade stress the importance of transport in enhancing economic growth and consequently living standards. These starkly contrasting viewpoints have created a dilemma for politicians and business people alike. In order to address this challenge, the first part of this book provides an empirical analysis of the relationship between transport and economic growth, or more specifically, whether the "decoupling" of transport and economic growth is possible. Focusing on growth-oriented transport policy, the second part of this book provides details on the user preferences of logistic managers concerning the characteristics of transport infrastructure and services.


Book
Intelligent business : advanced skills book
Authors: ---
ISBN: 9781408267950 Year: 2011 Publisher: Harlow Pearson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Boekhouden in essentie : inleiding boekhouden voor niet-boekhouders
Authors: ---
ISBN: 9789400007161 Year: 2016 Volume: *11 Publisher: Antwerpen Intersentia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In heel wat opleidingen komt een inleidende cursus boekhouden voor. De student krijgt een basis mee, zodat hij later in het beroepsleven de principes van boekhouden begrijpt en ze eventueel, in beperkte mate, kan toepassen. Dit handboek richt zich tot wie de essentie van boekhouden wil kennen.De techniek van het dubbel boekhouden wordt stap voor stap opgebouwd aan de hand van een eenvoudig ?rode draad?-voorbeeld. Daarna worden de meest voorkomende transacties (de aankoop-, verkoop- en betalingscyclus) met voorbeelden uitgewerkt. Ook de inventarisverrichtingen bij het einde van het boekjaar om vanuit de boekhouding te komen tot het financiële eindrapport ? de jaarrekening ? worden uitgeklaard. De auteurs gaan ook kort in op algemene boekhoudprincipes (BE-GAAP), op consolidatie en de evolutie naar IFRS-normen.Door middel van oefeningen in en na elk hoofdstuk kan de student/lezer zelf aan de slag. Het werk is volledig aangepast aan de wijzigingen aangebracht aan het wettelijk kader door de wet en het koninklijk besluit van 18 december 2015, gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 30 december 2015.Bron: http://intersentia.be/


Book
Tweedehands
Authors: ---
ISBN: 9789001817510 Year: 2013 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Iets wat al van een ander is geweest, noem je tweedehands. Was jouw fiets eerst van je broer of zus? Dan heb je een tweedehandsfiets. Wil je meer weten over het weggeven, verkopen, kopen en opknappen van tweedhands spullen? Lees dan snel dit boekje!


Book
De h@ndel en wij 3de graad E Bedrijfsbeleid
Authors: --- ---
ISBN: 9789030151319 Year: 2017 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Effective and Efficient Organisations? : Government Export Promotion in Germany and the UK from an Organisational Economics Perspective
Authors: ---
ISBN: 9783790817317 Year: 2006 Publisher: Heidelberg Physica-Verlag HD

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Using organisational economics theory, the author develops a conceptual framework for analysing the effectiveness and efficiency of public services delivery. In applying the framework to case studies of export support organisations in Germany and the UK , the research establishes the causal links between organisational structures and outputs. The decisive variables are knowledge and incentives of the actors, and adaptability of the organisation. Since there are trade-offs between the variables, the findings help to explain why one organisation may be different from, but equally effective and efficient as another, and why, despite ongoing re-structuring of public and private sector organisations, no panacea for an effective and efficient organisation has been found. The analytical framework also provides a means for examining existing organisations and blueprints of future organisations, allowing for conclusions about improvability and the implications of change.


Book
New Online Retailing : Innovation and Transformation
Authors: --- ---
ISBN: 9783834963789 9783834946522 9783834923233 Year: 2010 Publisher: Wiesbaden Gabler

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The authors describe in detail what makes today's online retailing different and provide eight central success factors for the new generation of Internet sales. Based on internationally recognized best practices, it becomes obvious what makes online retailers successful. The authors pull together lessons learned  from the last 10 years, and give readers a tour of the future of online selling. Contents Online Retailing in Transition - Revolution, not Evolution New Online Retailing - What Does It Mean? Eight Success Factors in New Online Retailing Best Practices in New Online Retailing Risks and Benefits of New Online Retailing Target Groups Top management in the retailing and consumer goods industries Teachers and students in marketing and retailing About the Authors Gerrit Heinemann is a professor of business, management and trade at the Niederrhein University of Applied Sciences, Mönchengladbach, Germany. Christoph Schwarzl is Managing Director and Retail Industry Principal at Accenture, Düsseldorf, Germany.


Multi
New Online Retailing : Innovation and Transformation
Authors: ---
ISBN: 9783834963789 9783834946522 9783834923233 Year: 2010 Publisher: Wiesbaden Gabler Verlag

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The authors describe in detail what makes today's online retailing different and provide eight central success factors for the new generation of Internet sales. Based on internationally recognized best practices, it becomes obvious what makes online retailers successful. The authors pull together lessons learned  from the last 10 years, and give readers a tour of the future of online selling. Contents Online Retailing in Transition - Revolution, not Evolution New Online Retailing - What Does It Mean? Eight Success Factors in New Online Retailing Best Practices in New Online Retailing Risks and Benefits of New Online Retailing Target Groups Top management in the retailing and consumer goods industries Teachers and students in marketing and retailing About the Authors Gerrit Heinemann is a professor of business, management and trade at the Niederrhein University of Applied Sciences, Mönchengladbach, Germany. Christoph Schwarzl is Managing Director and Retail Industry Principal at Accenture, Düsseldorf, Germany.


Book
Bezonomics
Author:
ISBN: 9789462763128 Year: 2020 Publisher: Deventer Management impact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bezonomics is een must-read voor CEO's, managers en ondernemers, en verder voor iedereen die online koopt of foto's in de cloud bewaart. Sinds de oprichting in 1994 heeft Amazon een onvoorstelbare groei doorgemaakt. Na een ontwikkeling van boekenwebshop in Seattle tot grootste online retailer behoort Amazon nu samen met Apple, Facebook en Google tot de vier invloedrijkste techbedrijven (The Big Four) van dit moment. Over de hele wereld ervaren bedrijven de impact van de bedrijfsstrategie van Jeff Bezos en Amazon, de Bezonomics. Kleding, supermarkten, elektronica, media, gezondheidszorg, financiën; in Europa, Azië, Noord- en Zuid- Amerika. Inmiddels moet elke onderneming - groot of klein - weten hoe Amazon opereert om die impact te kunnen opvangen en pareren. Dankzij Europese regelgeving is de invloed van Amazon in Nederland relatief gering, maar de uitdaging voor ondernemers is uiteraard groter dan alleen Amazon: Alibaba, Google, Apple, Facebook, Airbnb, Uber en Netflix staan eveneens te trappelen om de wereld te veranderen. Journalist Brian Dumaine legt in detail uit hoe de oprichters Amazons heerschappij hebben opgebouwd en hoe je hun principes tegen hen kunt gebruiken om met Amazon te concurreren. Bron : https://www.standaardboekhandel.be

Listing 1 - 10 of 83 << page
of 9
>>
Sort by