Listing 1 - 10 of 235 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Sociological theory building --- Sociologie --- PXL-Social Work 2015 --- sociologie
Choose an application
Origami --- Knutselen met papier --- Do-it-yourself work --- Amateurs' manuals
Choose an application
Deze kaartset bevat 125 externe krachten vanuit macro / contextuele omgevingen. De krachten zijn ingedeeld op basis van STEEP categorieën. De kaartset is onder andere te gebruiken bij een SWOT-analyse, Porter-analyse, businessmodel, systeemdiagram, scenarioplanning en een strategische discussie, om er een paar te noemen. In 4 talen.
Sociology of work --- Labour market --- Verandermanagement --- SWOT-analyse
Choose an application
Dit boek helpt professionals in het sociaal domein om cliënten met chronische stress beter te ondersteunen. Ook is het boek geschikt voor managers, (dienst)directeuren en voor studenten Social Work, MWD, SJD en SPH. Stress-sensitief werken in het sociaal domein. Inzichten en praktische handvatten voor hulp- en dienstverleners beschrijft hoe chronische stress denken en gedrag ontregelt. In een theoretische inleiding wordt toegelicht hoe het komt dat mensen die in chronische stress leven vaker afspraken vergeten, niet vanzelfsprekend in actie komen en meer moeite hebben hun emoties en verlangens te reguleren. Er wordt uitgelegd hoe het komt dat chronische stress mensen lijkt te gijzelen in hun problematiek. Aan de hand van praktische casuïstiek wordt uitgewerkt wat deze inzichten betekenen voor de publieke hulp- en dienstverlening op terreinen als de re-integratie, jeugdhulpverlening, thuisbegeleiding, schuldhulpverlening, wijkteams en het maatschappelijk werk. Het boek laat zien wat de inzichten betekenen voor bijvoorbeeld de inrichting van ontmoetingsruimten, schriftelijke communicatie en gespreksvoering. Ook vindt u informatie over de waarde van het geven van beloningen, psycho-educatie over stress en instrumenten die cliënten kunnen helpen om (lange)termijndoelen te stellen en die doelen te bereiken. Naast beschrijvingen over de mogelijkheden om de hulp- en dienstverlening effectiever in te richten, krijgt u praktische tips om direct mee aan de slag te gaan. De redactie van het boek wordt gevormd door Nadja Jungmann, lector Schulden en Incasso aan de Hogeschool Utrecht en trainer bij Social Force, Peter Wesdorp, trainer en adviseur bij WhatWorks en specialist op het terrein van de sociale zekerheid en Tamara Madern, lector Schuldpreventie en Vroegsignalering aan eveneens de Hogeschool Utrecht en zelfstandig adviseur en trainer.
Sociology of social care --- mondelinge communicatie --- stress --- schulden --- cliënt-hulpverlener relatie --- Social work. --- Social Work. --- Sociaal werk --- Stress --- Maatschappelijk werk
Choose an application
Use eye-popping visual tools to energize your people! Just as social networking has reclaimed the Internet for human interactivity and co-creation, the visual meetings movement is reclaiming creativity, productivity, and playful exchange for serious work in groups. Visual Meetings explains how anyone can implement powerful visual tools, and how these tools are being used in Silicon Valley and elsewhere to facilitate both face-to-face and virtual group work. This dynamic and richly illustrated resource gives meeting leaders, presenters, and consultants a slew of exciting trick
vergaderen --- Business management --- grafische communicatie --- visualisatie --- teamwork --- Teams in the workplace --- Business meetings --- Visual communication --- Meetings --- Vergadertechnieken --- 658.456 --- Graphic communication --- Imaginal communication --- Pictorial communication --- Communication --- Groups, Work --- Team building in the workplace --- Team work in the workplace --- Teambuilding in the workplace --- Teams, Work --- Teamwork in the workplace --- Work groups --- Work teams --- Social groups --- Work environment --- Teams in the workplace. --- Business meetings. --- Visual communication. --- Communicatie ; organisaties --- Beeldcommunicatie --- Samenwerking --- Réunion de travail
Choose an application
Over the past two decades, Parent-Child Interaction Therapy (PCIT) emerged as a leading-edge method for helping parents improve their children's disruptive and oppositional behavior. Today, PCIT has a robust evidence base; is used across the country in settings as diverse as hospitals, mental health centers, schools, and mobile clinics; and is rapidly gaining popularity in other parts of the world. In keeping with this increasing recognition of PCIT's effectiveness, the authors of Parent-Child Interaction Therapy present this expanded clinical edition to keep readers up to date on new practice developments, current treatment protocols, and the latest research findings. This update retains the fundamentals as detailed by PCIT's founder, Dr. Sheila Eyberg, including an overview of the therapy, detailed description of the course of treatment, and handout materials. The text goes further to explore the evolution of PCIT outside the original target ages of three-to-six (including preventive PCIT for very young children at risk) and examines the use of PCIT with special child populations, such as abuse victims and those with ADHD. Contributing experts discuss uses of the therapy in school, at home, with minorities, and with highly stressed families. But regardless of the population, setting, or topic covered, interventions remain faithful to basic PCIT principles and methods. New features of the expanded second edition include: Adaptations of PCIT for babies, toddlers, preteens, and siblings. Applications for abuse survivors, children with developmental disabilities, ADHD, and severe aggression problems. Uses of PCIT with separating or divorced parents. Culturally relevant PCIT for ethnic minority and international families. Teacher-child, staff-child, and home-based applications. PCIT training guidelines. A brand-new chapter summarizing current research supporting PCIT. As PCIT broadens its scope, Parent-Child Interaction Therapy, Second Edition, brings innovative ideas and proven techniques to clinical child psychologists, school psychologists, and other mental health providers working to enhance the lives of children and their families.
Psychology. --- Child and School Psychology. --- Clinical Psychology. --- Social Work. --- Psychotherapy and Counseling. --- Philosophy (General). --- Social work. --- Psychology, clinical. --- Applied psychology. --- Developmental psychology. --- Travail social --- Psychologie du développement
Choose an application
Een docentengroep slaagt er niet in prettig samen te werken. Een groep verkopers wil werken aan een betere slagvaardigheid. Collega's vechten in het geniep een onderling conflict uit. In al deze situaties is er werk aan de winkel voor de teamcoach. In dit boek staat beschreven wat teamcoaches doen en welke vaardigheden ze daarvoor nodig hebben. Effectieve leidinggevenden die hun team coachen zorgen ervoor dat hun mensen kunnen focussen op prioriteiten en creatief zijn in het oplossen van problemen. Er wordt onder meer ingegaan op: het coachen van een lerend team; het organiseren van teamcoaching; het zelfcoachende team.
366.47 --- #KVHB:Coachen --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- Teamwerk --- Teamwork --- Sociology of work --- Labour market
Choose an application
De twee auteurs, beiden psycholoog, beschrijven hoe agressie ontstaat en hoe men het beste kan omgaan met het uiten van dit gevoel. De informatie is makkelijk leesbaar en goed gedoseerd. Herkenbaar voor mensen die worstelen met grenzeloze kwaadheid. Dit zelfhulpboek geeft praktisch bruikbare tips die leiden tot zelfbeheersing. Met praktijkvoorbeelden in een kader. Sterk herziene druk. Wat gebeurt er precies met je als je woedend bent? Is woede van alle tijden? Is het (sub)cultureel gebonden? Hoe denkt de psychologie erover? Adviezen om woede te controleren, gericht op het voorkomen van ‘denkfouten' en het opmerken van lichaamssignalen.
Agressiviteit --- Boosheid --- Emoties --- E-books --- PXL-Social Work 2013 --- psychologie --- agressie --- woede
Choose an application
Employees have personal responsibilities as well as responsibilities to their employers. They also have rights. In order to maintain their well-being, employees need opportunities to resolve conflicting obligations. Employees are often torn between the ethical obligations to fulfill both their work and non-work roles, to respect and be respected by their employers and coworkers, to be responsible to the organization while the organization is reciprocally responsible to them, to be afforded some degree of autonomy at work while attending to collaborative goals, to work within a climate of mutual employee-management trust, and to voice opinions about work policies, processes and conditions without fear of retribution. Humanistic organizations can recognize conflicts created by the work environment and provide opportunities to resolve or minimize them. This handbook empirically documents the dilemmas that result from responsibility-based conflicts. The book is organized by sources of dilemmas that fall into three major categories: individual, organizational (internal policies and procedures), and cultural (social forces external to the organization), including an introduction and a final integration of the many ways in which organizations can contribute to positive employee health and well-being. This book is aimed at both academicians and practitioners who are interested in how interventions that stem from industrial and organizational psychology may address ethical dilemmas commonly faced by employees.
Professional ethics. Deontology --- Sociology of work --- Industrial psychology --- Personnel management --- sociologie --- psychotherapie --- levenskwaliteit --- counseling --- organisatiepsychologie
Choose an application
The follow-up to the successful Loose Parts and your guide to infants and toddlers safely exploring through play. Loose parts capture children's curiosity, give free reign to their imagination, and encourage creativity. A variety of new and innovative loose parts ideas are paired with beautiful photography to inspire safe loose parts play in your infant and toddler environments. Captivating classroom stories and proven science provide the context for how this style of play supports children's development and learning.
Play --- Early childhood education --- Creative activities and seat work --- Spelen ; kleuteronderwijs --- 471.4 --- didactiek --- kleuteronderwijs --- creativiteit --- spelend leren --- zintuigen --- Busy work --- Children --- Occupations and busy work --- Seat work --- Amusements --- Activity programs in education --- Activity programs in early childhood education --- Recreations --- Recreation --- Games --- Activity programs --- didactiek kleuteronderwijs --- Spelen --- Spelmateriaal --- Creativiteit --- Knutselen met natuurlijke materialen --- Knutselen met wegwerpmaterialen --- Spel --- Musiceren --- Denken --- Loose parts --- Kosteloos materiaal --- Hoekenwerk
Listing 1 - 10 of 235 | << page >> |
Sort by
|