Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
364.501 keer per dag begint er ergens op aarde een nieuw leven en een nieuw verhaal. Birth Day is de wereldreis van een moeder, fotografe en journaliste naar die verhalen en het antwoord op de vragen: ”Waarom zetten wij vandaag kinderen op de wereld? Wat betekent het om op een bepaalde plek in de wereld geboren te worden? En hoe verwelkomt de wereld zijn kinderen?” Telkens stapt Lieve een bevallingskamer binnen en dus ook letterlijk in het leven van de baby en hun familie. Ze ontmoet de moeders tijdens een van de meest emotionele gebeurtenissen uit hun leven: de geboorte van hun zoon of dochter. Maar ze praat ook met familieleden, gaat langs bij hen thuis, neemt deel aan feesten en rituelen, en bezoekt bijzondere plekken en evenementen die haar meer vertellen over de cultuur waarin hun kind zal opgroeien. Lieve Blancquaert werkte twee jaar aan dit project. Ze bezocht 14 plekken over de hele wereld. Een mix van arm en rijk, culturen, religies en gemeenschappen. Tiberias (Israël) - Sundarbans (India) - Sjanghai (China) - Atlanta (VS) - Rio de Janeiro (Brazilië) - Kuwait City (Koeweit) - Nairobi (Kenia) - Sisimiut (Groenland) - Brussel (België) - Hammerfest (Noorwegen) - Kasongo Lunda (Congo) - Pray (Cambodja) - Tyumen (Rusland) - Kelaat M’Gouna (Marokko) 14 locaties, 14 sterke verhalen en meer dan 400 foto’s die een blijvende indruk nalaten.
Fotografie --- Geboorten. --- Physiology: reproduction & development. Ages of life --- bevalling --- geboorte --- Geboorte ; culturele antropologie --- Bevalling ; cultuurgeschiedenis --- Childbirth --- Pictorial works --- Newborn infants --- Care --- Photography [Artistic ] --- Bevalling (eutocie) --- 392.1 --- Geboorte --- Bevalling --- Levenswijzen --- 761.2 --- portretfotografie --- fotoboeken --- reportagefotografie --- 761.3 --- 906.1 --- 615.7 --- fotografen; afzonderlijk --- Portretfotografie - Kinderfotografie --- geboorte, huwelijk, dood --- Zwangerschap - Bevalling - Zuigelingenzorg --- Exhibitions --- Culturele antropologie --- Cultuurgeschiedenis --- 761.2 fotografen afzonderlijk --- 766.2 --- kinderen --- bevallingen --- Geschiedenis, geboorte, huwelijk, dood --- portretfotografie - kinderfotografie, naaktfotografie --- 790 --- gezondheid van de vrouw --- fotografie --- zwangerschap --- kunstenaars --- artistes
Choose an application
Met dit boek haal je 28 hedendaagse kunstwerken in huis. Deze kunstwerken komen uit de verzamelingen van de musea S.M.A.K., MHKA, Mu.ZEE en Cera/ M Museum Leuven. Bij elk kunstwerk bedacht Mooss een opdracht die je alleen of samen met anderen kunt doen.
Kunsteducatie. --- Erfgoededucatie. --- Musea. --- Didactics of the arts --- kunstopvoeding --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs --- Art [Modern ] --- 20th century --- Juvenile literature --- 21st century --- Artists --- 477.3 --- handvaardigheid --- beeldopvoeding --- kunsteducatie --- creativiteit --- knutselen --- didactiek basisonderwijs - handvaardigheid, handwerken --- PXL-Education 2017 --- didactiek van de kunst --- hedendaagse kunst en cultuur --- Spelen --- Kunsten --- Kunstwerken --- Kunstzinnige vorming --- Knutselen --- Kunstzinnige opvoeding --- Beeldopvoeding --- Musea --- Kunstenaars --- Spel --- Kunst --- Kunstwerk --- Activiteit --- Gips --- Hout --- Karton --- Textiel --- Papier --- Piepschuim --- Wegwerpartikel --- Wol --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Drukdrager --- Kleding --- Ontwerpen --- Design --- Beeldeducatie --- Museum --- Kunstenaar
Choose an application
In 'Opruimen, dat is de kunst!' liet Ursus Wehrli ons zien hoe we de slordige wereld die ons omringt onalledaags opgeruimd kan worden.In deel twee, Kunst aan de kant!, laat hij zijn drang tot ordenen los op meesterwerken uit de schilderkunst. Van Bruegel tot Van Gogh en van Klee tot Picasso, Wehrli weet van ieder kunstwerk een ordentelijke nieuwe versie te maken. (bron: flaptekst)
Didactics of the arts --- kunst --- anno 2000-2099 --- Wehrli, Ursus --- Opruimen --- Seriëren --- Beeldopvoeding --- Schilderkunst --- Kunst --- Grafische vormgeving --- Kunstzinnige vorming --- Creativiteit --- Kunstenaars --- Prentenboeken --- 731 --- Schilderen --- 477.6 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Kijken naar kunst --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Algemene geschiedenis der schilder- en tekenkunst --- Tekenen / Beeldopvoeding --- Beeldeducatie --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Tekenkunst --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Kunstenaar --- Musiceren --- Cultuureducatie --- Verbeelding
Choose an application
MUS-E Belgium brengt professionele kunstenaars naar scholen om een artistiek project uit te werken in samenwerking met de kinderen en de leerkracht. Vanuit de idee dat elk individu evenveel recht heeft op een stem, richt MUS-E Belgium zich voornamelijk op scholen met kinderen die moeilijk toegang hebben tot kunst en cultuur. De nadruk ligt op creativiteit en expressie, groepsdynamiek en interculturele dialoog. Dit boek benadert het thema kunst-op-school vanuit verschillende gezichtspunten. Met bijdragen op basis van gesprekken met kunstenaars als Dani Klein en Anne Teresa De Keersmaeker, experten kunsteducatie als Tijl Bossuyt en Catherine Scorier, academici als Mark Elchardus en Willem Elias en andere deskundigen als Franky Devos, Jan Knops, Luc Ponet en Hans Theys.
projectonderwijs --- intercultureel onderwijs --- kunst op school --- muzische vorming --- Didactic strategies --- Art --- sociale integratie --- MUS-E [Belgium] --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs --- #PBIB:+116.15 --- kunst --- kunsteducatie --- Kunstzinnige vorming --- Intercultureel onderwijs --- Kunst op school --- Kunst --- Kunstzinnige vorming; ba.o. --- Kunsteducatie --- Interculturele opvoeding --- Groepsdynamiek --- kunstonderwijs --- vakdidactiek --- MUS-E --- 373.67 --- Kunstzinnige vorming ; onderwijs ; Vlaanderen --- 371.38 --- Kunstonderwijs --- Kunst : Kunsteducatie en onderwijs --- (zie ook: Mondiale vorming) --- Onderwijs --- Vlaanderen --- Kunsten --- Sociale integratie --- Kunstenaars --- Bewegen --- Toneel --- Film --- Muziek --- Kunstzinnige opvoeding --- Kunstzinnige vorming; ba.o --- Didactics of the arts --- Kunstenaar --- Beweging --- Film (cinematografie) --- Afrika --- Compositie (muziek) --- Plezier --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Theater --- Emigratie
Choose an application
Hoe gaan kunstenaars en culturele werkers op de werkvloer om met diversiteit? (Bron: covertekst)
cultuursociologie --- kunstparticipatie --- art [fine art] --- Sociology of cultural policy --- kunstprojecten --- kunst --- Art --- Artistic collaboration --- Artistieke samenwerking --- Collaboration artistique --- interculturaliteit --- 600 Cultuur --- 668.6 Multiculturele samenleving --- 7.071 --- 7.01 --- 7.039 --- Beeldende kunst ; podiumkunsten ; diversiteit --- Diversiteit ; interculturele competenties ; Vlaanderen en Brussel --- diversiteit --- cultuur --- 305.81 --- S2007329.JPG --- interculturele communicatie --- multiculturele samenleving --- Kunst ; kunstenaars en beroep --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Kunstgeschiedenis ; 2000 - 2050 --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- 007 --- 7 --- 325 --- 700.7 --- 765.20 --- Creatie en productie - productie --- cultuurbeleid --- projects [artistic concepts] --- 766 --- Theorie van het theater en de film - Kritiek --- art [discipline]
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|