Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek gaat de auteur de herkomst na van onze basisingrediënten zoals graan, olie, boter, suiker, tomaten, aardappelen, enz... Ook wordt er gekeken naar het gemeenschappelijke tussen onze en de exotische keuken en gaat hij de geschiedenis van de kookgewoonten na. De techniek van het koken komt eveneens aan bod. En tussendoor krijg je nog 100 lekkere en gemakkelijke recepten.
Housekeeping --- Alimentation --- Recepten (kookkunst) --- Recettes culinaires --- Voeding --- #VCV monografie 2006 --- 629.2 --- Brood --- Groenten --- Intercultureel onderwijs --- Koken met kinderen --- Kruiden --- Recepten --- Suiker --- Algemene kookboeken --- (zie ook: Mondiale vorming) --- koken --- voedselproductie --- recepten --- 620 --- kookboeken --- voeding geschiedenis --- voeding --- alimentation
Choose an application
Nieuw instromende studenten in het hoger onderwijs beschikken niet steeds over de adequate studievaardigheden om een vlotte doorstroming te garanderen in het hoger onderwijs. Om meer inzicht te verwerven in het hoe en waarom van dit fenomeen, voerde de onderzoeksgroep EduBROn van de Universiteit Antwerpen, in samenwerking met de Plantijn Hogeschool, onderzoek uit naar leerpatronen bij de in-, door- en uitstroom van studenten in het hoger onderwijs. Dit boek rapporteert over de boeiende resultaten van het onderzoek. Zo blijken studenten op zeer uiteenlopende manieren te leren en zijn niet alle leerpatronen even succesvol om door te stromen. Leerpatronen worden beïnvloed door zowel verschillende instroomkenmerken als de aard van de onderwijsleeromgeving. Het positieve nieuws is dat leerpatronen kunnen veranderen doorheen de studie loopbaan. Het boek rondt af met enkele aanbevelingen voor wie verder wil werken aan het versterken van leren in het hoger onderwijs.
Hoger onderwijs. --- Leerpsychologie. --- Leerstrategieën. --- Leren. --- Schoolloopbaan. --- e-learning --- Research on teaching --- didactiek --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Study methods --- Higher education --- Secundair onderwijs en hoger onderwijs ; aansluiting ; Vlaanderen --- Studeren --- Education [Higher ] --- Practice --- Conseils pratiques, recettes, trucs, etc. --- hoger onderwijs --- leeromgeving --- studiebegeleiding --- studieloopbaan --- 378.1 --- 489.52 --- leerstijlen --- schoolloopbaan --- Hoger onderwijs --- Leeromgeving --- Leerstijlen --- Studieloopbaan --- Studiebegeleiding --- organisatie van het hoger onderwijs --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- 378 --- 371.21 --- PHL-Central Office 12 --- Doorstroming --- Leerstrategieën --- Aansluiting onderwijsniveaus --- Aansluiting secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Studiemethoden --- Leerstrategie --- Studiemethode --- Primary education --- Secondary education --- Flanders
Choose an application
De visie op (hoger) onderwijs is fundamenteel veranderd. Vandaag worden studenten zelf verantwoordelijk gesteld voor hun leerproces. Leren kan immers maar gebeuren op een (inter)actieve manier. Het is niet langer de docent die als expert beslist wat en hoe studenten leren. Wel moet hij een krachtige leeromgeving creëren die actief en coöperatief leren oproept en waarbinnen hij zelf optreedt als coach van de student. Activerend hoger onderwijs daadwerkelijk realiseren in de dagdagelijkse onderwijspraktijk is niet evident. Dit boek wil docenten daartoe de nodige handvatten aanreiken. Naast tips en tricks, gebaseerd op de meest recente theoretische inzichten, gaat er veel aandacht naar voorbeelden en volledig uitgewerkt illustratiemateriaal. Niet alleen het eigenlijke activerende lesgeven komt daarbij aan bod. De auteur gaat ook uitvoerig in op de uitwerking van (groeps)opdrachten en ondersteunend cursusmateriaal en op de keuze voor een gepaste klassieke dan wel alternatieve toetsmethode. Een activerend vormgegeven opleidingsonderdeel komt uiteraard maar tot zijn recht binnen een goed gestructureerd en uitgebalanceerd opleidingscurriculum
Hoger onderwijs --- Didactiek. --- Activerend onderwijs. --- Hoger onderwijs. --- Didactics --- HO (hoger onderwijs) --- higher education --- didactiek --- Higher education --- 371.012 --- 378 --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Hoger onderwijs --- 371.3 --- hoger onderwijs --- onderwijskunde --- activerend onderwijs --- onderwijs --- 489.4 --- 378.1 --- Activerende didactische werkvormen --- Begeleid zelfstandig leren --- Curricula --- Toetsen --- begeleid zelfstandig leren --- didactisch proces --- leeromgeving --- lesgeven --- 489 --- Didactiek ; hoger onderwijs --- Lesgeven --- 37.02 --- Didactiek --- Doceren : hoger onderwijs --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- Onderwijskwaliteit --- Onderwijsstrategieën --- activerend hoger onderwijs --- evaluatietechniek --- studiemateriaal --- 101538.jpg --- Hoger onderwijs ; didactiek --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- organisatie van het hoger onderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Hoger onderwijs; algemeen --- Education [Higher ] --- Practice --- Conseils pratiques, recettes, trucs, etc. --- Didactische werkvormen --- hoger onderwijs : didactiek (ler) --- zelfstandig leren (ler) --- departement Gezondheidszorg 10 --- onderwijsinnovatie --- Opvoeding en onderwijs --- Studiebegeleiding --- Leeromgeving --- Opvoeding --- Onderwijs
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|