Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
De hervorming van het secundair onderwijs zou het vlaggenschip worden van de regering-Peeters II maar stootte op bittere weerstand uit meerdere hoeken. Gevolg: de contouren blijven relatief vaag, de hervorming schuchter, en de concretisering is grotendeels tot na de verkiezingen uitgesteld.0In dit boek luiden onderwijskundigen van de vier grote Vlaamse universiteiten de alarmbel: een grondige hervorming is broodnodig. Want neen, ze zal niet tot de neerwaartse nivellering leiden waarmee tegenstanders schermen. Sterker, niks doen legt een tijdbom onder de welvaart van Vlaanderen. Jongeren worden door een te vroege orientatie op het verkeerde spoor gezet en raken gedemotiveerd, de sociale ongelijkheid wordt uitvergroot, het voortijdig schoolverlaten in de hand gewerkt, technische en beroepsscholen gestigmatiseerd. De hervorming van het secundair is een maatschappijdebat, dit boek levert de vragen-die-er-toe-doen en een reeks mogelijke antwoorden aan.
Landbouw 63 --- Voeding 613.2 --- 475 Landbouw --- Flanders Agrofood Valley --- Voeding (lt) --- voedselketen (lt) --- #SBIB:316.334.1O213 --- #SBIB:316.334.1O222 --- 37 --- 373.5 --- 37.014.3 --- 773 Secundair onderwijs --- Secundair onderwijs --- Aansluiting lager onderwijs - secundair onderwijs --- 371.2 --- Onderwijshervorming --- onderwijshervormingen --- secundair onderwijs --- 371.014 --- Academic collection --- Enseignement général --- Politique de l'éducation --- BPB1406 --- 481.3 --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- politiek --- Vlaanderen --- #gsdbP --- 371.014 Onderwijspolitiek --- Onderwijspolitiek --- Onderwijsbeleid: regionaal --- Organisatie van het onderwijs: regionaal --- onderwijs en opvoeding --- 371.1 --- Algemeen onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsvernieuwing --- Vlaanderen. --- Onderwijsvernieuwing ; secundair onderwijs ; Vlaanderen --- Education [Secondary ] --- Flanders (Belgium) --- Educational change --- School management --- Secondary education --- SO (secundair onderwijs) --- onderwijsorganisatie --- Onderwijs --- Nederland --- Onderwijs 37 --- švietimo politika --- education policy --- política educativa --- uddannelsespolitik --- politica învățământului --- образовна политика --- política da educação --- koulutuspolitiikka --- Bildungspolitik --- obrazovna politika --- образователна политика --- utbildningspolitik --- politika vzdelávania --- politika e arsimit --- polityka oświatowa --- politica dell'istruzione --- politika vzdělávání --- hariduspoliitika --- izglītības politika --- onderwijsbeleid --- просветна политика --- politika tal-edukazzjoni --- oktatáspolitika --- izobraževalna politika --- εκπαιδευτική πολιτική --- prosvjetna politika --- politica dell'educazione --- educação nacional --- vzdělávací politika --- edukacja narodowa --- nemzeti oktatás --- éducation nationale --- kansallinen opetusjärjestelmä --- armonizzazione delle politiche dell'educazione --- nationales Bildungswesen --- политика за образование --- polityka edukacji --- κρατική εκπαίδευση --- pubblica istruzione --- ravvicinamento delle politiche dell'educazione --- educación nacional --- politica nazionale dell'educazione --- det nationale undervisningssystem --- system szkolnictwa --- almen undervisning --- všeobecné školství --- enseñanza general --- опште образовање --- ensino geral --- szkolnictwo ogólnokształcące --- arsim i përgjithshëm --- všeobecné vzdelávanie --- învățământ general --- allgemein bildender Unterricht --- γενική εκπαίδευση --- општо образование --- splošno izobraževanje --- edukazzjoni ġenerali --- общо образование --- opće obrazovanje --- vispārīgā izglītība --- istruzione generale --- allmän undervisning --- general education --- általános oktatás --- üldharidus --- yleinen opetus --- bendrasis ugdymas --- algemeen onderwijs --- bendrasis lavinimas --- гимназија --- všeobecně vzdělávací škola --- allmän utbildning --- гимназиско образование --- všeobecné vzdělávání --- Economie 330 --- Materialen --- Luchtvervuiling --- Openbaar vervoer --- Armoede 331.521 --- Energie 620.9 --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Literatuur --- Enseignement général --- Politique de l'éducation --- beartas oideachais --- oideachas ginearálta --- Primary education
Choose an application
In het geschiedenisonderwijs in Vlaanderen wordt nog al te vaak een eurocentrisch perspectief gehanteerd. Dit eurocentrisch denken stelt voorop dat de belangrijkste ontwikkelingen in de wereldgeschiedenis te vinden zijn in de evolutie van de Europese en Westerse wereld, en gebruikt het Westen als maatstaf om andere beschavingen te beoordelen. De eurocentrische blik is het resultaat van de polariserende wig die vanaf het begin van de Europese koloniale expansie werd gedreven tussen the West and the rest. Een eurocentrisch denkkader is uiterst problematisch. Het belemmert een genuanceerde historiografische blik om vanuit verschillende perspectieven historisch te denken. Daarnaast dreigt ook de onwetendheid over andere culturen de vorming van een superioriteitsgevoel over de eigen geschiedenis te bevorderen. Dit derde volume in de reeks 'Historisch denken' presenteert inhoudelijk-didactische alternatieven en toont hoe eurocentrisme kan worden overstegen. Case studies over Chinees-Westerse en Belgisch-Congolese geschiedenis maken dit concreet.
Philosophy and psychology of culture --- Didactics of history --- History as a science --- geschiedenisonderwijs --- didactiek --- geschiedenis --- cultuurpsychologie --- multiculturele samenleving --- globalisering --- Histoire --- --Enseignement --- --Interculturalité --- --Geschiedenis ; onderwijs ; Vlaanderen --- Intercultureel onderwijs ; Vlaanderen --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; didactiek --- #SBIB:93H2 --- #SBIB:39A4 --- #SBIB:327.4H21 --- #SBIB:316.334.1O340 --- 456.6 --- multiculturalisme --- Enseignement général --- Histoire contemporaine --- Communauté flamande --- C8 --- maatschappijbeeld --- interculturele relaties --- Congo --- kolonisatie --- China --- flämische Gemeinschaft --- Komuniteti Flaman --- Komunità Fjamminga --- flaamikeelne kogukond --- flámska komunita --- Comunità fiamminga --- wspólnota flamandzka --- Flāmu kopiena --- Flemish Community --- flamanska zajednica --- comunidade flamenga --- flanderská oblast --- Comunitatea Flamandă --- flamandų bendruomenė --- An Pobal Pléimeannach --- Vlaamse Gemeenschap --- фламандска общност --- flamländskt språkområde --- flamand közösség --- Comunidad flamenca de Bélgica --- Φλαμανδική Κοινότητα --- flaaminkielinen yhteisö --- фламанска заједница --- фламанска заедница --- Flamska skupnost --- det flamske sprogsamfund --- Belgium flamand közössége --- Flaami kogukond --- stair chomhaimseartha --- contemporary history --- suvremena povijest --- historia contemporánea --- samtidshistoria --- sodobna zgodovina --- Geschichte der Gegenwart --- istorie contemporană --- storia contemporanea --- hedendaagse geschiedenis --- soudobá historie --- nykyhistoria --- súčasné dejiny --- lähiajalugu --- šiuolaikinė istorija --- História Contemporânea --- samtidshistorie --- legújabb kori történelem --- σύγχρονη ιστορία --- histori bashkëkohore --- storja kontemporanja --- съвременна история --- jauno laiku vēsture --- historia współczesna --- современа историја --- савремена историја --- tegenwoordige tijd --- età contemporanea --- gegenwärtige Epoche --- современа епоха --- историја на новата ера --- nutidshistoria --- historie současnosti --- nykyaika --- σύγχρονη εποχή --- nutidshistorie --- современа ера --- Gegenwartsgeschichte --- σύγχρονα χρόνια --- nutid --- nieuwste geschiedenis --- epoka bashkëkohore --- jelenkor --- Idade Contemporânea --- актуелна историја --- âge contemporain --- contemporary era --- suvremena era --- Edad Contemporánea --- nüüdisaeg --- současná historie --- samtid --- époque contemporaine --- šiuolaikinė era --- almen undervisning --- všeobecné školství --- enseñanza general --- опште образовање --- ensino geral --- szkolnictwo ogólnokształcące --- arsim i përgjithshëm --- všeobecné vzdelávanie --- învățământ general --- allgemein bildender Unterricht --- γενική εκπαίδευση --- општо образование --- splošno izobraževanje --- oideachas ginearálta --- edukazzjoni ġenerali --- общо образование --- opće obrazovanje --- vispārīgā izglītība --- istruzione generale --- allmän undervisning --- general education --- általános oktatás --- üldharidus --- yleinen opetus --- bendrasis ugdymas --- algemeen onderwijs --- bendrasis lavinimas --- гимназија --- všeobecně vzdělávací škola --- allmän utbildning --- гимназиско образование --- všeobecné vzdělávání --- Algemene geschiedenis, wereldgeschiedenis --- Toegepaste antropologie --- Kolonisatie / dekolonisatie / post-kolonisatie --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- didactiek algemeen - geschiedenis, maatschappijleer --- Ideologie en politiek --- Eurocentrism --- History --- Historiography --- Study and teaching --- Europe --- Historiography. --- Area studies --- Education --- Research --- Geography --- Area research --- Foreign area studies --- History. --- Enseignement --- Interculturalité --- Geschiedenis ; onderwijs ; Vlaanderen --- Communauté flamande --- Enseignement général --- histoire contemporaine --- Europe. --- Congo (Democratic Republic) --- China. --- Chine --- Relations exterieures --- Foreign relations --- Cina --- Kinë --- Cathay --- Chinese National Government --- Chung-kuo kuo min cheng fu --- Republic of China (1912-1949) --- Kuo min cheng fu (China : 1912-1949) --- Chung-hua min kuo (1912-1949) --- Kina (China) --- National Government (1912-1949) --- China (Republic : 1912-1949) --- People's Republic of China --- Chinese People's Republic --- Chung-hua jen min kung ho kuo --- Central People's Government of Communist China --- Chung yang jen min cheng fu --- Chung-hua chung yang jen min kung ho kuo --- Central Government of the People's Republic of China --- Zhonghua Renmin Gongheguo --- Zhong hua ren min gong he guo --- Kitaĭskai︠a︡ Narodnai︠a︡ Respublika --- Činská lidová republika --- RRT --- Republik Rakjat Tiongkok --- KNR --- Kytaĭsʹka Narodna Respublika --- Jumhūriyat al-Ṣīn al-Shaʻbīyah --- RRC --- Kitaĭ --- Kínai Népköztársaság --- Chūka Jinmin Kyōwakoku --- Erets Sin --- Sin --- Sāthāranarat Prachāchon Čhīn --- P.R. China --- PR China --- PRC --- P.R.C. --- Chung-kuo --- Zhongguo --- Zhonghuaminguo (1912-1949) --- Zhong guo --- République Populaire de Chine --- República Popular China --- Catay --- VR China --- VRChina --- 中國 --- 中国 --- 中华人民共和国 --- Jhongguó --- Bu̇gu̇de Nayiramdaxu Dundadu Arad Ulus --- Bu̇gu̇de Nayiramdaqu Dumdadu Arad Ulus --- Bu̇gd Naĭramdakh Dundad Ard Uls --- BNKhAU --- БНХАУ --- Khi︠a︡tad --- Kitad --- Dumdadu Ulus --- Dumdad Uls --- Думдад Улс --- Kitajska --- China (Republic : 1949- ) --- Council of Europe countries --- Eastern Hemisphere --- Eurasia --- Congo DR --- Congo (Kinshasa) --- Congo (Leopoldville) --- Democratic Republic of Congo --- Democratic Republic of the Congo --- Demokraticheskai︠a︡ Respublika Kongo --- DR Congo --- DRC (Democratic Republic of the Congo) --- DRK (Demokraticheskai︠a︡ Respublika Kongo) --- Kongo --- R.D. Congo --- RD Congo --- RDC (République démocratique du Congo) --- Republic of Congo (Leopoldville) --- Republic of the Congo (Leopoldville) --- République démocratique du Congo --- République du Congo (Leopoldville) --- Belgian Congo --- Zaire --- 1949 --- -BNKhAU --- Chung-hua min kuo --- Jhonggu --- Khi͡atad --- Kin --- Kita --- Kitaĭskai͡a Narodnai͡a Respublika --- National Government --- Republic --- Republic of China --- Zhonghuaminguo --- DRC --- DRK --- RDC --- Republic of Congo --- Republic of the Congo --- République du Congo
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|