Listing 1 - 10 of 259 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek behandelt trauma in relatie tot persoonlijkheidsproblemen. Uitgangspunt daarbij is dat (ernstige) traumatische gebeurtenissen ten grondslag liggen aan de coping, die leidt tot persoonlijkheidsproblematiek. De stappen die nodig zijn om te komen tot een casusconceptualisatie en behandelplan worden duidelijk beschreven. Aan de hand van de interventiecirkel' worden evidence based behandeltechnieken besproken. In het laatste deel wordt ingegaan op de effecten op de behandelaar bij de behandeling van deze problematiek en wat daarbij de valkuilen zijn. Het boek biedt een overzicht over de theoretische achtergronden, de therapeutische methoden en geeft concrete praktische handvatten om cliënten die last hebben van persoonlijkheidsproblematiek goed te kunnen behandelen. Hierbij wordt uitgegaan van de nieuwste inzichten uit de DSM-5. Achtereenvolgens wordt aandacht besteed aan: de samenhang tussen vroegkinderlijke traumatisering en de ontwikkeling van een persoonlijkheidsstoornis aan de hand van verschillende theoretische modellen. Een zorgvuldige aanpak van persoonlijkheidsproblemen betekent dat aandacht wordt besteed aan de nare ervaringen die hebben geleid tot een negatief zelfbeeld en de daaruit volgende destructieve patronen, de coping. Deze traumatische ervaringen die tijdens de jeugdjaren zijn opgedaan, zoals affectieve verwaarlozing, mishandeling, seksueel misbruik, verlating of anderszins kunnen goed worden behandeld. Door een traumagerichte behandeling, in combinatie met andere methodieken, zal vervolgens de inadequate hantering van stress en akelige herinneringen, de coping, kunnen veranderen. We benadrukken daarbij het belang om overzicht te krijgen over deze complexe behandelingen door goede diagnostiek, het vaststellen van de samenhang tussen de symptomatologie en de levensgeschiedenis van de cliënt en een werkbare therapeutische relatie. De stappen die nodig zijn om te komen tot een casusconceptualisatie en behandelplan worden helder beschreven. Aan de hand van de interventiecirkel' worden evidence based behandeltechnieken besproken. Tot slot wordt in het laatste deel ingegaan op de gevolgen van persoonlijkheidsproblematiek voor de therapeutische relatie en de behandelaar. Dit boek is bij uitstek geschikt voor psychologen, psychotherapeuten en psychiaters (en zij die daartoe in opleiding zijn) die werken of gaan werken met mensen met complexe trauma- en persoonlijkheidsproblematiek. .
traumatologie --- PTSS (posttraumatische stress-stoornis) --- persoonlijkheidsstoornissen --- psychotrauma's --- 607.67 --- trauma
Choose an application
Niet minder dan 250.000 mensen met dementie in Nederland. De zorgkosten bedragen 4 miljard per jaar. De ‘medische’ kennis over de verschillende vormen van dementie is aanzienlijk, maar voor de psychische en sociale gevolgen van dementie voor de persoon zelf en zijn omgeving is nog betrekkelijk weinig professionele aandacht. De beschikbare kennis is bovendien versnipperd over verschillende disciplines en professies.
Dementie ; hulpverlening --- Dementie --- Levenskwaliteit (kwaliteit van leven) --- 612.67 --- Climacteric. Decline. Ageing. Senescence. Old age. Senility. Decrepitude. Death --- 612.67 Climacteric. Decline. Ageing. Senescence. Old age. Senility. Decrepitude. Death --- dementie --- Geriatrics --- levenskwaliteit --- Alzheimer-ziekte --- psychogeriatrie --- mantelzorg --- Hulpverlening
Choose an application
Leerlingvolgsysteem basisonderwijs --- Taalvaardigheid basisonderwijs --- Leerlingvolgsysteem ; basisonderwijs --- Taalvaardigheid ; basisonderwijs --- 371.67 --- 373.3 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Voeding en sport geeft algemene informatie over voedingsstoffen en energie. Om tot een een praktische indeling te komen waarop de voedingsadviezen gebaseerd kunnen worden, onderscheiden we vervolgens de voedingsadviezen die gekoppeld zijn aan krachttraining, duurtraining en techniektraining. Er wordt aandacht besteed aan specifieke onderwerpen als sporten zonder vlees en voeding voor de 'master'-sporter, de 'aangepaste' sporter en de jeugdige sporter. Ook bijzondere situaties als sportvoedingspreparaten, gewichtsproblemen, maagdarmproblemen en voedingsmaatregelen in het buitenland komen uitgebreid aan bod. Het boek besluit met praktische voedingsadviezen.
Sportvoeding. --- 628.8 --- voeding --- Sport en voeding --- sportvoeding --- sport --- training --- Sport --- Voeding --- 597.67 --- Technologie --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
De filosofie, en vooral de klassieke techniekfilosofie, beschouwt dingen, apparaten en meer in het algemeen de techniek als vervreemdend. De techniek zou onze omgang met de wereld negatief beïnvloeden: we gaan over de wereld op een technische manier denken, zien haar als een manipuleerbaar object en richten vervolgens de samenleving op een zuiver functionele wijze in.Peter-Paul Verbeek bestrijdt deze kritiek op de techniek. De dingen die de techniek tussen mens en werkelijkheid plaatst, kennen hun eigen dynamiek, en geven mede vorm aan ons bestaan en onze relaties met de omgeving.
Philosophy and psychology of culture --- Technologie en maatschappij --- Techniek --- Maatschappij --- technologie --- filosofie --- 67 --- 1 --- Techniek (wetenschap) --- decorative arts [discipline] --- industrial design --- philosophy --- designs [artistic concepts] --- objects --- productontwikkeling
Choose an application
Landschapsarchitectuur ; Nederland --- 711 --- 712 --- Nederland --- 373.67 --- Hogeschool Van Hall Larenstein --- Ruimtelijke ordening --- Landschapsarchitectuur --- Onderwijs (landschapsarchitectuur) --- Onderzoek (landschapsarchitectuur) --- landscape architecture --- Environmental planning --- Netherlands --- landscape architecture [discipline]
Choose an application
Dit boek introduceert je in de wereld van het conserveren van levensmiddelen. Het leert je welke micro-organismen verantwoordelijk zijn voor het bederf van levensmiddelen en welke pathogenen geassocieerd zijn met voedselvergiftigingen.De kern van dit boek bestaat uit de diverse manieren waarop micro-organismen geremd of verwijderd kunnen worden in levensmiddelen om zo de houdbaarheid van een levensmiddel te verlengen en de microbiologische veiligheid te verhogen.Het geeft tevens aan hoe men op een kwantitatieve manier het effect van diverse conserveringssystemen kan voorspellen en hoe met reinigen en desinfectie de contaminatie tijdens de productie geminimaliseerd kan worden.De hoofdauteur, Prof. Frank Devlieghere, leidt, samen met Prof. Mieke Uyttendaele, het Laboratorium voor Levensmiddelenmicrobiologie en -conservering (LFMFP) dat deel uitmaakt van de vakgroep Voedselveiligheid en voedselkwaliteit van de Universiteit Gent. Hij is gespecialiseerd in de microbiologische aspecten van conservering van levensmiddelen en doet dit op een kwantitatieve en geïntegreerde manier, eigen aan een bio-ingenieur. Hij is coauteur van meer dan 150 wetenschappelijke publicaties die deel uitmaken van de Web of Science. Hij is medestichter van de technologische dienstverleningscellen Pack4Food en The Flemish cluster of Predictive Microbiology of Foods (CPMF²) en is tevens voorzitter van het excellentiecentrum Food2Know. (flaptekst)
Bewaring (bewaarmiddelen, conserveermiddelen, houdbaarheid) --- Microbiologie --- Voedingshygiëne (voedselkwaliteit) --- 579.67 --- 579.67 Food microbiology --- Food microbiology --- levensmiddelen --- microbiologie --- Agrotechnology and Food Sciences. Food Sciences --- Food Microbiology --- Food Microbiology. --- Medical law --- Food science and technology --- voedingsmiddelen : conserveren --- Voedingsmiddelen : bewaring --- Voedingsmiddelen : microbiologie --- 664.3 --- Conserveren van voedingsmiddelen --- Voedingsmiddelen ; microbiologie
Choose an application
Frans --- Basisonderwijs. --- Franse taal ; basisonderwijs --- Vakantieboeken --- 371.67 --- 373.3 --- vakantieboeken --- 475.34 --- frans (ler) --- vakantieboek --- basisonderwijs (ler) --- Frans; ba.o. --- Basisonderwijs --- 475.6 --- taalinitiatie --- oefenboek --- Franse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Lager onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Frans; ba.o --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Aansluiting lager onderwijs - secundair onderwijs
Choose an application
Stap 1: Kiezen voor de meest veilige weg - stap 2: Nu eens niet met de auto - stap 3: Voetganger, let op je tellen! - stap 4: Voetganger, zo steek je een kruispunt over - stap 5: Verkeerstekens voor de voetganger - stap 6: Voetganger, nog dit... - stap 7: Die dode hoek toch... - stap 8: Hops, de fiets op - stap 9: Kruisen, inhalen en nog veel meer - stap 10: Links en rechts afslaan - stap 11: Als fiets(st)er aan en op een kruispunt - stap 12: Wie gaat er ook weer voor? - stap 13: Fiets(st)er, nog dit... - stap 14: Verkeerstekens voor de fiets(st)er - stap 15: Moet het nu echt met de auto?
371.67 --- 373.5 --- lager onderwijs --- leerboeken --- verkeersopvoeding --- 478.2 --- schoolboeken --- Verkeer --- Verkeersopvoeding --- Verkeersopvoeding ba.o. --- Verkeersonderwijs basisonderwijs leermiddelen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - verkeersopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Verkeersveiligheid --- Verkeersonderwijs ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Verkeersopvoeding; ba.o. --- Verkeersopvoeding; ba.o --- Basisonderwijs --- Verkeersreglement --- Leefbaarheid
Choose an application
Didactiek Wiskunde Lager Onderwijs 6e leerjaar
Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 475.51 --- 371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- wiskunde --- 475.4 --- Wiskunde --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 510.3 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Lager Onderwijs. --- Leermethode wiskunde.
Listing 1 - 10 of 259 | << page >> |
Sort by
|