Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
In het Toverbos zijn kleuters niet langer kleuters, maar dieren. Hier wordt tijd gemaakt om samen te spelen en te experimenteren met oplossingen voor de situaties die ze ervaren. De kleuterleider speelt mee en krijgt zo inzicht in de belevingswereld van de kleuters. Emoties in de kleuterklas illustreert hoe het Toverbos de sociaal-emotionele ontwikkeling van kleuters bevordert. Ontdek wat de methode precies inhoudt en hoe je er concreet mee aan de slag kunt in de kleuterklas. Emoties in de kleuterklas biedt theoretische achtergronden, cases, videofragmenten, zelfreflectieopdrachten, voorbeelden en tips.
Emotionele ontwikkeling --- Kleuteronderwijs --- Sociale vaardigheden --- Didactiek --- Sociaal-emotionele opvoeding --- #KVHB:Kleuteronderwijs --- #KVHB:Emoties --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- #KVHB:Spel --- #KVHB:Psychodrama --- #KVHB:Rollenspel --- 471.44 --- Emoties(Gevoelens) --- Rollenspel --- kleuteronderwijs --- psychodrama --- rollenspel --- sociaal emotionele ontwikkeling --- sociale vaardigheden --- spelontwikkeling --- Emotionele ontwikkeling en opvoeding --- Spelontwikkeling --- emoties --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- 37.032 --- Emoties --- Kleuters --- Sociaal-emotionele ontwikkelingen --- Toverbos --- Emoties ; kinderen --- sociaal-emotionele opvoeding --- kleuters --- kinderpsychologie --- Sociale vaardigheden ; kleuteronderwijs ; didactiek --- 471.4 --- Sociale en emotionele opvoeding --- didactiek kleuteronderwijs - sociale en emotionele opvoeding --- gevoelens --- Contains audio-visual material --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- socio-emotionele opvoeding --- emotionele ontwikkeling --- Emotionele ontwikkeling ; kleuteronderwijs - Sociale opvoeding ; kleuteronderwijs ; didactiek. --- Emotionele ontwikkeling ; kleuteronderwijs --- Sociale opvoeding ; kleuteronderwijs ; didactiek
Choose an application
In het veld van de professionele begeleiding, zoals coaching, training en advisering, wordt steeds meer gebruik gemaakt van allerlei vormen van spel. Er is de afgelopen twintig jaar enorm veel praktijkliteratuur op dit terrein verschenen. Het aanbod varieert van dramawerkvormen tot coachen met paarden, van labyrintlopen tot simulatiespelen en van strategieontwikkeling met lego tot creatieve expressie met klei en karton. De wetenschappelijke reflectie en theorievorming blijft echter ver achter bij de ontwikkeling van al deze praktische methoden, waardoor het gevaar van ongefundeerd handelen bestaat. In dit boek wordt daarom onderzoek gedaan naar de waarde en werking van begeleidingskundige spelvormen. Ook wordt onderzocht over welke vaardigheden de begeleider moet beschikken om effectief gebruik te maken van spel. In deze studie worden concrete richtlijnen gepresenteerd die een fundament geven aan de inzet van speelse werkvormen in de begeleidingskundige praktijk. Speelruimte voor ervaring en reflectie is bedoeld voor coaches, trainers en adviseurs die willen begrijpen wat ze doen als ze speelse werkvormen inzetten. Het boek kan ook gebruikt worden als een diepgaande en concrete kennismaking met nieuwe werkvormen.
begeleidingsmethodieken --- spelen --- Didactics of sports and games --- groepsontwikkeling --- Operational research. Game theory --- speltheorie --- film --- spelbegeleiding --- psychodrama --- speltherapie --- simulatiespel --- speelgoed --- spel --- didactiek --- Spel --- Didactiek --- 366.41 --- 607.53 --- 379 --- 371.3 --- Leidinggeven --- Beeldende expressie als therapie --- Theses --- Coaching --- Training --- Hulpverlening --- Spelen --- Dramaspelen --- Drama --- Simulaties --- Simulatiespelen --- Creatieve expressie --- Kennisontwikkeling --- Film --- Speelgoed --- Begeleiding --- Werkvormen --- Dramaspel --- Simulatie --- Simulatiespel --- Film (cinematografie) --- Werkvorm --- Training (vorming)
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|