Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek geeft een breed overzicht van toets- en beoordelingsvormen in het hoger onderwijs. Ook beschrijft het verschillende aspecten van toetsen en het toetsproces. Het boek geeft handreikingen en praktijkvoorbeelden. Daarmee is het een praktische en inspirerende informatiebron voor opleidingen, examencommissies, toetscommissies en (aankomende) docenten.In deze vierde druk staan nieuwe hoofdstukken over onder meer de kwaliteitspiramide, het samenwerken bij toetsontwikkeling, het toetsen van creativiteit en over de rechtsbescherming van examinandi. De hoofdstukken over digitaal toetsen en ervaringscertificaten (EVC) zijn herschreven. Bijvoorbeeld met extra informatie over flexibel onderwijs. In ieder hoofdstuk is veel aandacht voor de rol van de docent.Toetsen in het hoger onderwijs kan gebruikt worden om een goed toetsbeleid op te zetten en uit te voeren. Daarmee is het geschikt om het certificaat Basiskwalificatie Examinering (BKE) en het Seniorkwalificatie Examinering (SKE) te behalen. Het boek is toegankelijk en daarom ook goed bruikbaar voor toetsconstructie in het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs.
Didactic evaluation --- multiple-choice vragen --- vragen stellen --- evaluatie (onderwijs) --- Higher education --- hoger onderwijs --- examens --- PXL-Tech 2018 --- Examens --- Hoger onderwijs --- Normwaarden --- Wetenschappelijk onderzoek --- Informatica --- Casestudies --- Gezondheidszorg --- Toetsen --- Toetsinstrumenten --- Education, Higher --- Educational evaluation --- Educational assessment --- Educational program evaluation --- Evaluation research in education --- Instructional systems analysis --- Program evaluation in education --- Self-evaluation in education --- Evaluation --- College students --- Postsecondary education --- Universities and colleges --- Education --- Education. --- Teaching. --- Teaching and Teacher Education. --- Didactics --- Instruction --- Pedagogy --- School teaching --- Schoolteaching --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- PXL-Ebooks --- Normen --- Evaluatietechnieken --- Hoger onderwijs. --- Examen --- Norm (standaard) --- Casestudy --- Toets --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
In geen enkele sector van het sociale leven wordt zoveel tijd en energie geïnvesteerd in evaluatie als in het onderwijs. Daarbij wordt spontaan gedacht aan het beoordelen van leerlingen. Maar ook initiatieven inzake de evaluatie van leraren, scholen en overheden worden steeds talrijker en verscheidener. De vraag rijst of het geheel van al deze verschillende evaluatievormen een bijdrage levert tot de kwaliteit van het onderwijs in Vlaanderen. Om deze vraag te beantwoorden is een overzicht nodig van het bestaande beleid en de heersende praktijk. Voor het eerst wordt alle informatie over het Vlaamse evaluatiebeleid en de evaluatiepraktijk bij elkaar gebracht in één publicatie. Ze handelt zowel over de evaluatie van leerlingen, van leerkrachten en directies, van scholen – door de onderwijsinspectie, maar ook in het kader van zelfevaluatie – als van de overheid. Centraal staat de vraag hoe evaluatie op micro-, meso- en macroniveau kan bijdragen tot kwaliteitsverbetering, gelijkheid en effectiviteit van het onderwijs. Telkens wordt daarbij de bestaande wetgeving bekeken en wordt de actuele praktijk beschreven. Daarnaast bevat de publicatie ook standpunten en reacties van belangrijke actoren. (Bron: flaptekst)
Educational evaluation --- Academic achievement --- Evaluation. --- Didactic evaluation --- Research on teaching --- School management --- Flanders --- Evaluatietechnieken ; onderwijs ; Vlaanderen --- evaluatie --- evaluatiebeleid --- onderwijskunde --- Vlaams onderwijs --- Vlaanderen --- Educational assessment --- Educational program evaluation --- Evaluation research in education --- Instructional systems analysis --- Program evaluation in education --- Self-evaluation in education --- Evaluation --- Academic underachievement --- Achievement, Academic --- Educational achievement --- Scholastic achievement --- Scholastic success --- School achievement --- Student achievement --- Underachievement, Academic --- Performance --- Success --- Evaluatie --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Kwaliteit --- Beleid --- Zelfevaluatie --- Inspectie --- Leerlingen --- Leraren --- Schoolleiders --- Scholen --- Overheid --- Academic performance --- Academic progress --- Academic success --- Achievement, Scholastic --- Achievement, Student --- Performance, Academic --- Progress, Academic --- School success (Academic achievement) --- Success, Academic --- Success, School (Academic achievement) --- Success, Scholastic --- Provincie West-Vlaanderen --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Leerling --- Leraar --- Schooldirectie --- School (instelling) --- Analyse --- Directie --- Jongere --- Emigratie --- Schoolleider
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|