Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Het welslagen van een cursus Nederlands op de werkvloer is afhankelijk van verschillende factoren. Centraal punt hierbij is de integratie van taal- en vakopleiding, zowel op organisatorisch als op pedagogisch-didactisch vlak. Daarnaast moet er gestreefd worden naar een maximale betrokkenheid van Nederlandstalige collega's en ploegbazen bij de taalopleiding van anderstalige werknemers. In dit boek wordt in een eerste deel beschreven welke stappen er concreet moeten worden genomen voor de organisatie van een opleiding Nederlands op de werkvloer en welke taken de verschillende betrokkenen moeten vervullen. Dit deel bevat naast een handig, puntsgewijs stappenplan ook tekst en uitleg over het hoe en waarom van de stappen. Deel twee is bestemd voor de taallesgever. Deze handleiding is opgebouwd vanuit het kader van taakgericht onderwijs, maar de aandacht gaat in de eerste plaats uit naar de concrete opdracht van de lesgever. Er worden ook enkele suggesties gedaan voor de uitwerking van een communicatietraining. Tenslotte wordt stilgestaan bij de evaluatie van de opleiding Nederlands op de werkvloer.
Didactics of Dutch --- werkplekleren --- didactiek --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Nederlands als tweede taal --- Vlaanderen --- België --- volwassenenonderwijs --- 493.3 --- 801 --- 803.93 --- NT2 --- volwassenenonderwijs, beroepsvervolmaking, tweedekansonderwijs, onderwijs voor sociale promotie, schriftelijk onderwijs, centrale examencommissie --- taalontwikkeling --- Nederlandse taal
Choose an application
'Aan het woord 3.1' is een nieuwe methode Nederlands voor anderstaligen, geschikt voor de mondelinge module 3.1 en beantwoordt aan de de leerplannen van het volwassenenonderwijs. Het pakket bestaat uit een leerwerkboek voor de cursisten met een cd met het luistermateriaal en een erg uitgebreide, handige docentenhandleiding bevat de dvd met de videofragmenten. De 8 thema's die aan bod komen zijn: Personalia, Voeding, Consumptie, Wonen, Lief en leed, Gezondheid, Ruimtelijke oriëntering en Mobiliteit. Vlaams!
Didactics of Dutch --- PXL-Education 2015 --- Nederlandse taal voor anderstaligen --- volwassenenonderwijs --- Nederlands als tweede taal --- Communicatieve vaardigheden --- leerboeken --- taalontwikkeling --- NT2 --- Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material
Choose an application
Het Handboek Nederlands als tweede taal in het volwassenenonderwijs biedt NT2-docenten een uitgebreid overzicht van het taalonderwijs Nederlands aan anderstaligen: van taalverwerving tot didactiek, van alfabetisering tot toetsing en van uitspraak tot woordenschat- en grammaticaonderwijs.
Nederlands --- Adult education. Lifelong learning --- Linguistics --- Didactiek. --- Nederlands. --- Tweedetaalverwerving. --- Volwassenenonderwijs --- NT2 --- Dutch language --- Didactiek --- Evaluatietechniek --- Didactics of Dutch --- Sociolinguistics --- Taal --- Spelling --- Woordenschat --- Grammatica --- Luisteren --- Spreken --- Schrijven --- Lezen --- Uitspraak
Choose an application
Afgelopen decennia is er heel wat geïnvesteerd in het leren van volwassenen. Toch is Vlaanderen nog steeds geen samenleving waarin leren voor alle volwassenen een evidentie is. Vanuit de overtuiging dat vooruitgang mogelijk en noodzakelijk is, organiseerde de Vlaamse Onderwijsraad (VLOR) een strategische verkenning over het stimuleren van het leren van volwassenen. Daarmee wil de Vlor het debat voeden over hoe het leren van volwassenen in de komende tien jaar nog krachtiger dan voorheen kan gestimuleerd worden
volwassenonderwijs --- KHCA --- werkplekleren --- Volwassenenonderwijs 373.7 --- Levenslang leren --- Academic collection --- Volwassenenvorming ; Vlaanderen --- volwassenenonderwijs --- Werkplekleren --- 712 Onderwijs voor volwassenen --- volwassenenvorming --- 489 --- levenslang leren --- 374.7 --- volwasseneneducatie --- Adult education. Lifelong learning --- PXL-Central Office 2015 --- onderwijs --- volwassenen --- leren --- Volwasseneneducatie --- Vlaanderen --- Onderwijsbeleid --- Volwassenen --- Nederland --- Kust --- Emigratie --- Volwassene
Choose an application
Dit docentenboek geeft een actueel en compleet overzicht van het vakgebied Nederlands als tweede taal. Het boek is geschreven voor (aankomende) NT2-docenten in de volwasseneneducatie en in het voortgezet onderwijs. Door de vele opdrachten, evaluatievragen, kernwoordenlijsten, tips voor verder lezen en kaderteksten met extra informatie is het Handboek een zeer toegankelijk en bestudeerbaar boek. De eerste twee hoofdstukken behandelen de context van het leren van een tweede taal en taalonderwijs en didactiek. In de daarop volgende hoofdstukken komen de verschillende onderdelen van taalvaardigheidsonderwijs aan de orde. Daarna volgt een hoofdstuk over toetsing en evaluatie en ten slotte worden een aantal politieke, onderwijskundige en sociale aspecten van het NT2-onderwijs in breder perspectief geplaatst.
Dutch language --- Study and teaching --- Nederlands als tweede taal --- volwassenenonderwijs --- didactiek. --- Nederlands --- volwasseneneducatie --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Adult education. Lifelong learning --- Didactics of Dutch --- Higher education --- #PBIB:+111.28 --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Taalonderwijs; Nederlands --- #KVHA:Volwassenenonderwijs; Nederlands --- NT2 --- Nederlands voor anderstaligen --- Taal --- 493.2 --- Alfabetisering --- Evaluatie --- Grammatica --- Lezen --- Luisteren --- Schrijven --- Spreken --- Taalverwerving --- Toetsen --- Tweede taal --- Woordenschat --- *838.5 --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Andere --- Basiseducatie --- Didactiek van het Nederlands --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Tweedetaalverwerving --- Taalonderwijs --- Didactiek --- Toets --- Oefening --- Interactief onderwijs --- Spel --- Gedrag --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Onderwijs --- Dutch language - Study and teaching --- Néerlandais (langue) --- Manuels
Choose an application
Over het leren van volwassenen wordt veel gesproken en geschreven in het kader van levenslang en levensbreed leren. Toch bestaat er weinig onderzoek naar hoe volwassenen leren, laat staan over hoe dit leren te beïnvloeden is. In samenwerking met het Hoger Instituut voor Gezinswetenschappen in Brussel werkte de Onderzoeksgroep EduBROn van de Universiteit Antwerpen een onderzoek uit naar het leren van volwassenen in het onderwijs. Dit boek rapporteert over de boeiende resultaten van het onderzoek. Zo blijken volwassenen op zeer uiteenlopende manieren te leren. Deze leerpatronen worden beïnvloed door tal van persoons- en omgevingsgebonden factoren. Niet alle leerpatronen zijn even succesvol om te slagen. Bovendien kunnen de leerpatronen veranderen tijdens het onderwijstraject. Naast de onderzoeksresultaten biedt het boek ook een verkort instrument om leerpatronen bij volwassenen in het onderwijs in kaart te brengen en systematisch op te volgen. Voorafgaand onderzoek heeft aangetoond dat dit instrument valide en betrouwbaar is. De auteurs geven ook aanbevelingen voor wie in het onderwijs aan volwassenen met dit onderwerp aan de slag wil. (Bron: covertekst)
didactische processen --- Didactics --- leerstijlen --- slaagkansen --- volwasseneneducatie --- studiemethoden --- Adult education. Lifelong learning --- instroom --- didactiek --- Adult education --- Adultes--Enseignement --- Adults--Education --- Education des adultes --- Enseignement des adultes --- Enseignement pour adultes --- Onderwijs aan volwassenen --- Onderwijs voor volwassenen --- Volwassenen--Educatie --- Volwassenen--Onderwijs --- Volwasseneneducatie --- Volwassenenonderwijs --- Onderwijs voor sociale promotie ; Vlaanderen --- Permanente vorming ; Vlaanderen --- Volwassenenvorming --- Onderwijs voor sociale promotie --- Permanente vorming --- Vlaanderen --- leerpatronen --- leren leren --- onderwijs aan volwassenen --- volwassenonderwijs --- 493.3 --- volwassenenonderwijs --- Volwassenonderwijs --- Leren --- Leerprocessen --- Onderwijs --- Onderwijs; Vlaanderen --- #SBIB:316.334.1O400 --- #SBIB:316.334.1O329 --- 120204.jpg --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Doelen en functies van volwassenenvorming --- Vlaanderen. --- Learning --- Evaluation
Choose an application
Leren na je 25, het lijkt vanzelfsprekend met 'levenslang leren' als toverwoorden van deze tijd. Maar combineer je een druk privé-leven, een veeleisende job én een opleiding zonder te bezwijken onder het gewicht ervan? De oplossing ligt erin van leren een vanzelfsprekende instelling te maken, door de voorwaarden te scheppen waarin mensen met 'zin' leren, zowel in als buiten hun job. In dit boek staat beschreven hoe trainers een leercontext kunnen creëren die direct aansluit op de vragen van de 'lerenden' en hoe ze leergroepen kunnen ontwikkelen waarin alle expertise wordt gebruikt die in de groep aanwezig is. De essentie is een leerklimaat van onderling vertrouwen en openheid te handhaven, waarin professionele en persoonlijke ontwikkeling in elkaar overvloeien. Tot de doelgroep behoort iedereen die wil meedenken hoe je leren voor volwassenen boeiend maakt. Maar ook wie naar zinvolle bijscholing zoekt, leert met dit boek bewuster te kiezen uit het overvolle aanbod van opleidingen.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Permanente vorming --- Permanente vorming. --- Volwassenenvorming --- Lerarenvervolmaking en research. --- Sociaal-cultureel werk. --- Methodiek. --- pedagogiek --- onderwijsvormen --- Adult education. Lifelong learning --- Higher education --- Belgium --- 65.01 --- Levenslang leren --- volwassenenonderwijs --- #SBIB:316.334.1O329 --- Formation continuée Permanente opleiding --- Formation des adultes Opleiding voor volwassenen --- 493 --- permanente vorming --- volwassenenvorming --- 493.3 --- levenslang leren --- volwassenonderwijs --- 159.95 --- Leren --- Volwasseneneducatie --- Volwassenenonderwijs --- Social learning talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit duurzaam --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- 374.7 --- 375 --- Doelen en functies van volwassenenvorming --- Permanente educatie
Choose an application
Bij dit leerwerkboek hoort een cd.
Nederlands --- anderstaligen --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 485.1 --- Nederlands voor anderstaligen --- NT2 --- * 838.5 --- didactiek --- Nederlande taal en letterkunde --- didactiek secundair onderwijs - Nederlandse taal en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Nederlands als tweede taal --- Niveau B1 --- Beginners --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language --- Beginner --- Niveau B1 (Europees referentieniveau) --- Nederlandse taal ; Volwassenenonderwijs ; Leermiddelen
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|