Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Computer architecture. Operating systems --- mediawijsheid --- digitale geletterdheid --- privacy --- e-commerce --- computerbeveiliging
Choose an application
Tijdens je studie zoek je op miljoenen internetpagina's naar informatie. Met alleen een goede zoekvraag ben je er niet. Het is ook van belang om de kwaliteit van de verkregen informatie vast te stellen. WORD INFORMATIEVAARDIG! geeft je aanwijzingen om op een effectieve en efficiënte manier informatie op internet te vinden. Een kritische en oplettende houding bij het zoeken en selecteren is daarbij zeer belangrijk. De volgende thema's worden besproken: - Strategieën om snel informatie te vinden - Criteria voor het beoordelen van sites en informatie - Concrete aanpakken voor het verwerken van informatie In vijf handige stappen wordt aangegeven hoe je digitale informatie selecteert, beoordeelt en verwerkt: 1 Verduidelijk de opdracht. 2 Zoek informatie. 3 Selecteer en verwerk informatie. 4 Presenteer informatie. 5 Reguleer en evalueer proces en product. Hoe gebruik ik internet voor het schrijven van een scriptie of werkstuk? Die vraag wordt vaak gesteld, maar slechts zelden beantwoord. De auteurs die respectievelijk onderwijskunde en onderwijstechnologie doceren aan universiteiten, voorzien met dit boek in die duidelijke behoefte. Het gaat daarbij om twee verschillende insteken. De eerste is: hoe zoek je op internet, hoe werken zoekmachines, hoe voer je een zoekstrategie uit, welke sites zijn betrouwbaar en hoe selecteer je de gevonden informatie? De tweede is: hoe verduidelijk je de opdracht om iets uit te zoeken, hoe baken je je onderwerp af, hoe presenteer en evalueer je hetgeen je gevonden hebt? Waar vooral ook op gelet moet worden is dat je geen plagiaat pleegt. Dat kun je bijvoorbeeld voorkomen door te parafraseren van wat je gevonden hebt. Kortom, alles wat je wilt weten over het gebruik van internet, komt in dit boek aan de orde. Een handige gids. Omdat over dit onderwerp nauwelijks iets is verschenen, is dit boek een aanrader.
Desk research. --- Informatievaardigheden. --- Informatievaardigheden --- Eindwerken. --- Informatieontsluiting. --- Hoger onderwijs. --- internet --- informatievaardigheden --- communicatievaardigheden --- Computer architecture. Operating systems --- Mass communications --- 002 --- 691 Internet --- ICT --- 001.81 --- 031 --- informatieverwerking --- 101468.jpg --- Informatieverwerking --- Internet --- 454.9 --- 002 Informatieverzorging i. v. m. documentatie --- Informatieverzorging i. v. m. documentatie --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Informatie, documentatie ; algemeen --- informatie en documentatie
Choose an application
E-mail, social media en smartphones zijn niet meer weg te denken uit het dagelijks leven van mensen die samenwerken. Waarom gebruiken we deze tools dan zo spaarzaam als het om samen leren gaat?Veel trainers hebben nog behoorlijk wat schroom om bij opleiding en teamcoaching het internet op te gaan. Jammer, want de mogelijkheden met App en Web zijn eindeloos.Met Teamtools Online haal je teamontwikkeling uit het vergaderlokaal naar de dagelijkse realiteit. In dit boek vind je maar liefst 50 inspirerende oefeningen waarbij je online tools kunt inzetten. Er zijn laagdrempelige werkvormen die je misschien al kent, maar nu kun je deze oefeningen verrijken met een tool op het web. En er zijn werkvormen die geheel online zijn, voor wie de uitdaging aandurft. Vrijwel alle oefeningen kunnen ook zonder professionele begeleiding gedaan worden. En om het helemaal makkelijk te maken: alle tools die genoemd worden zijn gratis beschikbaar.Bron: https://www.thema.nl/boek-teamtools-online
Production management --- Computer architecture. Operating systems --- teamwork --- Organization theory --- communicatievaardigheden --- Adult education. Lifelong learning --- sociale media --- 65.012 --- Sociale media --- Apps --- Coaching --- Teams --- Werkvormen --- Equipe Team --- Jeux Spelen --- Coaching Coaching --- Teamwerk --- Management --- Samenwerken --- Internet --- Reflectie --- Kennisdeling --- Online lesgeven --- 004.925 --- Samenwerking --- App --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Werkvorm --- Onderwijs
Choose an application
Internet heeft ons veel goeds gebracht, maar het bracht ons op zijn minst één nieuw probleem: de (soms oncontroleerbare) behoefte om online te zijn. Wanneer kun je nu spreken van een internetverslaving? Waar ligt de grens tussen gezond en ongezond gebruik? En wat is de invloed van internet op ons gedrag? In 'Internetverslaving' komen wetenschappers, behandelaars en ervaringsdeskundigen aan het woord.
614.79 --- games --- autisme --- sociale media --- gokverslaving --- Computerspelen --- Internet --- verslaving --- Seks --- Verslaving --- Overige vormen van verslaving --- 67 --- 613.8 --- Toxicology --- Computer architecture. Operating systems --- gokken --- seksueel gedrag --- GSM (global system for mobile communications) --- internet --- internetgebruik --- PXL-Social Work 2016 --- psychologische aspecten --- opvoedingsproblemen --- Computerspel --- Gokken
Choose an application
In dit grappige, speelse boekje vind je heel wat coole tips over de moderne media. Surfen op internet, chatten, bloggen, googelen, sociale netwerken, skype, enzovoort. Lees dit boekje... en word mediawijs!
Internet --- Sociale media --- Gsm's --- 528.5 --- Cyberpesten --- Kinderen en computers --- Veiligheid --- 475.4 --- Chatten --- GSM --- Mediaopvoeding --- Sociale netwerken --- Kinderen --- Jeugd --- Sociaal netwerk --- Gsm --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Didactics of social education --- Mass communications --- Mobiele telefoon --- Jongere --- Computer architecture. Operating systems --- internet --- Gsm's
Choose an application
Hoe groen is mijn pakje werkelijk?Welke impact heeft de stroom aan bestelwagens op onze luchtkwaliteit?Is fysiek of Webwinkelen de meest duurzame keuze?We winkelen steeds meer en voor hogere bedragen online. Voor velen zijn webwinkels intussen een belangrijk alternatief voor de winkelstraat. Maar de vragen over de implicaties van het hele online winkelgebeuren op onze samenleving stapelen zich op. Is al dat verpakkingsmateriaal bijvoorbeeld echt nodig? Ontvang je binnenkort je pakketje van een robot of drone - en is dat waar we naartoe willen?Op al deze vragen bestaan geen sluitende antwoorden. De kennis over de 'laatste kilometer' die onze online aankopen afleggen, van distributiecentra naar consumenten thuis, staat echter niet stil.Op basis van wetenschappelijk onderzoek beschrijft Duurzaam online shoppen het leverproces van onze online aankopen, de evolutie ervan in het laatste decennium, en welke technologiegedreven innovaties ons te wachten staan. Sprekende initiatieven uit binnen- en buitenland tonen daarbij de concrete kansen om het leverproces te verduurzamen, zowel voor consumenten als voor retailers en logistieke bedrijven.(https://www.standaardboekhandel.be/p/duurzaam-online-shoppen-9789401477222)
E-commerce. --- Distribution strategy --- Computer architecture. Operating systems --- Trade theory --- Applied marketing --- Information systems --- websites --- internet --- marketing --- reclame --- e-commerce --- Duurzaamheid --- Electronic commerce --- 614.7 --- 007.6 --- milieu - leefmilieu - milieubeleid (zie ook 712) - duurzame ontwikkeling --- e-commerce - electronische handel --- Elektronische handel --- Innovatie --- Logistiek --- Logistiek management --- Consumptie --- Verpakking --- Online shoppen --- E-commerce --- Ethisch ondernemen --- Duurzame ontwikkeling --- Milieubewust consumeren
Choose an application
Zoeken met Google levert vaak een overdosis aan informatie op. Hoe vind je nu precies datgene wat je wilt? Simpel: zoek slim en leer denken zoals Google zelf! Internetexpert en zoekspecialist Henk van Ess heeft een zoekmethode ontwikkeld die leidt tot een veel kortere lijst met meer relevante antwoorden. Verdoe geen tijd meer met het doorspitten van duizenden zoekresultaten, maar ga recht op het goede antwoord af. De Google Code zet de normale manier van zoeken op zijn kop: je stelt geen vraag, maar voorspelt het antwoord. Aan de hand van talloze zoekvoorbeelden en schermafbeeldingen leert u de Google Code kennen. U hoeft niet eens achter een computer te zitten om de Google Code onder de knie te krijgen. Al lezende kruipt u in de huid van Google en leert u precies hoe u ervoor kunt zorgen dat Google al zijn geheimen prijsgeeft. De Google Code is direct toepasbaar en zal u veel tijd besparen. Dit boek helpt de lezer om het beste uit zoekmachines (en Google in het bijzonder)
Google. --- zoekmachines --- zoekmethoden --- Computer architecture. Operating systems --- internet --- 096 Informatica --- #KVHA:Google --- #KVHA:Internet --- #KVHA:Methodologie --- #KVHA:Onderzoek --- #KVHA:Research --- ICT --- google --- informatievaardigheden --- 528.51 --- Google --- informatica --- Zoekmachines --- 528.5 --- #SBIB:309H1713 --- internet - adresboeken, browsers, chatten, e-mail, tagging, sociale netwerken --- Internet --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- Websites --- Informatiebronnen --- Methodologie --- Onderzoeksjournalistiek --- Informatieverschaffing --- Website --- Informatiebron --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Wat doet je kind eigenlijk al die uren achter het scherm?* Hoeveel schermtijd is op elke leeftijd reëel?* Hoe kun je grenzen stellen zonder dat dit leidt tot ruzie en frustratie?* Welke apps en games stimuleren denken en creativiteit?* Hoe ontwikkel je het 'media-instinct' van je kinderen?Onze kinderen groeien midden in het digitale tijdperk op. Ze spelen spelletjes op de xbox, chatten op hun smartphone, surfen op internet, of zijn geabonneerd op een Youtube kanaal. Een complete digitale wereld vol mogelijkheden, voordelen en kansen. Maar er zijn helaas ook nadelen en zorgen.Bovenstaande vragen komen de meeste ouders dan ook vast bekend voor. Hoe zorg je ervoor dat het achter de schermen leuk en veilig blijft? Hoe voed je je kind mediawijs op?Mediawijs opvoeden helpt daarbij. Het is voor ouders die hun kinderen verantwoord de digitale wereld in willen begeleiden. Op basis van wetenschappelijke kennis en praktijkervaring helpt Jodi Gold ouders van kinderen van 2 tot 18 jaar om een gezonde relatie tot technologie te ontwikkelen.Zij gaat daarbij in op belangrijke zaken als:* hoe ziet het snel veranderende technologische landschap eruit?* hoe beïnvloedt technologie de ontwikkeling van je kind?* wat voor effect heeft je eigen mediagedrag?* wat moet je tenminste weten over privacy, cyberpesten en andere gevaren?Als moeder van drie kinderen biedt Jodi Gold bovendien een schat aan praktische informatie. Alle hoofdstukken zijn voorzien van handige en nuttige tips.
Didactics of technology --- Computer architecture. Operating systems --- games --- apps --- mediawijsheid --- didactiek --- sociale media --- Kinderen en internet --- Kinderen en media --- Jongeren en internet --- Jongeren en media --- gaming --- digitaal tijdperk --- 433.5 --- social media --- computergames --- reflectie --- 528.5 --- Kinderen en computers --- Internet --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- Audiovisuele opvoeding --- Sociale media --- Internet en kinderen --- Games --- Computers en kinderen --- Ict ; computerondersteund onderwijs --- Kinderen --- Media --- Jeugd --- Mediaopvoeding --- Apps --- Computerspelen --- Kind --- App --- Computerspel --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere --- digitale geletterdheid
Choose an application
Inleiding tot het gebruik van interactieve digitale media in het basisonderwijs.
Computer assisted instruction --- Computer architecture. Operating systems --- computerondersteund onderwijs --- games --- Didactics of primary education --- internet --- Didactic strategies --- sociale media --- 474.5 --- Mediaopvoeding --- Computerondersteund onderwijs --- Internet --- Interactief onderwijs --- 474.52 --- Sociale media --- Audiovisuele vorming --- Basisonderwijs --- Media --- Internet en onderwijs --- Didactiek --- Onderwijs- en leermiddelen --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Interactieve media --- Lager onderwijs --- Beginnende leraren --- Nieuwe leren --- ICT --- Spelend leren --- Computerspelen --- Beginnende leraar --- Het nieuwe leren --- Computerspel --- Multimedia
Choose an application
Sociale media als pedagogisch en didactisch instrument Sociale media kunnen perfect in de klas worden ingezet. Ze bieden een meerwaarde op pedagogisch en didactisch vlak. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat sociale media het niveau van een gadget in de klas overstijgen? Hoe bewaken we dat ze een middel vormen om pedagogische doelstellingen te bereiken en ze geen doel op zich worden? Op welke manier kunnen we ze inzetten om te werken aan mediawijsheid? En hoe integreren we dit alles in het schoolbeleid? Sociale media als communicatiemiddel Sociale media bieden ook voordelen voor de school om in dialoog te gaan met de omgeving. Hoe je ze kunt inzetten om de school te positioneren, om leerlingen en personeel te rekruteren, om participatie te bevorderen, het boek biedt informatie en stappenplannen om tot een ideale communicatiemix te komen. `Sociale media op school' besteedt ook de nodige aandacht aan het wettelijk kader en aan deontologische aspecten: wat kan en kan niet op het vlak van privacy, hoe gaan we om met cyberpesten en ongepast online gedrag, hoe zorgen we voor een veilige ICT-omgeving, ? Dit boek maakt duidelijk dat je sociale media met succes èn veilig kunt inzetten, zowel in de externe communicatie van de school als in de pedagogische context van de klas.
computerondersteund onderwijs --- schoolprofiel --- Computer architecture. Operating systems --- e-learning --- schoolbeleid --- mediawijsheid --- School management --- sociale media --- Sociale netwerken ; internet --- Onderwijs en internet --- #PBIB:+110.61 --- 454.52 --- onderwijs --- 433.5 --- 484.51 --- 528.5 --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Onderwijsvernieuwing --- Internet --- communicatiemiddelen --- 371 --- Sociale media --- Leermiddelen --- Communicatie --- Scholen --- Mediaopvoeding --- Audiovisuele vorming --- Computerondersteund onderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Algemeen --- Audiovisuele opvoeding --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Audiovisuele leermiddelen --- communicatie --- informatica --- leermiddelen --- leeromgeving --- PXL-Education 2013 --- leeromgevingen --- Digitalisering --- Privacy --- Veiligheid --- Cyberpesten --- cyberpesten --- School (instelling) --- Thuis --- digitale geletterdheid
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|