Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
In Puzzelen aan een uitdagende leeromgeving proberen we de didactische competenties van leerkrachten uit te diepen en aan te scherpen. Met de verschillende didactische handvatten op zak verkennen we de leerling en de doelen als bakens om ons op te richten in de onderwijspraktijk. Van daaruit kijken we naar een uitdagende leeromgeving!
Teacher education. Teacher's profession --- didactische processen --- Didactics --- Primary education --- lesgeven --- lerarenopleiding --- lager onderwijs --- didactiek --- Basisonderwijs--Leerkrachten --- Instituteurs --- Leerkrachten van het basisonderwijs --- Onderwijzers [Basisonderwijs ] --- Teachers [Elementary school ] --- Basisonderwijs ; didactiek --- KAHO --- Didactische vaardigheid --- Didactische principes ; basisonderwijs --- Leeromgevingen ; directe instructie --- teachers colleges [buildings] --- 474 --- leeromgeving --- Didactiek --- Competenties --- Basisonderwijs --- Leerprocessen --- Evaluatie --- Leeromgeving --- Lager onderwijs --- Didactiek. --- competenties --- Evaluatie ; basisonderwijs --- Elementary school teachers --- Aids and devices --- PXL-Education 2014 --- basisonderwijs
Choose an application
Hoe slaag jij als leraar erin om het beste uit je leerlingen naar boven te halen? Welke troeven zet je in om je leerlingen in beweging te brengen? Wil je als leraar te weten komen wat jouw unieke kwaliteiten zijn? Hoe ga je om met een veranderend mensbeeld en maatschappelijke invloeden? Hoe blijf je als leraar en als mens overeind in de klas? Dit boek laat leraren reflecteren over deze en andere vragen. Met de concrete tips, suggesties en bruikbare tools kan elke leraar onmiddellijk aan de slag. De eigen kijk op onderwijs biedt vele, brede groeikansen aan leraren. Oplossingsgericht werken is meestal leuk: voor de leerling want hij voelt zich ernstig genomen, voor de leraar want de kans dat je leerlingen meewerken is groot. Deze positieve wisselwerking is motiverend en bovendien werkzaam. Recent onderzoek toont aan dat oplossingsgerichte interventies specifieke zenuwbanen activeren die nodig zijn voor een ‘goed gevoel’. Nieuwe denkwijzen maken nieuwe banen in de hersenen en hoe meer herhaling, hoe sterker het spoor. Oplossingsgericht werken lost dus niet alleen problemen op, het geeft bovendien een extra training en dynamiek om toekomstige problemen aan te pakken. Eenmalige interventies kunnen verandering brengen. Een nieuwe gewoonte vraagt meer.
Teacher education. Teacher's profession --- lerarenberoep --- klassenmanagement --- leraren --- zelfevaluatie --- Didactic strategies --- Leerlingbegeleiding --- 454.22 --- Oplossingsgericht onderwijs --- Relatie leraar-leerling --- omgangsvormen --- Reflecteren (Terugblikken) --- Leraren basisonderwijs --- Reflectie --- Teamwerk --- 454.23 --- didactische principes --- reflecteren --- Klassenmanagement --- 37.064 --- Oplossingsgericht werken --- Klasmanagement --- Leerlingen --- Onderwijsstijlen --- Elementary school teachers --- Classroom management --- School management and organization --- Belgium --- Onderwijsstrategieën --- Lesgeven --- Onderwijsstrategie --- Internationalisering --- Sociology of education --- Primary education --- Secondary education --- 184 Kinderrechten en Onderwijs
Choose an application
Mannelijke studenten aan de lerarenopleiding basisonderwijs doen langer over hun studie, vallen vaker uit en halen lagere cijfers. Volgens de auteurs sluit het onderwijs niet goed aan bij hun beroepsmotivatie, inzet en opleidingsverwachtingen. Hoe kan dit verbeteren, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit van een afgestudeerde leraar?
mannen --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Leraren ; opleidingen --- Teacher training --- Methodology --- Teachers --- Training of --- Handbooks, manuals, etc. --- Elementary school teaching --- Curricula --- gender --- sekseverschillen --- 450.7 --- lerarenopleidingen --- kwaliteit --- diversiteit --- Diversiteit --- Sekseverschillen --- kwaliteitsbewaking --- Lerarenopleidingen --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- Lerarenopleiding --- Kwaliteitsbewaking --- Leraren lager onderwijs --- Leraren kleuteronderwijs --- Mannen --- Kwaliteitszorg --- Leraar lager onderwijs --- Leraar kleuteronderwijs --- Man --- Sekseverschil --- Inclusie --- Maatwerk
Choose an application
Heeft u zich al eens afgevraagd 'wat werkt' in het basisonderwijs? Welke kenmerken van scholen net zorgen voor hoge prestaties, een grote leerwinst en een hoog welbevinden van leerlingen? En of deze kenmerken zinvol zijn voor alle leerlingen?Dit boek biedt u een antwoord op deze en vele andere vragen omtrent de vraag 'wat werkt' in het basisonderwijs. Er zijn veel onderzoeksresultaten beschikbaar over kenmerken van effectief basisonderwijs. Tegelijkertijd is het moeilijk om in deze veelheid aan studies de bomen door het bos te zien. Daarom biedt dit boek u een overzicht van de belangrijkste kenmerken die een invloed hebben op de onderwijsuitkomsten van leerlingen. Naast een aantal kenmerken van het kind en de thuisomgeving, focust het boek voornamelijk op de invloeden van leerkrachten, de klas- en schoolpraktijk, het schoolbeleid en de bredere schoolcontext.
onderwijsbeleid --- onderwijsbetrokkenheid --- tevredenheid --- Teaching --- leraren-leerling relatie --- leermotivaties --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- Onderwijsbeleid ; basisonderwijs ; Vlaanderen --- Academic collection --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Onderwijsbeleid --- onderwijseffectiviteit --- CIPO-model --- leeruitkomsten --- evidence-based onderwijs --- welbevinden --- leerwinst --- 474.2 --- Effectieve scholen --- Onderwijsbeleid --- schoolmanagement --- 473 --- onderwijsvernieuwing --- schoolbeleid --- basisonderwijs --- Onderwijsvernieuwing ; basisonderwijs --- Basisonderwijs --- Schoolbeleid --- Welbevinden --- Onderwijsstrategieën --- 373.3 --- Education [Elementary ] --- Aims and objectives --- Elementary school teaching --- Curricula --- PXL-Education 2015 --- onderwijskunde --- kwaliteitsaspecten --- Lager onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- Schoolprestaties --- Kwaliteitszorg --- Cipo-model --- Onderwijsrendement --- Effectieve school --- Schoolprestatie --- Patiënt
Choose an application
Onderzoekend leren is in opmars als didactiek binnen wetenschapsonderwijs. De methode vertrekt vanuit de natuurlijke drang van kinderen om de wereld rondom hen in vraag te stellen en te verkennen. Actieve constructie van kennis en vaardigheden staat centraal, wat onderzoekend leren aantrekkelijk maakt om kinderen voor te bereiden op de uitdagingen en noden van onze kennismaatschappij.Leren is onderzoeken staat stil bij de voorwaarden, valkuilen en aandachtspunten van deze didactiek voor het leren van zowel kennis als onderzoeksvaardigheden. Voor lerarenopleiders, leerkrachten, pedagogische begeleiders, beleidsmakers, die de wetenschappelijke geletterdheid bij kinderen willen stimuleren vanuit de methode van het onderzoekend leren.Deze publicatie werd geschreven in het kader van P-reviews (Vakdidactische praktijkgerichte reviews van onderzoek: www.p-reviews.be), een project binnen het expertisenetwerk School of Education Associatie KU Leuven.
Onderzoeksvaardigheden --- Wetenschappen --- Natuurwetenschappen --- Basisonderwijs. --- natuurwetenschappelijk onderzoek --- Didactics of sciences --- wetenschappelijke proeven --- lager onderwijs (doelgroep) --- toegepaste wetenschappen --- Onderzoeksvaardigheden ; basisonderwijs --- Wetenschappen ; basisonderwijs ; didactiek --- Natuurwetenschappen ; basisonderwijs ; didactiek --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek --- #PBIB:+111.84 --- 474.21 --- Basisonderwijs --- Wereldoriëntatie --- onderzoeken --- Lager onderwijs --- wetenschappen --- Leren --- Actief leren --- onderzoekend leren --- 476.1 --- basisonderwijs --- Wetenschap --- Onderzoek --- Leren leren --- Natuuronderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Vakdidactiek : Technologie : Lager onderwijs --- Didactische werkvormen --- Wereldoriëntatie; algemeen --- (zie ook: onderwijs (wetenschap)) --- Elementary school teaching --- Curricula --- Life sciences --- Methodology --- Research --- Study and teaching (Secondary) --- PXL-Education 2013 --- onderzoeksvaardigheden --- wetenschappelijk onderwijs --- Onderzoekend leren --- Didactiek --- Onderzoeksvaardigheid --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Technologie --- Kind --- WO (wereldoriëntatie) --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|