Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- #PBIB:+111.54 --- #BSCH: vak: rekenen --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- 475.4 --- basisonderwijs --- hoogbegaafdheid --- wiskunde --- Hoogbegaafde kinderen --- Lager onderwijs --- Schoolboeken --- Wiskunde --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Handboek/cursus --- Rekenen --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Differentiatie --- Rekenspelen --- Rekenspel
Choose an application
De rekenvaardigheid van de Nederlandse kinderen daalt al bijna twintig jaar. Is het rekenonderwijs eigenlijk nog wel van deze tijd? Hoe kan het beter? Wat kunnen we leren van de wetenschap? Maar vooral: hoe leren we onze kinderen weer rekenen? Effectief rekenonderwijs op de basisschool verbindt de theorie met de praktische toepassing in de klas. Elk hoofdstuk kun je als een apart artikel lezen. Jij bepaalt dus de volgorde waarin je het boek leest, op basis van wat je interessant vindt of wat je nodig hebt voor je eigen ontwikkeling of dagelijkse praktijk. In de afzonderlijke hoofdstukken komt het volgende aan de orde: •Visies op rekenonderwijs: realistisch versus traditioneel •Effectief rekenonderwijs in de klas •Omgaan met verschillen: zwakke en sterke rekenaars•Het belang van automatiseren •Verhaal- en contextsommen •Effectief rekenonderwijs in de school. Dit boek gaat uit van het traditioneel rekenonderwijs als basis voor rekensucces en -plezier bij leerlingen. Het breekt met de uitgangspunten van het realistisch rekenonderwijs en zet daar een gefundeerd en inspirerend alternatief tegenover. Dit boek is bedoeld voor leerkrachten, intern begeleiders, schoolleiders en studenten aan de lerarenopleiding. Met veel handige overzichten en hulpmiddelen die je kunt downloaden voor direct gebruik.
Didactics of mathematics --- rekenen --- Didactics of primary education --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- 475.5 --- 510.3 --- wiskunde --- Wiksunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Wiskunde --- didactiek wiskunde --- 475.4 --- Education [Elementary ] --- Mathematics --- Study and teaching --- Teaching methods --- #PBIB:+111.54 --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- basisonderwijs --- didactiek --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- PXL-Education 2017 --- didactiek van de wiskunde --- Basisonderwijs --- Rekenen --- Lager onderwijs --- Rekenonderwijs --- Didactiek --- lerarenopleiding
Choose an application
Nu wordt rekenen pas echt leuk! Aan de hand van informatieve teksten uit de dierenwereld wordt rekenen werkelijkheid. Door voorbeelden uit de tot de verbeelding sprekende dierenwereld te nemen, wordt rekenen tastbaar voor kinderen. Pinguïnbaby's wegen bij de geboorte niet meer dan een grote appel, de tong van een de blauwe vinvis is zo dik als het klaslokaal hoog is... Hoeveel kinderen moet je boven op elkaar stapelen als je net zo groot wilt zijn als een giraf? Als mieren 100 keer hun eigen gewicht kunnen dragen, hoeveel zouden leerlingen dan moeten kunnen dragen? Je komt ook nog eens veel te weten over al die verschillende dieren. Waarom Rekenen met ... Dieren? Als motivatie voor kinderen een bepalende factor is om te willen en kunnen leren dan is Rekenen met ... Dieren de beste keuze om deze kinderen aan het rekenen te krijgen en te houden! Kinderen oefenen vakoverstijgend de basisvaardigheden (o.a. gewicht, grootte, snelheid, levensverwachting) van het rekenen met behulp van leuke en interessante voorbeelden uit het dierenrijk. Informatief, zeer motiverend en uitnodigend. Dierenthema's: de gorilla, de olifant, de kangoeroe, de tijger, de giraf, de walvis, de grizzlybeer, de pinguïn, de dolfijn.
Dieren. --- Rekenen. --- Wiskunde --- Basisonderwijs. --- Rekenen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- #PBIB:+111.54 --- 475.4 --- dieren --- wiskunde --- didactiek --- 3e graad l.o. --- Dieren --- Handboek/cursus --- Rekenen --- handboek --- rekenen --- Vakoverschrijdend werken --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 032599.jpg --- Wiskunde: handboek lagere school --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- (zie ook: Fauna) --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- 3e graad l.o
Choose an application
Breuken, kommagetallen en procenten, de zogenoemde rationale getallen, worden beschouwd als één van de moeilijkste wiskundige domeinen in de basisschool. Met dit boek willen de auteurs (toekomstige) leerkrachten met de nodige vakinhoudelijke en -didactische kennis wapenen. Zo kunnen ze op een doeltreffende manier inspelen op de voorkennis van leerlingen.In de didactiek rond rationale getallen staan drie pijlers cen- traal.Ten eerste ligt er een sterke klemtoon op misvattingen en leermoeilijkheden bij leerlingen, verder wordt een brede waaier aan concrete, schematische en abstracte represen- taties aangereikt, en ten slotte wordt er gewaakt over een sterke link met de dagelijkse klaspraktijk van het basisonder- wijs.
Wiskunde --- Basisonderwijs. --- breuken (wiskunde) --- Didactics of mathematics --- rekenen --- Didactics of primary education --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- 475.4 --- rationale getallen --- Rekenen --- # BIBC : Academic collection --- wiskunde --- breuken --- procenten --- didactiek --- basisonderwijs --- Didactiek : basisonderwijs --- 475.55 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- #PBIB:+111.54 --- Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- PXL-Education 2016 --- didactiek van de wiskunde --- basisvaardigheden --- Didactiek --- Breuken (wiskunde) --- Decimale getallen --- Procenten --- Rationale getallen --- lerarenopleiding --- Breuk (wiskunde) --- Decimaal getal --- Procent --- Rationaal getal
Choose an application
DE bASIS is een praktisch en handig naslagwerk dat alle leerstof wiskunde van de lagere school samenvat. Met dit boek kan je in korte tijd je basiskennis en wiskundige vaardigheden opfrissen en verder inoefenen.Dit boek is onderverdeeld in vier hoofdstukken: getallenkennis, bewerkingen, meetkunde en meten en metend rekenen. De uitleg is kort en overzichtelijk, waar nodig geïllustreerd met voorbeelden. Door zijn volledigheid en gebruiksvriendelijkheid is dit boek een blijvend waardevol naslagwerk.De doelgroep: Leerkrachten lager onderwijs, zorgcoördinatoren, leerkrachten eerste graad secundair onderwijs, logopedisten, ouders, huiswerkbegeleiders, studenten in de lerarenopleiding.
Wiskunde --- Basisonderwijs. --- Didactics of mathematics --- rekenen --- wiskunde --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- #PBIB:+111.54 --- #KVHB:Lager onderwijs --- #KVHB:Wiskunde --- 475.4 --- Basiskennis (Basisvaardigheden) --- Lager onderwijs --- 475.55 --- basisonderwijs --- 110235.jpg --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- didactiek --- getallenleer --- meetkunde --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Didactiek (Vakdidactiek) --- PXL-Education 2018 --- didactiek van de wiskunde --- wiskundige initiatie --- geometrie --- Didactiek --- Getallenkennis --- Bewerkingen --- Meetkunde --- Metend rekenen --- lerarenopleiding --- Primary education --- Bewerking (wiskunde)
Choose an application
Naast de kant-en-klare lessen die reken- en wiskundemethodes doorgaans bieden, hebben veel leraren behoefte aan suggesties voor activiteiten die ze in kunnen zetten om leerlingen te motiveren, te activeren en in te spelen op verschillen in de klas.Actief met rekenen en wiskunde biedt ruim zestig activiteiten die leerlingen op een creatieve manier aan het werk zetten met rekenen en wiskunde en waarmee zij hun inzichten verdiepen en vaardigheden versterken. De activiteiten zijn ingedeeld in vier hoofdstukken: getallen, verhoudingen, meten & meetkunde en verbanden. De activiteiten zijn ingedeeld volgens de referentieniveaus Rekenen van de commissie Meijerink. De activiteiten zijn voorzien van labels die het niveau, de tijdsduur en de groepsgrootte aanduiden. Hierdoor is een geschikte activiteit gemakkelijk te vinden, kan deze efficiënt worden ingezet en eenvoudig worden gekoppeld aan de gebruikte reken- en wiskundemethode.
Rekenen --- Wiskunde --- Didactiek. --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Wiskunde ; secundair onderwijs ; didactiek --- 475.4 --- 485.3 --- Getallen --- Meten --- Meetkunde --- Breuken (wiskunde) --- hoogbegaafdheid --- Digitale borden --- wiskunde --- #PBIB:+111.54 --- rekenen --- lager onderwijs --- didactiek --- 510.3 --- Differentiatie --- Wiskundespellen --- Didactiek --- Spelletjes --- Werkvormen --- 456.34 --- didactiek secundair onderwijs - wiskunde --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- Inleidingen - Hand- en leerboeken Wiskunde --- (zie ook: realistische wiskunde) --- PXL-Education 2016 --- didactiek van de wiskunde --- didactische werkvormen --- secundair onderwijs --- basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Getallenkennis --- Verhoudingen (wiskunde) --- Metend rekenen --- Didactische werkvormen --- Verhouding (wiskunde) --- Didactische werkvorm
Choose an application
#PBIB:+111.54 --- #BSCH: vak: rekenen --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- 475.4 --- Differentiatie --- Hoogbegaafde kinderen --- Lager onderwijs --- Realistisch rekenen --- Schoolboeken --- Wiskunde --- Zelfsturend leren --- 1e leerjaar l.o. --- 2e leerjaar l.o. --- 3e leerjaar l.o. --- 4e leerjaar l.o. --- 5e leerjaar l.o. --- 6e leerjaar l.o. --- Handboek/cursus --- handboek --- rekenen --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Rekenen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 1e leerjaar l.o --- 2e leerjaar l.o --- 3e leerjaar l.o --- 4e leerjaar l.o --- 5e leerjaar l.o --- 6e leerjaar l.o
Choose an application
Wat hebben rekenonderwijs en prentenboeken met elkaar te maken? Is er sprake van een niet-alledaags duo? Of is de combinatie minder verrassend dan ze lijkt? In veel prentenboeken gaan achter de prachtige verhalen fraaie rekenuitdagingen schuil waar jonge kinderen zich geboeid in vast kunnen bijten en waar ze veel van kunnen leren. Wie prentenboeken met rekenogen leest, kan deze verborgen schatten ontdekken en & doet de kinderen in de klas er een enorm plezier mee.Dit boek beschrijft rekenactiviteiten bij 45 prentenboeken. De activiteiten zijn verdeeld over de doelgebieden tellen en getalbegrip, meten en meetkunde. Veel activiteiten kunnen op ieder moment in het schooljaar worden uitgevoerd. Sommige opdrachten zijn gebonden aan de seizoenen of aan de grote feesten, zoals Sinterklaas, Kerstmis en Pasen. De kracht van de beschreven rekenuitdagingen is dat ze met eenvoudige, beschikbare materialen te realiseren zijn. Niets staat mooie rekenervaringen in de weg!Met rekenogen gelezen is bedoeld voor onderbouwleerkrachten in het (speciaal) basisonderwijs in Nederland en leerkrachten van de oudste kleuters en het eerste en tweede leerjaar in Vlaanderen, studenten en docenten van de lerarenopleidingen, onderwijsbegeleiders en voor ieder ander die geïnteresseerd is in rekenonderwijs aan jonge kinderen op de basisschool.
Rekenen --- Prentenboeken. --- Kleuteronderwijs. --- Basisonderwijs. --- prentenboeken --- Didactics of mathematics --- spelend rekenen --- aanvankelijk rekenen --- wiskunde --- Prentenboeken --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- Arithmetic --- Study and teaching --- #PBIB:+111.54 --- #KVHB:Rekenen --- #KVHB:Wiskunde --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- meetkunde --- meten --- rekenactiviteiten --- rekenen --- tellen --- 471.42 --- didactiek --- getalbegrip --- wiskundige initiatie --- 475.4 --- Getalbegrip --- Meetkunde --- Meten --- Tellen --- Wiskunde --- Wiskundige initiatie --- Classificeren en seriëren --- Constructie --- Ruimtelijke oriëntatie --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- 373 --- Prentenboek --- 472.2 --- Rekenen; ba.o. --- Wiskunde; ba.o. --- Wiskunde ; kleuteronderwijs ; didactiek --- Prentenboeken ; kleuteronderwijs --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- didactiek van de wiskunde --- rekenvaardigheden --- Rekenen; ba.o --- Wiskunde; ba.o --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Rekenstoornissen --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- voorbereidend rekenen --- Rekenstoornis
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|