Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Filosoferen met beelden is een lesmethode die de kans biedt om op een andere manier naar kunst te kijken. Het gaat daarbij niet om kunsthistorische feiten, maar om de vragen en gevoelens die een werk kan oproepen. Het persoonlijk ervaren en beleven van kunst staat centraal. Filosoferen met beelden leidt kinderen (vanaf 7 jaar) en hun begeleiders langs zeven kunstwerken in de beeldentuin van het Kröller-Müller Museum. Het lespakket bestaat uit twee delen. Het eerste deel, een handleiding voor de leerkracht of begeleider, bevat doe-opdrachten en prikkelende filosofische vragen die bij de kunstwerken aan de kinderen kunnen worden gesteld en twee uitgeschreven lessen ter voorbereiding en ter afsluiting van het museumbezoek. Het tweede deel bestaat uit kopieerbare werkbladen waarmee kinderen in het museum aan de slag kunnen. Ieder kunstwerk heeft een eigen thema en werkblad. Het is mogelijk zelf keuzes te maken of bladen te combineren met materialen uit een ander deel van de serie, Filosoferen met schilderijen. Op de website van het museum vindt u meer activiteiten en materialen voor het onderwijs. Het lespakket kan ook als inspiratiebron dienen voor wie een les filosoferen over (andere) kunst wil uitwerken.
Didactic strategies --- Didactics of the arts --- Primary education --- sculpture [visual works] --- outdoor sculpture --- art appreciation --- audiences
Choose an application
Met het project 'Bij-buurten op het Kiel' (2006-2009) wil het Middelheimmuseum zijn rol als bemiddelaar tussen beeld en toeschouwer verder uitdiepen door een intensieve samenwerking aan te gaan met het Kiel. Deze publicatie bevat zowel teksten over de ontstaansgeschiedenis en de filosofie van het gelijknamige project, als een verslaggeving over de verschillende deelprojecten. Het bijhorende fotoboek geeft een uitgebreide fotoreportage van het project.
publiekswerving --- buurtwerk --- Sociology of cultural policy --- museumbezoek --- Open-Air Museum of Sculpture Middelheim [Antwerp] --- anno 2000-2009 --- Antwerp --- #SMV:museum --- #SMV:sociologie --- #SMV:agogiek --- Sociology of minorities --- Museology --- Sculpture --- outdoor sculpture --- museology --- art appreciation --- public art --- audiences --- youth [people] --- Ransbeeck, van, Bert --- Soom, van, Luk --- Breedam, van, Camiel --- Hetfeld, Andreas --- Jespers, Tom --- Caeckenbergh, van, Patrick --- Breedam, Van, Camiel
Choose an application
Doos bevattende:- handleiding 148p. + 8 bijlagen- 30 prenten met portretten
lager onderwijs --- Painting --- kunstopvoeding --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- schilderkunst --- Didactics of the arts --- art appreciation --- painting [image-making] --- museumeducatie --- museumbezoek --- Royal Museum of Fine Arts [Antwerp] --- #PBIB:+116.14 --- beeldopvoeding --- didactiek --- kinderen --- kunst --- plastische opvoeding --- tekenen --- 477.6 --- 738.2 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Lager onderwijs --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Portretkunst --- Schilderkunst --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Kunstzinnige vorming --- Portretten --- 373.67 --- Kunst --- Musea --- kunsteducatie --- 701.1 --- Kunstgeschiedenis --- Kunstzinnige vorming; ba.o. --- Portretschilderkunst --- 094459.jpg --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- musea --- NT2 --- muzische vorming --- portretten --- kledij --- gevoelens --- expressie --- Kunst : Kunsteducatie : algemeen --- didactiek basisonderwijs - tekenen --- Tekenen / Beeldopvoeding --- Figuren - Portretten --- Tekenen --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- taalvaardigheid --- didactisch materiaal --- Taalvaardigheid --- Anderstalige nieuwkomers --- Nederlands als tweede taal --- Kunsten --- Ervaringsgericht onderwijs --- Muzische vorming --- Kunstzinnige opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Kunstzinnige vorming; ba.o --- Portret --- Beeldeducatie --- Anderstalige nieuwkomer --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Ervaringsleren. --- Portretkunst. --- Taalverwerving. --- art appreciation. --- painting [image-making]. --- portrettekenkunst. --- taalverwerving.
Choose an application
Duurzaamheid en kunst kunnen elkaar inspireren. Kinderen kunnen kunstenaars inspireren en kunstenaars ons onderwijs. Deze elementen vormden het vertrekpunt van ARTECO. Met negen basisscholen uit Vlaanderen, negen basisscholen uit het Zuiden en negen kunstenaars uit het Zuiden werd er twee jaar lang gewerkt en gedacht over deze inspirerende thema's.Deze publicatie vertelt u hoe leerkrachten lessen kunnen maken over kunst en duurzaamheid. Er komen lessen aan bod waarmee u de cultuur, de leefwijze, een kunstwerk of een kunstenaar uit gelijk welk land uit het Zuiden kunt analyseren, lessen over duurzame ontwikkeling en lessen over communicatie met een school uit het Zuiden. Ten slotte vindt u negentien lessen die door de leerkrachten zijn gemaakt. (achterflap)
basisonderwijs --- duurzame ontwikkeling --- Didactics of the arts --- art appreciation --- kunstopvoeding --- didactiek --- Didactics of primary education --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O363 --- #SBIB:316.7C316 --- #SBIB:327.4H74 --- Kunst --- Duurzaamheid --- Muzische vorming --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Drama --- Fotografie --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Onderwijssociologie: curricula van lager onderwijs --- Vormingswerk --- Ontwikkelingshulp en -samenwerking --- sustainability --- sustainable development --- Sustainable development --- In art --- PXL-Education 2015 --- kunsteducatie --- Art --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
Lucas Catherine beschrijft in dit boek de geschiedenis van de problematische relatie tussen de westerse landen en de islam. Beginnend bij de kruistochten en Jacob van Maerlant en eindigend bij Samuel Huntington en het Vlaams-Nationalisme.
Europe --- Civilization. --- Relations --- Christian religion --- Islam --- History of civilization --- Eastern World --- Western world --- Appreciation --- Europe [Western ] --- History --- Christianity and other religions --- Christianity --- 297 <09> --- 081 Godsdienst --- Civilization --- Islam. Mohammedanisme--Geschiedenis van .. --- West-Europa --- Cultuurgeschiedenis --- Godsdienst --- Politiek --- Geschiedenis --- Islam. Mohammedanisme--Geschiedenis van . --- Maatschappij --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Film --- Cultuur --- Media --- Kleuter --- Technologie --- Kind --- Voorlichting --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Atlas --- Museum --- Man --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Gay culture Europe --- Islam. Mohammedanisme--Geschiedenis van
Choose an application
Elk bedrijf is op zoek naar talent. Bijna elke organisatie heeft vandaag wel een HR-discipline 'talentmanagement' of 'potentieel- en talentontwikkeling'. Toch verschilt de betekenis die aan 'talent' wordt gegeven erg van organisatie tot organisatie.Hoe ga je met je medewerkers in gesprek over talent? Hoe hou je de resultaten voor ogen? Hoe verbind je talentontwikkeling met outputmanagement? De auteurs reiken je handvatten aan om met talent in je organisatie aan de slag te gaan. Daarbij putten ze uit de inzichten die jarenlang veldwerk bij uiteenlopende organisaties in de profit- en non-profitsector heeft opgeleverd. Bovendien introduceren ze het concept van circulair output management. Een nieuw en eenvoudig perspectief op het maken van afspraken over resultaten bij medewerkers, dat tegelijkertijd alle ruimte geeft voor talentontwikkeling
HRM (human resource management) --- Personality development --- Personnel management --- talentmanagement --- Competentiemanagement --- Begaafdheid --- Gedragspatronen --- Talent --- Talenten --- Zelfontplooiing --- Personeelsmanagement --- personeelsbeleid --- personeelsmanagement --- 65.012.4 --- 367.2 --- competentie-management --- competenties --- Organisatie --- personeelsbeleid 658.3 --- 367.1 --- bedrijfspsychologie --- HRM --- talenten --- Compétences Bevoegdheden --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- Talentmanagement Gestion des talents --- Vaardigheden talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 658.3 --- bedrijfspsychologie - sociologie --- human resources management --- Empowerment --- Management --- Managementvaardigheden --- Emoties --- Competenties --- Talentontwikkeling --- Bedrijfspsychologie --- SERV --- Emotie --- Competentie --- Sociology of occupations --- Labour market
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|