Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Korte speelfilmfragmenten kunnen een hulpmiddel zijn om de betrokkenheid van deelnemers te vergroten zodat ze de stof beter onthouden, beter toepassen en beter overdragen. In dit boek vind je de beste filmfragmenten voor het verduidelijken van thema's als discriminatie, leiderschap, teambuilding, sales en nog veel meer. Bij elk fragment staan de speeltijd, een korte samenvatting van de inhoud, de context van de scène en belangrijke discussieonderwerpen.
filmeducatie --- film --- Didactics of social education --- Film --- didactiek --- Matériel didactique Leermiddelen --- Multimédia Multimedia --- 454.51 --- bedrijfsopleidingen --- trainingen --- Audiovisuele leermiddelen
Choose an application
Bijlage bij het boek. De checklist-waaier bevat de belangrijkste stappen voor intake, ontwerp en uitvoering van je training, met tot slot een 'improvisatie- checklist' om op het moment zelf te kunnen ontwerpen.Bron: https://www.mindacademy.nl/boeken/trainers/trainingen-ontwerpen-karin-de-galan
Coaching --- Managementvaardigheden --- Groepstraining --- Volwasseneneducatie --- Personeelsmanagement --- Beroepsopleiding --- Coachend lesgeven --- Personeel --- Training --- Opleiding --- Leerproces --- Groepswerk --- Werkvorm --- #KVHA:Methodologie --- #KVHA:Didactiek --- #KVHA:Trainingen --- Programmes de formation Opleidingsprogramma's --- Plans de formation Opleidingsplannen --- Contenu (formation) Inhoud (opleiding) --- Jeux Spelen --- 65.012 --- Didactische werkvormen --- Trainingen --- Opleidingen --- S2007407.JPG --- opleiding in organisaties --- 658.37 --- Didactic strategies --- Personnel management --- bedrijfsopleidingen --- kennismanagement --- beroepsvervolmaking
Choose an application
Je kunt niet niet communiceren. Dat is onmogelijk. Maar je kunt wel iets doen aan de manier waarop je communiceert. Het Grote Beïnvloedingsspel leert je hoe. Samen met andere spelers leer je in concrete situaties je eigen gedrag en dat van anderen analyseren en ermee omgaan. Is iemand leidend? Of is hij juist teruggetrokken? Werkt hij mee of is hij juist aanvallend? En hoe ga je om met helpend, opstandig, concurrerend of volgend gedrag van anderen? Het Grote Beïnvloedingsspel is leuk, nuttig en vooral zeer leerzaam voor leidinggevenden, medewerkers, trainers, HRM-functionarissen, (theater)docenten, acteurs en ga zo maar door. Voor wie niet eigenlijk?Bron: https://www.bol.com/nl/p/het-grote-beinvloedingsspel/1001004006850661/?country=BE&Referrer=ADVNLGOO002008P-G-56491772801-S-375648503008-1001004006850661&&Referrer=ADVNLGOO002008P-G-56491772801-S-375648503008-1001004006850661&gclid=Cj0KCQiAi57gBRDqARIsABhDSMrcIUHUYHIV80S-RLvBDIX7TSMYUl61FXVaJo8qebpOOSNa7qY1g3waAuRxEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Social psychology --- sociale psychologie --- sociale beïnvloeding --- #PBIB:+108.10 --- Roos van Leary --- conflicten --- gedrag --- leiderschap --- management --- trainingen --- 316.77 --- Beïnvloeden --- communicatie --- Communicatie --- Interactie --- Spel; opvoeding --- Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Algemeen --- 007 --- Games --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 11 --- communicatievaardigheden --- interactie --- Gedrag --- Gedragspsychologie --- Beïnvloeding --- Conflicthantering --- Gedragswetenschappen --- Communicatieve vaardigheden --- Groepsdynamiek --- Feedback --- Gedragswetenschap --- Didactics of social education --- Secondary education --- Situatiekaart (casus)
Choose an application
Werken met groepen is uitdagend: het vereist, naast kennis en ervaring, veel improvisatie en creativiteit van de begeleiders om de juiste interventies te plegen. Dit werk beschrijft 150 kortdurende oefeningen. Via een zoeksysteem kan eenvoudig die oefening gekozen worden die het beste aansluit bij het doel, het proces, de cultuur en de sfeer van de groep op een bepaald moment. De indices achter in het boek en het zoeksysteem op de bijbehorende website helpen daarbij. De website bevat bovendien alle oefeningen en printbare versies van onder andere scoringslijsten, tekeningen en foto's. Bij een aantal oefeningen is extra voorbeeldmateriaal opgenomen van rolomschrijvingen en situatieschetsen. Oefeningen met een ingesproken instructie zijn direct te gebruiken in de groep. Verder bevat de website muziek ter ondersteuning van een aantal oefeningen. Dit boek wil het werken met groepen eenvoudiger, effectiever en plezieriger maken
Groepswerk (groepsdynamica) --- 305.2 --- groepswerk --- groepstherapie (gez) --- 316.45 --- Groepen --- Groepsdynamica --- Groepswerk --- Opleidingen --- Training --- Oefeningen --- groepsdynamica --- groepstherapie --- 361.13 --- 615.86 --- rollenspelen --- Primary groups --- Social psychology --- communicatie --- Social welfare methods --- Didactic strategies --- Groepsbegeleiding --- Werkvormen --- Rollenspel --- Therapie --- Creativiteit --- 304 --- 305.8 --- 493.6 --- gesprek --- gesprekstechnieken --- gevallenstudie --- trainen --- trainingen --- trainingstechnieken --- Werkvorm --- Musiceren --- Secondary education --- Groepswerk (maatschappelijk werk)
Choose an application
Het Roos van Leary model:Het model dat in 1957 ontworpen is door Thimoty Leary. Hij ging ervan uit dat bepaald gedrag een bepaalde reactie oproept. Het model is dus gebaseerd op het principe actie-reactie. Het verschaft inzicht in relaties tussen bepaalde gedragingen. Aan de hand hiervan worden gedragspatronen zichtbaar en kan men bewuste keuzes maken in actie en reactie.De Roos van Leary is een communicatiecirkel waarin verschillende gedragspatronen en het effect daarvan worden weergegeven. Een belangrijk gegeven hierbij is dat Leary stelt dat ieder mens alle gedragingen uit het model in zich heeft. Er bestaat meestal wel een voorkeursgedraging. Het model is niet te gebruiken om het karakter van iemand te bepalen.(https://www.thema.nl/roos-van-leary/)
interactieprocessen --- Personality development --- gedrag (mensen) --- groepsontwikkeling --- coaching --- interactie-analyse --- Social psychology --- Adult education. Lifelong learning --- sociaal gedrag --- interpersonele communicatie --- 305 --- Leary --- didactiek --- educatieve spellen --- roos van Leary --- sociale psychologie --- spelmaterialen --- Gedrag --- Roos van Leary --- communicatie --- teamwerk --- trainingen --- 316.77 --- Beïnvloeden --- Communicatie --- 007 --- Games --- Training --- Relaties --- Interactie --- Coaching --- Supervisie --- Intervisie --- Communicatiestoornissen --- Systeemdenken --- Systeemtherapie --- Leary, Timothy --- Teambegeleiding --- Communicatieve vaardigheden --- Groepsdynamiek --- Relatie --- Communicatiestoornis
Choose an application
Kinderen leven in een drukke, rumoerige en snelle wereld. Ze krijgen veel indrukken te verwerken en moeten presteren. Er wordt echter te weinig gedaan om kinderen te leren omgaan met al die prikkels en spanning. Kindermindfulness is een methode die kinderen leert stilte en veiligheid in zichzelf op te zoeken en meer voeling te krijgen met hun eigen lichaam. Het helpt kinderen psychologisch flexibeler zijn en op die manier hun welbehagen en weerbaarheid te vergroten.Een stille plek niet ver hier vandaan laat therapeuten kennis maken met de principes van mindfulness en is een voorbeeld van hoe de mindfulnesstechnieken geïntegreerd kunnen worden in het werk met kinderen. Dit boek beschrijft een volledig uitgewerkte training in mindfulness voor kinderen van 6 tot 12 jaar. In elke sessie wordt een thema uitgewerkt en een techniek aangeleerd waar kinderen in een moeilijke situatie op kunnen terugvallen. De training wordt progressief opgebouwd en bestaat uit een grote variatie aan oefeningen: multi-sensorische oefeningen, cognitieve oefeningen, korte meditaties, doeopdrachten,? in combinatie met de axenroos-methode. Kinderen leren zo om meer bewust te worden van hun gedachten, gevoelens en lichaamsgewaarwordingen zonder deze te oordelen. Kindermindfulness kan in aangepaste vorm gebruikt worden voor alle kinderen, rekening houdende met hun specifieke behoeften.
Meditatie --- Mindfulness --- Kinderen. --- kinderpsychologie --- kinderpsychotherapie --- Social psychology --- kinderpsychiatrie --- zelfontplooiing --- mindfulness --- Ergotherapy --- Children --- Handbooks, manuals, etc. --- Child psychotherapy --- 172 --- 607.3 --- Mindfulness ; kinderen --- Meditatie ; kinderen --- axenroos --- kinderen --- oefeningen --- psychotherapie --- trainingen --- Levenskunst --- Individuele psychotherapie --- Psychotherapie --- Kinderen --- Provincie West-Vlaanderen --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Muziek
Choose an application
Een groep die voelt als stroop... Een deelnemer die u wel kunt schieten met zijn voortdurende ja-maars... Fantaseren dat u nú een been breekt, zodat u eindelijk af bent van die vreselijke groep... Ook als u het vak van trainer onder de knie hebt, kunt u nog situaties meemaken die u écht lastig vindt. Dan brengt iets of iemand u uit uw evenwicht waardoor u uit uw rol valt. Vaak ligt dat niet aan de beheersing van uw vak, maar aan uw persoon: iets of iemand heeft u geraakt en u vliegt uit de bocht. Dit werk werpt licht op dit soort situaties. De auteur vertaalt 5 bekende concepten uit de psychologie naar het trainersvak. Ze analyseert lastige situaties waar u tegenaan kunt lopen in termen van overdracht, fight- flight- of freezereacties, cognitieve dissonantie, storende overtuigingen of transactionele analyse. Aan deze modellen koppelt ze concrete instrumenten waarmee u als trainer weer uit het dal kunt komen: vanuit de storing weer terug in uw professionele rol
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- beroepsopleiding --- 65.012.4 --- Coaching Coaching --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- opleidingen --- Coaching --- Trainingen --- groepen --- 658.3 --- Training --- Psychologie --- Persoonlijkheid --- Overdracht --- Transactionele analyse --- RET: Rationeel Emotieve Therapie --- Groepswerk --- Rationeel-emotieve therapie --- Man --- Volwassene --- Groepswerk (maatschappelijk werk)
Choose an application
Steeds meer jonge mensen ondervinden problemen en achterstanden in hun sociaal-emotionele ontwikkeling. Het Rots en Waterprogramma helpt hen bewust te worden van eigen kracht en mogelijkheden en leert hen om met anderen samen te spelen, te werken en te leven in een snel veranderende, multiculturele samenleving. Het programma kenmerkt zich door een psychofysieke didactiek. Dit betekent dat 'doen - denken (reflectievermogen) - verwoorden' worden samengebracht. Het programma werd aanvankelijk ontwikkeld voor jongens, maar jarenlange ervaring heeft aangetoond dat het ook voor meisjes zeer effectief is. De oefeningen en de beschreven processen in dit praktijkboek zijn daarom ook, met een lichte aanpassing en verlegging van doelstellingen, voor iedereen geschikt. Verder is gebleken dat het Rots en Waterprogramma uitstekende resultaten scoort in het werken met kinderen met autismespectrumstoornissen. Ze hebben nadien meer zelfvertrouwen, lichaamsbewustzijn en inzicht in sociale relaties. Ze ontwikkelen betere copingstrategieën in geval van conflicten, zijn minder angstig en minder agressief. Het laatste hoofdstuk geeft beknopt adviezen en richtlijnen hoe het programma aan de ontwikkelingsopgaven van deze kinderen kan worden aangepast. Naast dit praktijkboek verscheen een basisboek waarin alle informatie te vinden is over de pedagogisch-didactische achtergronden van het programma.
616.5 --- psychofysieke training --- Training --- Sociale vaardigheden --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- socio-emotionele ontwikkeling --- Didactics of sports and games --- lichamelijke opvoeding --- psychofysiologie --- sporttraining --- Social psychology --- Affective and dynamic functions --- emotionele ontwikkeling --- 418.1 --- 618.89 --- sociale vaardigheden --- trainingen --- zelfverdediging --- zelfzorg --- Psychologie der seksen en seksualiteit --- Didactics of social education --- Secondary education
Choose an application
Deze uitgave bestaat uit 60 unieke fotokaarten en een bijbehorend boek waarin twintig activerende werkvormen voor onderwijs, trainingen en workshops staan beschreven.De doelen die met deze fotokaarten behaald kunnen worden zijn heel divers. De fotokaarten kunnen worden ingezet voor kennismaking, ervaringen uitwisselen, meningen peilen en evalueren. De in de praktijk geteste fotokaarten zijn bovendien heel geschikt om specifieke onderwerpen zoals spreekwoorden, creatief denken, persoonlijke effectiviteit, milieu of didactiek te behandelen.(https://www.bsl.nl/shop/water-naar-de-zee-dragen-9789031360505.html)
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Higher education --- 489.4 --- communicatie --- kennismakingsspelen --- motivatie --- persoonlijke effectiviteit --- spreekwoorden --- werkvormen --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Didactisch materiaal --- Onderwijs --- onderwijs --- 454.21 --- Activerende didactische werkvormen --- didactische set --- 092102.jpg --- Didactiek --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Schoolbooks - Didactic material --- 484.4 --- coaching --- didactisch materiaal --- didactisch proces --- fysiologie --- leermethoden --- leermiddelen --- les --- trainingen --- KHCA --- groepswerk --- groepswerk. --- Groepswerk. --- Didactische werkvormen --- Training --- Diversiteit --- Fotokaarten --- Opleidingen --- Methodologie --- Beeldcommunicatie --- Motivatie --- Werkvormen --- Games --- didactiek --- 371.3 --- toegepaste filosofie --- Opleiding --- Werkvorm --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Arbeidsmarkt --- Sport
Choose an application
`Je kunt meer dan je denkt!' is een uitgebreide, kant en klare faalangstreductietraining. De training bestaat uit drie onderdelen : een theoretische basis (wat is faalangst, wat zijn de kenmerken en de oorzaken (op school en thuis), hoe denken kinderen met faalangst?), een handleiding (hoe faalangstige kinderen signaleren en begeleiden?), en uiteraard de training voor de onderbouw en bovenbouw van de basisschool. De training is opgebouwd uit negen bijeenkomsten, die volledig zijn uitgewerkt met leerdoelen en activiteiten. Hierbij is ruimte om de activiteiten aan te passen aan de doelgroep. Uit ervaring is gebleken dat ook binnen het speciaal onderwijs met deze training gewerkt kan worden. De bijeenkomsten hebben elk een eigen thema: van het bewust zijn van je eigen lichaam, het leren herkennen van emoties, het mogen maken van fouten, naar probleemoplossend denken. Door deze training leren kinderen beter omgaan met hun faalangst. Het is een praktische, verrassende training die voor elke beroepsbeoefenaar binnen het onderwijs erg gemakkelijk te gebruiken is.
Faalangst --- Onderwijs. --- faalangst --- pedagogische psychologie --- Educational psychology --- Faalangst ; onderwijs --- #PBIB:+105.93 --- #KVHB:Faalangst --- #KVHB:Orthopedagogie --- basisonderwijs --- zorgverbreding --- 415.3 --- angst --- 455.3 --- Buitengewoon lager onderwijs --- Lager onderwijs --- RET (Relationeel-Emotieve Therapie --- expressie --- oefeningen --- ontspanning --- trainingen --- Basisonderwijs --- Rationeel-emotieve therapie --- 376.54 --- Angsten --- Begeleiding --- Kinderen --- Training --- 071912.jpg --- 371.26 --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Faalangst --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Uitvoerende functies --- Onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Pedagogiek --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|