Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Meidenvenijn komt overal voor: op school en thuis, maar ook in de digitale wereld. Het is belangrijk om als docent alert te zijn bij de groepsvorming, omdat bij pubers het onderlinge sociale proces vaak belangrijker is dan de lesstof die jij probeert uit te leggen. Er ligt zeker ook voor de mentoren een taak om meidenvenijn in kaart te brengen en de groep veilig te maken. Hoewel meidenvenijn misschien onschuldig lijkt, brengt het schade toe, die soms een leven lang voortduurt.Hoe pak je meidenvenijn aan? Wanneer moet je ingrijpen, en hoe? Wat als de aanpak niet werkt? Wat is de rol van de antipestcoördinator?Bron: https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/meidenvenijn-in-het-vo-pica
Pesten --- cyberpesten --- Meisjes --- pesten --- hoger onderwijs --- Didactic strategies --- sociale media --- sociale vaardigheden --- gender --- meisjes --- leraren-leerling relatie --- Secundair onderwijs --- Meisje
Choose an application
Meidenvenijn komt overal voor: in de klas, op het plein én thuis, maar ook in de digitale wereld. Meidenvenijn is het subtiele spel van aantrekken en afstoten waar meisjes meesters in zijn, compleet met steken onder water en honingzoet gedrag. Het resultaat: bazige kliekjes en meisjes die eenzaam onder aan de pikorde bungelen. Meidenvenijn lijkt misschien onschuldig, maar het brengt schade toe, soms een heel meisjesleven lang. Wat doe je met meidenvenijn in je groep? Heb je misschien het idee dat je het nooit goed kunt doen, omdat de dametjes altijd vinden dat je partij trekt? Dit boek is geschreven voor onder anderen groepsleerkrachten, ib’ers en gedragsspecialisten, en kan behulpzaam zijn bij het voorkomen, signaleren en aanpakken van meidenvenijn. In dit praktische boek wisselen theorie, praktijkverhalen, werkvormen en tips elkaar af.
basisonderwijs --- meisjes --- pesten --- pesterijen op school --- Pesten --- Meisjes --- Basisonderwijs --- 455.1 --- Lager onderwijs --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- 371.21 --- Preventie --- Meisje
Choose an application
Het volwassen worden verloopt voor meiden anders dan voor jongens. Meiden gaan eerder puberen en krijgen vaak te maken met tegenstrijdige rolverwachtingen. Ouders en het eigen lichaamsbeeld spelen een grotere rol bij hun identiteitsontwikkeling. Ondanks dat de positie van meiden de laatste jaren flink is verbeterd, zijn meiden nog steeds kwetsbaarder in het volwassen worden dan jongens. Daarom hebben meiden specifieke aandacht nodig. Meidenwerk is een specifieke methodiek van het jongerenwerk en richt zich op het begeleiden van meiden (10-23 jaar) in het leren zelf vorm te geven aan het eigen leven. Het boek bestaat uit drie delen. Deel 1 van het boek biedt kennis over de doelgroep, de doelen van het meidenwerk, de werking, de randvoorwaarden en negen methodische principes die richting geven aan het praktisch handelen. Deel 2 bestaat uit een theoretische verdieping. Deel 3 omvat praktische leidraden, werkvormen en werkbladen. Het boek is verrijkt met casuïstiek en praktijkvoorbeelden.Bron: https://www.swpbook.com/boeken/6/sociaal-werk-maatschappelijk-werk-en-welzijn/2075/kracht-van-meiden
jeugdcultuur --- jeugdwerk --- 362.8 --- Meisjes --- Jeugd --- Jeugdwerk --- Jeugdhulpverlening --- Social welfare methods --- Social policy and particular groups --- methoden van het sociaal werk --- gender --- meisjes --- Meisje --- Jongere --- Gender --- Youth --- Book
Choose an application
Nog steeds druk en dromerig geeft een kijkje in het leven van Kiki, een tiener met ADHD. Ze kan heel druk zijn én heel dromerig. In dit boek vertelt ze over haar belevenissen, die vaak leuk, grappig en spannend zijn en soms vervelend. Haar leven is nooit saai! In haar dagboek schrijft ze hoe ze zich voelt en wat ze denkt, wat ze goed kan en wat haar moeite kost. Hoewel ze het niet altijd gemakkelijk vindt om ADHD te hebben, komt het haar ook goed van pas!Dit boek is bedoeld voor tienermeiden met (kenmerken van) ADHD. Mét en zónder de H! Met andere woorden: voor meiden die druk én/of dromerig zijn. Deze meiden kunnen veel herkennen in de belevenissen van Kiki. Met de korte hoofdstukken, opdrachten en tips in dit boek ontdek je hoe ADHD er bij jou uitziet, waar je goed in bent (jouw kwaliteiten en talenten) en wat je lastig vindt. Het helpt je om te vertellen wat je denkt, voelt en wat je nodig hebt. Je leert om te gaan met de lastige kanten van ADHD en vooral gebruik te maken van je kwaliteiten.https://www.swpbook.com/boeken/20/help-en-doeboeken-vanaf-12-jaar/2291/nog-steeds-druk-en-dromerighttps://www.swpbook.com/boeken/20/help-en-doeboeken-vanaf-12-jaar/2291/nog-steeds-druk-en-dromerig
ADHD --- Meisjes --- Kinderen --- Onderwijs --- Meisje --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongeren (12+) --- Developmental psychology --- puberteit --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- meisjes
Choose an application
Verschillen tussen jongens en meisjes en de implicaties daarvan voor de opvoeding is het centrale thema van deze reader. Aan de hand van wetenschappelijke inzichten over deze verschillen in ontwikkeling wordt de verbinding met de opvoeding gelegd. Onderwerpen als het lerende kind, de organisatie en planning van het huiswerk, het belang van mannen in de kinderopvang en de betekenis van het spel met vaders voor de emotionele en lichamelijke ontwikkeling van jongens en meisjes worden behandeld. Ook wordt ingegaan of er sprake is van een ideale leerkracht, of meisjes beter presteren in het onderwijs, verschillen in depressie bij adolescenten, zelfbeschadiging, overgewicht en talentontwikkeling. Door kennis te hebben van deze verschillen kunnen opvoeders beter inspelen op de behoeften van jongens en meisjes. Door de vele aansprekende voorbeelden en ervaringen is het een praktisch boek dat voor opvoeders, thuis en op school, en studerenden hiervoor, goed als handleiding kan worden gebruikt. © NBD Biblion
Sekseverschillen --- Jongens en meisjes. --- Sekseverschillen ; jongens en meisjes. --- gender --- Age group sociology --- ontwikkelingspsychologie --- Educational sciences --- Sexology --- seksualiteit --- differentiële opvoeding --- ontwikkeling van het kind --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- 433.4 --- sekseverschillen --- rolpatronen --- jongens --- Meisjes --- Sekseverschillen ; jongens en meisjes --- Rollenpatronen --- Gender --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Jongens --- Ontwikkeling --- Opvoeding en onderwijs --- Jongen --- Meisje --- Opvoeding --- Onderwijs
Choose an application
In de periode van 8 tot 18 jaar kan het leven behoorlijk ingewikkeld zijn. Als meisje met autisme kun je je handen vol hebben aan alle uitdagingen van het dagelijks leven.Lifehacks voor meiden met autisme is een eigentijds en vlot geschreven boek voor meisjes en meiden met autisme. Het geeft informatie, tips en eenvoudige oefeningen bij thema?s waar deze meisjes in hun (dagelijks) leven tegenaan kunnen lopen: samenwerken, huiswerk maken, roddelen, keuzestress, overprikkeling, ingewikkelde gevoelens, puberteit, kleding, make-up, verliefdheid en seksualiteit.Het boek bestaat uit ruim veertig korte hoofdstukken over afgebakende onderwerpen. Ze beginnen steeds met het verhaal van een basis schoolmeisje en een middelbareschoolmeisje met autisme. Daarna volgen informatie en weetjes en worden er tips gegeven voor de meisjes zelf, maar ook voor hun vriendinnen, ouders en leerkrachten. Dit zijn de zogenaamde ?lifehacks? die het leven makkelijker maken.Hulpverleners kunnen dit boek gebruiken om meisjes inzicht en handvatten te geven hoe om te gaan met hun autisme in specifieke situaties. Het boek helpt bestaande opvattingen over autisme bij meisjes te verhelderen en waar nodig te nuanceren.https://www.swpbook.com/boeken/20/help-en-doeboeken-vanaf-12-jaar/2255/lifehacks-voor-meiden-met-autisme
Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- adolescenten --- autismespectrumstoornis (ASS) --- meisjes --- Autismespectrumstoornissen --- kinderen --- jongeren --- Autisme --- Jongere --- Kind --- Meisje --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Dit praktijkboek wil ouders en andere opvoeders informeren over de verschillen tussen jongens en meisjes en geeft tips voor beredeneerde opvoedstrategieën. Het boek legt een theoretische basis en biedt houvast voor debat. Het eerste deel behandelt feiten en meningen over jongens/meisjesverschillen. Daarna worden, aansluitend bij de wetenschappelijke kennis, negentien opvoedstrategieën beschreven. De bedoeling ervan is om, rekening houdend met de verschillen, zowel jongens als meisjes te helpen om te worden wie ze zouden kunnen zijn.
Educational sciences --- pedagogiek --- kinderopvang --- gender --- diversiteit --- Opvoeding --- Sekseverschillen ; jongens en meisjes
Choose an application
Kiki houdt erg van bewegen, ze is heel snel en heeft heel veel energie. Ze is grappig en ze vindt van alles leuk! Kiki is ook erg behulpzaam en maakt met iedereen een praatje. Ze ziet en hoort alles om haar heen. Ze is moedig en ze maakt van alles mee. Kiki heeft namelijk ADHD!Kiki is een meisje van tien jaar met ADHD. Ze beleeft allerlei avonturen: leuke, grappige, spannende en soms vervelende. Haar leven is nooit saai! Kiki kan heel druk zijn, maar ook heel dromerig. Vaak voelt ze zich vrolijk en blij, soms verdrietig en boos.Kiki vindt het niet altijd gemakkelijk om ADHD te hebben, maar soms vindt ze het juist fijn. In haar dagboek schrijft ze hoe ze zich voelt en wat ze denkt. Ze vertelt wat ze goed kan en wat haar moeite kost.Meisjes met ADHD kunnen met de verhalen, tips, weetjes, raadsels, puzzels, spelletjes en opdrachten in dit doeboek ontdekken waar ze goed in zijn en wat ze moeilijk vinden. Ze leren positief over zichzelf te denken en zichzelf te accepteren.Voor meisjes vanaf ongeveer 8 jaar, ouders en leerkrachten.Jacqueline van de Sande schrijft uit eigen ervaring. Zij was zelf een meisje met (ongediagnosticeerd) ADHD en werkt al meer dan 15 jaar in de jeugdzorg. Eerder schreef zij voor ouders en leerkrachten het eveneens op biografische gegevens gebaseerde Druk en dromerig, ADHD bij meisjes.Bron: https://www.swpbook.com/boeken/158/over-add-en-adhd/2190/druk-en-dan-weer-dromerig
ADHD --- Meisjes --- Kinderen --- Onderwijs --- Developmental psychology --- Didactic strategies --- ouders-kind relatie --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- meisjes --- concentratieproblemen --- leraren-leerling relatie --- Meisje --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dit is Olivia, jouw persoonlijke lijfgids. Olivia neemt je met liefde mee op ontdekkingsreis door je lijf (én leven). Want jij hebt vast ook weleens vragen die je niet durft te stellen. Toch? Een boek over het lichaam én het leven met daarin alles wat meisjes vanaf 10 jaar willen weten, ondersteund door illustraties in kleur van StudioSilvana. Reisgids Olivia is de coole 'oudere zus' die de meisjes begeleidt. Van vet haar tot wat er in je hart leeft en van hormonen die door je lijf gieren tot gezond eten: alles komt voorbij.
Sexology --- puberteit --- seksuologie --- meisjes --- Didactics of biology --- Hygiene. Public health. Protection --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- menselijk lichaam --- persoonlijke hygiëne
Choose an application
De auteurs scheiden waarheid van fictie in het beeld dat de media schetsen van opgroeiende meisjes. Met de komst van de puberteit verandert immers heel wat in het leven van meisjes en tegelijk verliezen ouders op dit moment ook vaak het zicht op hun dochters. Van een 'vriendin' verandert het kind ineens in een raadsel en dat kan leiden tot grote zorgen. Zorgen over de nadruk op uiterlijk, zorgen om het constante geroddel en zorgen over hun seksualiteit. Veel van deze zorgen worden gevoed door de media. Films presenteren de middelbare school als jungle en kranten schrijven gretig over 'nieuwe fenomenen' als breezerseks en bangalijstjes. Dit boek laat zien wat waar is van het beeld dat media over meisjes schetsen en laat de lezer kijken vanuit het perspectief van de meisjes zelf
Age group sociology --- jongerencultuur --- seksualiteit --- gender --- puberteit --- meisjes --- pesten --- 308.4 --- Jeugdcultuur --- Meisjes --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- 305 --- Meisjescultuur --- Beeldvorming --- Dagelijks leven --- Tieners --- Jeugd --- Pubers --- Jeugdculturen --- Media --- Sociologie --- Adolescenten --- Vrouwen --- Cultuursociologie --- Cultuurstudies --- Jeugdsociologie --- Meisje --- Jongere --- Puber --- Adolescent --- Vrouw --- Cultuurstudie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Kunst --- Ondernemerschap --- Poëzie --- Girls --- Sexuality --- Appearance --- Friendships --- Images of women --- Internet --- Book
Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|