Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Wat Mensen Wensen is een eenvoudige en efficiënte spelmethode, handig voor iedereen die het belangrijk vindt om de wensen en knelpunten van 'zijn mensen' te kennen en hen daarin te ondersteunen! Met Wat Mensen Wensen kun je op een speelse, maar gestructureerde manier leefsituaties met cliënten in de zorg bespreken, hen helpen wensen te ontdekken en te verwoorden (het is niet vanzelfsprekend dat iemand dat kan) en ze stimuleren die te realiseren. De thema's zijn: wonen, werken, vrije tijd, relaties en scholing. Doordat wensen methodisch worden besproken, komen ook knelpunten in leefsituaties en de kwaliteit van de dienstverlening van ondersteuners, zorgaanbieders en gemeenten aan het licht. De methode werkt op basis van getekende situaties en is daardoor ook geschikt voor mensen die moeite hebben met taal. Per thema zijn er 16 kaarten met een afbeelding, met daaronder een gekleurde balk die het thema weergeeft. Door te associëren op de afbeelding, gestimuleerd door ondersteunende vragen van de (spel)begeleider/coach, komen wensen bij cliënten naar boven. De gele kaarten met een vraagteken zijn 'vrije kaarten' die cliënten helpen wensen te ontdekken buiten de bijgeleverde thema's. De grote Praatkaart met afbeeldingen zorgt voor een gestructureerd gesprek over een wens. Aan bod komen onder andere het duidelijk verwoorden van de wens, wat er nodig is om de wens te realiseren, welke knelpunten realisatie in de weg staan en welke ondersteuning nodig is. Op de actiekaart kan een wens worden genoteerd en eventuele te verwachten problemen, tips, of mogelijke oplossingen. En tenslotte een of meerdere acties om de wens verder te onderzoeken of om deze te realiseren.
Choose an application
Er is al veel geschreven over autisme en ADHD. Om de enorme berg informatie een beetje compact en overzichtelijk te maken heb ik het getekend. Zodat het herkenbaar en simpel blijft. En zodat je je wellicht iets minder alleen voelt na een diagnose. De tekeningen zijn ook handig als je nieuwsgierig bent naar neurodiversiteit. Zodat ouders, vrienden en professionals in één oogopslag kunnen zien wat de verschillen zijn tussen neurotypisch en neuroatypisch, en wat de impact hiervan is.Dit boek heet NeuroAtypisch, als tegenhanger van neurotypisch, maar het gaat gewoon om autisme en ADHD. Om het overzichtelijk te houden is het boek in vijf thema's onderverdeeld: lichamelijk, emotioneel, communicatie, executief en tegenstellingen.https://www.swpbook.com/boeken/55/orthopedagogiek/2660/neuroatypisch
Orthopedagogics --- visuele communicatie --- autismespectrumstoornis (ASS) --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- tekenen --- Autismespectrumstoornis --- ADHD --- Neurodiversiteit --- Beeld (afbeelding) --- Beeldtaal
Choose an application
Tekenen maakt je geheugen sterker, laat je beter begrijpen, spreken en luisteren, en lokt betere communicatie uit. Het is een universele taal die je helpt je boodschap over te brengen en je publiek te engageren, zeker tijdens meetings, presentaties of brainstormsessies. Maar waarom stoppen we als volwassene dan bijna allemaal met tekenen?Start to draw leert je op een heldere manier tekenen en boodschappen overbrengen in je werkomgeving. In korte, duidelijke hoofdstukken ontdek je waarom tekenen werkt, hoe je een impact krijgt op je eigen werk en dat van anderen, en hoe je op een creatievere manier naar je job kunt kijken.https://www.lannoo.be/nl/start-draw-0
Tekenen --- Visuele communicatie --- Creativiteit --- Storytelling --- Visueel communiceren. --- Interne communicatie ; ondernemingen --- Internal communication ; business --- Communication visuelle Visuele communicatie --- Communication interne Interne communicatie --- Graphics industry --- Mass communications --- illustratieve vormgeving --- visuele communicatie --- beeldtaal --- PXL-Research 2020 --- communicatievaardigheden --- communicatietechnieken --- tekenen --- Organisatie --- Interne communicatie --- Musiceren --- Management --- 316.7 --- visueel denken --- 005.57
Choose an application
Teken jij weleens in je les? Tekeningen zijn heel nuttig om je uitleg te verhelderen. Ze helpen leerlingen om de lesstof te begrijpen, analyseren en onthouden. Ons brein kan immers beter informatie opnemen als er zowel woorden als beelden worden gebruikt. Denk je nu: ?Ja, maar ? ik kan echt niet tekenen!?, dan is dit boek geschikt voor jou! Rachel Levi laat in dit boek zien hoe je snel en simpel beeldtaal kunt gebruiken in je lessen. Haar methode is eenvoudig. Zo eenvoudig, dat ze inmiddels duizenden mensen aan het tekenen heeft gekregen.Mooi tekenen is daarbij niet het doel. Het gaat erom dat je je woorden visueel kracht bijzet. Door zelf te tekenen, creëer je bovendien een cultuur waarin leerlingen óók op een snelle manier kunnen tekenen.Teken je les is een praktijkgericht boek, met veel voorbeelden en oefeningen die je helpen om zonder al te veel moeite een visuele aanpak in je klas of op schoolniveau toe te passen. Lees het met een stift en schetsboek bij de hand en ga direct aan de slag.(https://shop.bazalt.nl/teken-je-les)
Didactic strategies --- visuele communicatie --- beeldtaal --- leren --- didactiek : algemeen (ler) --- didactische werkvormen (ler) --- activerende werkvormen --- didactiek --- tekenen --- onthouden --- Tekenen --- Leerprocessen --- Didactiek --- Onderwijs --- Leerproces --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Als mensen visueel werken hebben ze betere ideeën, nemen ze betere beslissingen en zijn ze gemotiveerder om resultaten te behalen. Bron : http://www.bol.com
Communication visuelle Visuele communicatie --- Graphique Grafiek --- Exposé Presentatie --- Réunion Vergadering --- Communication graphique Grafische communicatie --- Image Beeld --- Vergaderen --- Vergadertechnieken --- Managementvaardigheden --- Beeldcommunicatie --- Communicatie --- Management --- Creativiteit --- Musiceren --- Didactics --- Adult education. Lifelong learning
Choose an application
Met dit boek kunnen midden- tot hoogopgeleide anderstaligen van ongeveer niveau A2 tot en met B2 van het ERK hun spreekvaardigheid verbeteren met behulp van strips, illustraties en foto's. Zo worden de cursisten gestimuleerd om het Nederlands actief te gebruiken. Het boek is bedoeld als verrijking en herhaling. De opdrachten worden aangeboden op 3 niveaus. De meeste opdrachten worden in tweetallen gedaan in de les. Cursisten die de oefeningen thuis willen doen, kunnen de voorbeeldantwoorden gebruiken. Het boek bestaat uit vier delen. In deel I leert de cursist een goedlopend verhaal vertellen aan de hand van strips. In deel II oefent de cursist met veelvoorkomende taalfuncties, zoals uitnodigingen, advies geven of mening geven. Spreken in praktijksituaties staat centraal in deel II. Deel IV staat geheel in het teken van vrij spreken. Met de code in het boek en een account kan toegang verkregen worden tot het online studiemateriaal. Dit bestaat uit meer informatie over grammaticale onderwerpen, voorbeeldantwoorden bij de opdrachten, beoordelingsformulieren en links naar websites bij een aantal opdrachten.
Adult education. Lifelong learning --- Dutch language --- NT2 --- spreekvaardigheid --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Communication visuelle Visuele communicatie --- Anderstaligen. --- Nederlands voor anderstaligen. --- Nederlandse taal. --- Spreekvaardigheid.
Choose an application
Wanneer is een kind een beelddenker of een taaldenker? Met praktische adviezen en opdrachten voor kinderen, opvoeders en leerkrachten om daarmee om te gaan.Mart SeerdenOverzichtelijk boek over denken in beelden. Er zijn (grofweg) beelddenkers en taaldenkers (denkers in figuratieve beelden dan wel bewegingsbeelden en denkers in woorden). Bij de ene groep wordt er een groter beroep gedaan op de rechter hersenhelft en bij de andere groep op de linker hersenhelft. Beide wijzen van denken hebben verschillende gevolgen voor leersituaties, maar ook in praktijk- en gevoelssituaties. Gelukkig is er de laatste tijd meer kennis over denken in beelden, waardoor er meer uitleg gegeven kan worden over bepaalde aspecten ervan. Er kunnen nu tips worden aangereikt. Kinderen, maar ook hun ouders en leerkrachten kunnen aan de slag met opdrachten, waardoor ze begrip krijgen voor elkaars manier van denken. Het mooie van deze uitgave is dat er ook een praktische link gelegd wordt naar taal- en rekenonderwijs. Heel belangrijk is dat beelddenkers (die 32 beeldjes per seconde verwerken...) af en toe tijd nemen om te rusten, zich goed te concentreren, hun focus een beetje bij te stellen. Het onderwijs is in algemene zin erg gericht op taaldenkers. Goed gestructureerde heldere informatie en praktische tips. Aantrekkelijke lay-out met veel kleurenillustraties. Deels gericht op ouders, leerkrachten en kinderen vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.© NBD Biblion
Cognitive psychology --- beeldtaal --- visualisatie --- leermoeilijkheden --- leerstoornissen --- denken --- Orthopedagogics --- visuele communicatie --- Beelddenken --- #PBIB:+105.91 --- 464.0 --- 464 --- Leerstoornissen --- Kinderen --- Leerlingenbegeleiding --- Leerstoornissen ; kinderen --- 415.4 --- leerpsychologie --- beelddenken --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- Hogere geestelijke functies --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- didactische werkvormen --- cognitieve didactiek --- Denkpsychologie --- Denkstrategieën --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Denkstrategie
Choose an application
Communiceren met mensen met een verstandelijke en/of communicatieve handicap vraagt om een bewuste communicatieve houding. We noemen deze basishouding Totale Communicatie. In de praktijk betekent dit dat de omgeving zich aanpast aan het communicatieniveau, dus aan de mogelijkheden van de cliënt. Door alle mogelijke middelen te combineren en aan te passen aan het niveau van de verstandelijk gehandicapte komt optimaal ontwikkelen en communiceren dichterbij. Juist bij deze groep mensen is communicatie een kwestie van gedrag maar vooral ook van kennis en gevoel. Om deze eigenschappen en mogelijkheden waar te kunnen nemen, mag begrip tussen de omgeving en de cliënt niet ontbreken.Deze druk van Totale Communicatie is een hulpmiddel voor hulverleners, begeleiders en ouders die zich meer willen verdiepen in die eigenschappen en mogelijkheden. Het boek beschrijft de Weerklankmethodiek, een theoretisch kader voor het in kaart brengen van de mogelijkheden van de cliënt, maar ook de praktische toepassing van communicatie op maat. Aan de hand van casussen wordt de Weerklankmethodiek inzichtelijk en toepasbaar gemaakt. Bijvoorbeeld door een casus van een kind met een verstandelijke en communicatieve handicap en een casus van een volwassen persoon met niet-aangeboren hersenletsel en een communicatieve beperking.Tevens bevat het boek tal van illustraties over visuele communicatie. Het boek vervolgt met een korte beschrijving van de Nederlandse Gebarentaal, Nederlands met Gebaren en het Weerklankvocabulaire. Wat zijn de verschillen en overeenkomsten, maar ook: wat pas je wanneer toe? Tot slot worden gebaren per thema gerangschikt.https://www.standaardboekhandel.be/p/totale-communicatie-9789036812665
Social policy and particular groups --- personen met een mentale beperking --- personen met een beperking --- communicatievaardigheden --- cliënt-hulpverlener relatie --- gebarentaal --- personen met een sociale beperking --- Didactics --- Communicatie --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Persoon met een auditieve handicap --- Gebarentaal --- Visualisatie --- Pictogram --- Gehandicaptenzorg --- Hulpverlening --- Visuele communicatie
Choose an application
Benut de kracht van mappingstrategieën Visualiseer kennis met wordclouds, infografieken of (digitale) strips Stimuleer reflectie met Interactive Notebooks Ontdek de kracht van een geheugenpaleis Jongeren krijgen op school heel wat informatie te verwerken. Daarbij moeten ze nagaan wat belangrijk is of niet, maar ook hoe concepten zich verhouden tot elkaar en tot wat ze eerder leerden. Mind The Map biedt een overzicht van verschillende inzichten, noteerstrategieën en mappingtechnieken die leerlingen ondersteunen bij het visualiseren en actief verwerken van de leerstof en bij het kritisch nadenken over de lesinhoud en hun leerproces. Op een wetenschappelijk onderbouwde manier brengt dit boek de kracht en beperkingen van elke aanpak in kaart en vertaalt die naar heel wat concrete tips en lessuggesties waarmee je onmiddellijk aan de slag kunt. Bovendien reikt Mind the Map heel wat digitale tools aan die je individueel of samen met je leerlingen kunt inzetten. Ontdek via www.mapthemind.be extra informatie, voorbeelden, tutorials en weblinks die niet in dit boek werden opgenomen.
Mindmaps. --- Studeren. --- Studievaardigheden. --- Leren leren. --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- Teaching --- leren leren --- leren --- Leren --- Studievaardigheden --- mindmapping --- 450.8 --- Mindmapping --- Leren leren --- #KVHB:Mindmappen --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Leerprocessen --- 474.21 --- mindmappen --- Leerstrategieën --- studievaardigheden --- 371.3 --- leerstrategieën --- Apprentissage Leerproces --- Heuristique Heuristiek --- Méthodes Methoden --- Methodiek van het studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Intellect --- Thought and thinking --- Mental work --- Methodology --- Cognitive maps (Psychology) --- PXL-Central Office 2015 --- PXL-Education 2015 --- methodiek --- studeren --- Studiemethoden --- Visuele communicatie --- Beeldcommunicatie --- Infografiek --- Studiemethode --- Mindmap
Choose an application
Alle woorden worden geïllustreerd met een foto en aangevuld met de Engelse en Franse vertaling. Het raster (dat ook in de Minigrammatica gebruikt wordt) is een handig hulpmiddel bij het instuderen: leg het op een bladzijde uit het Beeldwoordenboek en het enige dat je ziet zijn de foto's; als je het raster laat zakken, krijg je de Nederlandse, de Engelse en de Franse term te zien. (Bron: covertekst) Dit beeldwoordenboek bevat bijna 70 verschillende thema's met telkens 20 veelvoorkomende en nuttige woorden die je op weg helpen in onze multiculturele semenleving. (Bron: covertekst)
Bachelor in het onderwijs lager onderwijs --- Cursussen --- Lager onderwijs --- Didactics of Dutch --- Dutch language --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- visuele communicatie --- Nederlands --- Beeldwoordenboek --- Engels --- Frans --- NT2 --- Beginner --- #KVHA:Beeldwoordenboeken. Woordenboeken. Meertalige --- (038) --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- anderstaligen --- beeldwoordenboeken --- 485.1 --- Handboek/cursus --- beeldwoordenboek --- handboek --- 801 --- secundair onderwijs --- Engelse taal ; beeldwoordenboeken --- Franse taal ; beeldwoordenboeken --- Nederlandse taal ; beeldwoordenboeken --- Taal --- 073604.jpg --- 120707.jpg --- Beeldwoordenboeken --- Nederlandse taal voor anderstaligen ; secundair onderwijs --- 838.5 --- woordenboeken --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|