Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Een kijktafel is een ‘verhaal op schaal’, een mooie opstelling vol betekenis. Door middel van kleur, tekst en symboliek laat de kijktafel zien wat jij belangrijk vindt. Een waxinelichtje brengt het verhaal tot leven. Dit unieke kijktafelboek biedt alle informatie, prachtige voorbeelden en foto’s. Zo maak je in je woonkamer iets zichtbaar van • natuur en seizoen • wat jou inspireert en waar je in gelooft • aan wie je wilt (terug)denken • wat je wilt vieren! Het boek gaat met kijktafels het jaar rond. Het geeft praktische informatie over christelijke tijden en feesten. Maar ook vrolijke kijktafel-ideeën bij thema’s als vrede, dierendag, Sinterklaas, Moederdag en eendjes voeren ...
Didactics of religion --- Godsdienstige opvoeding --- Catechese ; basisonderwijs --- 234.5 --- Christendom --- godsdienst --- kijktafel --- communicatie --- Rituelen
Choose an application
Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Dat geldt ook voor kinderen. Veel van wat ze elke dag horen en zien, vergeten ze weer. Maar je wilt graag dat ze de woorden van God onthouden. Kijktafels kunnen daarbij helpen.
Godsdienstige opvoeding --- Catechese ; basisonderwijs --- Speeltafels --- Bijbel --- Seizoenen --- Kinderen --- Beeldvorming --- Bijbelverhalen --- Kinderbijbels --- Speeltafel --- Seizoen (jaargetijde) --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Dit boek neemt leerkrachten en aankomende leerkrachten mee in de theorie en praktijk van het Theologiseren met kinderen.In het eerste deel wordt de theorie achter Theologiseren met kinderen beknopt uitgelegd, de bijbehorende competenties benoemd en de nodige hulpmiddelen ? de theologische gereedschapskist ? beschreven. Deel II slaat een brug tussen theorie en praktijk. Dit deel bevat beschrijvingen en reflecties op praktijkervaringen van beginnende en ervaren leerkrachten. Op de bijgeleverde dvd zijn fragmenten van deze onderwijspraktijk te zien.Het boek sluit af met enkele verdiepende artikelen.Het boek en de dvd vormen samen een prachtige en instructieve combinatie van theorie en praktijk die leerkrachten stimuleert om zelf aan de slag te gaan. (Bron: Standaard Boekhandel)
Didactics of religion --- theologie --- Christian theology --- Religious studies --- Catechese ; basisonderwijs ; didactiek --- Godsdienstige opvoeding --- godsdienst --- didactiek --- 244.5 --- Godsdienst en kinderen --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Filosoferen met kinderen --- C6 --- kinderen --- 478.6 --- Godsdienst --- Lager onderwijs --- Godsbeelden --- Bijbelverhalen --- Kaïn en Abel --- Zacheüs --- Jona --- Job (Bijbelse figuur) --- Kerken --- Godsvoorstelling --- katholicisme --- basisonderwijs --- bijbelverhalen --- filosoferen met kinderen --- 268.21 --- #gsdb11 --- 268.21 Godsdienstige opvoeding van het kleine kind --- Godsdienstige opvoeding van het kleine kind --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- katholicisme - catechese, catechismussen en godsdienstonderwijs --- Contains audiovisual material --- Christelijke godsdienst --- Christian religion --- Basisonderwijs --- Theologie --- Leraren basisonderwijs --- Godsdienstpedagogie --- Kinderen --- Onderwijspraktijk --- Leraar basisonderwijs --- Geloofsopvoeding --- Kind --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Wat is er nodig om met kinderen samen de Bijbel te ontdekken en een waardevol geloofsgesprek te voeren? In dit handboek vind je het antwoord. Maarten Hutter en Henk Kuindersmavertalen hun vakkennis en ervaringen rond kindertheologie naar toegankelijk taal en handvatten die je direct kunt toepassen. Leer opnieuw kijken naar kinderen én naar je eigen rol, ontdek hoe je het beste kunt aansluiten bij kinderen en laat je inspireren dor de vele praktijkvoorbeelden in thuis-, kinderwerk- en schoolsituaties. Nooit meer een kleurplaat is bedoeld voor kinder- en jeugdwerkers, predikanten en leerkrachten, ouders en andere opvoeders.
478.6 --- religieuze opvoeding --- godsdienst --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Bible --- Didactics of religion --- Didactiek --- Godsdienst --- Bijbel --- Catechese --- Godsdienstige opvoeding --- didactiek --- 456.8 --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs
Choose an application
This Handbook has the potential to redress the distortion of information about particular religions, to add to understanding about what religions have in common, and to suggest how they can work together for justice and peace. In the present day there is a vital resurgence of interest in religions, with new movements emerging from long established religious traditions. There is also, around the world, a growing sense of the need to preserve indigenous religions, even when these have accommodated to imported traditions. The Handbook gives a voice to this resurgence of interest, and addresses inter-religious education from a range of religious viewpoints and contexts. The publication is very timely especially in light of the need for religions of the world to together contemplate and actively promote human rights, social justice and peace, for religions have a specific mandate for this.
Philosophy --- Philosophy and psychology of culture --- Developmental psychology --- Religious studies --- Age group sociology --- Sociology of education --- Teacher education. Teacher's profession --- Educational systems. Teaching systems --- Teaching --- Didactics of religion --- Serratia liquefaciens --- onderwijsfilosofie --- ontwikkeling van het kind --- onderwijs --- godsdienst --- onderwijssociologie --- godsdienstfilosofie --- kleuterdidactiek --- lerarenopleiding --- lesgeven --- Religions --- Religious education --- 268 <035> --- 37.017.93 --- 37.017.93 Godsdienstige opvoeding --- Godsdienstige opvoeding --- Ethical education --- Theological education --- Education --- Moral education --- Study and teaching --- Catechese. Godsdienstonderwijs--Grote handboeken. Compendia
Choose an application
Superhelden bestaan niet alleen in strips, vertelt meester Tom. Ze bestaan ook echt! Marilou en Roan gaan er meteen naar op zoek. Maar waar vind je zo'n superheld? Bij de groenteboer? Bij de bakker? In het fitnesscentrum? Marilou en Roan weten niet aan wie ze de mantel van een superheld kunnen geven. Tot ze ontdekken dat je superhelden niet zo ver moet gaan zoeken ...
genre-thema"">
Choose an application
De spellenset biedt extra kansen om de Bijbelverhalen op een leuke manier met de kleuters te verwerken via zelfstandig spelen. De coöperatieve spellen bevorderen de samenwerking in groep en nodigen uit tot communicatie.Inclusief spelregels en differentiatiemogelijkheden.Bron: https://www.averbode.be/Pub/sterretjesaandehemel/sterretjesaandehemel-Aanvullend-materiaal/Spellensets.html
Catechese ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Godsdienst --- Handpoppen --- Jezus --- Maria --- 472.81 --- godsdienst --- leerboeken --- kleuteronderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Bijbelse figuren --- Christus --- Kerstmis --- Godsdienstige opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Kinderbijbels --- Oude Testament --- Nieuwe Testament --- 2,5-jarigen --- 3-jarigen --- Bijbelverhalen --- Poppenspelen --- Bijbelse figuur --- Jezus Christus --- Geloofsopvoeding --- Handpop --- Bijbelverhaal --- Poppenspel --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Kinderbijbel --- 2,5-jarige --- 3-jarige --- Dramatische vorming
Choose an application
Deze handpop hoort bij de methode 'Sterretjes aan de hemel'.Met de prachtig afgewerkte handpoppen heet u Jezus, Maria, Jozef én kindje Jezus welkom in de klas. Een ideale en interactieve manier om uw kleuters meer te betrekken bij de bijbelverhalen.Bron: https://www.averbode.be/Pub/sterretjesaandehemel/sterretjesaandehemel-Aanvullend-materiaal/Handpoppen.html
Catechese ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Bijbelse figuren --- Jozef --- Kerstmis --- Godsdienstige opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Handpoppen --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Godsdienst --- Bijbelverhalen --- Poppenspelen --- Bijbelse figuur --- Jozef (vader van Jezus) --- Geloofsopvoeding --- Handpop --- Bijbelverhaal --- Poppenspel --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Sint-Jozef (heilige) --- Dramatische vorming
Choose an application
De islam is niet meer weg te denken uit onze samenleving. België en Nederland sloten in de jaren 60 een overeenkomst met Turkije en Marokko, waardoor gastarbeiders met een islamitische achtergrond naar onze contreien migreerden. Sindsdien is onze leefwereld alleen maar meer divers geworden. Deze diversiteit weerspiegelt zich uiteraard ook in het onderwijs. Dit boek is een ondersteunend instrument voor iedereen die in deze superdiverse context werkt met kinderen en jongeren. De lezer krijgt een inzicht in de pedagogie van het kind en de jongere, in het algemeen en specifiek vanuit een levensbeschouwelijke benadering.Wat is een islamitische opvoeding precies? En in hoeverre verschilt ze van de westerse opvoeding? Maakt religie een verschil? geeft een antwoord op deze vragen. Het eerste deel van het boek schetst pedagogische en psychologische kaders voor levensbeschouwelijke identiteitsontwikkeling en -beleving. Het tweede deel reikt voorbeelden, casussen en methodieken aan die elke professional ondersteuning kunnen bieden bij zijn of haar werk. Daarbij gaat bijzondere aandacht naar (inter)levensbeschouwelijke competenties en levensbeschouwelijk-sensitieve begeleiding.Dit boek is bedoeld voor iedereen die de islamitische opvoeding beter wil begrijpen. Niet alleen onderwijsprofessionals, pedagogen, psychologen, hulpverleners en sociaal werkers, maar ook studenten lerarenopleiding, sociaal werk, pedagogie, psychologie en sociologie zullen in dit boek een houvast vinden om te werken in een multireligieuze en -levensbeschouwelijke omgeving.(www.acco.be)
217 --- Islam --- religieuze opvoeding --- opvoeding --- Islam ; onderwijs --- Islam ; opvoeding --- godsdienstonderwijs --- 217.6 --- islam --- godsdienst --- religies --- pedagogie --- diversiteit --- islam in het westen --- migratie (mensen) --- pedagogiek --- Sociology of religion --- Educational sciences --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Diversiteit --- #PBIB:+107.31 --- Onderwijs : Opvoeding : Intercultureel onderwijs : Algemeen --- Islamitisch onderwijs --- Islamitische opvoeding --- Intercultureel onderwijs --- 720 Onderwijs --- 297 --- 268 --- 371.058 <493> --- 371.058 <493> Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer)--België --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer)--België --- 268 Catechese. Enseignement de religion --- 268 Catechese. Godsdienstonderwijs --- Catechese. Enseignement de religion --- Catechese. Godsdienstonderwijs --- 297 Islamisme. Mahométisme --- 297 Islam. Mohammedanisme --- Islamisme. Mahométisme --- Islam. Mohammedanisme --- Islamitisch onderwijs ; België --- Islamitisch onderwijs ; Nederland --- Godsdienstige opvoeding --- Pedagogie --- Multicultural education --- Islamic education --- Religion and sociology --- 297 Islam --- Interculturele competenties --- Islam ; godsdienst --- Islam (jeugd) --- Methodiek --- Migratie --- Islamitisch onderwijs ; België --- Islam. --- Pedagogiek. --- godsdienstige opvoeding. --- islam. --- islamitische pedagogiek. --- pedagogiek.
Choose an application
Ervaren kinderen een eigen spiritualiteit en waarom is het belangrijk om die te ondersteunen?Dit boek biedt een toegankelijke inleiding op de spiritualiteit van kinderen. Theorie en praktijk worden samen aangeboden, met als belangrijkste thema s:- Kindertijd als een natuurlijke bron van spiritualiteit.- Manieren om kinderen te helpen hun spiritualiteit te waarderen en uit te drukken.- De rol van een christelijke inbreng in de vroege spirituele ontwikkeling.Elk hoofdstuk bevat vragen voor discussie en suggesties om de spirituele beleving te ontwikkelen.(Bron: uitgever)
Developmental psychology --- Christian spirituality --- Kinderen en religiositeit --- Godsdienstige opvoeding --- C1 --- spiritualiteit --- kinderen --- godsdienst --- Spiritualiteit --- Basisonderwijs --- 253:37 --- 268.911 --- 245.7 --- Godsdienst en kinderen --- Religie --- Kinderen --- spiritualtiteit --- 433.2 --- 268.911 Godsdienstontwikkelingspsychologie en catechese van het kind --- Godsdienstontwikkelingspsychologie en catechese van het kind --- 253:37 Pastoraal voor jeugd en opvoeding --- Pastoraal voor jeugd en opvoeding --- Kerken en religie --- Persoonlijk geloofsleven --- Godsdienst --- Kind --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Geloofsopvoeding
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|