Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Voor studenten is praktijkgericht onderzoek een belangrijk, maar vaak ook lastig onderdeel van de studie. Het uitgangspunt van dit boek is dat onderzoek doen en onderzoek beschrijven parallelle, elkaar beïnvloedende processen zijn. Het boek heeft als focus de toegevoegde waarde van het onderzoek voor de praktijk waarbij verslaglegging al vanaf het begin van het onderzoek een belangrijke rol speelt: van structurerend naar communicerend. Studenten merken dat vroegtijdige aandacht voor de verslaglegging de onderzoeksfocus verheldert, het onderzoek doen overzichtelijker maakt en de onderzoeksopbrengsten kan vergroten.De inhoud is gedegen, op niveau en helder qua opbouw. Het boek bevat diverse nieuw-ontwikkelde modellen en overzichten. Ook worden verschillende verslagmogelijkheden behandeld in relatie tot het doel en de doelgroep van het onderzoek. Wat daarbij kenmerkend is voor dit werk, is de toon: luchtig, vol voorbeelden en metaforen en waar mogelijk enigszins anekdotisch wordt praktijkgericht onderzoek op nuchtere wijze in kaart gebracht.www.coutinho.be
Science --- Higher education --- praktijkonderzoek --- eindwerken schrijven --- verslagen schrijven --- Praktijkonderzoek --- Verslaggeving --- Schrijven --- Organisatieontwikkeling --- Scripties --- Onderzoek --- Methodologie --- Onderzoeksstrategieën --- Rapporteren --- Diagnose --- Verslagen --- PXL-Education 2014 --- schriftelijke communicatie --- verslagen --- Onderzoek voeren. --- Wetenschappelijke rapporteren. --- Rapporteren. --- onderzoeksmethodiek --- 001.891 --- 450.4 --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- 844.6 --- 450.8 --- informatievaardigheden --- rapporteren --- Eindwerken --- scripties --- Onderwijskunde --- Taalgebruik --- Methodiek van het studeren --- Scriptie --- Onderzoeksstrategie --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Verslag --- onderzoeksvaardigheden --- schrijven --- Onderzoek (wetenschap) --- Diagnostiek
Choose an application
Vanuit de onderwijspraktijk worden heel wat vragen gesteld over zinvolle werkwijzen om onderzoekscompetenties bij leerlingen te versterken. Aan de hand van een praktijkgerichte en wetenschappelijke reviewstudie beogen de onderzoekers handvatten aan te reiken voor leerkrachten om het onderzoekend leren optimaal te ondersteunen in de klaspraktijk. Hiervoor staan de auteurs stil bij de resultaten van internationaal onderzoek naar de verschillende didactische benaderingen om onderzoekend leren bij leerlingen te stimuleren. Aandacht gaat hierbij uit naar de onderzochte effecten alsook de (rand)voorwaarden op het vlak van de onderwijsleeromgeving en de rol van leerkrachten en leerlingen hierin. Daarnaast gaan ze ook in op de vraag welke didactische ondersteuning voor welke leerlingen optimaal is wanneer leerlingen onderzoekend leren. De resultaten van dit onderzoek worden gedocumenteerd in een gebruiksvriendelijke rapportage voor verschillende doelgroepen, waarbij zowel aandacht wordt besteed aan conceptverheldering, methodieken voor het stimuleren van onderzoekend leren en verwijzingen naar good practices als aan een wetenschappelijke verantwoording van het reviewproces.
700 Pedagogie --- 450.8 --- onderzoeksvaardigheden --- onderwijskunde --- onderzoeksmethodiek --- competenties --- leesstrategieën --- wetenschappelijk onderzoek --- 371.3 --- Begeleid zelfstandig leren --- Leren leren --- Onderzoeksvaardigheden --- Reflecteren (Terugblikken) --- Zelfstandig leren --- Onderwijs --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- Competenties --- Onderzoekend leren --- onderwijs --- Studievaardigheden --- Methodiek van het studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Didactiek. --- Onderzoekend leren. --- didactische processen --- Science --- Methods in social research (general) --- onderzoeksmethoden --- Didactic strategies --- praktijkonderzoek --- onderwijspraktijk --- Leren --- PXL-Central Office 2015 --- onderwijsleermiddelen --- didactische werkvormen --- competentiegericht leren --- Wetenschappelijk onderzoek --- Onderwijsonderzoek --- Onderzoeksvaardigheid --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Evidence-based practice voor verpleegkundigen bevat concrete handvatten voor toepassing van de methodiek van evidence-based practice in de dagelijkse praktijk van de verpleegkundige. In het eerste deel worden de uitgangspunten van evidence-based practice beschreven en de methodiek gepresenteerd. In het tweede deel worden de stappen van de methodiek voor verschillende onderzoekstypen uitgewerkt en toegelicht met voorbeelden uit de verpleegkundige beroepspraktijk. Het derde deel gaat over evidence-based werken: het implementeren van evidence-based practice in het eigen handelen en het betrekken van bewijs en evidence bij besluitvorming.
Nursing --- SVH (systematisch verpleegkundig handelen) --- evidence-based methodiek --- evidence-based nursing --- verpleegplannen --- verpleegkunde --- Evidence-based verpleegkunde --- 616-083 --- evidence-based medicine --- evidence-based verpleegkunde --- onderzoeksmethodiek --- 613 --- evidence based nursing --- evidence based onderzoek --- verpleegkundig onderzoek --- evidence-based practice --- systematisch verpleegkundig handelen --- 613.22 --- Evidence-based nursing --- 616-083 Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën --- verpleegkundige en patiënt --- verpleegproces --- systematische reviews --- verpleegkundig beroep --- PXL-Healthcare 2015 --- Evidence based onderzoek --- Verpleegkunde --- Evidence-based medicine --- richtlijnen (zorg) --- besluitvorming
Choose an application
Met deze gids willen de auteurs een lacune invullen en het abstracte concept ‘onderzoekscompetentie' vertalen naar praktische hulpmiddelen voor de leerkrachten wetenschappen en hun klaspraktijk.
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek wetenschappen. --- Biologie --- Chemie --- Fysica --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- probleemoplossend denken --- School management --- Didactics of sciences --- Research on teaching --- onderzoeksmethoden --- toegepast wetenschappelijk onderzoek --- Biologie ; secundair onderwijs ; didactiek --- Chemie ; secundair onderwijs --- Natuurkunde ; secundair onderwijs --- biologie --- chemie --- didactiek --- fysica --- onderzoeken --- onderzoeksmethodiek --- wetenschappen --- Didactiek --- Natuurwetenschappen --- Natuurwetenschappen; secundair onderwijs ; didactiek --- natuurwetenschappen --- Biologie : didactiek --- Chemie : didactiek --- Fysica : didactiek --- Natuurwetenschappen : didactiek --- 485.4 --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsorganisatie --- Didactiek van de wetenschappen --- Didactiek van het secundair onderwijs --- PXL-Education --- secundair onderwijs --- onderzoeksvaardigheden --- didactiek van de natuurwetenschappen --- Secundair onderwijs --- Onderzoekend leren --- Vraagstukken --- Onderzoeksvaardigheden --- Onderwijsleergesprekken --- Proeven (wetenschappen) --- Natuurkundige proeven --- Chemische proeven --- Biologische proeven --- Vraagstuk (wiskunde) --- Onderzoeksvaardigheid --- Onderwijsleergesprek --- Proef (wetenschap) --- Natuurkundige proef --- Chemische proef --- Biologische proef --- Grafische sector
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|