Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Welke bouwstenen voor effectieve lessen kunnen docenten in het VO gebruiken en hoe pas je ze toe in de dagelijkse lespraktijk?In dit Nederlandstalig boek wordt voor docenten in het voortgezet onderwijs, het ABC van effectieve instructie helder en praktijkgericht beschreven. Wil jij als docent naast lesgeven, leerlingen actief laten participeren en heb je zelfstandig werken hoog in het vaandel staan? In het boek WIJZE LESSEN kun je het volgende verwachten:Een auteursteam van formaat: Tim Surma, Kristel Vanhoyweghen, Dominique Sluijsmans, Gino Camp, Daniel Muijs en Paul Kirschner;Gebaseerd op het werk van o.a. Barak Rosenshine (2010) en Pashler en collega's (2007);Wetenschappelijk onderbouwd;Veel praktijkvoorbeelden en concrete lessuggesties;Bouwstenen onder de noemer van directe instructie, responsive teaching en expliciete instructie.(Bron: https://tenbrinkuitgevers.nl/wijze-lessen?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=NIEUW%3A+Wijze+Lessen%2C+twaalf+bouwstenen+voor+effectieve+didactiek)
Didactics --- didactiek --- 454.21 --- differentiatie --- leraarschap --- onderwijsstijlen --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- actief leren --- leren --- onderwijspraktijk --- onderwijsonderzoek --- Onderwijsstijlen --- Differentiatie --- Didactiek --- Onderwijs --- 370.02 --- Lesgeven --- PXL-Education 2019 --- onderwijskunde --- Internationalisering --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- Onderwijsresearch --- 701 Didactiek --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:316.334.1O440 --- Pedagogie --- Onderwijsgedrag: algemeen --- didactische werkvormen
Choose an application
Collaboration and networking have recently come to the fore as major school improvement strategies in a number of countries. A variety of initiatives, from government and other agencies, have encouraged collaboration and led to a lot of practical activity in this area. However, at present there are no texts in education that explore collaboration and networking from both a theoretical and practical perspective. In this book, we aim to provide a theoretical background to educational collaboration, drawing on research and theory in policy studies, psychology and sociology, leading ultimately to a typology of networks. This theoretical base will be tested in the discussion of a number of case studies referring to specific initiatives such as the Federations programme, multi-agency collaboration and Networked Learning Communities. Lessons for practice will be drawn and presented in terms of factors internal and external to the school. The key issue of network leadership will be addressed here as well.
Educational sciences --- Organization theory --- onderwijspolitiek --- organisatiemanagement --- leidinggeven --- administratie
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|