Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
'Peuterstappen' laat zien hoe je kinderen doelgericht stappen laat nemen in hun ontwikkeling. Het boek biedt handvatten voor opbrengstgericht werken in de groep. De term opbrengstgericht werken wordt in de Nederlandse onderwijswereld vaak gebruikt en betekent dat het resultaat van alle inspanningen om kinderen verder te helpen in hun ontwikkeling wordt bekeken en geëvalueerd. Het boek laat veel voorbeelden zien en bevat verschillende soorten oefeningen. Het is geen methode of programma, maar een manier van denken en werken die op verschillende manieren kan ingezet worden naargelang de visie en werkwijze van de locatie.
Educational sciences --- kinderopvang --- taalvaardigheid --- cognitieve opvoeding --- motorische ontwikkeling
Choose an application
Jonge kinderen en rekenen en wiskunde? Is dat niet een beetje overdreven? Nee, hoor. Jonge kinderen zijn spelenderwijs al heel vroeg bezig met rekenen. Zijn er genoeg bekers voor iedereen? Hoeveel borden hebben we nodig op tafel? Welke dag is het vandaag? Die grote pop past niet in de kinderwagen. Waar ligt jouw knuffel? Tijd om het speelgoed op te ruimen; de blokken bij de blokken en de auto's bij de auto's. Daarnaast toont recent Amerikaans onderzoek aan dat de vaardigheid met getallen bij jonge kinderen hun latere schoolprestaties in rekenen en lezen het beste voorspelt. Een pleidooi om je vooral bij jonge kinderen sterk te richten op het stimuleren van de reken-wiskundeontwikkeling. In Spelend rekenen met peuters en kleuters worden praktische rekenroutines aangereikt, waarmee u de reken-wiskundeontwikkeling van jonge kinderen spelenderwijs stimuleert. De rekenroutines zijn herkenbare en terugkerende reken-wiskundeactiviteiten die de kinderen met plezier zullen uitvoeren, omdat ze voor hen betekenisvol zijn. De rekenroutines nodigen uit tot handelen, interactie, ontdekken en redeneren. Spelend rekenen sluit aan bij de behoefte van leidsters en leerkrachten om de reken-wiskundeontwikkeling van kinderen door spel te stimuleren. De rekenroutines kunnen binnen elke visie of werkwijze worden ingezet. Het boek geeft u handvatten om samen met de kinderen spelend te rekenen en hun vaardigheden te ontwikkelen. Het boek biedt u praktische ideeën voor uitdagende en betekenisvolle reken-wiskundeactiviteiten. Met de rekenroutines werkt u op een speelse, maar ook doelgerichte wijze aan het stimuleren van de reken-wiskundeontwikkeling van jonge kinderen. Met een doordacht onderwijs- en activiteitenaanbod en een uitdagende speelleeromgeving als gevolg. In Spelend Rekenen met peuters en kleuters wordt op een heel praktische manier beschreven hoe u de rekenwiskundeontwikkeling van jonge kinderen spelenderwijs kunt stimuleren. Het boek reikt hiervoor een schat aan inspirerende ideeën aan voor uitdagende en betekenisvolle activiteiten, die u direct in de praktijk kunt gebruiken. Op deze manier kunt u een doordacht onderwijs- en activiteitenaanbod en een uitdagende speelleeromgeving realiseren.
Rekenen --- Wiskunde --- Kleuters. --- Peuters. --- Kleuteronderwijs. --- voorbereidend rekenen --- cognitieve opvoeding --- Didactics of Kindergarten --- peuters --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- 471.42 --- didactiek --- kleuteronderwijs --- wiskunde --- wiskundige initiatie --- Peuters --- Spelend leren --- Wiskundige initiatie --- Cijfers --- Getalbegrip --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leeromgeving --- Meten --- Peuterklassen --- Sorteren --- Tellen --- Tijdmeting --- Wegen --- 472.2 --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Kleuters --- Kleuter --- Peuter
Choose an application
Als kleuters leren tellen, gebeurt er van alles in hun denken en handelen. Maar wat precies? Hoe kunt u als leerkracht inschatten of de ontwikkeling van getalbegrip bij kinderen naar wens verloopt? De map Als kleuters leren tellen... is bedoeld voor leerkrachten en remedial teachers in het basisonderwijs. In de map krijgt u achtergrondinformatie over de wijze waarop kleuters leren tellen en getalbegrip ontwikkelen. Daarnaast leert u hoe u peilingsgesprekken kunt houden met jonge kinderen.
Voorbereidend rekenen. --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs. --- kleuteronderwijs --- cognitieve opvoeding --- Didactics of Kindergarten --- voorbereidend rekenen --- Voorbereidend rekenen --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- tellen --- kleuters --- rekenen --- wiskundige initiatie --- getalbegrip --- #PBIB:+111.53 --- 471.42 --- aanvankelijk rekenen --- didactiek --- wiskunde --- Getalbegrip --- Tellen --- Wiskundige initiatie --- 472.2 --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Kleuter onderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- PXL-Education 2013 --- cognitieve didactiek --- Kleuters --- Rekenen --- Kleuteronderwijs --- Kleuter
Choose an application
Deze spellen bieden je een hoop inspiratie en een divers aanbod aan concrete activiteiten om je hoeken doelgericht te verrijken en de kinderen zelfstandig te laten spelen. Dit materiaal kun je tevens inzetten om te werken binnen een zorgcontext. Alle spelletjes in dit pakket zijn ontwikkeld volgens de ontwikkelingsdoelen uit het onderwijs. Aan de hand van het overzichtsschema weet je meteen rond welke doelen een bepaald spel werkt, of kun je snel spellen selecteren op basis van de doelen die je wil bereiken.
Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Didactics of Kindergarten --- Gezelschapsspelen --- gezelschapsspellen --- sociale vaardigheden --- taalontwikkeling --- wiskundige initiatie --- 471.4 --- 471.6 --- 471.42 --- cognitieve opvoeding --- didactiek --- zorgverbreding --- 622.1 --- Concentratie (Aandacht) --- Fijne motoriek --- Taalspelletjes --- Wiskundige initiatie --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- Kinder- en gezelschapsspelen
Choose an application
Gezelschapsspelletjes spelen is iets wat jonge kinderen geweldig leuk vinden. Maar het kan ook heel leerrijk zijn. Deze map staat boordevol gezelschapsspelletjes waarmee kinderen zonder het te beseffen heel wat vaardigheden ontdekken en oefenen. En dat gebeurt gewoon al spelend!Dit pakket bevat kant-en-klaar spelmateriaal voor kleuters vanaf 4 jaar. Lees de eenvoudige, stapsgewijze instructie en ga meteen aan de slag! Je hoeft enkel nog de speelborden uit de map te nemen, de opdrachtkaarten uit te knippen en een (kleuren)dobbelsteen en enkele pionnen klaar te leggen. Als je de materialen lamineert en verstevigt, gaan deze spelletjes jarenlang mee!Deze spellen bieden je een hoop inspiratie en een divers aanbod aan concrete activiteiten om je hoeken doelgericht te verrijken en de kinderen zelfstandig te laten spelen. Dit materiaal kun je tevens inzetten om te werken binnen een zorgcontext.Speel je slim 2 richt zich op het verwerven van volgende vaardigheden:- getalbegrip tot zes ontwikkelen- de een-eenrelatie leren toepassen- het synchroon tellen stimuleren- oefenen van de begrippen 'meer', 'minder' en 'evenveel'?- taalontwikkeling stimuleren aan de hand van rijm, visuele discriminatie, het verdelen van woorden in klankgroepen...- informatie vanuit twee richtingen leren samenbrengen in een rooster (matrix)- een opgelegd patroon voortzetten- stimuleren van taakgerichtheid en concentratie- werken aan sociale vaardigheden(http://www.abimo.net/educatieve_uitgaven/index.php?doelgroep=kleuterschool&ct=103&pg=detail&rid=1281)
Gezelschapsspelen --- 471.42 --- 622.1 --- Wiskundige initiatie --- Concentratie (Aandacht) --- sociale vaardigheden --- Taalspelletjes --- Fijne motoriek --- gezelschapsspellen --- wiskundige initiatie --- taalontwikkeling --- #PBIB:+108.21 --- 471.4 --- 471.6 --- didactiek --- cognitieve opvoeding --- zorgverbreding --- Cognitieve opvoeding --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Algemeen --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Schoolbooks - Didactic material --- Spelen --- Kleuteronderwijs --- Werkbladen --- 4-jarigen --- Spel --- Werkblad --- 4-jarige --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Didactics of Kindergarten --- Getalbegrip --- Tellen --- Executieve functies --- Taalverwerving --- Sociale vaardigheden --- Kleur (kleur) --- Identificatie --- Ruimtelijk inzicht
Choose an application
Als kleuters aan de slag gaan met meten en meetkunde, gebeurt er van alles in hun denken en handelen. Maar wat precies? Hoe kunt u als leerkracht inschatten of de ontwikkeling bij deze jonge kinderen naar wens verloopt? Deze map - bedoeld voor leerkrachten en remedial teachers in het basisonderwijs - geeft informatie over de wijze waarop kleuters zich ontwikkelen op de domeinen meten en meetkunde. Daarnaast leert u hoe u peilinggesprekken kunt houden met deze kinderen. Volgende peilingactiviteiten voor kleuters worden voorgesteld : Boetseren : meet- en meetkundige begrippen - Passen en meten : meetbegrippen met voorwerpen - Eendenspel : oriënteren met kleurenroutes - Welke vorm ontbreekt? : opereren met vormen - Red de prinses : opereren met figuren - Wie gooit het verst? : construeren met papier en meten via vergelijken
Voorbereidend rekenen. --- Wiskunde --- Meetkunde. --- Kleuteronderwijs. --- kleuteronderwijs --- cognitieve opvoeding --- Didactics of Kindergarten --- voorbereidend rekenen --- Voorbereidend rekenen --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- #PBIB:+111.53 --- meetkunde --- meten --- wiskundige initiatie --- 471.42 --- aanvankelijk rekenen --- getalbegrip --- kleuters --- wiskunde --- Meetkunde --- Meten --- Wiskundige initiatie --- 472.2 --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Kleuter onderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- PXL-Education 2013 --- cognitieve didactiek --- rekenen --- Metend rekenen --- 4-jarigen --- 5-jarigen --- Kleuteronderwijs --- 4-jarige --- 5-jarige
Choose an application
Deze spellen bieden je een hoop inspiratie en een divers aanbod aan concrete activiteiten om je hoeken doelgericht te verrijken en de kinderen zelfstandig te laten spelen. Dit materiaal kun je tevens inzetten om te werken binnen een zorgcontext. Alle spelletjes in dit pakket zijn ontwikkeld volgens de ontwikkelingsdoelen uit het onderwijs. Aan de hand van het overzichtsschema weet je meteen rond welke doelen een bepaald spel werkt, of kun je snel spellen selecteren op basis van de doelen die je wil bereiken.
471.6 --- Gezelschapsspelen --- 471.42 --- 622.1 --- Wiskundige initiatie --- Concentratie (Aandacht) --- sociale vaardigheden --- Taalspelletjes --- Fijne motoriek --- gezelschapsspellen --- wiskundige initiatie --- taalontwikkeling --- 471.4 --- didactiek --- kleuteronderwijs --- cognitieve opvoeding --- zorgverbreding --- #PBIB:+108.21 --- Cognitieve opvoeding --- Kinder- en gezelschapsspelen --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Spelen --- Kleuteronderwijs --- 5-jarigen --- Werkbladen --- Spel --- 5-jarige --- Werkblad --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Didactics of Kindergarten
Choose an application
Waarom is het zo belangrijk om informatie vaak te herhalen? Waarom leren kinderen beter als je ze direct vertelt wat ze goed hebben gedaan? Waarom ondersteun je het leerproces bij jonge kinderen door het stellen van vragen?
471.4 Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- breintraining --- Leren leren --- geheugen --- Educational sciences --- kinderverzorging --- kleuterleiders --- hersenfysiologie --- spelactiviteiten --- cognitieve opvoeding --- Didactic strategies --- Didactics of Kindergarten
Choose an application
'Een boek vol cijfers' is bestemd voor kleuters die zich beginnen te interesseren voor tellen, cijfers, getallen, hoeveelheden en maten. Het staat vol met spannende voorleesverhalen en tekeningen en bevat ook informatiepagina's voor ouders.Op de site van zwijsenouders zijn de verhalen beschikbaar als digitaal prentenboek.
471.42 --- Cijfers --- Kleuteronderwijs --- Tellen --- Wiskundige initiatie --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Aanvankelijk lezen --- Verhalen --- Wiskunde --- Kleuters --- Wiskunde: kleuters --- Cognitieve opvoeding --- Didactics of mathematics --- kleuters --- cognitieve opvoeding --- Didactics of Kindergarten --- voorbereidend rekenen --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Telboeken --- Prentenboeken --- Didactiek van de wiskunde --- Didactiek van het kleuteronderwijs
Choose an application
De samenleving verandert snel. Om alle veranderingen die plaatsvinden in de 21e eeuw te kunnen hanteren, hebben leerlingen méér nodig dan kennis die we ze nu kunnen leren. Voor een groot deel zullen ze later kennis nodig hebben die nu nog niet beschikbaar is. Om dat aan te kunnen, hebben leerlingen nieuwe vaardigheden nodig. Het onderwijs moet hen uitrusten met die vaardigheden, zodat ze klaar zijn voor de veranderende wereld. Dit boek helpt scholen daarbij.
onderwijsbeleid --- lerarenberoep --- cognitieve opvoeding --- School management --- onderwijsorganisatie --- cognitieve wetenschappen --- 454.22 --- Cognitieve opvoeding --- onderwijsstijlen --- onderwijskunde --- reflecteren --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Hoger onderwijs --- Lager onderwijs --- Onderwijsstijlen --- Professionele ontwikkeling --- Reflecteren (Terugblikken) --- Relatie leraar-leerling --- Sociale vaardigheden --- Onderzoek --- Cognitieve vaardigheden --- Conatieve vaardigheden --- Samenleving --- Cognitieve ontwikkeling --- Leerstrategieën --- Kennismaatschappij --- Vaardigheden --- Onderwijspraktijk --- Leerprestaties --- Lerarenbegeleiding --- 21e eeuw --- Onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Leerstrategie --- Leerprestatie --- Onderwijsstrategie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|