Narrow your search
Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Zo gezegd 1.1 : A1 : Breakthrough : leerwerkboek
Authors: --- ---
ISBN: 9789464019964 9789463378093 Year: 2024 Publisher: Kalmthout Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Zo gezegd 1.1 : A1 : Breakthrough : handleiding
Authors: --- ---
ISBN: 9789463378093 Year: 2024 Publisher: Kalmthout Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Nederlands op de werkvloer
Authors: --- ---
ISBN: 9044111922 Year: 2001 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het welslagen van een cursus Nederlands op de werkvloer is afhankelijk van verschillende factoren. Centraal punt hierbij is de integratie van taal- en vakopleiding, zowel op organisatorisch als op pedagogisch-didactisch vlak. Daarnaast moet er gestreefd worden naar een maximale betrokkenheid van Nederlandstalige collega's en ploegbazen bij de taalopleiding van anderstalige werknemers. In dit boek wordt in een eerste deel beschreven welke stappen er concreet moeten worden genomen voor de organisatie van een opleiding Nederlands op de werkvloer en welke taken de verschillende betrokkenen moeten vervullen. Dit deel bevat naast een handig, puntsgewijs stappenplan ook tekst en uitleg over het hoe en waarom van de stappen. Deel twee is bestemd voor de taallesgever. Deze handleiding is opgebouwd vanuit het kader van taakgericht onderwijs, maar de aandacht gaat in de eerste plaats uit naar de concrete opdracht van de lesgever. Er worden ook enkele suggesties gedaan voor de uitwerking van een communicatietraining. Tenslotte wordt stilgestaan bij de evaluatie van de opleiding Nederlands op de werkvloer.


Multi
Aan het woord 3.1 : Nederlands voor anderstaligen : audio-cd
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789030131137 9789030132127 9789030190226 Year: 2007 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Aan het woord 3.1' is een nieuwe methode Nederlands voor anderstaligen, geschikt voor de mondelinge module 3.1 en beantwoordt aan de de leerplannen van het volwassenenonderwijs. Het pakket bestaat uit een leerwerkboek voor de cursisten met een cd met het luistermateriaal en een erg uitgebreide, handige docentenhandleiding bevat de dvd met de videofragmenten. De 8 thema's die aan bod komen zijn: Personalia, Voeding, Consumptie, Wonen, Lief en leed, Gezondheid, Ruimtelijke oriëntering en Mobiliteit. Vlaams!


Book
Handboek Nederlands als tweede taal in het volwassenenonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789046908358 9046908356 Year: 2022 Publisher: Bussum Uitgeverij Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het Handboek Nederlands als tweede taal in het volwassenenonderwijs biedt NT2-docenten een uitgebreid overzicht van het taalonderwijs Nederlands aan anderstaligen: van taalverwerving tot didactiek, van alfabetisering tot toetsing en van uitspraak tot woordenschat- en grammaticaonderwijs.


Book
Blijven leren : de toekomst! Volwassenen stimuleren om te leren : een strategische verkenning
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789033496073 9033496070 Year: 2014 Publisher: Brussel Leuven Vlaamse Onderwijsraad Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Afgelopen decennia is er heel wat geïnvesteerd in het leren van volwassenen. Toch is Vlaanderen nog steeds geen samenleving waarin leren voor alle volwassenen een evidentie is. Vanuit de overtuiging dat vooruitgang mogelijk en noodzakelijk is, organiseerde de Vlaamse Onderwijsraad (VLOR) een strategische verkenning over het stimuleren van het leren van volwassenen. Daarmee wil de Vlor het debat voeden over hoe het leren van volwassenen in de komende tien jaar nog krachtiger dan voorheen kan gestimuleerd worden


Book
Handboek Nederlands als tweede taal in het volwassenenonderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9789046902035 904690203X Year: 2010 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit docentenboek geeft een actueel en compleet overzicht van het vakgebied Nederlands als tweede taal. Het boek is geschreven voor (aankomende) NT2-docenten in de volwasseneneducatie en in het voortgezet onderwijs. Door de vele opdrachten, evaluatievragen, kernwoordenlijsten, tips voor verder lezen en kaderteksten met extra informatie is het Handboek een zeer toegankelijk en bestudeerbaar boek. De eerste twee hoofdstukken behandelen de context van het leren van een tweede taal en taalonderwijs en didactiek. In de daarop volgende hoofdstukken komen de verschillende onderdelen van taalvaardigheidsonderwijs aan de orde. Daarna volgt een hoofdstuk over toetsing en evaluatie en ten slotte worden een aantal politieke, onderwijskundige en sociale aspecten van het NT2-onderwijs in breder perspectief geplaatst.


Book
Onderwijs aan volwassenen : inspelen op verschillen in leerpatronen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044126815 Year: 2010 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Over het leren van volwassenen wordt veel gesproken en geschreven in het kader van levenslang en levensbreed leren. Toch bestaat er weinig onderzoek naar hoe volwassenen leren, laat staan over hoe dit leren te beïnvloeden is. In samenwerking met het Hoger Instituut voor Gezinswetenschappen in Brussel werkte de Onderzoeksgroep EduBROn van de Universiteit Antwerpen een onderzoek uit naar het leren van volwassenen in het onderwijs. Dit boek rapporteert over de boeiende resultaten van het onderzoek. Zo blijken volwassenen op zeer uiteenlopende manieren te leren. Deze leerpatronen worden beïnvloed door tal van persoons- en omgevingsgebonden factoren. Niet alle leerpatronen zijn even succesvol om te slagen. Bovendien kunnen de leerpatronen veranderen tijdens het onderwijstraject. Naast de onderzoeksresultaten biedt het boek ook een verkort instrument om leerpatronen bij volwassenen in het onderwijs in kaart te brengen en systematisch op te volgen. Voorafgaand onderzoek heeft aangetoond dat dit instrument valide en betrouwbaar is. De auteurs geven ook aanbevelingen voor wie in het onderwijs aan volwassenen met dit onderwerp aan de slag wil. (Bron: covertekst)


Book
Leerzinwekkend : fundamenten van duurzaam leren bij volwassenen
Authors: ---
ISBN: 9044114131 Year: 2003 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leren na je 25, het lijkt vanzelfsprekend met 'levenslang leren' als toverwoorden van deze tijd. Maar combineer je een druk privé-leven, een veeleisende job én een opleiding zonder te bezwijken onder het gewicht ervan? De oplossing ligt erin van leren een vanzelfsprekende instelling te maken, door de voorwaarden te scheppen waarin mensen met 'zin' leren, zowel in als buiten hun job. In dit boek staat beschreven hoe trainers een leercontext kunnen creëren die direct aansluit op de vragen van de 'lerenden' en hoe ze leergroepen kunnen ontwikkelen waarin alle expertise wordt gebruikt die in de groep aanwezig is. De essentie is een leerklimaat van onderling vertrouwen en openheid te handhaven, waarin professionele en persoonlijke ontwikkeling in elkaar overvloeien. Tot de doelgroep behoort iedereen die wil meedenken hoe je leren voor volwassenen boeiend maakt. Maar ook wie naar zinvolle bijscholing zoekt, leert met dit boek bewuster te kiezen uit het overvolle aanbod van opleidingen.


Multi
Zo gezegd 2.3 : B1 : Threshold 3 schriftelijk persoonlijk : leerwerkboek
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789028982895 9789028982901 9789028982826 9789028982833 9789028982840 9789028982857 9789028982888 Year: 2016 Publisher: Kalmthout Pelckmans

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by