Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Onderwijspsychologische adviezen ten behoeve van leraren in het basisonderwijs. Een goede relatie met de ouders vergt soms heel wat stuurmanskunst van de leerkracht. De geactualiseerde uitgave Hoe ga je om met kinderen op school en met hun ouders? is een betrouwbaar kompas dat de leerkracht de juiste richting aangeeft voor een succesvolle en positieve relatie met ouders en kinderen. Aan de orde komen de volgende (deel)competenties en vaardigheden: zicht op zelfbeeld, communicatievaardigheden, effectief belonen en straffen, reflectie en goed omgaan met ouders. Deze uitgave biedt student en professional in de praktijk geteste en direct toepasbare adviezen, voorbeelden en tips. Compleet met oefeningen om van en met elkaar te leren. Perfect ter voorbereiding op de praktijk en zeer geschikt als naslagwerk.
Educational sciences --- intermenselijke relaties --- communicatie --- Basisonderwijs --- Relatie leraar - ouder --- Welbevinden --- Communicatieve vaardigheden --- Zelfbeeld --- Beloning --- Straf --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Communicatie ; onderwijs --- Relatie ouder - school --- ouderbetrokkenheid --- 458.1 --- leerlingenbegeleiding --- ouders --- 474.22 --- Cognitieve opvoeding --- Communicatievaardigheden --- Competenties --- Conflicten --- Gedrag --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Luisteren --- Relatie leraar-leerling --- Oudercontact --- schoolmanagement, directieraden, klassenraden, ouderavonden, oudercommissies, ouderparticipatie, schoolparlementen en schoolraden --- Onderwijsstijlen
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|