Narrow your search
Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Ik ben bang dat ik slecht nieuws heb. : 20 jaar op de baan voor slachtoffers en hun familie
Author:
ISBN: 9789089314710 Year: 2014 Publisher: S.l. Borgerhoff & Lamberigts

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Carla Cobbaut werkt al 20 jaar voor de dienst Slachtofferbejegening van de politie. Het is haar taak om slecht nieuws (dood of ongeval in het verkeer, zelfmoord of moord) te gaan melden aan de familie. Elke keer weer: aanbellen, in iemands nieuwsgierige ogen kijken en de vreselijke tijding brengen. Hoe reageren mensen wanneer ze dergelijk dramatisch nieuws te horen krijgen? Hoe kan Carla, vanuit haar ervaring, troost en steun bieden? Wat is de beste manier om slecht nieuws te brengen? Wat heeft ze geleerd over verdriet en wanhoop, maar ook over hoe mensen overleven en hun weerbaarheid en kracht terugvinden, ook in het donkerste van de tunnel? Een ontroerend en toch ook hartversterkend relaas van een grote dame.


Book
In gesprek met de palliatieve patiënt
Author:
ISBN: 9789031359042 9789031363094 Year: 2008 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het werkboek In gesprek met de palliatieve patiënt geeft professionals in de gezondheidszorg praktische handvatten om te blijven praten over kwesties met betrekking tot het levenseinde : met de patiënt, de familie, directe collega's en mensen van andere disciplines. De onderwerpen sluiten aan bij de verhalen uit Naast de stervende patiënt en Tussen hoop en vrees. Aan de hand van de casussen uit deze boeken wordt ingegaan op vragen als : welke woorden gebruik je bij slecht nieuws en hoe ga je om met naasten die iets anders willen dan de patiënt?


Book
Weet wat je doet: theorie en praktijk van de beroepshouding bij begeleiden
Author:
ISBN: 9024414741 Year: 2003 Publisher: Soest Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoud: 1. Opdrachten bij hoofdstuk 3 - Een mensbeeld; 2. Opdrachten bij hoofdstuk 4 - De cliënt; 3. Opdrachten bij hoofdstuk 5 - Achtergronden van conflicten; 4. Opdrachten bij hoofdstuk 6 - Leren; 5. Opdrachten bij hoofdstuk 7 - Communicatie; 6. Opdrachten bij hoofdstuk 8 - Gespreksvaardigheden; 7. Opdrachten bij hoofdstuk 9 - De pijnlijke boodschap; 8. Opdrachten bij hoofdstuk 10 - Omgaan met conflicten; 9. Opdrachten bij hoofdstuk 11 - Een groep begeleiden.


Book
Haal het beste uit jezelf : verhoog je persoonlijke effectiviteit : deel 1 : communiceren, samenwerken en professionaliseren : studentenboek
Authors: ---
ISBN: 9789031378081 9789031378074 Year: 2010 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met behulp van het docentenboek kunt u uw studenten optimaal en doelgericht begeleiden bij het vergroten van de competenties communiceren, samenwerken en professionaliseren. Bij deze competenties horen 8 thema?s die verdeeld zijn over verschillende bijeenkomsten. De bijeenkomsten in dit boek zijn opgebouwd volgens het lesconcept van activerend opleiden. Dit concept, gebaseerd op de leerstijlen van Kolb, gaat uit van het consequent doorlopen van de vier fasen van het ervaringsleren.Bij de keuze van de werkvormen is rekening gehouden met de verschillende soorten intelligenties. Met de kant-en-klare programma?s creëert u binnen de slb- of regielijn een goede samenhang tussen de verschillende bijeenkomsten. De kans op gemotiveerde studenten is daardoor groter en het rendement van de bijeenkomsten neemt toe. Het boek beschrijft 40 bijeenkomsten van maximaal anderhalf uur met ruim 40 activerende werkvormen, zoals ijsbrekers, spelvormen, discussievormen en werkopdrachten. Deze werkvormen worden op een overzichtelijke manier gepresenteerd


Book
Nu jij er niet meer bent : rouwen met kinderen en tieners
Author:
ISBN: 9020945858 Year: 2001 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Zorgverlener, vergeet jezelf niet : over kwaliteit van zorg en communicatie
Authors: ---
ISBN: 9789033484827 9789033495052 9789033486371 9789033487972 9789033493324 9033487977 903348482X Year: 2014 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elke dag met plezier je job in de hulpverlening blijven doen is niet altijd evident. Wat kan je doen om die motivatie van het eerste uur levendig te houden en niet op te branden? Hoe kom je bij de essentie van je beroepskeuze en hoe kan deze als richtsnoer je handelen bepalen en oriënteren? Er wordt aangetoond dat de kwaliteit van je zorg en je leven mede wordt bepaald door het mensbeeld van waaruit je vertrekt. Hoe kan je adequaat omgaan met de emoties en de onzekerheid die dit beroep ongetwijfeld meebrengt? Hoe bouw je een succesvolle praktijk uit of zorg je ervoor dat je meer plezier aan je werk beleeft? Hoe integreer je de computer als een positieve factor in de communicatie in plaats van een barrière in het contact met de patiënt? Wat verandert er als je als hulpverlener zelf ernstig ziek wordt? En hoe kan je even door de ogen van de patiënt kijken naar je beroep? Het gaat om prangende facetten die kunnen bepalen hoe je van een belastende job een bezigheid kunt maken waaraan je steeds meer plezier beleeft

Keywords

kwaliteitsbewaking --- mondelinge communicatie --- medische terminologie --- arts-patiënt relatie --- cliënt-hulpverlener relatie --- medische ethiek --- Sociology of health --- Mass communications --- Physician-Patient Relations. --- Communication. --- 316.77 --- 601.3 --- communicatie --- Kwaliteitszorg --- Gezondheidszorg --- Communication Programs --- Communications Personnel --- Misinformation --- Personal Communication --- Communication Program --- Communication, Personal --- Personnel, Communications --- Program, Communication --- Programs, Communication --- Communicatiesociologie --- 316.77 Communicatiesociologie --- Geneeskundige zorgen--Planning --- Gestion des soins--Planification (Soins médicaux) --- Managed care plans (Medical care) --- Managed care programs (Medical care) --- Managed care systems (Medical care) --- Medische zorgen--Planning --- Plans [Managed care (Medical care) ] --- Program [Managed care (Medical care) ] --- Systems [Managed care (Medical care) ] --- Zorgen [Geneeskundige ]--Planning --- Zorgen [Medische ]--Planning --- Zorgplanning (Gezondheidszorg) --- patiëntenbegeleiding --- 613.48 --- medische psychologie --- communicatieve vaardigheden --- patiënt gecentreerde aanpak --- Arts-patiënt relatie --- Slechtnieuwsgesprek (waarheidsmededeling) --- kwaliteitsbewaking (audit) --- arts-patiënt relatie (patiënt-arts-relatie) --- slecht-nieuwsgesprek (waarheidsmededeling) --- psychosociale zorg en de klinisch psycholoog in het ziekenhuis --- Psychosociale zorg in het ziekenhuis --- Integrale kwaliteitszorg --- Communicatie --- Academic collection --- kwaliteitszorg --- gezondheidszorg --- 305.8 --- anamnese --- slecht-nieuwsgesprek --- Patiëntenbegeleiding --- 615.8 --- Geneeskunde --- slechtnieuwsgesprekken --- communicatievaardigheden --- Doctor Patient Relations --- Physician Patient Relations --- Physician Patient Relationship --- Doctor-Patient Relations --- Doctor Patient Relation --- Doctor-Patient Relation --- Physician Patient Relation --- Physician Patient Relationships --- Physician-Patient Relation --- Relation, Doctor Patient --- Relation, Doctor-Patient --- Relation, Physician Patient --- Relation, Physician-Patient --- Relations, Doctor Patient --- Relations, Doctor-Patient --- Relations, Physician Patient --- Relations, Physician-Patient --- Relationship, Physician Patient --- Relationships, Physician Patient --- Nursing --- Belgium --- PXL-Healthcare 2014 --- kwaliteitsbevordering --- patiënt-therapeut relatie --- PXL-Healthcare 2013 --- beroepskeuze --- beroepsethiek --- PHL-Healthcare 12 --- patiëntenzorg --- Family Practice. --- 613.3 --- competenties --- patiënten --- verpleegkunde --- verpleegkwaliteit --- 603.3 --- arts-patiënt relatie (gez) --- Family Practices --- Practice, Family --- Practices, Family --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Health Personnel --- Burnout, Professional. --- arbeidspsychologie --- burn-out --- stress --- verpleegkundig beroep --- Verpleegkundig beroep --- Patiënt-verpleegkundige relatie --- Burnout --- Zorgverleners --- Career Burnout --- Occupational Burnout --- Burnout, Career --- Burnout, Occupational --- Professional Burnout --- Compassion Fatigue --- psychology. --- interpersonele communicatie --- personen met een mentale beperking --- psychosen --- communicatiepsychologie --- communicatiestrategie --- agressie --- dementie --- euthanasie --- gesprekstechnieken --- seksuele stoornissen --- psychosomatische stoornissen --- chronische patiënten --- verslavingszorg --- patiëntenvoorlichting --- overdracht en tegenoverdracht --- arts-patiënt-verpleegkundige relatie --- Burnout, Professional --- psychology --- Kwaliteitszorg ; gezondheidszorg --- Communicatieve vaardigheden --- Gesprekstechnieken ; gezondheidszorg --- Arts en patiënt --- Communicatie ; gezondheidszorg --- Quality of health care --- Communication in medicine --- Physician-Patient Relations --- Communication --- Zorgverlener --- Verpleegkundige beroepen --- Welzijnszorg --- Dienstverlening --- Hulpverlening --- Zorgverlening --- Provincie West-Vlaanderen --- #KVHB:Gezondheidspsychologie --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Hulpverlening --- #KVHB:Geestelijke gezondheidszorg --- Verpleegkunde --- Communicatie in de hulpverlening --- Family Practice --- 613 --- 613 Hygiene generally. Personal health and hygiene --- 613 Hygiëne. Persoonlijke gezondheidszorg --- Hygiene generally. Personal health and hygiene --- Hygiëne. Persoonlijke gezondheidszorg --- Social Communication --- Communication, Social --- Communications, Social --- Social Communications --- Beroep --- Zorg- en welzijnssector --- Arts en patiënt

Listing 1 - 6 of 6
Sort by