Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
De auteurs van dit boek weten uit eigen ervaring op school dat een oplossingsgerichte benadering er toe bij kan dragen dat de school een plezierige plek wordt voor leerkracht en leerling. Om voor meer scholen de stap naar de oplossingsgerichte aanpak mogelijk te maken, beschrijven zij het model vanaf de eerste beginselen tot aan een gedetailleerde tot aan een gedetailleerde toepassing. Zij hanteren daarbij de volgende kernprincipes: als iets niet kapot is, repareer het dan niet; kijk naar wat werkt en doe daar meer van; als iets niet werkt, probeer dan iets anders.
Educational systems. Teaching systems --- Orthopedagogics --- buitengewoon onderwijs --- onderwijsstrategieën --- speciaal onderwijs --- Sweden --- Leerlingbegeleiding --- Teaching --- Handbooks, manuals, etc. --- Aids and devices --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Pedagogie --- onderwijskunde --- ouderparticipatie --- zorgverbreding --- 454.23 --- leerlingenbegeleiding --- onderwijspsychologie --- 454.2 --- Gesprekstechnieken --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Oplossingsgericht onderwijs --- Relatie leraar-leerling --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Zorgverbreding --- competenties --- leerprocessen --- onderwijs --- Onderwijskunde --- Ouderparticipatie ; onderwijs --- Leerlingenbegeleiding --- Onderwijs; algemeen --- Ouderparticipatie --- 083302.jpg --- Didactiek --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Onderwijsstrategieën --- Didactische principes --- Oplossingsgericht werken --- Onderwijs --- gesprekstechnieken --- management --- ouders --- pedagogiek --- schoolbeleid --- studentenbegeleiding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Zweden
Choose an application
Kindercentra managen vraagt speciale talenten. Het aansturen van de organisatie en haar medewerkers moet gecombineerd worden met een visie op de inhoud van het werk, zowel vandaag als in de toekomst. Daarnaast brengen de wet- en regelgeving in Nederland en Vlaanderen nieuwe verantwoordelijkheden mee. Bovendien vallen nogal wat zekerheden weg doordat onze maatschappij meer divers en complex wordt. Er zijn meer meningen dan ooit over wat goed is voor kinderen en hun ouders. Het debat over de kinderopvang ligt open.Het handboek Pedagogisch management in de kinderopvang wil een leidraad bieden voor het debat over eigentijdse kinderopvang. Het boek bestaat uit drie delen.Het eerste deel geeft inspiratie voor een pedagogische reflectie en bevat teksten die de blik verruimen en de kinderopvang in internationaal, sociaal en politiek perspectief plaatsen.Het tweede deel rapporteert over inspirerende praktijken uit buiten- en binnenland. Bekende modellen als van het Emmi Pikler-instituut of de Reggio-benadering worden kritisch tegen het licht gehouden, maar ook bij ons mogelijk minder bekende uitwerkingen als de Zweedse förskola, de Britse Integrated Centres en de Franse crèches parentales komen aan bod. Het derde deel reikt een basis aan voor een effectief management in de kinderopvang. Met een visie alleen beheer en ontwikkel je immers nog geen organisaties. Veel aandacht gaat uit naar het bevorderen van motivatie en zelfsturing van teams.Een brede groep deskundigen uit Vlaanderen, Nederland en Groot-Brittannië werkte mee aan dit handboek. Zij staan garant voor een veelzijdige discussie. Deze uitgave is dan ook een naslagwerk voor managers zowel als do-centen en beleidsmakers.
Kinderopvang. --- Sociale agogiek --- Jeugdwerk- en beleid. --- opvoedingsstijlen --- pedagogisch klimaat --- Educational sciences --- kinderopvang --- Social policy and particular groups --- 338.901.2 --- 362.71 --- 37.013 --- 65.012.4.001.3 --- 658.3 --- 658.3.054.8 --- 664.3 Kinderopvang --- #KVHB:Kinderdagverblijven --- #KVHB:Kinderopvang --- 322.4 --- management --- opvoeding --- Diversiteit --- Frankrijk --- Hongarije --- Kinderdagverblijf --- Kinderopvang (kinderdagverblijf) --- Kinderopvang --- Kwaliteitszorg --- Management --- Nederland --- Organisatie en management: algemeen (management) --- Participatie --- Reggio Emilia-pedagogiek --- Verenigd Koninkrijk --- Vlaanderen --- Zweden --- non-profit sector - quartaire sector - collectieve sector - openbare sector (zie ook 331.626.133.2) --- kinderopvang - kinderkribben - zuigelingenzorg --- pedagogie --- managementsystemen --- sociaal beleid in het bedrijf - personeelsbeleid - personeelwerk - human resource management (zie ook 361.411) --- humanisering van de arbeid - kwaliteit van de arbeid (zie ook 331.022) --- Kinderdagverblijven --- Pedagogiek --- Professionalisering --- Maatschappelijke ontwikkelingen --- Maatschappelijk belang --- Kwaliteitsbeleid --- Kwaliteitscontroles --- Diversiteitsbeleid --- Praktijkleren --- Praktijkvoorbeeld --- Cursus bachelor in de Pedagogie van het jonge kind --- Maatschappelijke ontwikkeling --- Kwaliteitscontrole --- Praktijkles --- Taal --- Sociology of education --- Primary education --- Secondary education --- Bachelor in de pedagogie van het jonge kind
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|