Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Literatuur over gespreksvoering met kinderen bestaat nauwelijks. Spreken met kinderen is echter voor bijna iedereen een dagelijkse bezigheid en voor professionals een kernactiviteit. Desondanks is er tijdens opleidingen nauwelijks aandacht voor. Naast het voeren van vraaggesprekken met kinderen wordt in deze uitgave gespreksvoering in het algemeen beschreven en behandelt het in het bijzonder hulpverleningsgesprekken en gesprekken in de schoolsituatie.In Luister je wel naar mij? beschrijft Martine Delfos hoe een gesprek met vierjarigen, achtjarigen of twaalfjarigen gevoerd kan worden. Moet je praten en spelen tegelijk? Welke vraagtechnieken zijn op welke leeftijd geschikt? Hoe schat ik de mentale leeftijd van een kind in? Hoe zorg je dat het kind een optimale getuige is?Luister je wel naar mij? dat Martine Delfos schreef met medewerking van Jorien Meerdink en Fiet van Beek van bureau WESP, is een boek over gespreksvoering met kinderen tussen vier en twaalf waarin het meest recente onderzoek verwerkt is tot een model van leeftijdgewijze vormen van gespreksvoering. Het is geschikt als leerboek voor mensen die met kinderen in de basisschoolleeftijd werken, van leerkracht of politieagent tot therapeut. (Bron: covertekst)
gesprekstechnieken --- psychosociale ontwikkeling --- communicatie --- kinderen --- Communicatie ; kinderen (0-12 jaar) --- Gesprekstechnieken --- communicatie in de hulpverlening --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- Jeugdzorg --- 361.2 --- 007 --- Communicatie --- Kinderen --- Psychotherapie --- Luisteren --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gedrag --- Age group sociology --- Orthopedagogics
Choose an application
Ieder mens heeft ik-kracht. Ik-kracht betekent dat je jezelf, wat er ook gebeurt, rustig en ontspannen kunt voelen. Ik-kracht geeft je zelfvertrouwen en zorgt ervoor dat alles wat je doet gewoon een beetje vanzelf gaat. Ik-kracht ontstaat wanneer je hersenen en je lijf goed met elkaar samenwerken en elkaar helemaal begrijpen. Het bijzondere is dat je ik-kracht helemaal zelf kunt maken. Dat doe je met je ik-fabriek, en daar gaat dit boek over. Via opdrachten, oefeningen, verhaaltjes, spelletjes en tips, samengevat in een overzichtelijk schema, ontdek je hoe jouw ik-fabriek werkt en hoe je heel veel ik-kracht kunt maken. Je leert wat meehelpt om jou een veilig of prettig gevoel te geven, om je beter te kunnen concentreren, minder te wiebelen op je stoel of hoe je beter kunt slapen. Op basis van haar kennis van verschillende behandelmethoden én de ervaring die zij opdeed in haar praktijk met kinderen en jongeren met niet-begrepen lichamelijke klachten of gedrag, heeft Carla van Wensen dit boek samengesteld. Het geeft kinderen van 8 tot 12 jaar, ouders, leerkrachten, kindercoaches en kindertherapeuten inzicht in de samenhang tussen lijf en hersenen en biedt handreikingen om de samenwerking daartussen soepel te laten verlopen.
lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- Human physiology --- relaxatie --- Psychology --- Psychologie --- Menselijke fysiologie --- kinderpsychologie --- PXL-Education 2018 --- kinderen --- psychosociale ontwikkeling --- concentratie --- emotionele ontwikkeling --- motorische ontwikkeling --- adviezen --- Psychomotorische therapie --- Kinderen --- Gedragsproblemen --- Leerstoornissen --- Bewegen --- Bewegingstherapie --- Ontspanningsoefeningen --- Emoties --- 415.3 --- emoties --- gedragstherapie --- hersenen --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Uitvoerende functies --- sociale vaardigheden --- welbevinden --- Kind --- Gedragsprobleem --- Leerstoornis --- Beweging --- Ontspanningsoefening --- Emotie --- Plezier --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- AVI plus (doelgroep)
Choose an application
Soms wordt alles wat er om je heen gebeurt je te veel. Dan voel je zo veel. Je kunt het niet meer stoppen. Je kunt er bijvoorbeeld boos van worden, verdrietig of druk. Of je krijgt hoofdpijn, pijn in je oor of buikpijn.Kinderen krijgen zeer veel informatie en prikkels te verwerken. Wanneer deze prikkels op een goede manier worden gefilterd, is er niets aan de aan de hand. Een groeiend aantal kinderen blijkt echter gevoelig te reageren en raakt overprikkeld.Dit boekje is speciaal geschreven voor (hoog)gevoelige en snel overprikkelde kinderen van circa 7-11 jaar, betrokken ouders, onderwijzers en/of hulpverleners. Door middel van spelletjes, opdrachten, vragen, tips en verhaaltjes kunnen kinderen ervaren en ontdekken hoe het te veel voelen en overprikkeld raken bij hen ontstaat en hoe zij er anders mee om kunnen gaan.""Help... ik voel zoveel" helpt kinderen op een speelse en aansprekende manier om te gaan met hun hooggevoeligheid en te ontdekken wie ze zelf zijn. Dat maakt ze sterk en geeft zelfvertrouwen. ... Het boek is tevens een aanrader voor alle kinderen die graag wat steviger in hun schoenen willen staan." - Carla Muijsert, docent post HBO opleiding 'Kindercoach in het onderwijs' voor leerkrachten.(Bron: achterflap)
cognitieve psychologie --- Educational sciences --- HSP (hypersensitieve personen) --- psychologie --- #PBIB:+105.91 --- 415.3 --- hoogsensitieve kinderen --- gevoelens --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- algemene psychologie, uitvoerende functies --- PXL-Education 2018 --- kinderen --- psychosociale ontwikkeling --- emotionele ontwikkeling --- hooggevoeligheid --- kinderboek --- Hooggevoelige kinderen --- Hooggevoeligheid --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Hoogsensitiviteit --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Developmental psychology --- Emotie --- Emotieregulatie --- Prikkel --- Zelfvertrouwen --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Jeugdboeken 10-12 jaar
Choose an application
In de huidige tijd wordt te weinig rekening gehouden met de neurobiologische aspecten van de vroegkinderlijke ontwikkeling. Kinderen zouden zo vroeg mogelijk van alles moeten leren. Maar ontwikkelingen verlopen fasegewijs en doen zich niet alleen voor op het terrein van taal, motoriek, waarneming en denken, maar ook op emotioneel en sociaal gebied. Het heeft geen zin om die processen te forceren of te versnellen; dat kan zelfs schadelijk zijn voor het jonge kind.
Didactics of sports and games --- Physiology: reproduction & development. Ages of life --- ontwikkeling van het kind --- spelen --- 416.23 --- opvoeding --- ontwikkelingspsychologie --- Baby's --- Kleuters --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Peuters --- Psychosociale ontwikkeling --- 159.922 --- Ontwikkelingspsychologie --- Opvoeding --- Spelen --- Opvoeding:algemeen --- Ontwikkelingspsychologie ; baby's --- Spelend leren --- Ontwikkelingspsychologie ; kleuters --- Ontwikkelingspsychologie ; peuters --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot c. 13 jaar --- Tot c. 13 jaar
Choose an application
Dit studieboek bevat bijdragen van deskundigen over de ontwikkeling van jonge kinderen, van baby tot kleuter. Het geeft een beeld over de huidige kennis van het jonge kind, en mogelijke interventies bij problemen. Omdat de ontwikkeling van kinderen zeer divers is en plaatsvindt op verschillende gebieden, zijn de behandelde onderwerpen zeer uiteenlopend: sociale competentie, sekseverschillen en opvoeding, het belang van gehechtheid, spelen en leren, speltherapie bij kinderen met een verstandelijk beperking, taalachterstanden, trauma, slaapproblemen, excessief huilgedrag, agressief gedrag en psychosociale problemen. Een boek voor allen die belangstelling hebben voor de ontwikkeling van het jonge kind en die er in hun werk mee te maken (kunnen) krijgen.
Age group sociology --- ontwikkelingspsychologie --- Physiology: reproduction & development. Ages of life --- Developmental psychology --- kinderen met een beperking --- kinderen --- ontwikkeling van het kind --- Ontwikkelingspsychologie ; peuters --- Ontwikkelingspsychologie ; kleuters --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- Education --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- 416.23 --- Agressie --- Baby's --- Hechtingsproblemen --- Kleuters --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Peuters --- Psychosociale ontwikkeling --- Speelgoed --- Taalproblemen --- Trauma's --- kleuters --- peuters --- Ontwikkeling van kinderen --- Gehechtheid --- Kinderen --- Ontwikkeling --- Ontwikkelingsstoornissen --- Opvoeding --- Spelen --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot c. 13 jaar --- Tot c. 13 jaar --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot ca. 13 jaar --- 159.98 --- Ontwikkelingspsychologie --- Baby --- Peuter --- Kleuter --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|