Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
This introduction to intercultural communication in international business, international relations and other situations of cross-cultural contact features the following unique highlights: • It is rooted in history and anthropology, allowing the reader to situate intercultural issues in a wider humanistic framework. •It offers practical advice that will be directly helpful in concrete intercultural settings. • It goes through great lengths to warn against oversimplification and stereotyping, traps that are inherent in several publications in the field of intercultural publications. • It is critical: it does not shy away from critically discussing various theories and statements that are found in the literature in order to arrive at a balanced view of what we can learn from research in the field. • It encourages an open discussion of ethical issues related to multiculturalism and intercultural contact, also in the exercise section. • It includes a substantial set of exercises of various types which will allow the reader to develop their intercultural skills. • It blends into an online learning platform. • It makes a set of pedagogical aids available to instructors.
Massacommunicatie --- Pragmatiek --- Sociolinguïstiek --- Go International. --- International relations. --- Mass communications --- Pragmatics --- Sociolinguistics --- Cultuurverschillen --- Interculturele bedrijfscommunicatie --- interculturaliteit --- Sociology of minorities --- Go international.
Choose an application
Ben je bang dat jouw stem verloren gaat in de massa? Krijg je klamme handen alleen al van de gedachte om een speech te geven of een vergadering te leiden? En hoe blijf je jezelf voor een publiek?Spreken met impact helpt je om je sprekersvaardigheden te ontwikkelen en te verfijnen zonder dat je je authenticiteit verliest. Stefanie Van Moen weet als logopediste maar al te goed hoe belangrijk ademhaling en stemgebruik zijn bij het spreken. Ze geeft heel wat tips en oefeningen om je zenuwen onder controle te krijgen en op een professionele manier jouw ideeën over te brengen.In dit boek leer je over de kracht van je stem, over succesvol en zonder zenuwen spreken voor klein en groot publiek. Zodat je echt zichtbaar en hoorbaar wordt.Bron : https://www.standaardboekhandel.be
Pragmatics --- Spreken in het openbaar --- Communicatieve vaardigheden --- Verbale communicatie --- Presenteren --- Mass communications --- mondelinge communicatie --- spreken in het openbaar --- Presentatietechnieken. --- spreekvaardigheid --- stemgebruik --- presenteren --- communicatie --- Spreekkunst --- Presentaties
Choose an application
German language --- Pragmatics --- Television --- Semiotics. --- Discourse analysis. --- Duitse taal --- Televisie --- taalgebruik op de televisie --- Duitsland --- discoursanalyse --- discourse analysis --- taalgebruik --- taalgebruik op de televisie. --- discoursanalyse. --- discourse analysis. --- taalgebruik. --- Television - Germany - Semiotics. --- German language - Discourse analysis.
Choose an application
Dit boek introduceert een unieke methode die communicatieprofessionals en projectleiders helpt bij het begeleiden van (complexe) communicatieprocessen. De Story Flow-methode berust op twee pijlers: het voortdurend herhalen van een proces en storybuilding. Door het verhalende denken te koppelen aan een project krijg je beleving en uitdaging in het proces, de gang komt erin oftewel flow. Deze gedachte komt voort uit wat filmscenarioschrijvers doen. Hoe zij hun verhaal opbouwen en voortdurend op zoek zijn naar keuzes die gemaakt moeten worden. Het is met de methode mogelijk om te anticiperen op snel veranderende situaties. Je moet flexibel kunnen zijn bij het managen van projecten en ze tussentijds kunnen bijsturen. Het gaat over het gezamenlijk nemen van besluiten en de mogelijkheid door voortschrijdend inzicht hier altijd weer op terug te komen. Dat is een plezierige en veilige manier van werken die leidt tot meer betrokkenheid, uitdaging en besluitvaardigheid. Bron : http://www.adformatie.nl
Sociology of organization --- Mass communications --- Pragmatics --- storytelling --- communicatiemanagement --- massacommunicatie --- HRM (human resource management) --- projectmanagement --- Storytelling --- Projectmanagement --- Communicatie --- E-books --- Monograph --- Communicatie. --- Projectmanagement. --- communicatie --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA:Story Flow-methode --- #KVHA:Storybuilding --- 366.44 --- 65.012.4 --- 007
Choose an application
Adviezen om mensen te inspireren, zakelijk zowel als privé, door het vertellen van verhalen.
Cognitive psychology --- Psycholinguistics --- Pragmatics --- Advertising. Public relations --- Mass communications --- Storytelling --- Business presentations --- Oral communication --- Transformational leadership --- #KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA:Schrijfvaardigheid --- #KVHA:Storytelling --- Marketingcommunicatie --- Managers --- Bedrijfscommunicatie --- Social psychology --- Product strategy --- storytelling --- marketingcommunicatie --- consumentenmarketing --- productstrategie
Choose an application
De laatste jaren neemt de belangstelling voor storytelling enorm toe. Waar schrijvers, theatermakers, cineasten, journalisten, game developers en communicatieprofessionals zich al langer bedienden van verhalende elementen, wordt storytelling nu succesvol door professionals in uiteenlopende branches en sectoren toegepast. De eerste editie van Storytelling voor professionals biedt je een goede basis voor storytelling.
Communicatie ; organisaties --- Marketingcommunicatie --- Fiction --- Pragmatics --- Literary rhetorics --- Mass communications --- storytelling --- bedrijfscommunicatie --- sociale media --- Storytelling --- Marketing --- marketingcommunicatie --- Verhalen vertellen --- Marketing : communicatiestrategieën --- 658.8 --- PXL-Central Office 2019 --- mondelinge communicatie --- presenteren --- Museology --- communication [function] --- audiences
Choose an application
Sociolinguistics --- Pragmatics --- Discourse analysis --- Marginality, Social --- Minorities --- Racism in language --- Communication --- Analyse du discours --- Marginalité --- Minorités --- Racisme dans le langage --- Sociolinguistique --- Political aspects --- Social aspects --- Aspect politique --- Aspect social --- Political aspects. --- Social aspects. --- Marginalité --- Minorités --- Discourse grammar --- Text grammar --- Semantics --- Semiotics
Choose an application
"A unique view of language studies throughout the 20th and into the 21st centuries: where the mainstream emphasis has been, what has been missing, and what remedies are needed. In other words, this book is a call for a paradigm shift in the study of oral communication. It is a must read for people interested in language use, as well as for specialists in language studies." Camelia Suleiman, Ph.D., Florida International University, Miami, FL, USA "The authors have identified crucial theoretical and methodological assumptions that have hampered scholarship on language use. Their critical assessment is grounded in nuanced theoretical analysis and rigorous empirical studies. As a result, they reveal the complexity, elegance, and moral aspects of day to day dialogical communication." Kevin P. Weinfurt, Ph.D., Duke University, Durham, NC, USA In contrast to traditional approaches of mainstream psycholinguists, the authors of Communicating with One Another approach spontaneous spoken discourse as a dynamic process, rich with structures, patterns, and rules other than conventional grammar and syntax. Daniel C. O’Connell and Sabine Kowal thoroughly critique mainstream psycholinguistics, proposing instead a shift in theoretical focus from experimentation to field observation, from monologue to dialogue, and from the written to the spoken. They invoke four theoretical principles: intersubjectivity, perspectivity, open-endedness, and verbal integrity. Their analyses of historical and original research raise significant questions about the relationship between spoken and written discourse, particularly with regard to transcription and punctuation. With emphasis on political discourse, media interviews, and dramatic performance, the authors review both familiar and unexplored characteristics of spontaneous spoken communication, including: The speaker’s use of prosody. The functions of interjections. What fillers do for a living. Turn-taking: Smooth and otherwise. Laughter, applause, and booing: from individual listener to collective audience. Pauses, silence, and the art of listening. The paradigm shift proposed in Communicating with One Another will interest and provoke readers concerned about communicative language use – including psycholinguists, sociolinguists, and anthropological linguists.
Psycholinguistics --- Pragmatics --- Psychology. --- Clinical Psychology. --- Psycholinguistics. --- Cognitive Psychology. --- Philosophy (General). --- Psychology, clinical. --- Consciousness. --- Psycholinguistique --- Conscience --- #KVHA:Mondelinge communicatie --- #KVHA:Interactieanalyse --- #KVHA:Conversatieanalyse --- Psychology --- Philology & Linguistics --- Social Sciences --- Languages & Literatures --- Language, Psychology of --- Language and languages --- Psychology of language --- Speech --- Psychological aspects --- Linguistics. --- Clinical psychology. --- Cognitive psychology. --- Linguistics --- Thought and thinking
Choose an application
Neemt een 'werknemer' werk ? Kan een loon een 'last' of een 'handicap' zijn ? Wat bedoelen onze politici wanneer ze zeggen dat we 'zuurstof ' aan 'onze economie' moeten geven? En op wie slaat de crisis in het begrip 'vluchtelingencrisis' ? Politiek is een wereld van woorden en beelden, en vaak zijn we overrompeld door wat we horen, zien en lezen. We voelen intuïtief aan dat de redenering niet klopt. Maar we kunnen de vinger niet op de fout leggen en voelen ons onmachtig om te corrigeren. In dit boekje gaat taalkundig antropoloog Jan Blommaert in op de diepere betekenis van de woorden die onze hoofden vult. Hij verheldert begrippen zoals 'perceptie' en 'framing' en reikt een hele reeks concrete en praktische tips aan om doorheen de woordenwolk te leren kijken en de producenten ervan lik op stuk te geven. Hoe vinden we onze eigen woorden en onze eigen stem terug ? Let op je woorden is een essentieel instrument voor sociale bewegingen en kritische mensen die zich willen mengen in de publieke debatten die ertoe doen.Bron : http://www.bol.com
sociolinguïstiek --- politieke sociologie --- Sociolinguistics --- Political sociology --- Pragmatics --- Taalgebruik ; politiek --- Language attrition --- 200 Politiek --- 645 Sociolinguistiek --- communicatie --- 007 --- Framing --- Taalgebruik --- Politieke communicatie --- Perceptie --- Beïnvloeding --- Propaganda --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Politieke taal --- Middenveld --- Sociology of culture --- Social policy --- Communication in politics --- Language and languages - Political aspects --- Persuasion (Psychology) --- Language and languages
Choose an application
Discourse analysis. --- Persuasion (Rhetoric) --- Italian language --- -#KVHA:Argumentatie; Italiaans --- #KVHA:Grammatica; Italiaans --- Discourse analysis --- Discourse grammar --- Text grammar --- #KVHA:Argumentatie; Italiaans --- Rhetoric --- Forensics (Public speaking) --- Oratory --- Semantics --- Semiotics --- Romance languages --- Pragmatics --- Analyse du discours --- Italien (Langue) --- Argumentation --- Italian language - Discourse analysis. --- Argumentation. --- Persuasion (rhétorique)
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|